globalmoto_duben_nolan





Téma: STK-měření emisí od 1.1.2016
21.12.2015 v 17:48
Ví někdo, jak to bude? Na netu je jen něco málo. http://www.macekleg...aji-dalsi-zmeny.html +jsem ještě někde našel, že se do výpisu budou uvádět závady, které souvisíi s "emisemi", spíš jsou ty údaje ale dost protichůdné.

Dnes jsem se ptal maníka, co emise měří, jak je teda budou měřit od ledna a říkal mi, že sám neví...

Pokud to tady už je, tak hoďte link, hledal jsem, nenašel...

Diskuze samotných stanic ME http://www.fcd.eu/article.aspx?id=1686

Naposledy editováno 26.01.2016 06:56:17

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016

25.12.2015 v 16:15 | Nahoru | #1
Skrunch> Blbost, na tom blbinci s platinou na povrchu se nemá co opotřebit, dokud funguje řízení směsi. Katalyzátor zabije to že někdo jezdí s odpojenou lambdou nebo jiným klíčovým čidlem místo toho aby ho hned vyměnil. Bez funkčního katalyzátoru bych nemohl mít perfektní emise. Samozřejmě je možné, že nějaká firma vyrobí šmejd, kde se ten katalyzátor mechanicky rozpadne otřesama. Pak nezbývá než ho vyměnit. Ano, něco to stojí, ale kvalitní díl nebývá potřeba měnit často. Vyměnit vše co nefunguje je levnější než kupovat výrazně novější auto.
Ano, pak je tu česká tradice - vše co nefuguje správně, neopravovat ale zcela vyřadit, ochcat, neochcatelné nahradit nejšitovějšími díly atd. a zbastlené auto prodat za co nejvíce peněz dál.

Důvod proč úřady výrazně přitvrdily STK/emise, je neúnosně rozšířený šlendrián:
EGR se časem zanese a začne zlobit. Místo toho aby ho majitel jednou za čas rozebral a vyčistil, vykuchá ho. Někteří to udělají preventivně nebo v omylu když jim zlobí něco jiného.
DPF je jednou za čas potřeba vyčistit. Pokud má někdo auto na krátké popojíždky, tak často. Opět, hodně lidí ho raději vyřeže, někteří i preventivně.

Kdyby to lidi neojebávali v tak masovém měřítku a raději ty auta udržovali v řádném stavu, nikdo by STK nepřitvrzoval.

Naposledy editováno 25.12.2015 16:23:52

(reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016

26.12.2015 v 16:58 | Nahoru | #2
Deadman> jen upřesním tvou teorii o EGRu.........

EGR je pro motor samotný naprosto k hovnu,jediné co umí je zajebávat sání sazema.no a pokud začne blbnout a nedovírá se,tak se sání zajebává ještě mnohem víc a emise se naopak několikanásobně zhorší.
EGR zvyšuje kouřivost motoru,ale zase snižuje oxid dusíku(myslím,že oxid dusíku...)

tady vůbec nejde o emise,ale o to,jak donutit lidi hodit staré auto do šrotu a jít pro nové.a to nové vydrží ještě míň,než to staré..........

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) STK-měření emisí od 1.1.2016

27.12.2015 v 12:07 | Nahoru | #3

Deadman píše: Skrunch> Blbost, na tom blbinci s platinou na povrchu se nemá co opotřebit, dokud funguje řízení směsi. Katalyzátor zabije to že někdo jezdí s odpojenou lambdou nebo jiným klíčovým čidlem místo toho aby ho hned vyměnil. Bez funkčního katalyzátoru bych nemohl mít perfektní emise. Samozřejmě je možné, že nějaká firma vyrobí šmejd, kde se ten katalyzátor mechanicky rozpadne otřesama. Pak nezbývá než ho vyměnit. Ano, něco to stojí, ale kvalitní díl nebývá potřeba měnit často. Vyměnit vše co nefunguje je levnější než kupovat výrazně novější auto.
Ano, pak je tu česká tradice - vše co nefuguje správně, neopravovat ale zcela vyřadit, ochcat, neochcatelné nahradit nejšitovějšími díly atd. a zbastlené auto prodat za co nejvíce peněz dál.

Důvod proč úřady výrazně přitvrdily STK/emise, je neúnosně rozšířený šlendrián:
EGR se časem zanese a začne zlobit. Místo toho aby ho majitel jednou za čas rozebral a vyčistil, vykuchá ho. Někteří to udělají preventivně nebo v omylu když jim zlobí něco jiného.
DPF je jednou za čas potřeba vyčistit. Pokud má někdo auto na krátké popojíždky, tak často. Opět, hodně lidí ho raději vyřeže, někteří i preventivně.

Kdyby to lidi neojebávali v tak masovém měřítku a raději ty auta udržovali v řádném stavu, nikdo by STK nepřitvrzoval.



Když už se bavim o EGR a AGR. Tak zase když řeknu A řeknu i B. A to že u některých aut nelze bez destrukce rozebrat a vyčistit a čeká té výměna za bratrů 5litru. A ano technicky důvod k tomu není ale pouze ekonomický. Takže když už si budeme hrát na totalitní svět tak úplně. Kontroly STK zpřísnit. Všechny vozy se musí vyrábět tak aby šli lehce a pokud možno v domácích podmínkách servisovat. Rabat na náhradních dílech 20% atd. Atd. To už nezní tak hezký že?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist