Dnes jsem se ptal maníka, co emise měří, jak je teda budou měřit od ledna a říkal mi, že sám neví...
Pokud to tady už je, tak hoďte link, hledal jsem, nenašel...
Diskuze samotných stanic ME http://www.fcd.eu/article.aspx?id=1686
Naposledy editováno 26.01.2016 06:56:17
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016
DRN. píše: Docela by mě zajímalo jak je na tom náš vozovej park, máte někdo ověřenej obd krám za rozumný peníze?
Já používám toto http://m.elm327-cz....roducts/elm-327/plus v tlf torque pro, ale jen čtu a mažu chyby, jestli to umí i ty redinnes kódy jsem nezkoumal, netuším..
Ale šikovní pánové si na emisních stanicích poradí
2 reakcí na tento příspěvek STK-měření emisí od 1.1.2016
Na 13 let starým autě nemám na diagnostice jedinou závadu, nic není vyřazený, vše funguje. Cokoliv začne zlobit, hned opravím. Emise procházím snadno a hned.
To samé s 23 let starým autem, jen s tím rozdílem že to má primitivní diagnostiku co dokáže poznat jen zcela odpojené čidlo. Tam jsem už musel zafrézovat sedla a zabrousit ventily. Od té doby jezdí krásně jako nikdy a emise procházím ukázkově. S origo katalyzátorem co je tam z výroby.
Udržet ty auta plně funkční není zas takový problém. Na to nepotřebujete nové auto.
Pokud z toho někdo vyřeže vše bez čeho to jede a načipuje to že to čoudí hůř než vyběhaná Tatra, pak nepatří na silnici, kdo má ten smrad dýchat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016
neříkám,že by bylo dobré se vracet do pravěku,ale rozdíl mezi euro 3 a euro 4+(auta s DPF) je v celkovém měřítku svinstva ve vzduchu naprosto zanedbatelný údaj a kdo ví,jak je to ve finále s ekologickou stopou takových aut,protože zbytečně více žerou a jaké hnusy se vyprodukují při výrobě DPF,to se samozřejmě nedovíme.
že se po ucpání ten filtr vyřeže a nikomu se nechce za 40 klacků kupovat nový je logické a stejně tak logické to bylo i když je začali vyrábět.kdyby tam zůstaly klasické katy s euro 3,tak by nebyl problém.tahle vznikají auta s euro 1 a úplně zbytečně.
zase se příjde na způsob jak to ojebat,bude to trošku složitější,ale půjde to.
a já jsem za to rád,protože mně ta nesmyslnost a nefunkčnost většiny nařízení a dění kolem opravdu vytáčí!
je to jako boj s větrnými mlýny,ale co.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016
Ano, pak je tu česká tradice - vše co nefuguje správně, neopravovat ale zcela vyřadit, ochcat, neochcatelné nahradit nejšitovějšími díly atd. a zbastlené auto prodat za co nejvíce peněz dál.
Důvod proč úřady výrazně přitvrdily STK/emise, je neúnosně rozšířený šlendrián:
EGR se časem zanese a začne zlobit. Místo toho aby ho majitel jednou za čas rozebral a vyčistil, vykuchá ho. Někteří to udělají preventivně nebo v omylu když jim zlobí něco jiného.
DPF je jednou za čas potřeba vyčistit. Pokud má někdo auto na krátké popojíždky, tak často. Opět, hodně lidí ho raději vyřeže, někteří i preventivně.
Kdyby to lidi neojebávali v tak masovém měřítku a raději ty auta udržovali v řádném stavu, nikdo by STK nepřitvrzoval.
Naposledy editováno 25.12.2015 16:23:52
EGR je pro motor samotný naprosto k hovnu,jediné co umí je zajebávat sání sazema.no a pokud začne blbnout a nedovírá se,tak se sání zajebává ještě mnohem víc a emise se naopak několikanásobně zhorší.
EGR zvyšuje kouřivost motoru,ale zase snižuje oxid dusíku(myslím,že oxid dusíku...)
tady vůbec nejde o emise,ale o to,jak donutit lidi hodit staré auto do šrotu a jít pro nové.a to nové vydrží ještě míň,než to staré..........
