Uzavřeno 13.11.2012 v 06:23 uživatelem Shark660
pak se můžeme třeba drátíka zkusit zeptat- když nemůže ani naznačovat- jestli je zakázaný zmínit aji třeba jestli se litr objeví příští rok na výstavě, kolik se prodalo sportardů, kdy pujde do prodeje calif a podobně.
vím že třeba na to je přinejmenším těžký odpovědět protože sportard tady taky měl byt o rok dřív ale pak šla obecně ekonomika do prdele ale prostě nějak rozumně se bavit
hurrican píše: Že byl Hitler žid a že je to nezvratně prokázáno už jsme tu probírali. Byl pověřený Celosvětovou radou židů k vyhnání židů do Palestiny, aby tam založili stát Izrael - a to pomocí všech možných prostředků. Oni tam nechtěli dobrovolně, tak bylo rozhodnuto, že se použije násilí - holocaust.
A není to poprvé, co židovští pomatení a fanatičtí vůdci vydali příkaz k vyvraždění svých lidí. Při dobývání Judeje Římany a ve středověku do dělali taky.
hoďte na toho blázna síť a udeřte tupým předmětem do zátylku
1 reakcí na tento příspěvek Jen tak s Jawou Sportard... :)
Naposledy editováno 11.11.2012 22:22:08
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)
Drátík píše:
A co se týče designu - kontroverzní, někdo jej nesnáší, někdo jej miluje. Ale to je hodnota, která se nedá měřit žádným číslem.
Já myslím že dá i když nepřímo.Tím číslem jsou prodeje.Design prodává a s trochou nadsázky je vcelku jedno,jestli to je pytlík bonbónů,nebo motorka.Pokud tě vzhled nijak nazaujme,ani se nebudeš dál pídit po technických datech.Proč taky,když se ti motorka nelíbí.Myslím,že Jawa se designem stává průkopníkem slepých uliček a to opravdu není nejlepší cesta k prosperitě.Přitom od poloviny dozadu je Sportard celkem v pohodě,ale za ten předek by někdo zasluhoval po tlamě.Fakt.
Mě pořád zaráží,že si nikdo v Jawě nevšímá,jak dobře se prodává "sesterská" (myslím motorem) Yamaha Tenere.
Tohle je přesně ta kategorie,kde se dá i jednoválec s relativně nižším výkonem dobře uplatnit,nikomu to až tak nevadí a pokud je design správně "cinknutý" Dakarem,najde si dost zákazníků.
Podobná kategorie jsou dvouválce jako byla(nebo je) Afra,Supertenere,...Střední třída,technicky nenáročných,ale spolehlivých motorek.Mít podobný motor,dalo by se v takových vodách slušně "lovit".
Samozřejmostí ale musí být i poprodejní péče o zákazníky,tj. servis.Styl "dej sem prachy a vypadni" krátkodobě možná funguje,ale dlouhodobě je to cesta do pekla.Traduje se,že jeden spokojený zákazník se svou spokojeností pochlubí sedmi lidem,nespokojený,nebo nedejbože nasraný se pochlubí třiceti.....
Tak to vidím já..
Ukázkový příklad toho,jak se dají designem podělat prodeje,je tahle motorka.Koho zajímalo,že pod kabátem má techniku,megaúspěšného GS.Nikoho.Byla hnusná,tak se prostě neprodávala,technika,netechnika.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)
Prodeje jsou ošemetná věc a JAWA zde naráží na svou malosériovost a tudíž i na cenu, za kterou je schopna motorku vyvinout, vyrobit a prodat. U sportarda je ta částka okolo 170 000kč, což není zrovna malá částka, kterou každý nadšenec chytne a dá za jawu. A tady začneš porovnávat další parametry - prodejní síť, exkluzivita, servis, nabídka příslušenství, výkon apod. Ok, uznávám, že když se ti motorka nelíbí, zbytek neřešíš a škrtáš si ji z výběru.
Teď jen, podívej se na 650 Stylku, která byla designově nejčistší a přitom, co se týče prodejů, to žádný rekordman nebyl a to nejspíš z důvodu uvedeného výše.
