globalmoto_duben_nolan





Téma: STK-měření emisí od 1.1.2016
21.12.2015 v 17:48
Ví někdo, jak to bude? Na netu je jen něco málo. http://www.macekleg...aji-dalsi-zmeny.html +jsem ještě někde našel, že se do výpisu budou uvádět závady, které souvisíi s "emisemi", spíš jsou ty údaje ale dost protichůdné.

Dnes jsem se ptal maníka, co emise měří, jak je teda budou měřit od ledna a říkal mi, že sám neví...

Pokud to tady už je, tak hoďte link, hledal jsem, nenašel...

Diskuze samotných stanic ME http://www.fcd.eu/article.aspx?id=1686


Naposledy editováno 26.01.2016 06:56:17

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016

25.12.2015 v 11:30 | Nahoru | #31
Skrunch> Spíš se snaží dokopat čecha k poctivosti.... to ale ve většině nepůjde..... lidi na ty opravy nebudou mít peníze....

(reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016

25.12.2015 v 11:45 | Nahoru | #32

DRN. píše: Docela by mě zajímalo jak je na tom náš vozovej park, máte někdo ověřenej obd krám za rozumný peníze?



Já používám toto http://m.elm327-cz....roducts/elm-327/plus v tlf torque pro, ale jen čtu a mažu chyby, jestli to umí i ty redinnes kódy jsem nezkoumal, netuším..

(reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016

25.12.2015 v 12:04 | Nahoru | #33
.zelenac.jk.rx> No hlavně jde o ty peníze. V ČR jezdí ještě pořád hodně aut, který jsou starý víc jak 10 let. Pravda, kde mám vzít se svým platem na to, abych si koupil nový vůz? Celkově se v Evropě dlouhodobě uvažuje o těchto normách. Vždyť se tu mluví i o motocyklech se zmenšeným obsahem, ale zachováním výkonu pomocí turba nebo kompresoru. A to vše kvůli snížení emisí a spotřeby PHM.
Ale šikovní pánové si na emisních stanicích poradí

2 reakcí na tento příspěvek STK-měření emisí od 1.1.2016

25.12.2015 v 14:17 | Nahoru | #34
No tak si ty auta budete muset dát dopořádku, se snad neposerete.
Na 13 let starým autě nemám na diagnostice jedinou závadu, nic není vyřazený, vše funguje. Cokoliv začne zlobit, hned opravím. Emise procházím snadno a hned.
To samé s 23 let starým autem, jen s tím rozdílem že to má primitivní diagnostiku co dokáže poznat jen zcela odpojené čidlo. Tam jsem už musel zafrézovat sedla a zabrousit ventily. Od té doby jezdí krásně jako nikdy a emise procházím ukázkově. S origo katalyzátorem co je tam z výroby.

Udržet ty auta plně funkční není zas takový problém. Na to nepotřebujete nové auto.
Pokud z toho někdo vyřeže vše bez čeho to jede a načipuje to že to čoudí hůř než vyběhaná Tatra, pak nepatří na silnici, kdo má ten smrad dýchat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016

25.12.2015 v 14:23 | Nahoru | #35
Deadman> To není zpráva pro mne. Nestěžuju si, že mám problém se zpřísněním emisních pravidel. Mám 22 a 44 let stará auta a nemám sebemenší problém . Jinak jestli máš 23 starý katalyzátor na autě, obávám se, že jeho funkce už dávno umřely...

STK-měření emisí od 1.1.2016

25.12.2015 v 15:57 | Nahoru | #36
jsou to jen kecy, loby automobilek a plánování "kurvítek"

neříkám,že by bylo dobré se vracet do pravěku,ale rozdíl mezi euro 3 a euro 4+(auta s DPF) je v celkovém měřítku svinstva ve vzduchu naprosto zanedbatelný údaj a kdo ví,jak je to ve finále s ekologickou stopou takových aut,protože zbytečně více žerou a jaké hnusy se vyprodukují při výrobě DPF,to se samozřejmě nedovíme.

