globalmoto_duben_nolan





Téma: STK-měření emisí od 1.1.2016
21.12.2015 v 17:48
Ví někdo, jak to bude? Na netu je jen něco málo. http://www.macekleg...aji-dalsi-zmeny.html +jsem ještě někde našel, že se do výpisu budou uvádět závady, které souvisíi s "emisemi", spíš jsou ty údaje ale dost protichůdné.

Dnes jsem se ptal maníka, co emise měří, jak je teda budou měřit od ledna a říkal mi, že sám neví...

Pokud to tady už je, tak hoďte link, hledal jsem, nenašel...

Diskuze samotných stanic ME http://www.fcd.eu/article.aspx?id=1686

Naposledy editováno 26.01.2016 06:56:17

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016

28.12.2015 v 12:09 | Nahoru | #1

fockewulf píše: číst to od někoho, kdo jezdil děravou, polepenou 120kou, polorozpadlou Sierou nebo cos to měl a k tomu máš místo motorek pojízdné olejničky je celkem zajímavé zjištění, že zrovna TOBĚ záleží na emisích...

Mně tady jde spíše o princip, je x článků, které potvrzují, že emise z OA nemají na celkové znečištění až takový vliv. Jenže tady očividně nejde o nějaké zlepšení životního prostředí...



Sierru pořád ještě mám, kromě o 10 let novějšího auta, a polorozpadlá rozhodně není. Lambda, katalyzátor a vše ostatní funguje, jen jsem zafrézoval sedla a zabrousil ventily a emise na STK dávám přímo ukázkově, až se technik diví. Stejně tak zbytek auta je v pořádku, udržovaný, nikde z toho neteče olej. Udržovat starší auta v bezchybném technickém stavu není nijak těžké. Jen pod tu haubnu a pod auto člověk musí jednou za čas vlézt. Oproti tomu v BMW polovičního stáří a nájezdu jsem zalezlej 10x častěji, aby bylo v perfektním stavu. Věcí, bez kterých by to jede, je tam opravdu hromada, přesto to udržuji do poslední píčoviny přesně tak jak to patří. Samozřejmě ta údržba vychází o řád dražší než u starýho jednoduchýho auta. K tomu jako u každého nového auta, při opravě nebo výměně čehokoliv musím rozebrat 5 nesouvisejících věcí, abych se k onomu dílu vůbec dostal. Prostě kdo chce mít větší opičku, musí mít na víc banánů (a věnovat tomu více úsilí).
Pokud má někdo pocit, že to auto nemůže udržet ve stavu jak má být a musí v něm něco vyřezávat a bastlit, tak ať ho prodá a koupí si nějaké, které je technicky řešené lépe.

Ano, emise mi vadí, a to konkrétně od čůr co si zbastlej a načipujou auto tak že čoudí hůř než stará Tatrovka (tedy z jednoho tunera smradu jak ze stovky ostatních aut dohromady) a dodávek vyběhaných do stavu že spalují víc oleje než nafty a čouděj jak stará Ávie. Do zahulené hospody chodit nemusím (a nechodím), cestou do práce si silnice moc vybírat nemůžu. Zvlášť když při jízdě na motorce dýchám ten bordel bez jakéhokoliv filtru.
Celé to zpřísnění a tuhé kontroly vznikly stejně jen kvůli výše zmíněným čůrům, kdy jeden ze sta stačí na to aby otrávil/nasral všechny ostatní.
Ono kdyby emisní předpisy měly být logické a spravedlivé, byly by jednotné limity pro všechny osobáky bez ohledu na typ paliva. Pak by nafťáky a nejspíš ani přímovstřikové benzíny vůbec nesměly do provozu. Bylo by víc zdraví neškodného CO2 a méně jedovatých emisí.

Naposledy editováno 28.12.2015 12:17:31

(reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016

28.12.2015 v 14:11 | Nahoru | #2

Deadman píše: Ono kdyby emisní předpisy měly být logické a spravedlivé, byly by jednotné limity pro všechny osobáky bez ohledu na typ paliva. Pak by nafťáky a nejspíš ani přímovstřikové benzíny vůbec nesměly do provozu. Bylo by víc zdraví neškodného CO2 a méně jedovatých emisí.


S tímhle souhlas.

Je celkem vtipné, žes nekomentoval tu škodovku a motorkové olejničky

(reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016

30.12.2015 v 12:01 | Nahoru | #3

Deadman píše:
Ono kdyby emisní předpisy měly být logické a spravedlivé, byly by jednotné limity pro všechny osobáky bez ohledu na typ paliva. Pak by nafťáky a nejspíš ani přímovstřikové benzíny vůbec nesměly do provozu. Bylo by víc zdraví neškodného CO2 a méně jedovatých emisí.



Ano, emise by měly být stejné a zároveň by mělo být stejné i zdanění spotřebních hmot - aktuálně je nafta zvýhodněna nižší spotřební daní o cca 2Kč. Kdyby se srovnalo zdanění (tuším že Francie to udělala od 2016), tak by to znamenalo rychlý konec dieslů a s tím i kuchání filtru apod. Protože reálně kdo kuchá DPF? Podle mě ten kdo si koupil dieslovou ojetinu aby jezdil "levne", ale Mamo, prece nejsme blbi a nedame (deseti)tisice za vymenu spotrebniho dilu, kdyz to Tonda odvedle nahradi trubkou.

Kdo by si jeste kupoval ojety diesel kdyz by litr nafty stal 28,60 a litr benzinu 27,20?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist