Téma: Praktické zkušenosti s Jawou 350 OHC; jak na to a lépe
Chlapci a zralí pánové (těch bude asi mezi majiteli víc),
přestože jsem se doposud u mých příspěvků setkával spíše s negativními reakcemi (ňáký hovado mi napsalo: "pošli to ostatním pěti majitelům!"), rozhodl jsem se obrátit na vás - majitele těchto strojů. Není nás málo - za dva roky se v Česku prodalo přes 250 kousků Jawy 350 OHC.
Nedělám si žádné iluze o podpoře ze strany továrny, ani dealerů (čest výjimkám). V továrně, dle mých opravdu tristních dvouletých zkušeností, tomuto motocyklu přádně nerozumí NIKDO - alespoň se mi nepodařilo nikoho podobného objevit.
Takže - jak na to:
Motor dost žere olej. Mě, protože jezdím "jako prase" a navíc ještě "nadoraz", až litr na 1000 km. Vadí-li vám to, používejte olej viskozity 20W-60. Já používám ELF od Auto Kelly za 239 Kč/l a oproti oleji, který mi dali při záruční prohlídce v Jawě - 250 Kč/l (a to jsem se ani nedozvěděl jaký - výrobce, druh, viskozitu - nic!) ještě ušetříte.
V motocyklu je hlavní žárovka jakýsi čínský "bazmek". Vyměňte ji za nelegální, nicméně v dnešní době nezbytnou 100/120 W - budete sice trochu oslňovat, ale pravděpodobnost, že vás nějaký telefonující nebo senilní automobilista přehlédne, je menší.
V této souvislosti doporučuju těm, kdo mají dost peněz, koupi lithiového akumulátoru - je asi o dva kilogramy lehčí a lépe se vyrovná jednak s půlročním klidem a nechá si líbit i delší dobu na volnoběh, kdy alternátor "nestíhá".
Všem velmi doporučuju vyměnit sekundární řetěz. Originální čínský je děsně humpolácký (ale nepochybně nezničitelný), ale hlavně je těsněný O-kroužky. Takový řetěz vám z nijak oslnivého výkonu 20,4 kW sežere až 2 kW.
Nahradíte-li jej bezkroužkovým, tzv. motokrosovým, ve všech ohledech ušetříte (neplatí pro ty, kteří najedou ročně přes 5 000 km a často jezdí v dešti nebo v terénu). Já mám zlatý řetěz (frajeřina) ČZ 520 MX za 1750 Kč (kdo chce D.I.D. prosím, ale stojej skoro stejně a že je D.I.D. výrazně lepší, tomu nevěřím).
Teď už to bude pro trochu šikovnější:
Motor má kompresi 8,8 protože v Číně (a v Asii vůbec) je benzín často nekvalitní. Toho se v Evropě bát nemusíte. Kdo se na to cítí, může si velmi jednoduše kompresní poměr zvýšit tím, že z těsnění pod hlavou motoru, které je tvořeno třemi plechy (0,25; 0,2 a 0,25 mm) odebere plech 0,25 a 0,2 mm a nechá tam jen jeden 0,25 mm (to je ten s těsnící fólií). Nic víc není potřeba a komprese se vám zvedne přes 9 (asi 9,2).
Dá se pokračovat asi na 10,3, ale to už je trochu složitější (musí se snížit hlava i válec, v pístu prohloubit vyfrézované vybrání pro výfukové ventily a pro sichr vyměnit rozvodový řetěz za spolehlivější značku a přidat chladič oleje).
O odstranění konstrukční chyby, spočívající v tom, že motor v dešti nasává vodní tříšť s bahnem jsem už psal.
Komu motor zastudena zhasíná, tak ať nedá na rady doktora Krafta (počkat až se ohřeje) nebo pana uzenáře a přečte si, co jsem k tomuhle problému napsal v oddíle "Poradna".
Ještě se chystám vyměnit olej v přední vidlici, která je na můj vkus hodně "měkká". Je v ní olej viskozity SAE 7,5. Podle mě, je i víceméně standardní SAE 10 málo - já tam dám SAE 15 (existuje i SAE 20).
Pak šetřím na zadní gumu Conti+ (která je teda dost mastná - asi 2 300 Kč).
No, a to by bylo tak prozatím všechno.
Pozn.: Komu se to nelíbí, nebo ho čtení tak dlouhýho textu unavuje - ať to nečte (a hlavně ať drží hubu!).

P. S.: Ostatně soudím, že doktor Kraft (Jawa) musí být postižen těžkou formou slabomyslnosti (idiocie).
Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) Praktické zkušenosti s Jawou 350 OHC; jak na to a lépe

19.6.2019 v 15:14 | Nahoru | #31
pen> Proč sem taháš nějaké praní se a sebeobranu? Protože reaguješ na mě, tak si tipuji, že chceš mlátit mě (?) - no jestli se chceš prát, tak klidně můžeme někde dát sraz, pokecat naživo a pak si rozmyslíš jestli se pořád chceš prát nebo ne Nejsem typ co se pere, ale pokud jinak nedáš tak se nechám přemluvit.

Jsem zvyklý komunikovat stejně naživo i na netu, protože mi přišel tvůj způsob komunikace hodně agresivní a také dost naivní, tak jsem se prostě zeptal jestli jsi takový i naživo. Spousta lidí na netu nahodí nicneříkající přezdívku, tváří se supertajně kdo jsou a píšou jako drsňáci.

PS: ten sraz v Praze rád dám, rád poznávám nové lidi.

(reakce na) Praktické zkušenosti s Jawou 350 OHC; jak na to a lépe

19.6.2019 v 17:15 | Nahoru | #32
Lam.>

Pane Lame,
má-li to bejt parodie na moje trochu delší příspěvky, tak to se vám moc nepovedlo... Vo čem to je? Analogie Jawa 350 OHC = štětka z Hongkongu kulhá na vobě nohy!

1 reakcí na tento příspěvek Praktické zkušenosti s Jawou 350 OHC; jak na to a lépe

19.6.2019 v 17:47 | Nahoru | #33
pen: co kdybys založil na svém profilu záznam pro motorku a vyplnil tam všechny informace co k tomu máš? To podle mě bude líp dostupné a snadněji dohledatelné než nějaké diskuze. Má motorka je dokonalá a naprosto bezchybnatá, i tak jsem dost věcí řešil a některé mě lehce štvou, začal jsem to sepisovat a myslím je z toho docela zajímavé počtení pro lidi co si tu motorku chtějí koupit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Praktické zkušenosti s Jawou 350 OHC; jak na to a lépe

19.6.2019 v 19:07 | Nahoru | #34
_zdenda_> už sem se snažil to vysvětlit ale marně

(reakce na) Praktické zkušenosti s Jawou 350 OHC; jak na to a lépe

20.6.2019 v 14:47 | Nahoru | #35
Lam.>

No, ne zas tak úplně marně...
Začínám vo tom přemejšlet!

P. S.: Ale to víte, tady je vo dobrý nápady tak děsná nouze, že člověk ho ne dycky na první pohled hned pozná - nikdo není dokonalý.

Praktické zkušenosti s Jawou 350 OHC; jak na to a lépe

22.6.2019 v 23:08 | Nahoru | #36
Tak, a eště snad poslední příspěvek.
Dyž budete měnit olej v přední vidlici, dejte tam rovnou SAE viskozitu 20W. 15W je pořád málo (a kdyby mě chtěli ňáký chytráci zkoušet, tak je to ELF Moto Fork oil 20W).
Co je v zadních tlumičích netuší nikdo - tím míň pak hovada v Jawě...
Každýmu doporučuju olej do motoru MINIMÁLNĚ "letní" viskozitu SAE (to je to druhý číslo) 50. Mně se sice osvědčila šedesátka, ale někerý značky sou šíleně drahý - a pozor, rozhodně to nemusí být "full synthetic". Pak budete mít spotřebu oleje srovnatelnou s moderníma strojema. No, ale nikdy nebude nulová (to před 30 lety neexistovalo!).
Sem přesvědčenej, že ty "starý, dobrý mašiny" (byť je to "moderní" čínská výroba) si s těma dnešníma viskozitama 20, 30 a 40 moc nerozuměj (já eště pamatuju "starej, dobrej Super Mogul" a to byla padesátka).
Já sem si "pošteloval" kompresi na 10,2, takže mě to jede líp se sekundárním převodem 14 : 38 - t.j. přední kolečko místo 15ti zubů 14. Má to lepší akceleraci, ale může bejt, že u standardního motoru se to na pětku už bude při 130 km/hod moc přetáčet a nepomůžete si. Kdo by chtěl přesně vědět, jakej je to typ kolečka, tak mu to tady ZADARMO řeknu. Je to JT Sprockets: JTF 1322-14 nebo Supersprox: CST 1322-14.
K úplný spokojenosti by to nejspíš chtělo vyšpekulovat, jaká přesně se tam dá dát univerzální lambda sonda aby furt nesvítila kontrolka motoru (i dyž to jede normálně - no, ale jak dlouho, žejo). Hovada z Jawy vám tam daj čínskou a za rok ste tam, kde ste byli... (t.j. v prdeli).
Já s tim zkušenosti teda eště nemám, ale SILNĚ doporučuju se vyhnout všem náhradním dílům a spotřebnímu materiálu (brzdový destičky, akumulátor, filtry, řetěz, ložiska, gumy - prostě všechno co de nahradit), kterej distribuuje Jawa! Neříkám, že sou to všechno sračky, ale naprosto se nemůžete spolehnout co je to za kvalitu.
A vůbec - čemukoliv (včetně např. informací) z Jawy, se pokud možno vyhněte vobloukem! Sou to hovada, kerý NIČEMU nerozuměj, nic nevědí, nic neuměj a eště sou drzí!! Pryč vod nich!!!
Dyž už ste udělali tu chybu, že ste si to koupili - poučte se a nevopakujte ji. Vona se z toho ta původní Honda udělat dá a ani to moc nestojí. Ale musíte vědět jak na to. Ovšem - málokdo vám poradí...
Howgh!
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Servisovatelnost starých japonců [1, 2, 3, 4] Honda CB 400, Honda CB 400F Super Sport, Jawa 350 OH... Johny_Servis 94 Včera v 11:57 scouser
Varování před koupí "moderních" mot... [1, 2, 3] Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Special, Jawa 350 OHC Scr... pen 63 12.9.2019 v 07:55 Kire640
Jawa 350 OHC, Special , Scrambler -... Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Special, Jawa 350 OHC Scr... Stanislav1282 11 6.9.2019 v 15:31 udinar
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 34 17.7.2019 v 10:31 Čadil
Lambda sonda v Jawa 350 OHC [1, 2, 3] Jawa 350 OHC, Jawa 350 OHC Special, Jawa 350 OHC Scr... pen 76 29.6.2019 v 06:11 JiriK84

TOPlist