že se po ucpání ten filtr vyřeže a nikomu se nechce za 40 klacků kupovat nový je logické a stejně tak logické to bylo i když je začali vyrábět.kdyby tam zůstaly klasické katy s euro 3,tak by nebyl problém.tahle vznikají auta s euro 1 a úplně zbytečně.

zase se příjde na způsob jak to ojebat,bude to trošku složitější,ale půjde to.
a já jsem za to rád,protože mně ta nesmyslnost a nefunkčnost většiny nařízení a dění kolem opravdu vytáčí!
je to jako boj s větrnými mlýny,ale co.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016

25.12.2015 v 16:15 | Nahoru | #37
Skrunch> Blbost, na tom blbinci s platinou na povrchu se nemá co opotřebit, dokud funguje řízení směsi. Katalyzátor zabije to že někdo jezdí s odpojenou lambdou nebo jiným klíčovým čidlem místo toho aby ho hned vyměnil. Bez funkčního katalyzátoru bych nemohl mít perfektní emise. Samozřejmě je možné, že nějaká firma vyrobí šmejd, kde se ten katalyzátor mechanicky rozpadne otřesama. Pak nezbývá než ho vyměnit. Ano, něco to stojí, ale kvalitní díl nebývá potřeba měnit často. Vyměnit vše co nefunguje je levnější než kupovat výrazně novější auto.
Ano, pak je tu česká tradice - vše co nefuguje správně, neopravovat ale zcela vyřadit, ochcat, neochcatelné nahradit nejšitovějšími díly atd. a zbastlené auto prodat za co nejvíce peněz dál.

Důvod proč úřady výrazně přitvrdily STK/emise, je neúnosně rozšířený šlendrián:
EGR se časem zanese a začne zlobit. Místo toho aby ho majitel jednou za čas rozebral a vyčistil, vykuchá ho. Někteří to udělají preventivně nebo v omylu když jim zlobí něco jiného.
DPF je jednou za čas potřeba vyčistit. Pokud má někdo auto na krátké popojíždky, tak často. Opět, hodně lidí ho raději vyřeže, někteří i preventivně.

Kdyby to lidi neojebávali v tak masovém měřítku a raději ty auta udržovali v řádném stavu, nikdo by STK nepřitvrzoval.

Naposledy editováno 25.12.2015 16:23:52

(reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016

26.12.2015 v 16:58 | Nahoru | #38
Deadman> jen upřesním tvou teorii o EGRu.........

EGR je pro motor samotný naprosto k hovnu,jediné co umí je zajebávat sání sazema.no a pokud začne blbnout a nedovírá se,tak se sání zajebává ještě mnohem víc a emise se naopak několikanásobně zhorší.
EGR zvyšuje kouřivost motoru,ale zase snižuje oxid dusíku(myslím,že oxid dusíku...)

tady vůbec nejde o emise,ale o to,jak donutit lidi hodit staré auto do šrotu a jít pro nové.a to nové vydrží ještě míň,než to staré..........

STK-měření emisí od 1.1.2016

26.12.2015 v 18:09 | Nahoru | #39
mě na s203 odešel egr tím se zasralo sání, zajebaly se vstřiky a kat šel srát
egr se dal novej kat šel pryč, repas vstřiků a ještě se to chiplo a auto vůbec nekouří

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016

27.12.2015 v 12:07 | Nahoru | #40

Deadman píše: Skrunch> Blbost, na tom blbinci s platinou na povrchu se nemá co opotřebit, dokud funguje řízení směsi. Katalyzátor zabije to že někdo jezdí s odpojenou lambdou nebo jiným klíčovým čidlem místo toho aby ho hned vyměnil. Bez funkčního katalyzátoru bych nemohl mít perfektní emise. Samozřejmě je možné, že nějaká firma vyrobí šmejd, kde se ten katalyzátor mechanicky rozpadne otřesama. Pak nezbývá než ho vyměnit. Ano, něco to stojí, ale kvalitní díl nebývá potřeba měnit často. Vyměnit vše co nefunguje je levnější než kupovat výrazně novější auto.
Ano, pak je tu česká tradice - vše co nefuguje správně, neopravovat ale zcela vyřadit, ochcat, neochcatelné nahradit nejšitovějšími díly atd. a zbastlené auto prodat za co nejvíce peněz dál.

Důvod proč úřady výrazně přitvrdily STK/emise, je neúnosně rozšířený šlendrián:
EGR se časem zanese a začne zlobit. Místo toho aby ho majitel jednou za čas rozebral a vyčistil, vykuchá ho. Někteří to udělají preventivně nebo v omylu když jim zlobí něco jiného.
DPF je jednou za čas potřeba vyčistit. Pokud má někdo auto na krátké popojíždky, tak často. Opět, hodně lidí ho raději vyřeže, někteří i preventivně.

Kdyby to lidi neojebávali v tak masovém měřítku a raději ty auta udržovali v řádném stavu, nikdo by STK nepřitvrzoval.



