Po vyzkoušení motorek různých značek a typů (v mládí Jawa Stadion S11 a S22 a Pionýr 50/20, na stará kolena pak 4T padesátka TMEC Betka, Honda CBF125, BMW F650GS, Honda VT750C4 Shadow, BMW R1100GS, BMW R65, BMW R1200ST) jsem si začal víc a víc uvědomovat, že netřeba mi už nadlitrových čtvrttunových silničních korábů s maximálkama až přes 200 km/h a s potenciálem cestování ve dvou (a ještě obtěžkaný bagáží) skrzevá alpské průsmyky, a když je dost benzínu a času, tak i dál...
A že pro moje potřeby relaxace na dvou kolech mi mírou vrchovatou a vlastně i mnohem lépe vyhovují menší, lehčí a obratnější stroje.
Takže po redukci vozového parku v poslední době jsem se rozhodnul udělal si velkou radost a poprvé v životě jsem si dopřál ten luxus pořídit si úplně novou a ještě nikým neježděnou motorku (zatím všechny moje předchozí byly z druhé ruky), a proto jsem si taky dovolil toto vlákno tematicky zařadit do rubriky "Moje první motorka"...
EDIT 10.4.2013:
Aktualizace z původního názvu "Jak si dobře vybrat a koupit funglovku WR250X" na název dnes už lépe vystihující diskutovaná témata.
Naposledy editováno 10.04.2013 21:32:25
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
PetrS>
Člověk by měl mít trochu citu pro motor a techniku vůbec, a hlavně ze začátku, než si na vlastnosti motoru a průběh jeho krouťáku zvykne, musí vnímat jeho zvuk a mechanický projev, případné vibrace apod.
Motor se nesmí trápit a musí mít při přidání plynu snahu lehce zrychlovat bez nějakých rušivých projevů.
Jinak ta slušná dosažitelná spotřeba i u poměrně silnýho (na 250 ccm) motardu je mj. dána delšíma (= minimum studených startů) víkendovýma jízdama po dobře vyježděných mírně kopcovitých známých trasách, a za minimálního provozu. Zkušenost říká, že toto dělá hodně. Na zcela neznámých cestách, při bloudění po městě a v hustém provozu se takto jezdit nedá.
P.S.
K motorce se to sice moc nehodí (respektive málokdo tak jezdí), ale umět jet za málo se může občas hodit každýmu, když potřebuje v nouzovém režimu prodloužit dojezd:
- vyhýbat se hustému provozu a jízdám v kolonách
- jezdit pro daný stroj optimální rychlostí (obecně spíš pomaleji než hodně rychle)
- snažit se předvídat trasu z okolní krajiny a vegetace a jezdit plynule (ne stylem brzda-plyn)
- po rovině (na motorce i v autě) se svižněji (ne loudavě) rozjet a po mírném překročení požadované rychlosti pozvolna ubírat plyn
- na spotřebu ještě lepší než rovina jsou kratší a prudší stoupání s navazujícím mírným dlouhým klesáním; pod kopcem se rozjet a kopec "vyplachtit", současně se snižováním rychlosti mírně ubírat plyn (a v případě nutnosti včas podřadit!), a pak z táhlého klesání přecházejícího do roviny si to jen lehce bublat pokud možno na nejvyšší kvalt
EDIT: oprava překlepů
Naposledy editováno 15.09.2017 10:21:24
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 275, 276] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 | SuperSic58 | 8252 | Včera v 12:15 Fic6 |
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... | KO_IN | 34 | 26.1.2024 v 08:08 Sally06 |
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L | jenda-pegaso | 23 | 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein |
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... | bumla | 92 | 11.9.2023 v 18:47 callowsick |
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M | Švejdy45 | 39 | 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58 |