Mám dotaz jestli už někdo něco podobnýho zkoušel.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna zadního kotouče za větší
assassin píše: dakarista: nesledoval jsem celou vasi diskuzi, nekde pises plovouci, nekde pevnej.... ale jak jsem psal, dvoupist plovouci vs ctyrpist pevnej se stejnymi pisty - tam plati so pise se-se, obrazek muzes zkusit sam, "uvolnit" si ten brzdic....
tak a toto je to jediné, co asi na posledních 3 stránkách tvrdím. Nic víc nic míň. Ale protože jsem to napsal já, tak je výsledkem tady ten děsnej flame a je naprosto šumák że mám pravdu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna zadního kotouče za větší
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna zadního kotouče za větší
se-se píše: tak a toto je to jediné, co asi na posledních 3 stránkách tvrdím. Nic víc nic míň. Ale protože jsem to napsal já, tak je výsledkem tady ten děsnej flame a je naprosto šumák że mám pravdu
ja jsem na tebe reagoval driv, nez si se do tehle diskuze s dakaristou pustil - sorry, ale cestovat v case neumim, abych reagoval na neco co nebylo napsano.
Řekněme že například pístek vyvíjí sílu 100kg (1000N). Pak upevného dvoupístkj působí na každou destičku 100kg.
U plovoucího jednopístku vnějšídestička tlačená pístkem vyvíjí také sílu 100 kg. Třmen je ale posuvný fedy plovoucí ve směru osy kola, takže se vysune směrem ven, tedy k pístku a zarazí se až se vnitřní destička opře také o kotouč. A jakou silou? No právě také féěch 100 kg - jiná síla tam není a vnitřnídestičkaopřená nyní zevnitř o motouč tu sílu musí přeci udržet. Także ve výsledku jsou silové poměry u obou třmenů stejné.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna zadního kotouče za větší
nemako píše: napíšu do guzzi,že zbytečně plýtvaj pístkama.
A já napíšu do Bremba. Sice vyrábí brzdy už téměř 60 let, ale ještě ocividne nepochopili zaklady fyziky.
Proč by jinak vyrabeli za víc peněz dvoupistky, když to brzdi stejně jako jednopistek..
To je tvá neznalost także ta ironie není namístě
Naposledy editováno 25.05.2017 23:50:03
2 reakcí na tento příspěvek výměna zadního kotouče za větší
otazka je jestli chces brzdit "teoreticky" nebo "prakticky" a odpoved uz zname.
dakarista: obrazek lepsi mnoha slov, jen takova rychla cmaranice, neni akce bez reakce, u plovoucihu trmenu je reakce prenasena "ramem" a brzdi na "druhe" strane kotouce, u 4pistu, se reakce v ramu "vyrusi"
Naposledy editováno 25.05.2017 23:57:34
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna zadního kotouče za větší
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna zadního kotouče za větší
se-se píše: assassin> příspěvek 692 a reakce na něj
jo to je tento : nemako> dvoupíst proti jednopístu žádnou sílu nepřidává - viz výše
predchazi mu tento: guzzi sport má na zadku taky dvoupíst brembo. brzdí to výborně ale to by byla nedůstojně jednoduchá úprava pro amatéry
jenze to dost varis z vody, tam se nepise nic o prumeru pistu ani o pridavani sily. nemako jen pise, ze dvoupist na tehle motorce brzdi perfetkne, ne ze pridava nejakou silu.
teoretizujes az do uplneho zakladu, pritom mi prislo, ze tohle tema je o te praxi - co bude fungovat. na tohle jsi se ptal a nasledne jsi veskere navrhy a zkusenosti smaznul tvrzenim "ze vis sam nejlip jak to ma byt" - ja docela chapu, ze to ty radici nadzvedlo ze zidle.
Naposledy editováno 26.05.2017 00:30:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna zadního kotouče za větší
No ona od té chvíle začala dost nenávistná smršť.
A že to vím sám nejlíp. No jistěže vím, protože vím jak to chci udělat a to je rozhodující. Rady můžu vzít na vědomí, což jsem i oznámil ale rozhoduji se sám jak uznám za vhodné.
A opět čti a čti. Ať své rozhodnutí zdůvodňuji nebo ať zdůvodňovat odmítnu, je výsledek stejný - nenávistné feakce.
A stále jsem tedy ten "viník"? To fskt jako že se nepodvoluji radám? Jen se podívej, jak i ty sám se snažíš mě za každou cenu nějak nakopnout.
Dost divný přístup.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna zadního kotouče za větší
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna zadního kotouče za větší
vezmi jakýkoli předmět třeba plechovku (tam si dokáżeš představvit jak reaguje na stlačování)
nejdříve jí opři třeba o zeď a tlač a ní silou třeba 10 kg. Jakou silou "tlačí" na plechovku z druhé strany ta zeď? No přeci také 10 kg. Tvá ruka je takzvaná akce a zeď reakce.
