1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka
J.M.K. píše: Dovi> S tím šestidiodovým indikátorem nemám dobrou zkušenost. Mám tady kus od kolegy, údajně koupený v kaufu (pod. zn. Filson), má jiné odstupňování úrovní (5V červená, 12V žlutá, 12.5V zelená, 13V žlutá, 13,5V zelená, 14V červená), ale jinak je to nemlich ta samá čína. Zádrhel je v tom, že při zkoušce lab. zdrojem (hladké napětí bez zvlnění a špiček) ukazuje relativně dobře (+- 0.1V), ale při napojení na baterku běžícího auta svítí jen první, max. druhá dioda, přitom napětí na baterce je zcela v normě. Zkoušeno na Puntu a na dvou Accentech. Zřejmě mu tedy vadí rušení a nevyzpytatelně zakmitává. Hlavní ale je, že pak při měření na autě vykazuje zcela chybné měření a může tak neznalého zmást a ten pak bude hledat chybu tam, kde žádná není. Uvnitř je nějaký těžko identifikovatelný šváb, žádné trimry a babrat se s tím nemá cenu, to už bych raději celý ten pajšl vyhodil a udělal nový - mám odzkoušený "voltmetr" s LM 3914, též nepotřebuje napájení - je napájen přímo ze svorek přes 7806 a v bodovém režimu stabík ani nepotřebuje chlazení.
Díky za zkušenost, raději to tedy co nejdříve prověřím v reálu přímo na autě (motorky nechci jen kvůli tomu zbytečně startovat). A pokud by se tento čistě 12V typ choval podobně nepatřičně jako Tebou zmiňovaný vícerozsahový 5V-12V typ, tak jim to do těch 30 dnů vrátím, a nejspíš bez udání důvodu - prodavačku by asi nemělo smysl zatěžovat technickými podrobnostmi.
Jinak ale tělo tohoto PowerFixu z LIDLu za 79,90 Kč je ze dvou částí a spodní krytka je přišroubována dvěma šroubky s křížovou hlavou, takže by to šlo snadno rozdělat a podívat se na vnitřnosti... Navíc ještě nahoře na panelu, "jižně" od nápisu "Charge very low" (přináležejícího k první červené 11.5V LEDce), se pod tou černou nálepkou rýsuje v těle testeru menší oválný otvor (na výšku situovaný obdélníček o rozměrech cca 10 x 5 mm se zaoblenými rohy), což by event. mohlo být místo pro nějaký trimr, propojku nebo přepínač apod. Uvidíme, kdybych něco zajímavého zjistil, podám zprávu.
EDIT večer v cca 19:20:
Tak doplňuji další poznatek a dobrou zprávu: ani při praktickém vyzkoušení lidláckého testeru přímo v palubní síti s běžícím motorem se nekonalo žádné nepříjemné překvapení - vypadá to dobře, tester se chová připojený k akumulátoru i za běhu motoru stejně mravně jako při předchozím připojení na laboratorní zdroj, žádné nestability, zákmity nebo anomálie se nevyskytovaly.
Naposledy editováno 19.01.2015 19:21:40
Mohl bych to klidně rozebrat a nafotit, ale už asi týden mně nějak záhadně nefunguje nahrávání fotek - vyberu soubor, dám "nahrát fotku", nahrávání dle probíhajícího "bargrafu" proběhne, ale odkaz na obrázek se už do příspěvku nevloží (nemám tedy ani kontrolu, zda se fotka vůbec nahrála, nebo ne). Netuším, čím to může být. Takže kdybys chtěl, klidně napiš zprávou e-mail, jak se vrátím z města, tak to nafotím pošlu a eventuelně bys to pak mohl nahrát sem.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kawasaki kmx 125 Kawasaki KMX 125 | standa34 | 2 | 3.6.2024 v 20:56 standa34 |
Bandit vs E10 [1, 2, 3, 4] Suzuki GSF 600 Bandit | MeCool | 108 | 21.5.2024 v 19:26 Rooks |
Dovoz jawy 350 ze zahranici [1, 2] Jawa 350/634 | krystofvelecky | 38 | 20.5.2024 v 11:13 JAVR |
Karburátor Kawasaki KMX 125 Kawasaki KMX 125 | pharao2003 | 2 | 14.4.2024 v 22:10 Slávek-TDM |
Sidecar Velorex [1, 2] Jawa 350/634, Velorex 562, Velorex 563, Velorex 565,... | Krautkopf | 46 | 21.3.2024 v 13:26 TomasNBK |