paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jen tak s Jawou Sportard... :)
5.11.2012 v 20:20
Dlouho se zde nepropíralo to moje jednoválcové Jawí vrkátko a abych to napravil, tak sem dávám alespoň jedno z mála videí, kde mám svoji 660-ku natočenou... Jen mě mrzí, že se někomu z mých rodičů, podařilo nechtěně snazat ještě v kameře video, kde nás natáčeli v Drahanském kopci, aniž bych o tom věděl. To mohlo vypadat daleko zajímavěji...

Uzavřeno 13.11.2012 v 06:23 uživatelem Shark660

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)

11.11.2012 v 23:01 | Nahoru | #1
restore> Ok, dovolím si lehce nesouhlasit, ale, prosím, je to jen můj názor a rád si jej nechám vyvrátit. Souhlasím s tebou tak na polovinu. Druhou polovinou ne a hned řeknu proč a zkusím dát jako příklad jeden JAWí argument.
Prodeje jsou ošemetná věc a JAWA zde naráží na svou malosériovost a tudíž i na cenu, za kterou je schopna motorku vyvinout, vyrobit a prodat. U sportarda je ta částka okolo 170 000kč, což není zrovna malá částka, kterou každý nadšenec chytne a dá za jawu. A tady začneš porovnávat další parametry - prodejní síť, exkluzivita, servis, nabídka příslušenství, výkon apod. Ok, uznávám, že když se ti motorka nelíbí, zbytek neřešíš a škrtáš si ji z výběru.

Teď jen, podívej se na 650 Stylku, která byla designově nejčistší a přitom, co se týče prodejů, to žádný rekordman nebyl a to nejspíš z důvodu uvedeného výše.

Jak jsem již říkal, mám v hlavě plán, jak jawu zachránit, na co se zaměřit a co a jak dělat, aby to globálně pro továrnu bylo k užitku. Ale to je tak všechno, co můžu skoro dělat. Ok, asi zajdu za Kelnerrem a půjdu s ním do businessu :)

P.S. mechanismy v JAWA Moto by chtěly změnit z gruntu

(reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)

11.11.2012 v 23:20 | Nahoru | #2

Drátík píše: restore> Teď jen, podívej se na 650 Stylku, která byla designově nejčistší a přitom, co se týče prodejů, to žádný rekordman nebyl a to nejspíš z důvodu uvedeného výše.


To máš pravdu, stylka byla co do vzhledu docela povedená. Ale kvalita byla na pikaču. A nejen elektrika, která je u šestpade pověstná. Podvozek nebyl moc ok, taky ty brzdy... Navíc motor byl už trochu mimo, do naháče se nehodil, na rozdíl od Classicu. Ten se mi líbil moc, hlavně v černej se zlatejma linkama byl pěknej. Od jeho koupě, když byl za výprodejových 133 tyček, mě ale odradily ty megaproblémy s (ne)spolehlivostí. Proč vlastně Jawa navázala jenom na 650 Dakar a ne na další dva modely, tedy Style a Classic?

(reakce na) Jen tak s Jawou Sportard... :)

11.11.2012 v 23:57 | Nahoru | #3

Drátík píše: restore> Ok, dovolím si lehce nesouhlasit, ale, prosím, je to jen můj názor a rád si jej nechám vyvrátit. Souhlasím s tebou tak na polovinu. Druhou polovinou ne a hned řeknu proč a zkusím dát jako příklad jeden JAWí argument.
Prodeje jsou ošemetná věc a JAWA zde naráží na svou malosériovost a tudíž i na cenu, za kterou je schopna motorku vyvinout, vyrobit a prodat. U sportarda je ta částka okolo 170 000kč, což není zrovna malá částka, kterou každý nadšenec chytne a dá za jawu. A tady začneš porovnávat další parametry - prodejní síť, exkluzivita, servis, nabídka příslušenství, výkon apod. Ok, uznávám, že když se ti motorka nelíbí, zbytek neřešíš a škrtáš si ji z výběru.

Teď jen, podívej se na 650 Stylku, která byla designově nejčistší a přitom, co se týče prodejů, to žádný rekordman nebyl a to nejspíš z důvodu uvedeného výše.

Jak jsem již říkal, mám v hlavě plán, jak jawu zachránit, na co se zaměřit a co a jak dělat, aby to globálně pro továrnu bylo k užitku. Ale to je tak všechno, co můžu skoro dělat. Ok, asi zajdu za Kelnerrem a půjdu s ním do businessu :)

P.S. mechanismy v JAWA Moto by chtěly změnit z gruntu



Stylka byla povedená,až na ten jednobuch.Naháče s jednoválcem o obsahu kolem 600ccm se dost špatně prodávaly i u velkých výrobců,takže pro mě bylo nepochopitelné,proč se Jawa hnala do "zákopů odkud všichni už dávno ustoupili".Viz.Yamaha se svým SRX600.
Čistě hypoteticky si představ Stylku s řaďákem z TDM.PO vyhození toho hororu na místě výfuku a výměně odpružení za centrál máš krásnou cestovní motorku...Jen taková vize.
Ad servis.Tohle je bohužel věc,bez které je jakákoliv snaha o znovuzrození značky už předem prohraná.Pokud není,tak si tyhle motorky nikdo nekoupí (krom pár skalních a několika notorických kutilů),nebo koupí,ale prohloupí, protože jej firma v podstatě nechá na holičkách při jakémkoliv problému.Pár takových zákazníků a firma to při svých miniprodejích může zabalit...
S tím souvisí marketing,který je fakt slaboučký....Atd.Atd..

Radost z toho nemám,ale bojím se,že Jawě běží odpočítávání a pokud se nenajde člověk typu Johna Bloora,dostane se brzo do bodu,kdy zazní ...3.2.1.0 GAME OVER.
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
2023 - Nová Jawa 650 a 800 [1 ... 8, 9] Jawa 250 Pérák, Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 ... Dolin 265 23.3.2024 v 16:31 Drakl
Zapojení ukazatele zařazené rychlos... Jawa 660 Sportard/Adenium Jarahau 22 11.11.2022 v 20:39 Borntobewild
Motor vypíná Jawa 660 Sportard/Adenium Jarahau 23 5.11.2019 v 17:48 Olísko
progressive pružina přední vidlice ... Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 Vintage Traktorist12 0 24.10.2019 v 00:55 Traktorist12
Schody Jawa 660 Sportard/Adenium Olísko 12 25.3.2019 v 15:39 ZombieBunny


TOPlist