Věřte nám, že děláme vše pro to, aby se nám homologace podařila :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje
Já jawku jak jsem psal výše mám rád, ale propastný rozdíl již nikdy nedožene a co víc, tato značka pomalu jde v zapomění, což mě mrzí, ale to je život.
a pro lidi co hlásaj že jawa je vrchol vědecko technického rozvoje, dávám jeden inzerát stařičké rejže, jen pro představu kde v tu dobu byly rejže a kde my
(možná proto jsem ale přežil víc než 25let v jedné stopě až doposud)
pěkně zrestaurovanná rejže
1 reakcí na tento příspěvek jawa 350 - legenda stále pokračuje
Tedy motor boxer normální přímý - se suchým setrvačníkem a spojkou přímo na klikovce mezi motorem a převodovkou. Pod klikou má jen podpůrné drobnosti - hřídel pro pohon řetězů do hlav na OHC vačky, souose vyvažovací hřídel a olejové čerpadlo. Před tím tam měli přímo vačku a na ní čerpadlo a zapalování. Ještě mnoho desítek let předtím měli tohle nad klikovkou, pod ni byl jen olej. Je to velmi jednoduchá nenáročná a konstrukce, která se projevovala dlouhou životností s minimální údržbou. Nevýhodou je větší hmotnost, délka a klopný moment. S konstrukcí prototypu Jawa to nemá nic společného.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje
1 reakcí na tento příspěvek jawa 350 - legenda stále pokračuje
Pak si říkám, jaký by to byl pocit být v Japonsku a vidět jak se tam prohání 9/10 motorek české výroby. Prostě bych byl hrdý. Docela jsem jim ten pohled z "druhé strany" záviděl
banzai píše: aifel202> Ve čtvrtek mi 10tiletá kofola ukradla bundu z motky kdzž jsem otvíral vrata, tak co ti mám říct - jo a nedohonil jsem jí- fakt běhat uměj. To porovnání motek je k breku- moje první 350 Bizon , černý v chromu- myslel jsem si fakt že jsem borec, no a pak jsem přijel do Brna na VC a došlo mi to. No nicméně tedˇbych si ho koupil znovu, ale jen kvůli tomu že to byla moje první větší motka- prostě starej kokot.
Je to s cigánama smutné, mě vzali přes pateřák toporem od krompáče, jak sem sesedal před garáží z mota , nic se mě nestalo pateřák zafungoval skvěle, ale jeden cigoš možná ešče včil vzpomíná na mě ve zlém
jinak 633 jsem měl tež, měl sem i 623, ale nejlepčí byla moje první velká motka a to byla 250/559, jak já ji miloval asik si jí také kupim na klepání kladívkem přes zimu
1 reakcí na tento příspěvek jawa 350 - legenda stále pokračuje
Ta to měla o 5 let dřív..........
JAWA Boxer byl prostě velkej průser od začátku do konce, proto celý projekt dávno před revolucí odpískali, a vyvíjeli jednoválec čtyřtakt 400 ccm(hodně podobnej ROTAXu, jen menší a lehčí)
dareckov píše: No když jsem byl v Olomouci, byla tam zrovna vyjížďka(otvírání jara nebo co). Plno motorek vesměs japonské výroby. Koukám na motorky a vidím naproti na chodníku jak si to fotí Japončíci.
Pak si říkám, jaký by to byl pocit být v Japonsku a vidět jak se tam prohání 9/10 motorek české výroby. Prostě bych byl hrdý. Docela jsem jim ten pohled z "druhé strany" záviděl
Jawy tam byly asi dvě, z toho jedna naše + pincek. Víc jsem neviděl.
Nelze s Tebou souhlasit.
Jawa 500 byla odzkoušená již roku 1979 s obsahem 420ccm. Jeden exemplář stojí v muzeu na Konopišti ve zlaté barevné kombinaci. Myslím, že zrovínka nepoužití vyvažovacího hřídele a právě konstrukční řešení hlavy, rozmístění ventilů, časování atd. neslo druhý patent.
Později byl motocykl přepracován v desighnu Jawa 634/1981 a výroba měla být zahájena v roce 1985, což bylo oficiálně zveřejněno prostřednictvím ČTK v časopise Automobil v roce 1984 někdy v době po představení nového "osmičkového" motoru 350ccm.
Měl jsem možnost mluvit s více lidmi, kteří tento motocykl testovali a zkoušeli životnost množstvím km, a všichni do jednoho jej chválili jako dost povedený.
O vyvíjeném 400ccm OHC v jednoválci jsem nikdy neslyšel. O 400cm ve dvoutaktním dvouválci ano. (Dvouválec OHC 400ccm vyvíjeli Dudáci, ale myslím, že existoval jen jeden kompletní exemplář).
Hoď sem prosím foto nebo odkaz na jednobuch 400ccm.
Snad jsem zvládnul nahrát fotky motoru.
A celá motorka byla vystavená na výstavě v NTM v Praze před asi 10 rokama, jenže vypadá jako domanikopřestavěná 640,takže si jí málokdo všimnul.
Boxer možná dobře jezdil v prototypech,ale seriová výroba něčeho 5X složitějšího než dvoutaktní 350, navíc ve spolupráci s SSSR - to byla věc, o kterou se soudruzi raději ani nepokusili.
Jestli bylo dřív slepice nebo vejce,(HONDA nebo JAWA) s tímto uspořádáním,o tom bych se fakt nechtěl hádat,jasný fakt je, že VVZ Jawa testovalo HONDU CX 500 (pan Ritsch o tom napsal krásný článek do časopisu Automobil )- pročpak asi?
Jindra650> Tvá mysl je moudrá.
Naposledy editováno 12.05.2013 15:05:40
1 reakcí na tento příspěvek jawa 350 - legenda stále pokračuje
A patenty? Pro jejich autory to byl hlavně zdroj příjmů, proto je pod každým podepsanej jako spoluautor nějakej velkej pupík(Křivka nebo Tichý) . Přijatý patent znamenal odměnu několik tisíc Kč, a o přijetí rozhodovali právě tito šéfové...........
A případný využití v serii byla už další kapitola,odměna na to vázaná nebyla.
1 reakcí na tento příspěvek jawa 350 - legenda stále pokračuje
Pokud jde o patenty, přijde mi, že třeba na Hondě CB 750 možná ani žádný patent není... otázka je, jestli to zákazník vůbec potřebuje...
Honda CX je na srovnání špatný stroj, je to motorka z doby, kdy se nešetřilo v továrnách, zákazníků bylo dost, a všeobecně je to uznávaný etalon kvality. Nabídka katalogu Hondy té doby je asi jako soupis všech vyrobených typů jaw a čz dohromady... Ty ku*vy kapitalistický tak strašně plýtvaly
Mně stačí jawa 638, až nebude, koupím něco jiné. O značku mi až tak nejde. Boty si taky můžu koupit kdekoli, jestli mám chodit k Baťovi, musím mít důvod.
Ten vodník motor v modré jawě už vypadá dost sofistikovaně - otázka je, jestli je to vůbec výrobek jawy, je někde fotka holý motor? Ono je něco jiné odlít do písku vzducháč...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje
...jo jinak ten vodnik samozrejme JE Jawsky, je to evoluce prave toho vyse zmineneho vzduchace, pri podrobnejsim pohledu je to videt. Zajimava je viditelna inspirace Divisovem u vzduchace.
Naposledy editováno 12.05.2013 21:07:27
2 reakcí na tento příspěvek jawa 350 - legenda stále pokračuje
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje
1 reakcí na tento příspěvek jawa 350 - legenda stále pokračuje
a vodník stál v roce 2003 v Síni Tradic v Jawě v Týnci.Tak ted bude snad v Netvořicích, nebo ho někdo ukradl?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 | Marec222 | 6 | 19.4.2024 v 22:07 Drak1 |
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 35 | 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo |
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 32 | 23.8.2023 v 15:22 frds1206 |
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 | frds1206 | 18 | 8.7.2023 v 01:00 frds1206 |
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 | misooo4623 | 37 | 13.4.2023 v 22:52 Julip2 |