No a teď si někoho pozvi ať namísto zdi tu plechovku tlačí proti tobě. Ty tlačíš 10 kg a on musí taky 10 kg jinak byste běżeli na jednu nebo druhou stranu. Takže na plechovku působí z każdé strany 10 kg naprosto stejně jako v předchozím případě.
To je vysvětlení akce a reakce. Pro pochopení rozdílu nezi pevným a plovoucím třmenem je nutné nejdříve pochopit toto. Prostě u plovoucího brzdiče tu úlohu protilehlého pístku přebírá to posuvné těleso brzdiče.
Rám (u přední brzdy vidle) sílu tlaku na kotouč nepřenáší v ani jenom případě. Síly se vždy vyruší v tělese třmenu. Na rám se přenáši jen brzdný moment. Síla tlaku by se na rám přenášela jen u pevného brzdíče při zatuhnutí jednoho pístku.
Naposledy editováno 26.05.2017 07:33:55
2 reakcí na tento příspěvek výměna zadního kotouče za větší
při vaší akademický debatě o hydraulice jste trochu vypustili to,co dělá samotný tření = to co fakticky brzdí.
ale tím bychom se mohli dostat zpátky k tomu, že sintrovaný desky za pár stovek by to mohly vyřešit...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna zadního kotouče za větší
se-se píše: dakarista> takže
vezmi jakýkoli předmět třeba plechovku (tam si dokáżeš představvit jak reaguje na stlačování)
nejdříve jí opři třeba o zeď a tlač a ní silou třeba 10 kg. Jakou silou "tlačí" na plechovku z druhé strany ta zeď? No přeci také 10 kg. Tvá ruka je takzvaná akce a zeď reakce.
No a teď si někoho pozvi ať namísto zdi tu plechovku tlačí proti tobě. Ty tlačíš 10 kg a on musí taky 10 kg jinak byste běżeli na jednu nebo druhou stranu. Takže na plechovku působí z każdé strany 10 kg naprosto stejně jako v předchozím případě.
To je vysvětlení akce a reakce. Pro pochopení rozdílu nezi pevným a plovoucím třmenem je nutné nejdříve pochopit toto. Prostě u plovoucího brzdiče tu úlohu protilehlého pístku přebírá to posuvné těleso brzdiče.
Rám (u přední brzdy vidle) sílu tlaku na kotouč nepřenáší v ani jenom případě. Síly se vždy vyruší v tělese třmenu. Na rám se přenáši jen brzdný moment. Síla tlaku by se na rám přenášela jen u pevného brzdíče při zatuhnutí jednoho pístku.
Dvoupístek oproti plovoucímu třmenu má dvounásobnou plochu hydraulického povrchu a tudíž větší hydraulický převod.
Mimochodem třecí síla není závislá na styčné ploše. Zvětšováním desek se zvyšuje jejich żivotnost a také se vylepšuje koeficient tření který se na malé ploše snadno sníží díky tepelné záteži a změnám ve struktuře materiálů.
Čistě teoreticky stejný brzdný moment vyvinou pod týmiž pístky desky úplně maličké i naprosto obrovské.
Takže ta větší desky jsou tam spíše aby překryly těch více pístků pro větší sílu než naopak (píšu spíše ne výhradně)
Naposledy editováno 26.05.2017 08:06:12
mito7 píše: Dvoupístek oproti plovoucímu třmenu má dvounásobnou plochu hydraulického povrchu a tudíž větší hydraulický převod.
máš za 5
Jo a nech si to vysvětlit třeba od dětí, ty to budou znát ze školy.
Jestli tedy ovšem chápeš vůbec ten rozdíl mezi dvoupístkem pevným a dvoupístkem plovoucím tedy mezi dvěma protilehlými pístky a dvěma vedle sebe z jedné strany
Naposledy editováno 26.05.2017 08:01:18
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna zadního kotouče za větší
dva_hrnce píše: A já napíšu do Bremba. Sice vyrábí brzdy už téměř 60 let, ale ještě ocividne nepochopili zaklady fyziky.
Proč by jinak vyrabeli za víc peněz dvoupistky, když to brzdi stejně jako jednopistek..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna zadního kotouče za větší
E: a taky zatizeni na desticce bude lip rozlozeny
Naposledy editováno 26.05.2017 08:25:54
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna zadního kotouče za větší
se-se píše: gugo> dotaz ne ale konstatování že že píšeš fakt nesmysly. To opravdu neumíš číst nebo co? Co má společnýho že repasuješ díly se silovou statikou? Mění to na ní něco nebo jak? Gogo fy jsi opravdu mimo, napíšeš cokoli jen aby na mě zaútočil. Dotaz na tebe nemám a neměl jsem żádný nikdy.
nevim co je silova statika, ja to nikdy nepocital (v praxi) , ale narozdil od tebe jsem par brzd videl a vim co jde a co nejde. Jinak tedy nevim jake nesmysly mas na mysli.
