www.motorkari.cz/clanky/moto-novinky/jawa/oficialne-jawa-predstavuje-nove-modely-350-ohc-a-660-vintage-36057.html
Naposledy editováno 22.02.2017 18:52:16
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ,,Nowá" Jawa 350 OHC
Raptor.1 píše: Ve světle toho, co píšeš dává docela dobrej smysl, že Jawa se výstav nezúčastňuje, ale "nastrčí" za sebe dealera či prodejce. Víš, jaká hodnocení své práce by si tam museli vyslechnout? Takhle tam prodejce jen odříkává naučené fráze a když jde do tuhého, jen pokrčí rameny a řekne: "To musíte na Jawu, tohle já nevyřeším".
A to zrovna není pravda...
... já jsem zašel v pátek do Holešovic a celý den tam po stánku Mototechnika běhal i p. Kraft, tedy zástupce Jawy. Měl stylové tričko a opravdu se plně věnoval všem zákazníkům a jistě si toho také mnoho vyslechl.
Těžko říci, proč Jawa prezentuje hned ve spolupráci se svým distributorem (letáky rozdávali s kontaktem do Týnce a nikoli na distributora), nicméně není pravda, že by Jawa za sebe někoho nastrkovala, neboť tam má svého člověka v aktivním kontaktu se zákazníky a podle jeho slov tam bude po celý veletrh, tedy až do dnešního večera. Kdo již někdy takto něco vystavoval, tak má tušení, jaká je to fuška, zvláště když mu tam dost lidí chodí "nadávat". Jako k osobě k němu mam tedy respekt, že to zvládne.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ,,Nowá" Jawa 350 OHC
Nehledě na to, že účast na výstavách ignoroval již loni i v minulých letech... Pak bych také polemizoval s výrazem zákazníci - těch současná Jawa v ČR věru mnoho nemá. Snad návštěvníci, v lepším případě zvědavci...
Edit: teď jsem si uvědomil - píšeš do Holešovic, ale měl jsem za to, že Jawa představuje ty své "novinky" v Letňanech, nebo se pletu?
Naposledy editováno 05.03.2017 11:53:19
1 reakcí na tento příspěvek ,,Nowá" Jawa 350 OHC
Jak jsem již mnohokrát psal JAWA a KSČ jsou věčné...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ,,Nowá" Jawa 350 OHC
Nevím, jestli ty dva relikty minulosti jsou věčné. Bohužel je smutnej fakt, že již oba nezmizely v propadlišti dějin.
1 reakcí na tento příspěvek ,,Nowá" Jawa 350 OHC
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ,,Nowá" Jawa 350 OHC
Raptor.1> to už jsem četl vícekrát, že new pionýr neměl úspěch. Ale co vidim přibližně řádově do registru vozidel v čr, tak tu jezdí minimálně 500ks (víc než třeba úspěšné mt-07) a k tomu betka víc než 6tisíc (těžko sčítat, motoscoot udává 13tks). A stejně jsem dlouho betku na silnici nepotkal.
Naposledy editováno 05.03.2017 13:23:48
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ,,Nowá" Jawa 350 OHC
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ,,Nowá" Jawa 350 OHC
Čau, Tom
1 reakcí na tento příspěvek ,,Nowá" Jawa 350 OHC
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ,,Nowá" Jawa 350 OHC
sekáčmagor píše: bledemon> Jenže Shineray není pro Italy zdaleka to co Jawa pro Čechy Tady na fóru 99%lidí blije kraviny o Jawě a o kvalitě a přitom mají hajzl na chodbě... Tu Jawu si koupí i spousta lidí kteří "naštěstí"nemají ponětí že existuje nějaké fórum.Tak třeba,koupí si to můj táta,jeho dva bratři,dva bratři od mámy,pět bratranců,dvě sestřenice,jejich šest dětí,já dva kusy (jeden origo a jeden na přestavbu) můj syn a dcera,jeden vnuk a z manželčiny strany její dva bratři (tchán bohužel vloni zemřel a nedočkal se této významné chvíle,jinak by do toho šel) dva synovci a tchýnin soused.A to je jen jedna rodina která se už zJAWILA za komančů.Jestli jsem dobře počítal tak je to 28 JAW 350 OHC do jedné rodiny.A to určitě nejsme sami Takže kam se na Jawu hrabe někaký podělaný Italský trh.....
Jo tak to byl celkem dobry vtip...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ,,Nowá" Jawa 350 OHC
Jawa ovšem zůstala věrná svojí tradici - prezentace jak nového modelu, tak značky jako takové byla značně ubohá. Stejně jako v minulých létech, kdy se střídalo buď nic, nebo mizérie. Letos přišla na řadu mizérie. Pokud, jak tady někdo psal, že p. Kraft podporoval dealera na výstavě v Holešovicích, tak tady bohužel ne...
Někdo jim asi poradil, že v rámci retra dnes také frčí styl scrambler. Tak přeměny 350 OHC docílili tím, že na motocykly obuli gumy od Mitasu s hrubým, skoro terénním vzorkem. Co jsem tak poslechl výroky okolostojících, tak jim tu "novou Jawu" moc nežrali. Zaslechl jsem např.: "To je ta čínská motorka, na kterou dali nádrž z Jawy..." a podobné.
bledemon píše: Raptor.1> to už jsem četl vícekrát, že new pionýr neměl úspěch. Ale co vidim přibližně řádově do registru vozidel v čr, tak tu jezdí minimálně 500ks (víc než třeba úspěšné mt-07) a k tomu betka víc než 6tisíc (těžko sčítat, motoscoot udává 13tks). A stejně jsem dlouho betku na silnici nepotkal.
Jestli jich 500 ks bylo prodáno, tak to ovšem zdaleka neznamená, že jich je tolik v provozu, tedy že jezdí. Např. zde v databázi je jich aktivních asi 6 nebo 7.
Naposledy editováno 05.03.2017 19:05:38
Kua, mašiny 50 let starý, to je krása... a pak pod tímhle logem a pojmem vypadne tohle no nic no, lepší jít na bazar, koupit něco starýho, vrazit do toho nějakou kačku a nadělá se s tím parády... A nějake vlastenectví apod. řečičky bych k týhle lumpárně fakt nevytahoval!
Na druhou stranu tenhle nový "jawský" Číňan vypadá, že už to nebude jen obyčejná vibrující plečka z recyklovaných igelitek a to jednak s ohledem na cenu a jednak že po něm sáhli i docela renomované značky. Podvědomě si přeji, aby se to dobře prodávalo a fabrika tak mohla pracovat na vlastní koncepci, tak se nechme překvapit.
1 reakcí na tento příspěvek ,,Nowá" Jawa 350 OHC
Chybou je, že už to není "naše" Jawa. To "naše" máme v podvědomí a znamenalo to práci pro spoustu lidí = od žárovek, po ovladače na řídítkách, karburátorů, pneumatik, motorů, vidlic ....(ve většině z filiálek naší Jiho-země). Tohle už je komplet cizí konstrukce, cizí výroba, cizí designová škola, cizí řemeslo, cizí materiál...prostě cizí. Ano - jenže ona už i naše značka Made in Czechoslovakia je už také v propadlišti dějin..
Na druhou stranu kladem Číňana je, že je to alespoň NĚCO! Nyní dokonce něco, co může být příjemné na denní jezdění, funkční, podle zkušeností z ciziny také trvanlivé a na pohled vyvážené a nebojím se říci i docela pěkné.
Pokud bych si měl vybrat stroj hodně se rozšiřující třídy 400 - VLASTNĚ NEMÁM DŮVOD, PROČ SI NEVYBRAT TENTO! Snad jen - SERVIS a zajištění dodávek ND a přístupem podniku.
Třeba Adenium má z výroby elektroinstalaci na vyhození (takže všech dalších 85 kusů 660 s vyjednanou výjimkou neplnění Euro 4, tedy včetně Vintage, budou stále stejné SRÁČE). Přístup fabriky k zákazníkům BY MĚL BÝT NASYPÁNÍ POPELA NA HLAVU´a SVOLÁVACÍ AKCE. Ale skutečnost je na pob...lití. Reklamace neuznávají / radí zákazníkům nechávat stroje stále na nabíječce... a podobná zvěrstva u jednoválce za 179 000,-Kč.....?!!!).
Tak s tímhle přístupem chlapci, bych si to možná opravdu nakonec rozmyslel a poohlédl se vedle u souseda.
Jinak dotace do roku 2015 --- dle CEDR --- vypadají docela strašidelně a je jasné, že v jejich udělení a čerpání budou gaunery všichni zainteresovaní. Je jasné, že ten co za stát rozhodoval o vysypání z rozpočtu to nedělal z lásky a pohnutek někomu pomáhat = ten už před vysypáním věděl, že sype sobě (zřejmě to i sám vymyslel) a podnik JAWA byl jen prostředek jak vybrat rozpočet. Fabrice nechány drobky:
Naposledy editováno 06.03.2017 16:40:21
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ,,Nowá" Jawa 350 OHC
Raptor.1 píše: Sofía> OK, díky za upřesnění. Bod pro p. Krafta, pro Jawu ne. Český výrobce motocyklů, sídlící pár km od Prahy by se ale měl prezentovat jinak, než vysláním jednoho člověka, nemyslíš?
Nehledě na to, že účast na výstavách ignoroval již loni i v minulých letech... Pak bych také polemizoval s výrazem zákazníci - těch současná Jawa v ČR věru mnoho nemá. Snad návštěvníci, v lepším případě zvědavci...
Edit: teď jsem si uvědomil - píšeš do Holešovic, ale měl jsem za to, že Jawa představuje ty své "novinky" v Letňanech, nebo se pletu?
