Po vyzkoušení motorek různých značek a typů (v mládí Jawa Stadion S11 a S22 a Pionýr 50/20, na stará kolena pak 4T padesátka TMEC Betka, Honda CBF125, BMW F650GS, Honda VT750C4 Shadow, BMW R1100GS, BMW R65, BMW R1200ST) jsem si začal víc a víc uvědomovat, že netřeba mi už nadlitrových čtvrttunových silničních korábů s maximálkama až přes 200 km/h a s potenciálem cestování ve dvou (a ještě obtěžkaný bagáží) skrzevá alpské průsmyky, a když je dost benzínu a času, tak i dál...
A že pro moje potřeby relaxace na dvou kolech mi mírou vrchovatou a vlastně i mnohem lépe vyhovují menší, lehčí a obratnější stroje.
Takže po redukci vozového parku v poslední době jsem se rozhodnul udělal si velkou radost a poprvé v životě jsem si dopřál ten luxus pořídit si úplně novou a ještě nikým neježděnou motorku (zatím všechny moje předchozí byly z druhé ruky), a proto jsem si taky dovolil toto vlákno tematicky zařadit do rubriky "Moje první motorka"...
EDIT 10.4.2013:
Aktualizace z původního názvu "Jak si dobře vybrat a koupit funglovku WR250X" na název dnes už lépe vystihující diskutovaná témata.
Naposledy editováno 10.04.2013 21:32:25
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
S laděným výfukem to není poprvé co jsem stejný názor slyšel.
7L na wr to je skoro dvojnásobná. To musí být palba pořád plný .
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
https://www.spritmon...n/detail/714430.html
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
2 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
PetrS>
Člověk by měl mít trochu citu pro motor a techniku vůbec, a hlavně ze začátku, než si na vlastnosti motoru a průběh jeho krouťáku zvykne, musí vnímat jeho zvuk a mechanický projev, případné vibrace apod.
Motor se nesmí trápit a musí mít při přidání plynu snahu lehce zrychlovat bez nějakých rušivých projevů.
Jinak ta slušná dosažitelná spotřeba i u poměrně silnýho (na 250 ccm) motardu je mj. dána delšíma (= minimum studených startů) víkendovýma jízdama po dobře vyježděných mírně kopcovitých známých trasách, a za minimálního provozu. Zkušenost říká, že toto dělá hodně. Na zcela neznámých cestách, při bloudění po městě a v hustém provozu se takto jezdit nedá.
P.S.
K motorce se to sice moc nehodí (respektive málokdo tak jezdí), ale umět jet za málo se může občas hodit každýmu, když potřebuje v nouzovém režimu prodloužit dojezd:
- vyhýbat se hustému provozu a jízdám v kolonách
- jezdit pro daný stroj optimální rychlostí (obecně spíš pomaleji než hodně rychle)
- snažit se předvídat trasu z okolní krajiny a vegetace a jezdit plynule (ne stylem brzda-plyn)
- po rovině (na motorce i v autě) se svižněji (ne loudavě) rozjet a po mírném překročení požadované rychlosti pozvolna ubírat plyn
- na spotřebu ještě lepší než rovina jsou kratší a prudší stoupání s navazujícím mírným dlouhým klesáním; pod kopcem se rozjet a kopec "vyplachtit", současně se snižováním rychlosti mírně ubírat plyn (a v případě nutnosti včas podřadit!), a pak z táhlého klesání přecházejícího do roviny si to jen lehce bublat pokud možno na nejvyšší kvalt
EDIT: oprava překlepů
Naposledy editováno 15.09.2017 10:21:24
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Rischwon píše: nevím jak u motorek nebo WR konkrétně, ale u aut platí že ten kdo je příliš upjatý na spotřebu a auto podtáčí,...tak auto přidusí a čelí problémům mnohem dřív než uživatelé co tomu šlapou na krk
Neexistuje motor, kterému by podtáčení nevadilo (mnohdy daleko víc, než jízda ve vyšších otáčkách) a u motorek, které točí 10 000 ot. a víc to platí dvojnásob.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Hlavně to neber jako nějaký osobní attack na tvou osobu, jen můj názor na jízdu "na spotřebu".
každopádně jak si psal že WRko je úžasný stroj, tak i po skoro 3 letech si nemůžu nijak stěžovat,..když si vezmu co vše mě naučila jak v terénu tak na silnici a bez velkých investic na údržbu,...a olej taky měním cca každých 1000-2000,..jak jsem ji měl na enduro kolách,..tak jsem měnil okolo 15MTH a to vycházelo cca každých 500,...tedka jak mám ostrou tak si to vše uvědomuju, že ty náklady na údržbu jsou jinde, a to jsem ještě neměnil píst,..ale zas na druhou stranu mě to baví a rád se v tom hrabu,..takže koníček na víc
PetrS>
Neberu, neboj
Byla to funglovka a bylo potřeba ji zajet - i když dneska se to vyrábí jak švýcarský hodinky s malýma tolerancema, a záběh nového stroje už není jako býval za času našich dědečků.
Přesto časté střídání jízdních režimů (jízda pod plynem / brzdění motorem) a časté řazení atd., aby si to všechno vzájemně sedlo. A jak se postupně zvyšoval nájezd, pozvolna přidávání otáček blíž k maximu, a samozřejmě vždycky (i po záběhu, a u všech motorek i aut) po studeném startu nejdříve šetrné zahřátí na provozní teplotu. A pak "po záběhu" vždycky jednou dvakrát za vyjížďku tomu na vhodném místě a po důkladném zahřátí krátce trochu naložit, aby se vyhnali pavouci a aby motor nezlenivěl...
Chtěl bych Vás požádat o radu. Mám v merku tuhletu jenže je tam laďák FMF PowerCore 4. A tady je šutr úrazu. Vypadá to, že tam nebyly provedeny žádné další úpravy na výkon. AIS tam je, airbox vypadá viz foto,
takže asi sériový Jestli bylo manipulováno s řídící jednotkou FMF programmer nevím (nelze vyloučit), ale majitel jí nevlastní ani o tom nic neví. Ten laďák samotný, tím pádem moc výkonu nepřidá a je dost hlasitý. Je k tomu i sériový výfuk, ALE chybí lamda sonda. Takže otázka je, kdybych tam nasadil zpátky ten sériový, lze to bez problému provozovat i bez lambda sondy? A pokud by bylo manipulováno s řídící jednotkou, nebude to problém? Taky si ještě nejsem jistý, ten FMF programer si lze někde půjčit nebo je nutno koupit pro každou WR vlastní?
Díky za odpověď.
p.s. Nehodil by se někomu případně ten laďák ?
Naposledy editováno 24.09.2017 22:22:47
jinak kdybys ten ladák dával pryč, možná bych měl zájem, ale furt ještě nevím jestli WRko celé komplet neprodávm,..nebo prodat jen enduro kola a nechat si ho v motárdové verzi,..
Do celkové úpravy bych teoreticky i investoval, jen bych raději tichou motku, což se vylučuje :(
Ještě bych se zeptal, co je to ta tlumící vložka do výfuku? Dá se to dát na ten FMF ladak? Jaká byla mohla pasovat? Diky moc
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Chtěla bych na své wrko pořídit polepy, protože má polepy z YZFka (a netuším, zda i plasty?)..můžete mi někdo poradit, kde sehnat (nechat si vyrobit) za rozumné peníze? Stačily by i polepy jen na kapoty kolem nádrže. Nápis na polepu by měl být WR250R ;)
Děkuji a její fotky najdete případně v mém profilu ;)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
http://www.motografix.cz/wr-250-r_p2505
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Rischwon píše: MotoBjamboja> já mám doma tyhle,..mám už je přes rok doma,..do terénu mě jich bylo líto použit pač by se brzo zničili jak ty staré a tedka se mi nechcou dávat na poškrábané plasty, ale vypadají velice dobře,...
http://www.motografi...-250-r_p2505 [/quote]
Ty jsem našla taky, jsou hezké, jo? Vypadají kvalitně, že by něco vydržely?
Já nevím, nakolik se měnily plasty na jednotlivých ročnících totiž, jestli to bude pasovat..že to zničím mi až tak nevadí, ty yzf polepy mi vadí více
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
Díky moc.
Možná s pár upravama by pasovalo tohle, nebo podobný světlo, myslím si, že dát za zkoušku 200 kč není až tak moc i kdyby to nešlo v nejhorším případě napasovat na wr.
Naposledy editováno 14.02.2018 07:09:45
Hlavně ale ať to světlo je homologovaný (nebo ať se tak aspoň tváří)...
Jinak jsou to s velkou pravděpodobností vyhozený peníze - bez Éčka je to dneska na STK skoro bez šance.
EDIT:
Nebo nedej Bože při nehodě jen trochu spojené se zadním osvětlením.
To by byla přímo pastva pro pojišťovnu při (NE)řešení škodní události.
Naposledy editováno 14.02.2018 09:21:15
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 278, 279] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 | SuperSic58 | 8347 | Včera v 20:44 mRKEF |
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... | KO_IN | 34 | 26.1.2024 v 08:08 Sally06 |
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L | jenda-pegaso | 23 | 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein |
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... | bumla | 92 | 11.9.2023 v 18:47 callowsick |
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M | Švejdy45 | 39 | 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58 |