Jak jsem již říkal, mám v hlavě plán, jak jawu zachránit, na co se zaměřit a co a jak dělat, aby to globálně pro továrnu bylo k užitku. Ale to je tak všechno, co můžu skoro dělat. Ok, asi zajdu za Kelnerrem a půjdu s ním do businessu :)
P.S. mechanismy v JAWA Moto by chtěly změnit z gruntu
hurrican píše: Že jo Víš odkud to je ? To je motorka jednoho žida z židovské čtvrti Josefov v Praze. Je to focené naproti sídlu jedné společnosti pomatenců - Společnost Franze Kafky. Kafka to byl těžký psychopat a vytvořil pár knih zřejmě pod silným halucinogenním vlivem. A tenhle majitel motorky je asi stejný.
jo tam nekde jak je parizska ze jo?
tam bydlej vubec divny lidi co jsem tam parkrat sel
Tak Franz Kafka je i na me dost silny kafe
Drátík píše: restore> Teď jen, podívej se na 650 Stylku, která byla designově nejčistší a přitom, co se týče prodejů, to žádný rekordman nebyl a to nejspíš z důvodu uvedeného výše.
To máš pravdu, stylka byla co do vzhledu docela povedená. Ale kvalita byla na pikaču. A nejen elektrika, která je u šestpade pověstná. Podvozek nebyl moc ok, taky ty brzdy... Navíc motor byl už trochu mimo, do naháče se nehodil, na rozdíl od Classicu. Ten se mi líbil moc, hlavně v černej se zlatejma linkama byl pěknej. Od jeho koupě, když byl za výprodejových 133 tyček, mě ale odradily ty megaproblémy s (ne)spolehlivostí. Proč vlastně Jawa navázala jenom na 650 Dakar a ne na další dva modely, tedy Style a Classic?
Taky jsem se dozvěděl,že Franz Kafka byl furt sjetej a pak psal děsné bludy ,otřeli jsme se o Celosvětové židovské spiknutí a ani nevím co ještě ...
No jedno je jisté,to kde to Jawa dopracovala nás všechny sere,a už 1000x krát jsme řekli,že se o tenhle název vůbec nebudem zajímat,ale jen se někde objeví opět tento název "JAWA" ,tak už komplet všichni brousíme kolem aby jsme zjistili co nejvíc .. Marné,i když se tenhle " střep" občas strašně kazil,tak se nám to vrylo pod kůži jak svin'a !!!
Vím sice,že momentálně asi Jawa tvoří něco na co asi taktak má,ale protože je v domácích rukou a přes všechno nějak funguje,tak se mi moc nelíbí,že máme tendenci vše co je domácí,strhat a zašlapat do země a není to jen příklad Jawy,dotýká se to víceméně každého Českého výrobku .. možná by troška schovívavosti byla na místě .. takhle mi to příjde ,že si Češi ve spoustě věcí sami pod sebou podřezávají větev ..
A příště bych tu politiku opravdu vynechal,je spousta jiných stránek kde se dá nadávat na kterýkoliv národ nebo etniku na světě,tohle je forum o motorkách ....
Drátík píše: restore> Ok, dovolím si lehce nesouhlasit, ale, prosím, je to jen můj názor a rád si jej nechám vyvrátit. Souhlasím s tebou tak na polovinu. Druhou polovinou ne a hned řeknu proč a zkusím dát jako příklad jeden JAWí argument.
Prodeje jsou ošemetná věc a JAWA zde naráží na svou malosériovost a tudíž i na cenu, za kterou je schopna motorku vyvinout, vyrobit a prodat. U sportarda je ta částka okolo 170 000kč, což není zrovna malá částka, kterou každý nadšenec chytne a dá za jawu. A tady začneš porovnávat další parametry - prodejní síť, exkluzivita, servis, nabídka příslušenství, výkon apod. Ok, uznávám, že když se ti motorka nelíbí, zbytek neřešíš a škrtáš si ji z výběru.
Teď jen, podívej se na 650 Stylku, která byla designově nejčistší a přitom, co se týče prodejů, to žádný rekordman nebyl a to nejspíš z důvodu uvedeného výše.
Jak jsem již říkal, mám v hlavě plán, jak jawu zachránit, na co se zaměřit a co a jak dělat, aby to globálně pro továrnu bylo k užitku. Ale to je tak všechno, co můžu skoro dělat. Ok, asi zajdu za Kelnerrem a půjdu s ním do businessu :)
P.S. mechanismy v JAWA Moto by chtěly změnit z gruntu
Stylka byla povedená,až na ten jednobuch.Naháče s jednoválcem o obsahu kolem 600ccm se dost špatně prodávaly i u velkých výrobců,takže pro mě bylo nepochopitelné,proč se Jawa hnala do "zákopů odkud všichni už dávno ustoupili".Viz.Yamaha se svým SRX600.
Čistě hypoteticky si představ Stylku s řaďákem z TDM.PO vyhození toho hororu na místě výfuku a výměně odpružení za centrál máš krásnou cestovní motorku...Jen taková vize.
