Protože od dokončení renovace kývačky už uběhl nějaký rok a nyní mám péráka ve stavu před lakem chtěl bych se zeptat někoho, kdo renovaci v poslední době dokončil na otázku ohledně laku. Všechny díly jsem velice opatrně obrousil a pak ještě opatrněji opískoval a zabalil do fólie abych je (alespoň částečně) ochránil před působením vzdušné vlhkosti do chvíle, než se do nich pustí lakýrník. Díly jsou už vyvařené, porovnané,... prostě předpřipravené, jen je "fouknout".
K věci: dostal jsem kontakt s výbornou referencí(kvality zpracování) na dva lakýrníky u kterých jsem poptal cenu. Odpovědí bylo 15 a 18.000kč (oboum jsem sdělil, jak jsou díly k laku "předpřipravené"). Tato cena mě trochu zarazila, protože v době, kdy jsem dělal kývačku byly ceny lakování 12-14tkč za kývačku a 9 až 11tkč za péráka v "nepředpřipraveném" stavu a protože kompromisy dělat na pérákovi nebudu, hlavním kritériem při výběru toho, komu lak svěřím, bude kvalita jeho zpracování. Nechci však už věci přeplácet a tak se ptám, zda cena 15-18.000 je úměrná pracnosti a ceně materiálu za lakování (včetně linek) na péráka.
P.S.: vím, že skalní veteránisté řeknou, že ty laky nikdy tak lesklé nebyly, ale já chci aby se pérák líbil mému oku a tak jediným ústupkem oproti originálnosti bude lesk laku.
1 reakcí na tento příspěvek Lakování veterána
2 reakcí na tento příspěvek Lakování veterána
________
Cena 18 za komplet Péráka může být na jednu stranu cena velmi dobrá, ale také velmi,opravdu velmi přestřelená. Je to o tom, kdo a JAK to udělá, jak k tomu přistoupí a co nakonec vytvoří..a samozřejmě jak to bude vypadat za rok...dva..tři, tedy zjistit si reference od lidí,co mají letité zkušenosti s řemeslníky přes renovace veteránů,ať jde o lak, či čalounictví, nebo GO motorů...všichni ti budou znát někoho v okolí,kdo jak dělá svou práci poctivě. Paradoxně na tyto lidi téměř nenajdeš žádnou reklamu, mají své zákazníky a právě od nich musíš zkusit vyzjistit kontakt.
PS. že někdo lakuje veterány jak na běžícím pásu ještě není vždy záruka 100% kvality ať je cena jakákoliv.
Jsou bohužel i tací, co rovnou nalijou na takovou motorku litr plniče a maj připraveno pod lak.. navíc s doměnkou, že tak je to správně a že cenovka 15-18 je tak akorát za jejich "um".. a že jich není málo..
Mě osobně Jawy vůbec nebaví a proto je vůbec neberu a nedělám. (To jen předem pro případné remcaly... ) Nikoho nemám v úsmyslu jakkoliv pomlouvat, jen a pouze chci poradit, čemu se pokusit vyhnout a za kým spíše jít. Já staré a starší motorky jinak miluji a skutečný čas strávený přípravou a lakováním se vším všudy se v uplným finále velmi obtížně počítá...a jak jsem psal na začátku, může to být cena dobrá, nebo násobně přestřelená...
Naposledy editováno 06.01.2015 19:30:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lakování veterána
Naposledy editováno 06.01.2015 19:39:46
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lakování veterána
ZombiRider píše: mm-art-airbrush> Radši v laku smítko prachu a mít to za cenu barvy než za 18 000 a ve finale to bude kvalita plus minus stejná
Ano, i tak to může klidně dopadnout. Máš pravdu.
mm-art-airbrush píše: Ano, i tak to může klidně dopadnout. Máš pravdu.
Každopádně už si na motorku nenechám šáhnout od odborníka na to si cením svého zdraví potom co se mi jeden neobtěžoval dotáhnout přední kolo naštěstí jsem si toho všiml.