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016
Deadman píše: Skrunch> Blbost, na tom blbinci s platinou na povrchu se nemá co opotřebit, dokud funguje řízení směsi. Katalyzátor zabije to že někdo jezdí s odpojenou lambdou nebo jiným klíčovým čidlem místo toho aby ho hned vyměnil. Bez funkčního katalyzátoru bych nemohl mít perfektní emise. Samozřejmě je možné, že nějaká firma vyrobí šmejd, kde se ten katalyzátor mechanicky rozpadne otřesama. Pak nezbývá než ho vyměnit. Ano, něco to stojí, ale kvalitní díl nebývá potřeba měnit často. Vyměnit vše co nefunguje je levnější než kupovat výrazně novější auto.
Ano, pak je tu česká tradice - vše co nefuguje správně, neopravovat ale zcela vyřadit, ochcat, neochcatelné nahradit nejšitovějšími díly atd. a zbastlené auto prodat za co nejvíce peněz dál.
Důvod proč úřady výrazně přitvrdily STK/emise, je neúnosně rozšířený šlendrián:
EGR se časem zanese a začne zlobit. Místo toho aby ho majitel jednou za čas rozebral a vyčistil, vykuchá ho. Někteří to udělají preventivně nebo v omylu když jim zlobí něco jiného.
DPF je jednou za čas potřeba vyčistit. Pokud má někdo auto na krátké popojíždky, tak často. Opět, hodně lidí ho raději vyřeže, někteří i preventivně.
Kdyby to lidi neojebávali v tak masovém měřítku a raději ty auta udržovali v řádném stavu, nikdo by STK nepřitvrzoval.
Když už se bavim o EGR a AGR. Tak zase když řeknu A řeknu i B. A to že u některých aut nelze bez destrukce rozebrat a vyčistit a čeká té výměna za bratrů 5litru. A ano technicky důvod k tomu není ale pouze ekonomický. Takže když už si budeme hrát na totalitní svět tak úplně. Kontroly STK zpřísnit. Všechny vozy se musí vyrábět tak aby šli lehce a pokud možno v domácích podmínkách servisovat. Rabat na náhradních dílech 20% atd. Atd. To už nezní tak hezký že?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016
Twister píše: Když už se bavim o EGR a AGR. Tak zase když řeknu A řeknu i B. A to že u některých aut nelze bez destrukce rozebrat a vyčistit a čeká té výměna za bratrů 5litru. A ano technicky důvod k tomu není ale pouze ekonomický. Takže když už si budeme hrát na totalitní svět tak úplně. Kontroly STK zpřísnit. Všechny vozy se musí vyrábět tak aby šli lehce a pokud možno v domácích podmínkách servisovat. Rabat na náhradních dílech 20% atd. Atd. To už nezní tak hezký že?
To zní hlavně strašně levičácky. Další zákony co mají lidi zachránit před veškerým zlem světa?
1 reakcí na tento příspěvek STK-měření emisí od 1.1.2016
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016
Deadman píše: No tak si ty auta budete muset dát dopořádku, se snad neposerete.
Na 13 let starým autě nemám na diagnostice jedinou závadu, nic není vyřazený, vše funguje. Cokoliv začne zlobit, hned opravím. Emise procházím snadno a hned.
To samé s 23 let starým autem, jen s tím rozdílem že to má primitivní diagnostiku co dokáže poznat jen zcela odpojené čidlo. Tam jsem už musel zafrézovat sedla a zabrousit ventily. Od té doby jezdí krásně jako nikdy a emise procházím ukázkově. S origo katalyzátorem co je tam z výroby.
Udržet ty auta plně funkční není zas takový problém. Na to nepotřebujete nové auto.
Pokud z toho někdo vyřeže vše bez čeho to jede a načipuje to že to čoudí hůř než vyběhaná Tatra, pak nepatří na silnici, kdo má ten smrad dýchat.
číst to od někoho, kdo jezdil děravou, polepenou 120kou, polorozpadlou Sierou nebo cos to měl a k tomu máš místo motorek pojízdné olejničky je celkem zajímavé zjištění, že zrovna TOBĚ záleží na emisích...