Ad servis.Tohle je bohužel věc,bez které je jakákoliv snaha o znovuzrození značky už předem prohraná.Pokud není,tak si tyhle motorky nikdo nekoupí (krom pár skalních a několika notorických kutilů),nebo koupí,ale prohloupí, protože jej firma v podstatě nechá na holičkách při jakémkoliv problému.Pár takových zákazníků a firma to při svých miniprodejích může zabalit...
S tím souvisí marketing,který je fakt slaboučký....Atd.Atd..
Radost z toho nemám,ale bojím se,že Jawě běží odpočítávání a pokud se nenajde člověk typu Johna Bloora,dostane se brzo do bodu,kdy zazní ...3.2.1.0 GAME OVER.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)
dostal94 píše: No taky by mě zajímalo,kolik se zatím těch sportardů prodalo.
V roce 2010 se prodalo 800 ks 4T motocyklů a v roce 2011 chtěli prodat 1400-1600 Sportardů 660.
Nový litr bude stát více jak 250 000,- Kč !!!
Majitel Jawy Ing.Gerle říká:
»V Česku chceme do budoucna vyrábět výhradně motocykly luxusní a speciální, tedy policejní či vojenské.« A chce ukončit výrobu menších kubatur.
Nevím který "schopný" manager to majiteli Jawy panu Ing.Gerlemu nakukal, ale tohle je cesta do pekel. Tímhle způsobem Jawu zlikviduje a je bezpočet příkladů, že tato strategie nefunguje.
Ať se v Jawě laskavě podívají, jaké kubatury se ve světě prodávají a v jakých cenách. Jsou to malé motocykly s malými kubaturami do 300ccm a nejnovější hit skůtry. Moto Guzzi skrachovalo, Ducati skrachovalo, Norton skrachoval, Triuph drží nad vodou jen nějaký miliardář atd. Ať se pan Gerle podívá na historii Maybach, Lamborghini, ale třeba i Nixdorf. U Nixdorfa taky tvrdili, jak kvalitní (a drahé) výrobky oni prodávají a že ostatní prodávají jen levné plečky, ale výrobci levnějšího zboží prosperovali a Nixdorf krachl. Naopak Ford a VW se svými levnými vozy uspěli. Motocykly kupují mladí lidé a ti nechtějí litra a nedají za motorku přes 1/4 milionu Kč. Naopak, chtějí nějakou 125 - 250ku za poměrně malý peníz.
Naopak Honda otevírá nové továrny pro maloobjemové motocykly, které bude chrlit z Vietnamu do světa a bude vydělávat. Ale třeba si manažeři v Jawě myslí, že tomu v Hondě nerozumí
Není tu někdo z Jawy, kdo by nám tuhle současnou paranoidní a proti všem historickým zkušenostem a analýzám trhu příčíčím se strategii Jawy osvětlil ? Proč chystají ukončení maloobjemových motocyklů v době krize ?
http://ekonom.ihned....bjemem-jednoho-litru
Naposledy editováno 12.11.2012 08:09:18
Podle všeho to vypadá,že chtějí doprodat skladové zásoby 125 a 250 v rámech 640 a s menšími objemy pak bude šmytec ...
Možná si řekli,že tyhlety malé objemy tady stejně zaplaví dřív nebo pozdějí Čín'ani,tak se budou orientovat na luxusní vysokoobjemové mašiny ,tak jak třeba FGR Midalu .. No,je to na těch lidech co to tam vedou,ale ... nevím tedy
1 reakcí na tento příspěvek Jen tak s Jawou Sportard... :)
Nechápu, že si manažeři v Jawě neuvědomují, že motocykly v ceně od 170 - 250 000,- Kč se NEbudou prodávat. Copak jim nestačí mizivé prodeje předražených Jawa Sportard 660, aby se poučili ? Tak se vrhají do ještě větší ekonomické vraždy, do litra za 250 000 Kč ?