1 reakcí na tento příspěvek Lakování veterána
mm-art-airbrush> Tušil jsem, že to je ta cena přestřelená. Uvažoval jsem tak kolik v tom může být materiálu (za 2000?), amortizace lak. nářadí a boxu (1000?) a zbylých 12-15tkč je jeho odměna a mě se nezdá, že by na tom bylo třeba 60-80h (tedy 8-10 prac. dní) práce. zvlášť pokud je to takhle předpřipravené (tedy alespoň já mám dojem, že jsem to připravil)
pliczb> Ohledně moto-kenny - jejich práci jsem neviděl a nedokážu posoudit, jak ten lak bude vypadat za X let. Ale jejich prezentace mě osobně nesedí a odrazuje mě to, jak se spaktovali s trabanťákama a Dominikou. Mě osobně trabanťáci nesedí (ikdyž klobouk dolu před tím kde všude už byli). Cena u moto-kenny je tuším taky 18k. tzn. taky chtějí být bohatí zítra za málo práce plus pro mě jsou přes celou republiku
Vítězslav_Máří> budu Ti moc vděčnej
Celkově nemám problém za kvalitu zaplatit, ale peníze do kanálu házet nebudu..
1 reakcí na tento příspěvek Lakování veterána
Edit: Jawu myšleno mojí kývačku 250
Naposledy editováno 06.01.2015 20:43:05
1 reakcí na tento příspěvek Lakování veterána
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lakování veterána
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lakování veterána
Kdo tomu dá to,co je potřeba- od epoxidového (či jiný kvalitní základ před dalšími operacemi) základu na ošetřený povrch, správná doba zrání jednotlivých materiálů a jejich úpravě a ošetření, přes náklady na vytápění boxu a sušení nejen vrchního laku, spotřebu ostatních pomůcek, dolazení .... opět bez ohledu na to,zda je ve svém, nebo čí je box a zda má další výdaje... ten má náklady vyšší. Jen kvalita a typ materiálu může být rozdílná i trojnásobně... (dělám prodej těchto materiálů nejen pro profíky, takže přehled mám).
Pokud se objeví Osiris, jistě mi dá za pravdu.
Takže jde nastříkat třeba Péráka čistě v materiálu za třeba i 1.500,- . Nějak...
Naposledy editováno 06.01.2015 21:03:30
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lakování veterána
Jen tak pro zajímavost: Lak na jawetu od Motokenny 10.500kč. WTF?
1 reakcí na tento příspěvek Lakování veterána
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lakování veterána
Když mi nedávno kamarád říkal, že za GO motoru (předtím normálně funkčního)na kývačku dal 17k tak se mi tomu trochu nechtělo věřit, protože vím, kolik věci stojí. Myslím, že on přesně hodil prachy do kanálu a to já dělám nerad...
Na rovinu: Veteránisté často vyhodí peníze do kanálu, protože prostě je to koníček a tohoto se nechá "spekulantíky" (a že na burze jich je vidět) celkem snadno využít k jejich snadnému zisku.
E: slovíčko špatně
Naposledy editováno 06.01.2015 21:33:37
PS:Doporučit lakovnu je těžké ale zeptej se veteránistů přímo v bydlišti.
V případě Jawety a deseti tisíc bych bral už asi jako ten horší extrém stavu dílů... Ale neházel bych to do jednoho pytle a každej rozumnej řemeslník si nejprve prohlédne co ho čeká za práci a odhad ceny přiblíží skutečnosti.
Několikrát se stane, že odhadnu práci dle fotek na cca 15.000,-(vždy raději vyšší) a finále je pak 10.000,- protože stav dílů nebyl tak špatný dle popisu majitele a fotek, naopak origo dobrý stav, origo lak bez snahy nějakých oprav, úprav a celkově pak mnohem jednodušší a kvalitní práce. Mě těší spokojený zákazník víc, než nějaký Palacký v kapse navíc za nic (Jak někdo psal výše.. ale je to tak..).
