1 reakcí na tento příspěvek Lidl nabíječka
Při tom měření to ještě nenabíjí. Nabíjet to začne až v okamžiku, kdy zvolíš tlačítkem MODE režim nabíjení.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka
Kamikadze-Ace píše: Jelikož rok a něco mám odzkoušenou nabíječku z lídlu ptám se tu, má někdo zkušenosti s tou pájkou za 3 kila?
díky
Jestli myslíš tu pájeci stanici tu mám asi rok a funguje bez problému .Nabíječku mám taky tu starou diodovou asi 6let myslel jsem že odešla ale nakonec stačilo přeletovat tem přepínač na režimy stalo to 9kč a maká pořád.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka
Ládínek. píše: PepanS> Mě šlo o takové to orientační měření, kontrola napětí aku. někde na cestě při poruše atd. Bez dosahu 230. Někde to tam proklemovat a je to. . Až do toho budeš štourat tak to zkus.
Na to si kup multimetr.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka
J.M.K. píše: Yz-250> Ale s "multimetry" za dvě stovky, nebo méně, z kaufu, opatrně. Pro ty je obvykle "přesnost" sprosté slovo a kvalita jakbysmet, rychle tomu oxidují kontakty přepínače, takže to pak tuplem ukazuje kraviny.
Multimetr nemam s kaufu ani podobneho obchodu.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka
Dovi 16.01.2015 11:12 píše:
Když tak sem o víkendu hodím výsledky porovnání údajů z LCD s odečítanými hodnotami paralelně připojeného přesného voltmetru (nemám ten měřící protokol nyní u sebe)
Dle slibu přikládám výsledky mého čtvrtečního měření nabíječky UltimateSpeed "z LIDLu s LCD":
Pozn.:
1)
Měřeno v garáži při teplotě cca +10 stupňů Celsia
2)
Ty "podobné" výsledky při 12.3 a 12.4V, při 13.3 a 13.4V i při 14.3 a 14.4V, kdy skutečná svorková napětí byla vždy shodně xx.34V a xx.43V, to není překlep, ale takto to opravdu vyšlo.
__________
Když už jsem byl v tom nakupování, vzal jsem tam v akci i ten levný informační tester 12V baterií a jejich "dobíjení" (alternátor plus regulátor za chodu motoru) v ceně 79,90 Kč.
A když už jsem pak byl i v tom měření, změřil jsem i chování tohoto malého testeru. Rozsvícení respektive zhasnutí příslušné LEDky (podle toho, jestli se měřené napětí zvyšuje nebo snižuje) nastává v celém měřeném rozsahu při svorkových napětích shodně o 150 mV nižších než je deklarováno na panelu měřiče.
Tester si ponechávám - jeho výhodou jsou nízká cena, přijatelné rozměry i hmotnost a to, že nepotřebuje nezávislé napájení (pro info a pro úplnost - podobné, ale dražší měřiče existují i v miniaturním provedení vhodném k trvalé instalaci do palubní desky s jednou jedinou dvoj nebo trojbarevnou LEDkou). Hodí se to pro orientační zjištění stavu palubní sítě, hlavně jestli regulátor nepřebíjí nebo naopak nestíhá dobíjet. A to v celém rozsahu otáček motoru, při zapnutí nebo vypnutí světel a dalších spotřebičů, plus chování za jízdy po delší době (po zahřátí regulátoru). Je to sice možné přesněji změřit kvalitnějími přístroji, ale toto udělátko má výhodu v operativnosti, třeba při koupi motocyklu nebo auta z druhé ruky nebo i při občasné preventivní kontrole vlastních motorek apod., kdy to lze snadno vzít s sebou při jízdě a přichytit to velkoplošným magnetem (je už z výroby přilepen na spodní straně testeru) na vhodné místo.
