Protože od dokončení renovace kývačky už uběhl nějaký rok a nyní mám péráka ve stavu před lakem chtěl bych se zeptat někoho, kdo renovaci v poslední době dokončil na otázku ohledně laku. Všechny díly jsem velice opatrně obrousil a pak ještě opatrněji opískoval a zabalil do fólie abych je (alespoň částečně) ochránil před působením vzdušné vlhkosti do chvíle, než se do nich pustí lakýrník. Díly jsou už vyvařené, porovnané,... prostě předpřipravené, jen je "fouknout".
K věci: dostal jsem kontakt s výbornou referencí(kvality zpracování) na dva lakýrníky u kterých jsem poptal cenu. Odpovědí bylo 15 a 18.000kč (oboum jsem sdělil, jak jsou díly k laku "předpřipravené"). Tato cena mě trochu zarazila, protože v době, kdy jsem dělal kývačku byly ceny lakování 12-14tkč za kývačku a 9 až 11tkč za péráka v "nepředpřipraveném" stavu a protože kompromisy dělat na pérákovi nebudu, hlavním kritériem při výběru toho, komu lak svěřím, bude kvalita jeho zpracování. Nechci však už věci přeplácet a tak se ptám, zda cena 15-18.000 je úměrná pracnosti a ceně materiálu za lakování (včetně linek) na péráka.
P.S.: vím, že skalní veteránisté řeknou, že ty laky nikdy tak lesklé nebyly, ale já chci aby se pérák líbil mému oku a tak jediným ústupkem oproti originálnosti bude lesk laku.
2 reakcí na tento příspěvek Lakování veterána
________
Cena 18 za komplet Péráka může být na jednu stranu cena velmi dobrá, ale také velmi,opravdu velmi přestřelená. Je to o tom, kdo a JAK to udělá, jak k tomu přistoupí a co nakonec vytvoří..a samozřejmě jak to bude vypadat za rok...dva..tři, tedy zjistit si reference od lidí,co mají letité zkušenosti s řemeslníky přes renovace veteránů,ať jde o lak, či čalounictví, nebo GO motorů...všichni ti budou znát někoho v okolí,kdo jak dělá svou práci poctivě. Paradoxně na tyto lidi téměř nenajdeš žádnou reklamu, mají své zákazníky a právě od nich musíš zkusit vyzjistit kontakt.
PS. že někdo lakuje veterány jak na běžícím pásu ještě není vždy záruka 100% kvality ať je cena jakákoliv.
Jsou bohužel i tací, co rovnou nalijou na takovou motorku litr plniče a maj připraveno pod lak.. navíc s doměnkou, že tak je to správně a že cenovka 15-18 je tak akorát za jejich "um".. a že jich není málo..
Mě osobně Jawy vůbec nebaví a proto je vůbec neberu a nedělám. (To jen předem pro případné remcaly... ) Nikoho nemám v úsmyslu jakkoliv pomlouvat, jen a pouze chci poradit, čemu se pokusit vyhnout a za kým spíše jít. Já staré a starší motorky jinak miluji a skutečný čas strávený přípravou a lakováním se vším všudy se v uplným finále velmi obtížně počítá...a jak jsem psal na začátku, může to být cena dobrá, nebo násobně přestřelená...
Naposledy editováno 06.01.2015 19:30:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lakování veterána
Naposledy editováno 06.01.2015 19:39:46
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lakování veterána
Jen tak pro zajímavost: Lak na jawetu od Motokenny 10.500kč. WTF?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
nová kniha - Motocykly v Českoslove... ČZ 175/477, Jawa 250 Pérák, Honda CB 1000F, Manet Ta... | Dolin | 20 | Dnes v 12:13 Dolin |
Jak zjistit majitele vozidla [1, 2] Jawa 250 Pérák, Piaggio Ape Van | Kyselizeli | 36 | 8.4.2024 v 07:05 prcek123 |
Ceny Jawa [1 ... 10, 11] Jawa 250 Pérák | tatrula | 314 | 4.4.2024 v 14:35 Dolin |
2023 - Nová Jawa 650 a 800 [1 ... 8, 9] Jawa 250 Pérák, Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 ... | Dolin | 265 | 23.3.2024 v 16:31 Drakl |
Indentifikace dílů Jawa 250 Pérák | xbsalo | 12 | 20.2.2024 v 22:02 Dolin |