A naopak tragické díly, nutná rozsáhlejší práce klempíře,než vůbec se do toho pustim, sundat a opravit vše, kdo co na to v minulosti jakkoliv nanesl... a na místě mu řeknu, ať počítá raději s 20ti, než těma 15ti... a i tak je to někdy bez ohledu na veškerý strávený čas, než je výsledek dle představ mých i majitele... ale je to pak i potěšení. Raději mám první případ a je daleko častější,ale vyjímky jsou a právě u veteránů je to tak široký rozsah možností, že i z tohoto důvodu se tomu raději vyhýbám já i mnoho jiných a běžné autolakovny tuplem.
...a proto jsem psal, aby ses poptal v okolí lidí,co se v tom skutečně pohybují a věnují se repasím veteránů namísto sezení u PC Stejně jako jeden čalouník ti udělá vnitřek luxusního starého vozu za měsíc za 15.000,- ale ani jako laik z toho nadšený nebudeš, tak druhýmu to bude trvat postupně půl roku , za 40.000,- ale budeš mít úsměv na tváři kdykoliv si auto otevřeš, kdykoliv do něj sedneš,pohladíš po švech.... třeba i po 10ti letech se tvuj pocit nezmění... Vim o čem mluvim
1 reakcí na tento příspěvek Lakování veterána
Cena 18 000kč se mi zdá taky hodně a respektoval bych cenu cca 12000kč
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lakování veterána
Pokud beru v úvahu že jsou všechny díly tvarově v dobrém stavu, nádrž má boky kvalitně v chromu a udělám vše dle mého nejlepšího uvážení, tak cenu pod 13 rozhodně neslíbim, spíše těch 15. Včetně ručních linek. Mluvim za sebe a za svůj postup, své náklady.
Ale rozhodně ho dělat nehodlám, nemám na to čas, ani chuť i teď jsem ještě v dílně...jako téměř každý večer.
Dle mého názoru je každého věc co se mu líbí a co ne ale nalakovat Jawu akrylátem a potažmo opískovat motor (to je další věc)je je podle mne nejlepší cesta jak motorku nejlíp doprasit.
fapeko píše: Já si připravuji celou motorku až po vybroušený plnič sám a potom to zanesu kolegovi co ma box a on mi to tam obleje barvou za 3000kč a následně to odvezu jedne pani a tá mi to krásně nalinkuje za 1200kč
Cena 18 000kč se mi zdá taky hodně a respektoval bych cenu cca 12000kč
Také dobrá varianta, jestliže takto spolu fungujete, ty jsi si vědom že 90% výsledku závisí na tobě a lakoš s tim nemá nejmenší problém, věří ti
Paní Evička?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lakování veterána
petrapet> Vím, že se to nemá lesknout, ale já chci přijít do garáže a chci to mít lesklý. Dělám si to pro sebe a zase zastávám názor, že když už jsem investoval prachy do toho aby všechny chromy byly špičkové, tak je trochu hloupý si to nechat fouknout tak aby se lak neblejskal Kdybych se chtěl co nejvíce přiblížit tomu, jak to vyjelo z fabriky, neřeším každou ptákovinu na chromech. Je to o tom, že já si to renovuji i pro svojí radost a tak chci aby se to blejskalo. Motor teda pískovanej nemám, to se mi nějako nelíbí.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
nová kniha - Motocykly v Českoslove... ČZ 175/477, Jawa 250 Pérák, Honda CB 1000F, Manet Ta... | Dolin | 21 | 30.4.2024 v 07:51 cmiral |
Jak zjistit majitele vozidla [1, 2] Jawa 250 Pérák, Piaggio Ape Van | Kyselizeli | 36 | 8.4.2024 v 07:05 prcek123 |
Ceny Jawa [1 ... 10, 11] Jawa 250 Pérák | tatrula | 314 | 4.4.2024 v 14:35 Dolin |
2023 - Nová Jawa 650 a 800 [1 ... 8, 9] Jawa 250 Pérák, Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 ... | Dolin | 265 | 23.3.2024 v 16:31 Drakl |
Indentifikace dílů Jawa 250 Pérák | xbsalo | 12 | 20.2.2024 v 22:02 Dolin |