Přikládám výsledky měření testeru připojeného na laboratorní zdroj s dalším paralelně připojeným přesným digitálním multimetrem. Měření bylo prováděno při pokojové teplotě cca 22 stupňů Celsia:
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka
J.M.K. píše: Dovi> S tím šestidiodovým indikátorem nemám dobrou zkušenost. Mám tady kus od kolegy, údajně koupený v kaufu (pod. zn. Filson), má jiné odstupňování úrovní (5V červená, 12V žlutá, 12.5V zelená, 13V žlutá, 13,5V zelená, 14V červená), ale jinak je to nemlich ta samá čína. Zádrhel je v tom, že při zkoušce lab. zdrojem (hladké napětí bez zvlnění a špiček) ukazuje relativně dobře (+- 0.1V), ale při napojení na baterku běžícího auta svítí jen první, max. druhá dioda, přitom napětí na baterce je zcela v normě. Zkoušeno na Puntu a na dvou Accentech. Zřejmě mu tedy vadí rušení a nevyzpytatelně zakmitává. Hlavní ale je, že pak při měření na autě vykazuje zcela chybné měření a může tak neznalého zmást a ten pak bude hledat chybu tam, kde žádná není. Uvnitř je nějaký těžko identifikovatelný šváb, žádné trimry a babrat se s tím nemá cenu, to už bych raději celý ten pajšl vyhodil a udělal nový - mám odzkoušený "voltmetr" s LM 3914, též nepotřebuje napájení - je napájen přímo ze svorek přes 7806 a v bodovém režimu stabík ani nepotřebuje chlazení.
Díky za zkušenost, raději to tedy co nejdříve prověřím v reálu přímo na autě (motorky nechci jen kvůli tomu zbytečně startovat). A pokud by se tento čistě 12V typ choval podobně nepatřičně jako Tebou zmiňovaný vícerozsahový 5V-12V typ, tak jim to do těch 30 dnů vrátím, a nejspíš bez udání důvodu - prodavačku by asi nemělo smysl zatěžovat technickými podrobnostmi.
Jinak ale tělo tohoto PowerFixu z LIDLu za 79,90 Kč je ze dvou částí a spodní krytka je přišroubována dvěma šroubky s křížovou hlavou, takže by to šlo snadno rozdělat a podívat se na vnitřnosti... Navíc ještě nahoře na panelu, "jižně" od nápisu "Charge very low" (přináležejícího k první červené 11.5V LEDce), se pod tou černou nálepkou rýsuje v těle testeru menší oválný otvor (na výšku situovaný obdélníček o rozměrech cca 10 x 5 mm se zaoblenými rohy), což by event. mohlo být místo pro nějaký trimr, propojku nebo přepínač apod. Uvidíme, kdybych něco zajímavého zjistil, podám zprávu.
EDIT večer v cca 19:20:
Tak doplňuji další poznatek a dobrou zprávu: ani při praktickém vyzkoušení lidláckého testeru přímo v palubní síti s běžícím motorem se nekonalo žádné nepříjemné překvapení - vypadá to dobře, tester se chová připojený k akumulátoru i za běhu motoru stejně mravně jako při předchozím připojení na laboratorní zdroj, žádné nestability, zákmity nebo anomálie se nevyskytovaly.
Naposledy editováno 19.01.2015 19:21:40
Mohl bych to klidně rozebrat a nafotit, ale už asi týden mně nějak záhadně nefunguje nahrávání fotek - vyberu soubor, dám "nahrát fotku", nahrávání dle probíhajícího "bargrafu" proběhne, ale odkaz na obrázek se už do příspěvku nevloží (nemám tedy ani kontrolu, zda se fotka vůbec nahrála, nebo ne). Netuším, čím to může být. Takže kdybys chtěl, klidně napiš zprávou e-mail, jak se vrátím z města, tak to nafotím pošlu a eventuelně bys to pak mohl nahrát sem.
Nyní jsem koupil ještě jednu nabíječku.
Jak multimetry tak nabíječky jsou připojeny paralelně na baterii.
Jak je vidět, hodnoty napětí na nabiječkách jsou rozdílné o 0,1V. Ve skutečnosti cca 0,14V(nab. ořezává setiny V).S tímto napětím pracuje i procesor nabíječky. Tedy nabíječka přebijí...
Druhá koupená nabiječka funguje již tak jak má a jak udává kolega Dovi!
Kdybych nabiječku neproměřil multimetrem tak si ničeho nevšimnu a vesele s ní nabijím.
Je možné, že zkrácení životnosti nebo poškození baterie v důsledku "přebijení" nemusí vůbec dojít...spodní nabiječku vracím do lidlu a horní si nechávám.
Naposledy editováno 19.01.2015 22:12:17
Zde fotodokumentace toho, který jsem měl na mysli:
(Mně nahrávání fotografií bohužel nefunguje, proto děkuji Dovimu za jejich úpravu a nahrání na motofotky - proto je také na obrázcích jeho vodoznak)
"Šváb" je typu EM78P259, což podle všeho je osmibitový jednočip, na čemž mé pátrání končí, neboť procesory nejsou mou parketou a beztak asi bude prakticky nemožné zjistit program. První LED ale vypadá, že je zapojena pouze jako "kontrolka", je spínána "přímo" jen přes pár součástek, kdežto ostatní už jsou ovládány přímo vývody procesoru. Tím by se vysvětlovalo, proč při běžícím motoru auta zůstane svítit jen první LED - ostatní ovládá procesor a ten klidně může rušení od zapalování "splašit" a přestane fungovat. Kor, když navíc na tišťáku vůbec není krystal - podle čeho se tedy řídí takt procáku? A na vstupu testeru je jen ochranná dioda (proti přepólování) a malý elyt, ten toho moc nevyfiltruje.
Pakliže někdo vyčte z fotografií a popisu více, informace uvítám.
Pro jistotu připomínám, že předchozí příspěvek kolegy J.M.K. z 22.01.2015 se týkal několik let starého testeru "značky Filson", a dle zkušenosti J.M.K. tento starší typ bohužel nebyl odolný proti rušení zapalováním spalovacého zážehového (= benzinového) motoru.
Naproti tomu aktuálně prodávaný tester "značky Powerfix" (z LIDLu v akci za cenu 79,90Kč)
je již novějšího procedení, a jak jsem psal již v příspěvku z 19.01.2015, pracuje i připojený k běžícímu motoru stejně spolehlivě jako v ideálních nezarušených laboratorních podmínkách:
Dovi dne 19.1.2014 (EDIT večer v cca 19:20) píše:
Tak doplňuji další poznatek a dobrou zprávu: ani při praktickém vyzkoušení lidláckého testeru přímo v palubní síti s běžícím motorem se nekonalo žádné nepříjemné překvapení - vypadá to dobře, tester se chová připojený k akumulátoru i za běhu motoru stejně mravně jako při předchozím připojení na laboratorní zdroj, žádné nestability, zákmity nebo anomálie se nevyskytovaly.
Tehdy jsem neměl možnost to nafotit, čili až nyní přikládám pár fotografií testeru Powerfix (aktuálně z LIDLu) pořízených teď o víkendu.
Pozn.:
Protože se tester osvědčil i za běhu motoru (je dostatečně přesný a odolný proti rušen), vzhledem k jeho skoro zanedbatelně nízké ceně jsem přikoupil obratem ještě jeden kus do rezervy - časem se bude hodit některému z přátel, známých či kolegů z práce apod.
__________
Takže snímek testerů Powerfix připojených na nabitý akumulátor - foceno starým kompaktem v podvečer už za šera, s bleskem:
Detail testeru připojeného na nabitou 12V autobaterii s vypnutým motorem:
Pro jistotu ještě roztřesená fotka bez blesku (dlouhým expozičním časem z ruky), aby bylo dobře patrné, které LEDky svítí a které ne - stále se jedná o správně indikovaný stav bez běžícího motoru:
A správná indikace napětí v palubní síti i při běžícím motoru, kdy alternátor dobíjí (ale nepřebíjí) baterii - foceno opět bez blesku dlouhým expozičním časem z ruky:
__________
Následují dokumentární snímky 12V testeru Powerfix IAN 102615 vyrobeného v červenci 2014:
Jak je vidět, tento generačně nový vylepšený tester, správně indikující a odolný proti rušení, je svým vnitřním provedením, obvodovým řešením a technologií povrchové montáže (SMD) značně odlišný od staršího typu.
1 reakcí na tento příspěvek Lidl nabíječka
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka
Dovi> Letmo jsem Lidl tester na tvých fotkách zkouknul. Rozsvěcení LEDek bude řídit procesor U2. Napěťové úrovně jsou dány děličem R3 a R5. Obvod U1 bude stabilizátor. Jen pro zajímavost byl bys schopnej přečíst co je U1 a U2 přesně za součástky.
Program v procesorech přečíst s největší pravděpodobností nepůjde, protože bývají "zamčené" pro čtění. A přeprogramovat to též nepůjde neboť (alespoň ten Kubův) je OTP - pouze jednou naprogramovatelný.
PepanS píše: Rozsvěcení LEDek bude řídit procesor U2. Napěťové úrovně jsou dány děličem R3 a R5. Obvod U1 bude stabilizátor. Jen pro zajímavost, byl bys schopnej přečíst, co je U1 a U2 přesně za součástky? Program v procesorech přečíst s největší pravděpodobností nepůjde, protože bývají "zamčené" pro čtení.
Ahoj, už když jsem to otevřel a fotil, tak jsem si všimnul velmi nezřetelného nebo žádného potisku těch (zákaznických?) švábů U1 a U2. A když se dívám na originální fotky v nativním rozlišení, tak se mi to potvrzuje - nezřetelný potisk U1 a možná žádný potisk U2.
Přikládám původní originální (1:1) výřezy, které jsem teď ještě kvůli vložení do vlákna navíc zresamploval v poměru 4:1 pro lepší názornost...
Pokud bys na tom ale hodně trval, zvážil bych znovuotevření testeru a v nějakém supermakro režimu za dobrého osvětlení a s foťákem na stativu bych se Ti ten potisk pokusil nafotit.
Ale jestli to není opravdu nezbytně nutné z nějakých vážných důvodů, nerad bych to zbytečně podstupoval a znovu ten tester otevíral - přece jenom jsou to jen dvě tři otočení samořezných šroubků v poměrně měkkém materiálu a nechtěl bych to pak provozovat slepené žvejkačkou nebo omotané izolepou...
Pro úplnost jsem přeměřil ještě i ten druhý exemplář 12V testeru "Powerfix", IAN 102615...
První tester (výsledky viz výše 19.01.2015 v 09:56) měl S/N: 31xxxx, tento druhý S/N: 27xxxx.
Oba testery vyrobeny 07/2014, oba zakoupeny zhruba před 10 dny v LIDLu (v akci kus za 79,90 Kč).
Rozsvícení respektive zhasnutí příslušné LEDky (podle toho, jestli se měřené napětí zvyšuje nebo snižuje) nastává v celém měřeném rozsahu při svorkových napětích shodně o cca 120 mV nižších než je deklarováno na panelu měřiče. To je vzhledem k ceně a účelu příjemně překvapující přesnost a navíc s ohledem na žádoucí detekci případného přebíjení ležící tzv. na straně bezpečné.
Přikládám tedy výsledky měření i tohoto druhého testeru, stejně jako v prvním případě připojeného na laboratorní zdroj s integrovaným voltmetrem a ampérmetrem a s dalším paralelně připojeným, přesným, profesionálně používaným a periodicky kalibrovyným digitálním voltmetrem. Měření bylo prováděno při pokojové teplotě cca 23 stupňů Celsia:
mám dotaz (možná blbej) k Lidl nabíječce s displejem.
Včera jsem ji koupil a večer letmo vyzkoušel a jde mi o čitelnost displeje.
Taky máte displej nejlíp čitelnej šikmo odspoda a čím vice se nabíječka
překlápí k pohledu šikmo odshora, tím je to horší, až to není vidět vůbec?
Díky za odpovědi!
rogy
Naposledy editováno 28.01.2015 15:01:16
1 reakcí na tento příspěvek Lidl nabíječka
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka
Otázka je, jak by se to zachovalo, kdyby se hluboce vybitá 12V baterie propojila startovacími kabely s nabitou 12V baterií, pak se dala nabíjet tou automatickou nabíječkou a po rozběhnutí nabíjení by se startovací kabely odpojily - jestli by se navolený režim udržel, nebo by to nabíječka kvůli poklesu napětí vzdala.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka
Jenže tady nabíječka začala nabíjet, kdežto lidlovka vůbec nemusí nabíjení spustit a navíc to vyžadovalo zásahy obsluhy.
Zda by nabíječka udržela režim po odpojení "oblbovací baterky", nevím, nemám odzkoušeno. Logicky by ale měla vypnout, pokud by byla baterka natolik mrtvá, že by po odpojení pomocné baterky napětí silně pokleslo. Neměla by se přeci sveřepě snažit ládovat sál proud do baterky, v které klidně mohl náhle vzniknout zkrat v článcích.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kawasaki kmx 125 Kawasaki KMX 125 | standa34 | 2 | 3.6.2024 v 20:56 standa34 |
Bandit vs E10 [1, 2, 3, 4] Suzuki GSF 600 Bandit | MeCool | 108 | 21.5.2024 v 19:26 Rooks |
Dovoz jawy 350 ze zahranici [1, 2] Jawa 350/634 | krystofvelecky | 38 | 20.5.2024 v 11:13 JAVR |
Karburátor Kawasaki KMX 125 Kawasaki KMX 125 | pharao2003 | 2 | 14.4.2024 v 22:10 Slávek-TDM |
Sidecar Velorex [1, 2] Jawa 350/634, Velorex 562, Velorex 563, Velorex 565,... | Krautkopf | 46 | 21.3.2024 v 13:26 TomasNBK |