Všichni výrobci zbrojí na boom prodeje skůtrů s 125ccm, kdy bude řidičák B platit i pro tyto skůtry. Jawa chystá LITRA
Všichni výrobci přicházejí s 125 -250ccm motocykly, Suzuki Inazuma 250, Honda CBF/CBR 125-250, Benelli Uno 125/250 http://www.motorkar...inky-2013-23169.html Jawa chystá LITRA
V dnešním článku o čínském Benelli to autor taky píše:"Novinkou je kompaktní lehký naháč do města i okolí – UNO C v kubaturách 150 a 250 ccm. Malý univerzál se sportovní duší a s typicky „benelliovským“ agresivním výrazem zaujme hlavně ve verzi se stále populárnějším objemem 250 ccm , kde se o pohon stará kapalinou chlazený jednoválec s max. výkonem 24,5 k (18 kW) při 9000 ot./min. a s max. točivým momentem 21 Nm o dva tisíce otáček níže." Jawa chystá LITRA
Naposledy editováno 12.11.2012 10:53:30
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)
bledemon píše: hurrican> neuváděj tu nesmysly o prodejích 4t jawa, uvádíš celkovou výrobu (4t tvoří maximálně asi jen 10% výroby jawy), o krachujících značkách další bludy a jaké objemy jsou nejvíc žádané se podívej na německý trh:
Malé cebro mě v prodejích nepřekvapuje stejně NC 700, který je u nás prý vyprodaný, potěšil Crosstourer jak se hezky chytl, ale co mě šokovalo jsou prodeje Bandita 1250. zajímalo by mě kolik v Německu stojí, protože jinak než cenou nemůže konkurovat...
Á propós, kde je Jawa?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)
tomas.s. píše: hurrican> Jo, sám píšeš dobře prodávala, to je ale minulost, to už bylo. Zřejmně ti to splývá.
Jawa vždy na západních trzích bodovala svoji příznivou cenou a to bylo základem jejich prodejů. Nechápu že si to dnešní management Jawy neuvědomuje.
Každý tradiční motocyklový výrobce je v povědomí lidí zaškatulkován a kdyby třeba Vespa přestala dělat malé skůtry a začala se "soustředit" na 1000-ky supersport, všichni by si začali ukazovat na čelo a říkat, že se tamní management úplně pomátl. A to si říkají lidi dnes o managementu Jawy
Jawa musí přijít se skůtrem 125 pro ŘP "B" a s maloobjemovým motocyklem kolem 250-350 ccm vyráběným ve větších sériích, který ji vydělá peníze a ne s předraženým exotem.
A pak si může jako prémiový model vyrábět 660-ku a litra za větší peníze, jako vlajkovou loď, která ale žádné podstatné zisky nepřinese a je pouze prestižní záležitostí.
Naposledy editováno 12.11.2012 14:08:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)
Musí začít vyrábět co se bude prodávat a to s malou marží a vyššími obraty. Jak jsem psal - skůtry 125 a 250 a 350-ky za dostupné ceny.
Angličani skončili přesně z důvodů, jakým se blíží Jawa. Vyráběli jen drahé vysokoobjemové motorky a chybělo jim zázemí s obraty z nízkooběmových motocyklů a japonci je vytlačili svými 50, 125 a 250-kami, které si tam každý mohl dovolit.
Italové vyráběli nízkoobjemové motocykly a přežili nápor japonců a prosperují
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)
prochi20 píše: dr.rath> Velkej bandit je hooodně slušnej a pohodlnej cesťák. A pokud vyznaváš klasický vzhled, tak to je prostě dobrá volba.
Měl jsem ho kdysi půjčený na víkend, byla do verze "S", najel jsem na něm asi 300 km. Od spodu motor super naladěnej na zátah, ve vyšších otáčkách ale trochu bez výkonu, dobrá převodovka, na můj vkus moc měkký podvozek a trochu poddimenzované brzdy. A hoooodně sterilní zvuk
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)
Jawa musí přijít se skůtrem 125 pro ŘP "B" ......... ty bláho, výrobek typu skutr, pokud nebude vypada jak zoomer, u nás není nikdo schopný vyrobit, natož vyrábět nikdo se ještě v česku nepokusil udělat víc jak tři plasty, aby na sebe pasovaly...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)
celkove je jedno jestli firma dela velky/maly motky, dulezity je nabidnout dobrej pomer cena/uzitek (at uz pod tim je cokoliv) a tohle Jawa nabidnout neumi....
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
2023 - Nová Jawa 650 a 800 [1 ... 8, 9] Jawa 250 Pérák, Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 ... | Dolin | 265 | 23.3.2024 v 16:31 Drakl |
Zapojení ukazatele zařazené rychlos... Jawa 660 Sportard/Adenium | Jarahau | 22 | 11.11.2022 v 20:39 Borntobewild |
Motor vypíná Jawa 660 Sportard/Adenium | Jarahau | 23 | 5.11.2019 v 17:48 Olísko |
progressive pružina přední vidlice ... Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 Vintage | Traktorist12 | 0 | 24.10.2019 v 00:55 Traktorist12 |
Schody Jawa 660 Sportard/Adenium | Olísko | 12 | 25.3.2019 v 15:39 ZombieBunny |