globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Bandit vs E10
Nazdar bando.
Máte někdo zkušenosti od nového roku s palivy E10 u starších (2001-) banditů 600?
Ta mantra zní ze začátku jednoduše: "Motorky Suzuki starší jak 2002 nejsou kompatibilní s E10 palivem". Jenže... Není E10 jako E10. Nechci tu polemizovat nad tím, jestli (a jak moc) je E10 svinstvo, nicméně zjevně záleží jen na podílu lihu, který může vymývat změčkovadla z gumových dílů.
Takže například Verva 100 je sice E10, ale místo biolihu je tam ETBE a to na gumu špatně nepůsobí.
Jenže na stojanu nevidím napsáno E10 (ETBE) a tak je často celkem kryptický zjistit, co tam můžu na nějakém náhodném stojanu kam přijedu, nalít.
Proto se teda ptám majitelů banditů 600 r.v. 2002 a starší, co tankujete a případně jak lze vyřešit tenhle pitomý problém s palivem.
Díky moc!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bandit vs E10

3.5.2024 v 08:32 | Nahoru | #31
Medved> my se jen tak skadlime... ono bych mohl zapatrat v pameti a mam takovej dojem, ze ladil karbce na banditu pomoci lambdy na stechiometrickou smes, opet kvuli spotrebe ... to bych rekl, ze bude duvod proc mu to na tu E10 funguje blbe...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bandit vs E10

3.5.2024 v 09:13 | Nahoru | #32
assassin> Tu směs jsem neladil kvůli spotřebě, ale proto, aby to jelo jak má. Přišlo mi to jako nejpřesnější a nejjednodušší. Blbě to nejede. Má to pouze problém s delší odstávkou. A to, že na ten bezlihový benzín to mělo nižší spotřebu chápu pouze jako indikátor, že to nějak souvisí.
A jinak teba myslíš, že kdybych vyměnil všechny palivové hadičky za lihuodolné, problémů s delší odstávkou bych se zbavil?

(reakce na) Bandit vs E10

3.5.2024 v 09:54 | Nahoru | #33
Borntobewild> psal jsi, ze hur startuje, ma to znatelne mensi vykon a vic to zere….
Kdysi jsme o tom psali a za me stechiometricka smes neni na motorce spravne.

Otaka je co a proc to po delsi odstavce dela. Jestli za to muze voda tak to bude prostredim kde parkujes a asi i tim, ze se muze voda k benzinu dostat. V plne nadrzi neni moc prostoru ke kondenzovani vody, stejne jako vypustene a pred znovuobnovenim provozu napustene karbce by nemely delat problemy.

Ale ja nejsem ten kdo tu adoruje karburatory jako nejlepsi a bulletproof reseni. Ja mam na vsech motorkach vstrikovani a karburatorovou motorku bych prave kvuli karbci vymenil za novejsi…

Naposledy editováno 03.05.2024 09:56:29

(reakce na) Bandit vs E10

3.5.2024 v 11:32 | Nahoru | #34
Kohlstein> tak to abych prestal ten benzin preplacet kdyz jde jen o nalepku na pistoli....ale mozna ho jeste jednou natankuju a mrknu jestli neni barvenej fialove...

1 reakcí na tento příspěvek Bandit vs E10

3.5.2024 v 17:51 | Nahoru | #35
Jestli se lihu bojíte, tak koukejte na označení podle normy ČSN EN 228. Do benzínů SUPER se normálně používá etanol. Do benzínů SUPER Plus se používá ETBE. Etanolu tam budou jen nějaké zbytkové desetniky procenta, protože ETBE se z etanolu vyrábí a prakticky nikdy nezreaguje s nulovým zbytkem etanolu.
Označení E5/E10 sice dává maximální objem etanolu, ale mimo jiné se řeší i obsah kyslíku v palivu. Kvůli velkému obsahu kyslíku je Verva E10, s lihem to nic společného nemá.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bandit vs E10

3.5.2024 v 20:39 | Nahoru | #36
akula> prosím, které pumpy dnes používají tebou zmiňované označení?

... označení E5/E10 uvádí maximální možné použití biosložky v palivu.

...palivo E10 samozřejmě splňuje tebou zmiňovanou normu.