Mně tady jde spíše o princip, je x článků, které potvrzují, že emise z OA nemají na celkové znečištění až takový vliv. Jenže tady očividně nejde o nějaké zlepšení životního prostředí...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016
fockewulf píše:
Mně tady jde spíše o princip, je x článků, které potvrzují, že emise z OA nemají na celkové znečištění až takový vliv. Jenže tady očividně nejde o nějaké zlepšení životního prostředí...
Záleží z jakého úhlu na to koukáš. Věřím, že pro obyvatele centra města, kterým půl dne stojí pod okny kolona, ty autoemise mají zásadní význam
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016
Pher píše: Záleží z jakého úhlu na to koukáš. Věřím, že pro obyvatele centra města, kterým půl dne stojí pod okny kolona, ty autoemise mají zásadní význam
z druhe strany, maloktery obyvatel centra mesta je starsi nez magistrala pod jeho oknem vedouci, tj. mohl se svobodne rozhodnout, zda tam bydlet chce ci nikoli...
joone píše: To zní hlavně strašně levičácky. Další zákony co mají lidi zachránit před veškerým zlem světa?
Sorry. Asi z toho úplně nevyplývá ten sarkasmus.... Nevím jak bych to v psané formě vyjádřil mimo smilika s ceduli sarkasmus...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016
Pokud se bavíme o smyslu udržovat auta v dobrém technickém stavu, je hodně lidí, co to ocení.
Lidem bydlícím v okolí magistrály jsou globální data o emisích u zadele
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016
Pher píše: MedWed> když už jsme u té Magistrály, zas tak stará není a já si jí pamatuju jako skoro opuštěnou silnici. Za starce se úplně nepokládám
Pokud se bavíme o smyslu udržovat auta v dobrém technickém stavu, je hodně lidí, co to ocení.
Lidem bydlícím v okolí magistrály jsou globální data o emisích u zadele
Takze jsi kupoval byt drive nez stala?
1 reakcí na tento příspěvek STK-měření emisí od 1.1.2016
V Číně taky nedávno jezdil kazdej na kole a dneska tam nevidej modrý nebe jak je rok dlouhej..
ed: písmenko
Naposledy editováno 28.12.2015 09:50:00
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016
Zbytek viz výše
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016
MedWed píše: dva_hrnce> jinde ano, ale uplne?? na Magistrale bylo plno co pamatuju
Tak to já nemůžu vědět, ale co pamatuju od nás ze vsi, tak dřív jsi tu mohl parkovat autobusy a dneska je problém se smartem.
Co rodina to min. 2 auta..
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016
Pher píše: Záleží z jakého úhlu na to koukáš. Věřím, že pro obyvatele centra města, kterým půl dne stojí pod okny kolona, ty autoemise mají zásadní význam
To máš sice pravdu, ale jak už psal MedWed - nikdo tě nenutí žít v centru velkých měst, MS kraji nebo na Mostecku...ale paradoxně i na Jižní Moravě, v podstatě kdekoli v nížině.
To píšu jak někdo, kdo bydlí u hlavní silnice v centru města.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016
fockewulf píše: To máš sice pravdu, ale jak už psal MedWed - nikdo tě nenutí žít v centru velkých měst, MS kraji nebo na Mostecku...ale paradoxně i na Jižní Moravě, v podstatě kdekoli v nížině.
To píšu jak někdo, kdo bydlí u hlavní silnice v centru města.
Tak ono taky nikoho nikdo nenutí chodit do kuracky hospody. A za zvyků nadšeného hykani davu taky úředník upletl z hovna bič... S tím si neporadis. Já už se tomudle že se vymyslí hovadiny a bičem se praská na normálního clobrdu zatímco pár lidí na tom vyrejzuje nedivim. Co mě nepřestává udivovat je pár návštěvníků sadomaso salonu co nadšeně nastavují hřbet a hykaji na ostatní ať si taky pár ran daj dat že je to super a pro větší dobro. A pak je tu jedinec co z těch sracek nemusí mít ani bič stačí mu když si v těch srackach může dat tango...
Twister píše: Tak ono taky nikoho nikdo nenutí chodit do kuracky hospody. A za zvyků nadšeného hykani davu taky úředník upletl z hovna bič... S tím si neporadis. Já už se tomudle že se vymyslí hovadiny a bičem se praská na normálního clobrdu zatímco pár lidí na tom vyrejzuje nedivim. Co mě nepřestává udivovat je pár návštěvníků sadomaso salonu co nadšeně nastavují hřbet a hykaji na ostatní ať si taky pár ran daj dat že je to super a pro větší dobro. A pak je tu jedinec co z těch sracek nemusí mít ani bič stačí mu když si v těch srackach může dat tango...
Zákaz kouření v hospodách je taky slušná hovadina-opět říkám jako někdo, kdo nekouří a cigarety mu vyloženě smrdí.
Klaus je sice zmrd, ale jeho syn má podobné názory jako "my" http://www.novinky....vaclav-klaus-ml.html
Ještě teda k emisím-jde o to, že se nezmění vůbec nic, jen to bude o něco dražší. Odnese to pár strejdů, co pojedou na "poctivé emise", kde je vyhodí za 1ku u odvětrávání palivové nádrže, zbytek s tím vyjebe jak už se tu psalo.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016
fockewulf píše: číst to od někoho, kdo jezdil děravou, polepenou 120kou, polorozpadlou Sierou nebo cos to měl a k tomu máš místo motorek pojízdné olejničky je celkem zajímavé zjištění, že zrovna TOBĚ záleží na emisích...
Mně tady jde spíše o princip, je x článků, které potvrzují, že emise z OA nemají na celkové znečištění až takový vliv. Jenže tady očividně nejde o nějaké zlepšení životního prostředí...
Sierru pořád ještě mám, kromě o 10 let novějšího auta, a polorozpadlá rozhodně není. Lambda, katalyzátor a vše ostatní funguje, jen jsem zafrézoval sedla a zabrousil ventily a emise na STK dávám přímo ukázkově, až se technik diví. Stejně tak zbytek auta je v pořádku, udržovaný, nikde z toho neteče olej. Udržovat starší auta v bezchybném technickém stavu není nijak těžké. Jen pod tu haubnu a pod auto člověk musí jednou za čas vlézt. Oproti tomu v BMW polovičního stáří a nájezdu jsem zalezlej 10x častěji, aby bylo v perfektním stavu. Věcí, bez kterých by to jede, je tam opravdu hromada, přesto to udržuji do poslední píčoviny přesně tak jak to patří. Samozřejmě ta údržba vychází o řád dražší než u starýho jednoduchýho auta. K tomu jako u každého nového auta, při opravě nebo výměně čehokoliv musím rozebrat 5 nesouvisejících věcí, abych se k onomu dílu vůbec dostal. Prostě kdo chce mít větší opičku, musí mít na víc banánů (a věnovat tomu více úsilí).
Pokud má někdo pocit, že to auto nemůže udržet ve stavu jak má být a musí v něm něco vyřezávat a bastlit, tak ať ho prodá a koupí si nějaké, které je technicky řešené lépe.
Ano, emise mi vadí, a to konkrétně od čůr co si zbastlej a načipujou auto tak že čoudí hůř než stará Tatrovka (tedy z jednoho tunera smradu jak ze stovky ostatních aut dohromady) a dodávek vyběhaných do stavu že spalují víc oleje než nafty a čouděj jak stará Ávie. Do zahulené hospody chodit nemusím (a nechodím), cestou do práce si silnice moc vybírat nemůžu. Zvlášť když při jízdě na motorce dýchám ten bordel bez jakéhokoliv filtru.
Celé to zpřísnění a tuhé kontroly vznikly stejně jen kvůli výše zmíněným čůrům, kdy jeden ze sta stačí na to aby otrávil/nasral všechny ostatní.
Ono kdyby emisní předpisy měly být logické a spravedlivé, byly by jednotné limity pro všechny osobáky bez ohledu na typ paliva. Pak by nafťáky a nejspíš ani přímovstřikové benzíny vůbec nesměly do provozu. Bylo by víc zdraví neškodného CO2 a méně jedovatých emisí.
Naposledy editováno 28.12.2015 12:17:31