Já k tomu doplním jen několik věcí, které vím tak nějak z drbárny:
Jawa měla oficiálně vystavovat právě v Holešovicích a to ve spolupráci s Mototechnikem (bannery, poastery atd. byly oficiál Jawské). Z tohoto důvodu tam byl právě p. Kraft.
Prezentace na Motosalonu v Letňanech byla snad jen soukromá akce firmy Moto Kenny, který má v plánu začít tyto motorky prodávat jako dealer (co já vím, zatím nikdy nové motorky neprodával). Jedna prezentovaná motorka (s rozdílným oplechování na pravé a levé straně nádrže) je přímo jeho osobní - koupená a druhá byla snad zapůjčená z Týnce, což je běžná praxe, že fabrika (distributor) půjčí moto na stánek nebo na prodejnu svým prodejcům.
Prakticky vzato, dle těchto informací byla Jawa oficiálně v Holešovicích a v Letňanech byl jen distributor "na své triko".
Druhá poznámka je k těm zde opěvovaným Betkám a New Pionýrům:
To, že se něco jmenuje "Jawa" zrovna neznamená, že to Jawa opravdu je. Jeden příklad za všechny, do Jížní Ameriky se stroje ČZ 350/472 také prodávali pod značkou Jawa (s polepkami), protože to byla obchodně známá značka, aj na motoru to bylo nalité.
Případ Betky i New Pionýra je přesně totéž, kdy se Motoscoot s vlastní (nebo spřátelenou) fabrikou čínských strojů rozhodl, a s Jawou dohodl, o užívání značky Jawa pro výrobu těchto (čínských) strojů, jednoduše proto, aby se to tu lépe prodávalo. Tj. ani jeden z těchto strojů se v Týnci nikdy neobjevil, nikdy nedělal a neměl s Jawou nikdy nic společného. Koho by to zajímalo, může si počíst v historii firmy Motoscoot.
A poznámka na konec... produktová řada Jawa Dandy (v Rakousku například prodávaná pod značkou Sachs) také není původně Jawa Týnec, ale vyrábělo se to nejprve někde ve Vodňanech koncernovou složkou "Motor Jikov" (proto také Dandy nemá s původními Jawskými díly nic společného, dokonce ani brzdy a podobné věci, co se snadno implementují na cokoli). Až někdy okolo roku 2005 (nevím přesně), byla v rámci racionalizace v koncernu přestěhována výroba Dandyn do Týnce a poměrně snadno se to pozná, protože mají jiné štítky a také se na nich od této doby objevují některé čistě Jawské prvky, jako přepínače a podobně.
Tolik nějaké "politické" informace pro širokou motorkářskou veřejnost, která se s Jawou blíže seznamuje.
Jawa momentálně a asi i v blízké budoucnosti na výrobu komplet nové motorky nemá.
Toto byl asi poslední pokus.
edit: Jinak jen tak pro představu porovnejte tu fabriku v Číně s Týneckým domečkem. ;) http://www.shineray.com/index.asp
Celkem rozdíl. A pokud se tato třipade chytne, tak další Jawou od Shineray bude možná cesťák: http://www.shineray...lub_xilie.asp?id=487
Nebo cruiser? ;) http://www.shineray...lub_xilie.asp?id=582
Vše samozřejmě už plná Čína. Proč něco dělat v Evropě, když všichni a všechno dělají v Číně....
Tam vyrobit levně, doma draze prodat a rozdíl do kapsy. Běžné schéma spousty firem.
Naposledy editováno 06.03.2017 10:02:28
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) ,,Nowá" Jawa 350 OHC
2 reakcí na tento příspěvek ,,Nowá" Jawa 350 OHC
Když jsem ale tak koukal po Jawách a kam všude se ta značka a to logo Jawa dostalo, tak jsem narazil na zajímavost jménem Jawa Argentina - používají zlaté Jawa logo na černém podkladu - mají tam docela vzhledově zajímavé kousky - třeba Jawa Ruta nevypadá vzhledově vůbec blbě:
http://jawa.com.ar/portfolio/jawa-ruta-40-600/
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Praktické zkušenosti s Jawou 350 OH... [1, 2] Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Special, Jawa 350 OHC Scr... | pen | 41 | 3.8.2024 v 11:01 Kanyza |
přestavba 350 OHC na karburátor Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Scrambler | KVTU | 30 | 27.7.2024 v 22:18 Kanyza |
2023 - Nová Jawa 650 a 800 [1 ... 8, 9] Jawa 250 Pérák, Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 ... | Dolin | 265 | 23.3.2024 v 16:31 Drakl |
shánění a cena plynu do céóčka Jawa 350 OHC | Johny_Servis | 20 | 18.12.2023 v 12:35 MilanR1 |
brali byste reedice JAWA/Y 660 Spor... [1 ... 5, 6] Jawa 660 Vintage | elvis78 | 171 | 28.11.2023 v 15:25 pech. |