Naposledy editováno 03.05.2024 20:44:30

Bandit vs E10

3.5.2024 v 20:55 | Nahoru | #37
Ramlik: to asi nebude tak uplne pravda, protoze pak by slo tezko vysvetlit, proc ma verva toho etbe skoro 20%

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bandit vs E10

3.5.2024 v 22:08 | Nahoru | #38
ramlik> U nás musí všechny. Bílá etiketa na stojanu s normou a typem paliva. Označení jako Natural, V-Power, Verva atd. je jen marketing a význam to nemá žádný. Norma zná pouze bezolovnaté benzíny BA95 SUPER a BA98 SUPER Plus a ty dělí na E0, E5 a E10. Oboje musí být na stojanu vyznačeno.
Číslo za E je maximální objem etanolu, ne jakékoliv biosložky. Vysokooktanové benzíny E5 mají normálně kolem 15-16% ETBE, Verva 100 E10 má přes 20% ETBE, ale E10 je označená pouze kvůli vyššímu obsahu kyslíku, jehož limity jsou pro jednotlivé E třídy taky stanoveny.

Edit: Přikládám fotku...


Naposledy editováno 03.05.2024 22:16:27

Bandit vs E10

Skvělá odpověď, děkuji! 3.5.2024 v 23:31 | Nahoru | #39
Lieh v benzine ma dvojaky negativny ucinok:

1) viaze vodu - to az tak nevadi, ak benzin v nadrzi a celom systeme nepostoji dlho (povedzme mesiac a viacej)

2) poskodzuje niektore gumove tesnenia a hadice, ktore na to nie su uzposobene

Vzduchovy Bandit ma pomerne jednoduchy palivovy system, podtlakom motora ovladany kohut vedie samospadom do karburatora ovladaneho klapkou/mechanicky. Teda ziadne vstrekovace, cerpadla, elektronicke odvetranie nadrze, ani nic podobne. Vsetky potencialne "ohrozene" tesnenia su tie v kohute a v karburatore. Poskodene tesnenie sa prejavi proste tak, ze sa benzin naraz objavi tam kde by nemal(vsimnes si toho ). Myslim ze realna sanca ze mas v motorke tesnenia z nevhodneho materialu je mala, lebo za poslednych 10 rokov si urcite karbec aj kohut pretesnoval.

Pokial ma Bandit nejake problemy, nie je to urcite benzinom (v zmysle ze by na Vervu jazdil automaticky lepsie). Vyhoda Vervy a dalsich premiovych benzinov oproti beznym je:
1) jednak v aditivach, ktore celkom slusne odstranuju karbon, ale to je dlhodoba zalezitost a urcite sa to neprejavi tak, ze by si natankoval jedno alebo druhe a hned ucitil rozdiel
2) a predovsetkym potom v tom, ze "cerstva" Verva zvetranu Vervu v karburatore dokaze bezo zbytku rozpustit a aj po dlhsej odstavke pojde moto nahodit a zvetranu Vervu v karduratore s trochou kuckania "rozchodi".... to "vodomilne" benziny nezvladaju aspon teda nie v Bandite

Ten druhy dovod je to pre co by si mohol chciet do Bandita tankovat Vervu. Ja to tak robim a som spokojny.

PS: Ano Verva vytvara o chlp bophatsiu zmes a ano chuda zmes je problem nejedneho Bandita nakolko kazdy si tam dava otvoreny vyfuk a KN ci iny vysokopriepustny filter a nie kazdy si potom adekvatne nastavi zmes. Ten rozdiel nie je nejaky super dramaticky, ale da sa poznat. Zmes sa da v domacich podmienkach nastavit pomerne presne napriklad priehladnou svieckou.

Bandit vs E10

3.5.2024 v 23:49 | Nahoru | #40
...tak jsem to vyguglil, ETBE složka se přimíchává do paliv s koeficientem 0,47 biosložky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bandit vs E10

4.5.2024 v 06:41 | Nahoru | #41

akula píše:


Co je to za benzinku na té fotce? 95oktanů "jen" E5.
Včera jsem byl na MOL. Evo 95 E10, EVO 100 Plus E5. Dle obsluhy oba benzíny s ethanolem.

Byla tam nějaká mladá číča a list ze závozu odmítla najít, aby mi z něj přečetla čeho kolik v benálu je. Jen odběhla za někým do kanclíku se zeptat a přišla s tím že v obou benínech je ethanol.

Dotaz, je obsluha povina na vyžádání tento doklad mít na pokladně a dotaz zodpovědět? Upravuje toto nějaké nařízení, paragraf?

Naposledy editováno 06.05.2024 07:19:16

1 reakcí na tento příspěvek Bandit vs E10

4.5.2024 v 08:08 | Nahoru | #42
bazin.> Je to stará fotka z Orlenu... Nechtělo se mi letět na benzínu a fotit aktuální . Ty štítky tam ale jsou, většinou ne přímo na pistoli, ale na stojanu a nebo jsou u počítadla litrů pro jednotlivé stojany.
Závozák je obsluha ze zákona povinna na vyžádání ukázat. Pokud nechce hledat, tak postrašení nahlášením na ČOI obvykle zvedá motivaci k hledání .
Kde si našel EVO 100 Plus E10? EVO 100 je u nás pouze E5 a etanol, jak píšu víše, pouze pár desetinek procenta.

Bandit vs E10

4.5.2024 v 19:09 | Nahoru | #43
Už som to sem raz dával čo mi napísali zo Suzuki SK.

Naposledy editováno 04.05.2024 19:11:30

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bandit vs E10

5.5.2024 v 09:54 | Nahoru | #44

bazin. píše: Co je to za benzinku na té fotce? 95oktanů "jen" E5.
Včera jsem byl na MOL. Evo 95 E10, EVO 100 Plus E10. Dle obsluhy oba benzíny s ethanolem.

Byla tam nějaká mladá číča a list ze závozu odmítla najít, aby mi z něj přečetla čeho kolik v benálu je. Jen odběhla za někým do kanclíku se zeptat a přišla s tím že v obou benínech je ethanol.

Dotaz, je obsluha povina na vyžádání tento doklad mít na pokladně a dotaz zodpovědět? Upravuje toto nějaké nařízení, paragraf?


S obsluhou je to dost často tak, že tomu hovno rozumí. Bába ti řekne, že je tam líh, protože nemají šajna co to je ETBE. V kanclu jí řekli,že je to s biosložkou, tak ti automaticky řekne, že tam je líh.

(reakce na) Bandit vs E10

5.5.2024 v 10:05 | Nahoru | #45
kafeacigaro> to je snad jasny ze organické chemii nejvic rozumi baby z benzinky a kamionaci co benzin zaváží

Naposledy editováno 05.05.2024 10:05:28

Bandit vs E10

5.5.2024 v 10:05 | Nahoru | #46
Když tankuji N95 přidávám do benzínu aditiva Super benzín, a když můžu tankuji Vervu 100 Oktan

3 reakcí na tento příspěvek Bandit vs E10

5.5.2024 v 10:50 | Nahoru | #47
Tankuju 95ku do zavodni R6ky, GSX-R 1000, karburatorove randonky, karburatorove sekacky s motorem honda, a priredeny olejem do motorovy pily stihl.

Opet (jako uz 14tou sezonu) jsem i tu sekacku natahl na jare po nekolika zatahnuti za snuru kdyz se zaplavil karbec benzinem, co tam byl skladovany celou zimu na cerstvem vzduchu (jen v prujezde).

Voda z toho zjevne netekla, hadicky to nerozpustilo, a starim se tomu nic nestalo.

Zrovna tak sem tu kdysi mel nekolik let benzin/zelenou normalni 95ku s eurooilu v PETce od coly, co sem vozil v baglu na randonce jako zeleznou rezervu abych nezustal nekde v lese. A lil sem to na okruhu do R6ky, aby kazdej vedel ze "se tomu nic nestalo".

A stejne se furt resi co vsechno vsem ten benzin udela. Akorat mam pocit ze to nejvic resi ti, kteri resi na foru, a moc nejezdi, jinak tomu nerozumim. A nebo mam jen "z prdele kliku", ale to uz je za ty leta teda pekne velka!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bandit vs E10

5.5.2024 v 17:55 | Nahoru | #48
Ozzy_> Já to taky moc nechápu, na západ od nás se na E10 jezdí už 15 let, evidentně fungují, ale u nás na to určitě pomřou všechny starší motory.

(reakce na) Bandit vs E10

5.5.2024 v 19:28 | Nahoru | #49
petrvtr_new> a ty, ktere to preziji, umrou na chemtrails ... si nevyberes.

(reakce na) Bandit vs E10

5.5.2024 v 21:22 | Nahoru | #50
Ozzy_> Jasný, všeho moc škodí. Ani jsem nečekal, že se to tady tak rozjede. Já si zas říkám, že je dobré vědět, na čem člověk je a to ideálně s předstihem.

Ještě mě napadla jedna otázka, která by případně podpořila fakt, že tohle je jen planá histérie. "Loňská" Efecta 95 na Benzině asi obsahovala (pod nálepkou E5) zřejmě ty stejné biolihy, které se nyní objevují v Efectě 95 ve větším zastoupení, což? ...Tudíž ten karbec v tom lihu už beztak nějakou dobu koupu, teď tam toho lihu bude jen o něco víc...

(reakce na) Bandit vs E10

6.5.2024 v 07:49 | Nahoru | #51

akula píše: bazin.> Kde si našel EVO 100 Plus E10? EVO 100 je u nás pouze E5 a etanol, jak píšu víše, pouze pár desetinek procenta.


Chyba, omlouvám se. Evo 100 Plus byl na stojanu označen E5.
Byl jsem ten den kouknout i na Shellce a popletlo se mi to. Tam bylo na stojanech všechno E10. FuelSave N95 i V-Power 95. Dle obsluhy oba s ethanolem. V-Power Racing 100 tam nemají.
Odkud máš že MOLka má v EVO 100 Plus jen 0,X% ethanolu? Budu teda muset příště zatlačit na obsluhu aby mi ten doklad z návozu ukázala.

petrvtr_new píše: Ozzy_> Já to taky moc nechápu, na západ od nás se na E10 jezdí už 15 let, evidentně fungují, ale u nás na to určitě pomřou všechny starší motory.

15let stará bubnová sekačka karburátor se 4T motorem na jaře bez problému nastartuje po 5 měsiční zímní odstávce na N95 který tam zůstal od podzimu. Až do letošního jara. Ovšem od letoška s dvojnásobným obsahem ekosraček už to riskovat nebudu.
V křoviňáku s 2T motorem mi ten ekosajrajt zalepil karburátor už asi před dvouma rokama. Kamoš takhle blbě dopadl s motorovkou kterou používal jen občas.

MeCool píše: "Loňská" Efecta 95 na Benzině asi obsahovala (pod nálepkou E5) zřejmě ty stejné biolihy, které se nyní objevují v Efectě 95 ve větším zastoupení, což? ...Tudíž ten karbec v tom lihu už beztak nějakou dobu koupu, teď tam toho lihu bude jen o něco víc...

Ano, od letoška je to dvojnásobný nárůst, tzn. o 100% více než co benzín obsahoval loní.

Naposledy editováno 06.05.2024 08:02:42

1 reakcí na tento příspěvek Bandit vs E10

7.5.2024 v 10:50 | Nahoru | #52
Jezdím na Avia 98 která je E5, soused jezdí drahou vervu a už mu na banditu rozežrala karburátory, na jaře nenahodí sekačku. ale leje to tam pořád.

(reakce na) Bandit vs E10

7.5.2024 v 11:52 | Nahoru | #53

Ozzy_ píše: Tankuju 95ku do zavodni R6ky, GSX-R 1000, karburatorove randonky, karburatorove sekacky s motorem honda, a priredeny olejem do motorovy pily stihl.

Opet (jako uz 14tou sezonu) jsem i tu sekacku natahl na jare po nekolika zatahnuti za snuru kdyz se zaplavil karbec benzinem, co tam byl skladovany celou zimu na cerstvem vzduchu (jen v prujezde).

To ti nikdo nevyvrací. Já na N95 taky jezdil v pohodě a tankoval do všeho. Ale tady je řeč o novém N95, který má od letoška toho lihu dvojnásobek(samozřejmě kromě EuroOilu na severní Moravě )

Voda z toho zjevne netekla, hadicky to nerozpustilo, a starim se tomu nic nestalo.

Zrovna tak sem tu kdysi mel nekolik let benzin/zelenou normalni 95ku s eurooilu v PETce od coly, co sem vozil v baglu na randonce jako zeleznou rezervu abych nezustal nekde v lese. A lil sem to na okruhu do R6ky, aby kazdej vedel ze "se tomu nic nestalo".

A stejne se furt resi co vsechno vsem ten benzin udela. Akorat mam pocit ze to nejvic resi ti, kteri resi na foru, a moc nejezdi, jinak tomu nerozumim. A nebo mam jen "z prdele kliku", ale to uz je za ty leta teda pekne velka!



Ty ale píšeš o N95 z loňska, od letoška je v něm toho lihu dvakrát tolik.

Naposledy editováno 07.05.2024 11:54:32

Bandit vs E10

7.5.2024 v 12:01 | Nahoru | #54
tzn 200% a to uz je mazec

1 reakcí na tento příspěvek Bandit vs E10

7.5.2024 v 13:37 | Nahoru | #55
Mně se to zlehčování korozivního a destabilizujícího účinku lihu na palivový systém vůbec nelíbí.
Ale nejsou to jediná negativa. E10 se dá vyložit třeba i tak, že člověk kupuje v jednom litru za 1 Kč kyslík, který by měl jinak zadarmo ze vzduchu.
Nebo tak, že u motorů které jezdí kratší trasy a nezahřejí se, proniká líh do oleje a vytváří úsady.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bandit vs E10

7.5.2024 v 15:21 | Nahoru | #56
Krautkopf> Tak to mě se vůbec z principu nelíbí využívání orné půdy na výrobu paliv, namísto potravin. Nevidím nic špatnýho na využití odpadní biomasy k výrobě lihu nebo metanu, ale pěstování řepky na výrobu paliv mně přijde zvrácený. Negativního vlivu max 10% lihu v benzínu se nebojím, netěší mě to, ale obavy z toho nemám.

3 reakcí na tento příspěvek Bandit vs E10

7.5.2024 v 18:49 | Nahoru | #57
Pokud ti jde o péči o moto tak jak mě, tak tankuj na Tank ono Ba 98. Jednak stoji skoro jak Ba 95 a zadruhé je z Reichu a neobsahuje klasik e10. 100% ověřené od Bratří Ondrů. A nebo si stáhni aplikaci Eurooil a podivej se jaky ma benzín aktualni podil biosložky. U nas 3 benzinky EU okolo aktuálně 3 zavozy bez bio..Dojedu tam a tankuji 95L do kanystru a plnou nádrž a mám klid. Doma ještě doaditivuju vifem. A nemusim se otravovat s tankovanim za vyjíždek

(reakce na) Bandit vs E10

7.5.2024 v 18:56 | Nahoru | #58
petrvtr_new> K té zvrácenosti pěstování řepky na naftu přidám jednoduchou úvahu.
Ropa stojí teď dejme tomu 85 USD za barel. To vychází na 12,50 Kč za litr ropy. Ropa se zprocesuje s asi 15% ztrátou / energetickými náklady, než se z ní stane nafta a benzín na benzínce, olej a všechny ty spousty užitečných uhlovodíků.
Řepka se vykupuje taky za 12,50 Kč, za kilo semen. Dejme tomu, že to odpovídá vynaloženému usílí a není to dotované přímo. I když je to nejspíš dotované nepřímo - stroje, nafta, různé programy na ochranu půdy, postřiky proti škůdcům, atd. Před zprocesováním na MEŘO se musí započítat olejnatost, která je asi 40 %. Převedeno na peníze, ta surovina pro zprocesování vychází těmito počty na 31 Kč za kilo nebo 34 Kč za litr oleje! Třikrát dráž, než ropa ...

(reakce na) Bandit vs E10

7.5.2024 v 19:02 | Nahoru | #59
Supermotojunkie> S EuroOilem radíš hezky, ale přibližně osmi českých řidičů z deseti naprosto zbytečně .

(reakce na) Bandit vs E10

8.5.2024 v 08:13 | Nahoru | #60

Supermotojunkie píše: Pokud ti jde o péči o moto tak jak mě, tak tankuj na Tank ono Ba 98. Jednak stoji skoro jak Ba 95 a zadruhé je z Reichu a neobsahuje klasik e10. 100% ověřené od Bratří Ondrů.


Dostaneš se zřejmě k přesnější informaci tak se nestyď napiš sem co ta 98 na TankOno obsahuje. Pistoli mají označenou E5 a při dotazu mi pokladní řekl že je v tom ethanol. Dál se mnou diskutovat nechtěl.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výměna Oleje vidlice Suzuki Bandit ... Suzuki GSF 600 Bandit Petiux 19 11.3.2024 v 15:19 rg250
Barva Bandit Suzuki GSF 600 Bandit Petiux 8 10.3.2024 v 14:59 PlusOne
Bandit pičo! pokec [1 ... 6, 7] Suzuki GSF 250 Bandit, Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuk... Warthox 200 12.11.2023 v 19:19 ferda.66
Výmněna spojky = Tvrdá páčka Suzuki GSF 600 Bandit, Suzuki GSF 600S Bandit Pádecký 4 31.10.2023 v 20:57 Kendyman
Gsf 600 97 - vibrace v kole Suzuki GSF 600 Bandit, Suzuki GSF 600S Bandit Detoks 12 13.9.2023 v 12:25 Detoks


TOPlist