během překopávání zadní vidlice na trmpáckou jsem narazil na problém. Původní rozpěrka pouzder se nevejde do nové trampácké kyvky. Nová kyvka má menší vnitřní průměr. Rozpěrka má vnější průměr 26mm. V původní vidlici má vůli cca 1mm na poloměru. Zajímavé je, že zmínku o tom jsem nenašel v zádném návodu na přestavbu.
1 reakcí na tento příspěvek kyvka tramp
1 reakcí na tento příspěvek kyvka tramp
Dnes koupitelná kyvka totiž není originál Jawa, ale replika. I jsem zaslechl, kdo jí dělá a k tomu se již vůbec vyjadřovat nebudu, spíše k tomu, že bych se nedivil, kdyby to nešlo dohromady. Tj. pokud je dle katalogu stejná (pozor, na Trampa se krátce dělala "prodloužená" původní kyvka z trubky - tj. v katalogu je třeba dávat pozor), tak bych "zaútočil" na toho, kdo ti to prodal a buď ať vymění nebo ať dodá také vhodnou rozpěrku.
Už to říkám na rovinu, protože stejně jsem byl zklamán z původně parádního replikového plechovího blatníku na PAVíka, který je ovšem zmetkový a furt se prodává. Tehdy jsem pochopil, proč na nich nejsou přivařené ty přední úchyty, protože v porovnání s originálem je udělán úplně jinak (blbě) ten prolis co jde skrze kyvku... a kdo to prodává, asi to za ty prachy prodává jako "DODO". Stačí porovnat fotky a je to hned vidět (původní blatník má tu hranu prolisu skloněnou ve směru kyvky, replikový od středu nahoru, tedy jinak). Takový je stav dnešních replik a dokud jej budeme kupovat a dobastlovat doma, nikoli vracet a křičet, těžko se něco zlepší.
Stačilo by, aby byla rozpěrka o cca 2mm delší a mělo by to začít fungovat. Obrázek ukazuje max přesah na původní kyvce při složené soustavě. Na trampácké je přesah z jedné strany 1mm, druhá je pořád zapadlá.
Naposledy editováno 19.02.2018 22:31:28
1 reakcí na tento příspěvek kyvka tramp
Jinak celý ten svařenec je, co se týče konstrukčního provedení, mírně řečeno, polotovar.
Má tolik zásadních konstrukčních chyb, že je to na potlamě.
Napříplad příčná výztuha - ohlá trubka - je přivařena k stojnám jeklu.
Ta by měla být daleko silnější a býti přivařená k jeho přírubám.
Úchyty tlumičů jsou přivařené tak, že pod nimi nosník kyvky musí rezavět, ba přímo korodovat .
Jejich poloha je výš, protože Tramp má vpředu 21" kolo a tak by měl stroj jinou geometrii podvozku, pokud by úchyty tlumičů zůstaly nezměněné.
Pokud se bude používat vpředu 18" kolo, vřele doporučuju úchyty tlumičů snížit a přesunout dozadu.
Sníží se tím motocykl na původní hodnotu a jako bonus vyjde sklon zadních tlumičů líp...tedy tak jak má u klasického motocyklu být - neb pak je osa tlumičů přesně v ose páteře sedícího jezdce...
To má za následek, že motorka začne líp pérovat...
Fotky mě nejdou odeslat .
Naposledy editováno 20.02.2018 08:07:45
A to pořád nechápu, proč zakladatel tématu ten výrobní zmetek dosud nevrátil na krám s tím, že je nesmontovatelný
Naposledy editováno 20.02.2018 10:55:33
www.imagehosting.cz/
www.imagehosting.cz/
www.imagehosting.cz/
www.imagehosting.cz/
www.imagehosting.cz/
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 | Marec222 | 6 | 19.4.2024 v 22:07 Drak1 |
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 35 | 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo |
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 32 | 23.8.2023 v 15:22 frds1206 |
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 | frds1206 | 18 | 8.7.2023 v 01:00 frds1206 |
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 | misooo4623 | 37 | 13.4.2023 v 22:52 Julip2 |