Jediny co ti rikam je , ze delas hovadinu protoze se seres do neceho vo cem vis hovno a misto toho aby si sel standardnim postupem, tzn napred se zkusil naucit brzdit, ev, nechat na ty motorce projet nekoho kdo ma nejakou predstavu o tom jak se ma zadni brzda chovat, tak vymejslis raketoplan. To je asi tak v kostce co rikam celou dobu. Chapu ze to je pro tebe kravina, ale rekl bych ze se svym nazorem jsi zde v mensine.
callowsick píše: větší počet pístků se začal dávat mimo jiný proto, aby se mohly použít destičky s větší styčnou plochou a byly rovnoměrně přitlačovaný po celý ploše.
při vaší akademický debatě o hydraulice jste trochu vypustili to,co dělá samotný tření = to co fakticky brzdí.
ale tím bychom se mohli dostat zpátky k tomu, že sintrovaný desky za pár stovek by to mohly vyřešit...
jiny desticky mistr konstrukter zavrhnul uz na strane 2 nebo tak nekde.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna zadního kotouče za větší
Stev píše: nemako> pokud je treba vetsi brzdna sila, coz u cestaku je, tak si dokazu predstavit ze dvoupistek ma vetsi vyhodu ze vyvine stejnou brzdnou silu na mensi plose kotouce, ten pak nemusi bejt tak vysokej a bude lehci.
E: a taky zatizeni na desticce bude lip rozlozeny
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna zadního kotouče za větší
dakarista píše: assassin> ten obrázek chápu, ale nějak mi uniká kam zmizí ten rozdíl hydraulického poměru. Že 2 pístek udělá tlak cca 7x větší než je na pumpě a 4 pístek 14x větší. Příklad 18mm pumpa a pístky 34mm
Nic nikam nemizi, na stejne silny brzdy potrebujes stejnej pomer plochy pistku pumpy a pistku trmenu a je jedno jestli je to plovouci trmen nebo pevnej s pistkama na obou stranach. Plovouci trmen s jednim pistkem bude mit vetsi pistek, nez pevnej s dvouma proti sobe, ty budou mensi tak aby daly dohromady stejnou plochu.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna zadního kotouče za větší
nemako píše: opravdu si myslím,že by to byla moc snadná úprava,kterou by mistrovi nikdo dostatečně neobdivoval. jinej brzdič plus desky si umí namontovat každá lopata.
Ja nevim, prestal jsem to brat vazne kdyz mu nevadilo ze paka bude mit delsi chod a bude citlivejsi, asi jezdi bez bot a umi malovat nohama :)
Stev píše: Ja nevim, prestal jsem to brat vazne kdyz mu nevadilo ze paka bude mit delsi chod a bude citlivejsi, asi jezdi bez bot a umi malovat nohama :)
někde jsem narazil na video s kolem. od té doby mám jasno ale je to zábavnej starej pán a nikomu neškodí,tak ať si dělá svoje nesmysly za svoje prachy jak je libo.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výměna zadního kotouče za větší
Stev píše: Nic nikam nemizi, na stejne silny brzdy potrebujes stejnej pomer plochy pistku pumpy a pistku trmenu a je jedno jestli je to plovouci trmen nebo pevnej s pistkama na obou stranach. Plovouci trmen s jednim pistkem bude mit vetsi pistek, nez pevnej s dvouma proti sobe, ty budou mensi tak aby daly dohromady stejnou plochu.
špatně, není to pravda, nepochopils. Aby měl stejnou sílu musí být dva protilehlé pístky u pevného stejného průměru jako tenjeden u plovoucího. Žádný rozdílný průměry a součet ploch. Jesusmarjá je to možný , že tu všichni na ěděpáte takový machry a přitom neumíte základní fyziku? Alespoň na mě tedy tak nemachrujte.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Wobble, Wobbling Suzuki GSX 1250 FA | nippon72 | 20 | 12.4.2024 v 14:49 Piwell |
jednoustopou Suzuki GSX 1250 FA | nippon72 | 9 | 3.4.2024 v 12:46 Neeno |
Aký olej doliať Suzuki GSX-R 125, Suzuki GSX 1250 FA | nippon72 | 9 | 24.5.2023 v 18:36 Pedl |
Lepenie plexi Suzuki GSX 1250 FA | nippon72 | 16 | 20.5.2023 v 12:02 crestik |
řízení Suzuki GSX 1250 FA | rteprapšak | 12 | 9.11.2021 v 01:49 hagrid.hagrid |