Když už se bavim o EGR a AGR. Tak zase když řeknu A řeknu i B. A to že u některých aut nelze bez destrukce rozebrat a vyčistit a čeká té výměna za bratrů 5litru. A ano technicky důvod k tomu není ale pouze ekonomický. Takže když už si budeme hrát na totalitní svět tak úplně. Kontroly STK zpřísnit. Všechny vozy se musí vyrábět tak aby šli lehce a pokud možno v domácích podmínkách servisovat. Rabat na náhradních dílech 20% atd. Atd. To už nezní tak hezký že?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016

27.12.2015 v 16:58 | Nahoru | #41

Twister píše: Když už se bavim o EGR a AGR. Tak zase když řeknu A řeknu i B. A to že u některých aut nelze bez destrukce rozebrat a vyčistit a čeká té výměna za bratrů 5litru. A ano technicky důvod k tomu není ale pouze ekonomický. Takže když už si budeme hrát na totalitní svět tak úplně. Kontroly STK zpřísnit. Všechny vozy se musí vyrábět tak aby šli lehce a pokud možno v domácích podmínkách servisovat. Rabat na náhradních dílech 20% atd. Atd. To už nezní tak hezký že?



To zní hlavně strašně levičácky. Další zákony co mají lidi zachránit před veškerým zlem světa?

(reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016

27.12.2015 v 21:59 | Nahoru | #42
joone> Přesně to jsem si myslel ale nedovedl napsat ..... na to zapomeň že se něco bude lehce opravovat v domácích podmínkách ...... budeš rád když na diagnostiku nebudeš muset k smluvnímu partnerovi značky

1 reakcí na tento příspěvek STK-měření emisí od 1.1.2016

27.12.2015 v 22:26 | Nahoru | #43
Mno, až pojedu na STK s autem z roku 64, tak budu v klidu, to nemá ani pásy, natož nějakou zásuvku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016

27.12.2015 v 22:43 | Nahoru | #44
dva_hrnce> Moje pixla z r.1974 zásuvku má. Ale to druhohorní OBD asi nedokážou napíchnout

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016

28.12.2015 v 07:52 | Nahoru | #45

Deadman píše: No tak si ty auta budete muset dát dopořádku, se snad neposerete.
Na 13 let starým autě nemám na diagnostice jedinou závadu, nic není vyřazený, vše funguje. Cokoliv začne zlobit, hned opravím. Emise procházím snadno a hned.
To samé s 23 let starým autem, jen s tím rozdílem že to má primitivní diagnostiku co dokáže poznat jen zcela odpojené čidlo. Tam jsem už musel zafrézovat sedla a zabrousit ventily. Od té doby jezdí krásně jako nikdy a emise procházím ukázkově. S origo katalyzátorem co je tam z výroby.

Udržet ty auta plně funkční není zas takový problém. Na to nepotřebujete nové auto.
Pokud z toho někdo vyřeže vše bez čeho to jede a načipuje to že to čoudí hůř než vyběhaná Tatra, pak nepatří na silnici, kdo má ten smrad dýchat.


číst to od někoho, kdo jezdil děravou, polepenou 120kou, polorozpadlou Sierou nebo cos to měl a k tomu máš místo motorek pojízdné olejničky je celkem zajímavé zjištění, že zrovna TOBĚ záleží na emisích...

Mně tady jde spíše o princip, je x článků, které potvrzují, že emise z OA nemají na celkové znečištění až takový vliv. Jenže tady očividně nejde o nějaké zlepšení životního prostředí...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016

28.12.2015 v 08:50 | Nahoru | #46

fockewulf píše:

Mně tady jde spíše o princip, je x článků, které potvrzují, že emise z OA nemají na celkové znečištění až takový vliv. Jenže tady očividně nejde o nějaké zlepšení životního prostředí...



Záleží z jakého úhlu na to koukáš. Věřím, že pro obyvatele centra města, kterým půl dne stojí pod okny kolona, ty autoemise mají zásadní význam

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016

28.12.2015 v 08:58 | Nahoru | #47

Pher píše: Záleží z jakého úhlu na to koukáš. Věřím, že pro obyvatele centra města, kterým půl dne stojí pod okny kolona, ty autoemise mají zásadní význam



z druhe strany, maloktery obyvatel centra mesta je starsi nez magistrala pod jeho oknem vedouci, tj. mohl se svobodne rozhodnout, zda tam bydlet chce ci nikoli...

(reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016

28.12.2015 v 09:15 | Nahoru | #48

joone píše: To zní hlavně strašně levičácky. Další zákony co mají lidi zachránit před veškerým zlem světa?



Sorry. Asi z toho úplně nevyplývá ten sarkasmus.... Nevím jak bych to v psané formě vyjádřil mimo smilika s ceduli sarkasmus...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016

28.12.2015 v 09:35 | Nahoru | #49
MedWed> když už jsme u té Magistrály, zas tak stará není a já si jí pamatuju jako skoro opuštěnou silnici. Za starce se úplně nepokládám
Pokud se bavíme o smyslu udržovat auta v dobrém technickém stavu, je hodně lidí, co to ocení.
Lidem bydlícím v okolí magistrály jsou globální data o emisích u zadele

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016

28.12.2015 v 09:39 | Nahoru | #50

Pher píše: MedWed> když už jsme u té Magistrály, zas tak stará není a já si jí pamatuju jako skoro opuštěnou silnici. Za starce se úplně nepokládám
Pokud se bavíme o smyslu udržovat auta v dobrém technickém stavu, je hodně lidí, co to ocení.
Lidem bydlícím v okolí magistrály jsou globální data o emisích u zadele



Takze jsi kupoval byt drive nez stala?

1 reakcí na tento příspěvek STK-měření emisí od 1.1.2016

28.12.2015 v 09:41 | Nahoru | #51
Tvl medvede, si taky dost starej koko na to abys mohl vědět že provoz před 20 lety a dnes je úplně jinde..
V Číně taky nedávno jezdil kazdej na kole a dneska tam nevidej modrý nebe jak je rok dlouhej..

ed: písmenko

Naposledy editováno 28.12.2015 09:50:00

STK-měření emisí od 1.1.2016

28.12.2015 v 09:42 | Nahoru | #52
A úplně nejhorší jsou stejně tuneři co si vyndavaj palivový filtry!
Howgh

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016

28.12.2015 v 09:48 | Nahoru | #53
MedWed> měl bys změnit profesi. Kladeš dokonalý dotazy, který jsou uplně k hownu
Zbytek viz výše

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016

28.12.2015 v 09:58 | Nahoru | #54
dva_hrnce> jinde ano, ale uplne?? na Magistrale bylo plno co pamatuju

(reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016

28.12.2015 v 09:59 | Nahoru | #55

Pher píše: MedWed> měl bys změnit profesi. Kladeš dokonalý dotazy, který jsou uplně k hownu
Zbytek viz výše



Dik, ale me varecka vyhovuje, to sem netahej.

(reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016

28.12.2015 v 10:10 | Nahoru | #56

MedWed píše: dva_hrnce> jinde ano, ale uplne?? na Magistrale bylo plno co pamatuju



Tak to já nemůžu vědět, ale co pamatuju od nás ze vsi, tak dřív jsi tu mohl parkovat autobusy a dneska je problém se smartem.
Co rodina to min. 2 auta..

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016

28.12.2015 v 11:23 | Nahoru | #57

Pher píše: Záleží z jakého úhlu na to koukáš. Věřím, že pro obyvatele centra města, kterým půl dne stojí pod okny kolona, ty autoemise mají zásadní význam


To máš sice pravdu, ale jak už psal MedWed - nikdo tě nenutí žít v centru velkých měst, MS kraji nebo na Mostecku...ale paradoxně i na Jižní Moravě, v podstatě kdekoli v nížině.
To píšu jak někdo, kdo bydlí u hlavní silnice v centru města.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016

28.12.2015 v 11:33 | Nahoru | #58

fockewulf píše: To máš sice pravdu, ale jak už psal MedWed - nikdo tě nenutí žít v centru velkých měst, MS kraji nebo na Mostecku...ale paradoxně i na Jižní Moravě, v podstatě kdekoli v nížině.
To píšu jak někdo, kdo bydlí u hlavní silnice v centru města.



Tak ono taky nikoho nikdo nenutí chodit do kuracky hospody. A za zvyků nadšeného hykani davu taky úředník upletl z hovna bič... S tím si neporadis. Já už se tomudle že se vymyslí hovadiny a bičem se praská na normálního clobrdu zatímco pár lidí na tom vyrejzuje nedivim. Co mě nepřestává udivovat je pár návštěvníků sadomaso salonu co nadšeně nastavují hřbet a hykaji na ostatní ať si taky pár ran daj dat že je to super a pro větší dobro. A pak je tu jedinec co z těch sracek nemusí mít ani bič stačí mu když si v těch srackach může dat tango...

(reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016

28.12.2015 v 11:59 | Nahoru | #59

Twister píše: Tak ono taky nikoho nikdo nenutí chodit do kuracky hospody. A za zvyků nadšeného hykani davu taky úředník upletl z hovna bič... S tím si neporadis. Já už se tomudle že se vymyslí hovadiny a bičem se praská na normálního clobrdu zatímco pár lidí na tom vyrejzuje nedivim. Co mě nepřestává udivovat je pár návštěvníků sadomaso salonu co nadšeně nastavují hřbet a hykaji na ostatní ať si taky pár ran daj dat že je to super a pro větší dobro. A pak je tu jedinec co z těch sracek nemusí mít ani bič stačí mu když si v těch srackach může dat tango...


Zákaz kouření v hospodách je taky slušná hovadina-opět říkám jako někdo, kdo nekouří a cigarety mu vyloženě smrdí.

Klaus je sice zmrd, ale jeho syn má podobné názory jako "my" http://www.novinky....vaclav-klaus-ml.html

Ještě teda k emisím-jde o to, že se nezmění vůbec nic, jen to bude o něco dražší. Odnese to pár strejdů, co pojedou na "poctivé emise", kde je vyhodí za 1ku u odvětrávání palivové nádrže, zbytek s tím vyjebe jak už se tu psalo.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016

28.12.2015 v 12:09 | Nahoru | #60

fockewulf píše: číst to od někoho, kdo jezdil děravou, polepenou 120kou, polorozpadlou Sierou nebo cos to měl a k tomu máš místo motorek pojízdné olejničky je celkem zajímavé zjištění, že zrovna TOBĚ záleží na emisích...

Mně tady jde spíše o princip, je x článků, které potvrzují, že emise z OA nemají na celkové znečištění až takový vliv. Jenže tady očividně nejde o nějaké zlepšení životního prostředí...



Sierru pořád ještě mám, kromě o 10 let novějšího auta, a polorozpadlá rozhodně není. Lambda, katalyzátor a vše ostatní funguje, jen jsem zafrézoval sedla a zabrousil ventily a emise na STK dávám přímo ukázkově, až se technik diví. Stejně tak zbytek auta je v pořádku, udržovaný, nikde z toho neteče olej. Udržovat starší auta v bezchybném technickém stavu není nijak těžké. Jen pod tu haubnu a pod auto člověk musí jednou za čas vlézt. Oproti tomu v BMW polovičního stáří a nájezdu jsem zalezlej 10x častěji, aby bylo v perfektním stavu. Věcí, bez kterých by to jede, je tam opravdu hromada, přesto to udržuji do poslední píčoviny přesně tak jak to patří. Samozřejmě ta údržba vychází o řád dražší než u starýho jednoduchýho auta. K tomu jako u každého nového auta, při opravě nebo výměně čehokoliv musím rozebrat 5 nesouvisejících věcí, abych se k onomu dílu vůbec dostal. Prostě kdo chce mít větší opičku, musí mít na víc banánů (a věnovat tomu více úsilí).
Pokud má někdo pocit, že to auto nemůže udržet ve stavu jak má být a musí v něm něco vyřezávat a bastlit, tak ať ho prodá a koupí si nějaké, které je technicky řešené lépe.

Ano, emise mi vadí, a to konkrétně od čůr co si zbastlej a načipujou auto tak že čoudí hůř než stará Tatrovka (tedy z jednoho tunera smradu jak ze stovky ostatních aut dohromady) a dodávek vyběhaných do stavu že spalují víc oleje než nafty a čouděj jak stará Ávie. Do zahulené hospody chodit nemusím (a nechodím), cestou do práce si silnice moc vybírat nemůžu. Zvlášť když při jízdě na motorce dýchám ten bordel bez jakéhokoliv filtru.
Celé to zpřísnění a tuhé kontroly vznikly stejně jen kvůli výše zmíněným čůrům, kdy jeden ze sta stačí na to aby otrávil/nasral všechny ostatní.
Ono kdyby emisní předpisy měly být logické a spravedlivé, byly by jednotné limity pro všechny osobáky bez ohledu na typ paliva. Pak by nafťáky a nejspíš ani přímovstřikové benzíny vůbec nesměly do provozu. Bylo by víc zdraví neškodného CO2 a méně jedovatých emisí.

Naposledy editováno 28.12.2015 12:17:31
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist