1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lidl nabíječka
J.M.K. píše: Dovi> S tím šestidiodovým indikátorem nemám dobrou zkušenost. Mám tady kus od kolegy, údajně koupený v kaufu (pod. zn. Filson), má jiné odstupňování úrovní (5V červená, 12V žlutá, 12.5V zelená, 13V žlutá, 13,5V zelená, 14V červená), ale jinak je to nemlich ta samá čína. Zádrhel je v tom, že při zkoušce lab. zdrojem (hladké napětí bez zvlnění a špiček) ukazuje relativně dobře (+- 0.1V), ale při napojení na baterku běžícího auta svítí jen první, max. druhá dioda, přitom napětí na baterce je zcela v normě. Zkoušeno na Puntu a na dvou Accentech. Zřejmě mu tedy vadí rušení a nevyzpytatelně zakmitává. Hlavní ale je, že pak při měření na autě vykazuje zcela chybné měření a může tak neznalého zmást a ten pak bude hledat chybu tam, kde žádná není. Uvnitř je nějaký těžko identifikovatelný šváb, žádné trimry a babrat se s tím nemá cenu, to už bych raději celý ten pajšl vyhodil a udělal nový - mám odzkoušený "voltmetr" s LM 3914, též nepotřebuje napájení - je napájen přímo ze svorek přes 7806 a v bodovém režimu stabík ani nepotřebuje chlazení.
Díky za zkušenost, raději to tedy co nejdříve prověřím v reálu přímo na autě (motorky nechci jen kvůli tomu zbytečně startovat). A pokud by se tento čistě 12V typ choval podobně nepatřičně jako Tebou zmiňovaný vícerozsahový 5V-12V typ, tak jim to do těch 30 dnů vrátím, a nejspíš bez udání důvodu - prodavačku by asi nemělo smysl zatěžovat technickými podrobnostmi.
Jinak ale tělo tohoto PowerFixu z LIDLu za 79,90 Kč je ze dvou částí a spodní krytka je přišroubována dvěma šroubky s křížovou hlavou, takže by to šlo snadno rozdělat a podívat se na vnitřnosti... Navíc ještě nahoře na panelu, "jižně" od nápisu "Charge very low" (přináležejícího k první červené 11.5V LEDce), se pod tou černou nálepkou rýsuje v těle testeru menší oválný otvor (na výšku situovaný obdélníček o rozměrech cca 10 x 5 mm se zaoblenými rohy), což by event. mohlo být místo pro nějaký trimr, propojku nebo přepínač apod. Uvidíme, kdybych něco zajímavého zjistil, podám zprávu.
EDIT večer v cca 19:20:
Tak doplňuji další poznatek a dobrou zprávu: ani při praktickém vyzkoušení lidláckého testeru přímo v palubní síti s běžícím motorem se nekonalo žádné nepříjemné překvapení - vypadá to dobře, tester se chová připojený k akumulátoru i za běhu motoru stejně mravně jako při předchozím připojení na laboratorní zdroj, žádné nestability, zákmity nebo anomálie se nevyskytovaly.
Naposledy editováno 19.01.2015 19:21:40
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kawasaki kmx 125 Kawasaki KMX 125 | standa34 | 2 | 3.6.2024 v 20:56 standa34 |
Bandit vs E10 [1, 2, 3, 4] Suzuki GSF 600 Bandit | MeCool | 108 | 21.5.2024 v 19:26 Rooks |
Dovoz jawy 350 ze zahranici [1, 2] Jawa 350/634 | krystofvelecky | 38 | 20.5.2024 v 11:13 JAVR |
Karburátor Kawasaki KMX 125 Kawasaki KMX 125 | pharao2003 | 2 | 14.4.2024 v 22:10 Slávek-TDM |
Sidecar Velorex [1, 2] Jawa 350/634, Velorex 562, Velorex 563, Velorex 565,... | Krautkopf | 46 | 21.3.2024 v 13:26 TomasNBK |