Jsem velice překvapen, těmito třemi modely, co se na výstavě vyskytly.
Ačkoliv jsem k nim měl předtím mnohé výtky. Vidět je naživo bylo pro mne obrovským zážitkem a velmi příjemným překvapením.
Jawa Sportard|:
Líbí se mi celkové rozvžení palub. desky a displej co bych naopak vytkl jsou ty nevzhledné čísla (otázka vkusu), absence červeného pásma otáček a ty nevzhledné šroubky bych se pokusil zakrýt aby nebyly jako pěst na oko.
Netřeba komentáře, takto to být musí. Asi.
Mé osobní výtky a co bych zlepšil je:
Posaz na spotardu je tvrdý, a řidítka mám daleko od ruk. Na přední masce bych kapotu dotáhl až dolů, tj.: k rámu pod maskou. Celkově je sportard dlouhý a přijde mi poněkud zploštělý.
A drobnosti, které jsou však též důležité jako jsou, viditelné kabely u světel, nejsou to pravé...
stupačky bych též volil jiné, ale nechci bejt rýpal...
Jawa Sportard Adenium:
Tak tahle motorka mě překvapila opravdu hodně, takovou motorku bych s koupil, cesta cestovního endura se mi zamlouvá nejvíc.
Chci motorku se, kterou objedu svět, která mě nikde nenechá, a přitom budu mít úžasný a ojedinělý pocit, že jedu právě na Jawě, že ctím generace minulé s jawou spjaté.
a
I když se jedná prakticky o totéž, vypadá to úplně jinak.
Ačkoliv mám pocit, že kamkoli se podívám, tam na mě vyčuhují díly z třindy, tak to ale má své kouzlo.
Za mě (Přál bych si však opravdové dospělé cestovní enduro, ale o to tu nejde.)
Největším překvapením byl pro mě Calíf!
Jawa 650 Californian:
Budíky jsou... zajímavé... Mě se líbí podání moderního, v retro stylu
Nečekal jsem, že se mi bude až tak líbit.
Jasně, nějaké neduhy to má, ale
Snad největším překvapením, tudíž víc než obrovským pro mě bylo tohle:
Na závěr chci vzdát lidím, co se podíleli na tvorbě těchto motorek obrovský
Jsem opravdu překvapen.
Naposledy editováno 09.03.2012 22:57:27
K tomu Sportardu by chtělo v klidu sednůt si, dat si neco pro inspiraci a doladit to.
Netvrdím, že ta motorka je špatná, jen jí něco chybí...
Jen snad původní páně Janečkova produkce měla nadřazenou funkci nad dyzajnem - granáty...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012
prochi20 píše: Koncept pana Bezziho je hlavně na papíře. Jen na papíře! Takže co má jinak oproti jawáckýmu prototypu? Falešný žebra, jiný průměr svodů a vůbec jiná celá výfuková soustava(s tím souvisí i zadní tlumiče), lépe pasující nádrž na rám, nechromované přední světlo, trochu jiný tvar podsedlových krytů, jiné sedlo a třeba nemá zpětný zrcátka. Ostatní jsou prkotiny a troufám si tvrdit, ano, ty dva návrhy jsou dost podobné. To sedlo a uchycení předního blatníku se mi u jawy zamlouvá víc než u Bezziho. Blbý je ta nádrž, která tak podivně drží jakoby nad motorkou, ale tohle by snad v jawě mohli trochu poladit. Taky trochu podivně vypadá klenutí zadního blatníku, přijde mi, že je moc vysoko nad zadním kolem, ale třeba to jen z fotek klame. Papír snese všechno i ty falešný žebra ...
Kraviny a zas jen kraviny. Falesny zebra jsou na vicku rozvodu, nikde jinde. Z Guzzi V7 tak maximalne kaslik, zbytek je proporcne proste jinej a srovnavat podobnost s nynejsim prototypem Califa 660 je skutecne dost silny salek kavy! Ani ta nadrz neni u Bezziho presne jako ze staryho califa, protoze proste nejde udelat tu samou zhovadilost jako v Jawe, ze prskli nadrz rovnou ze 634 na uplne jinou motorku!2) o vé sedmičce jsem se taktéž ani slovem nezmínil
3) proporčně to stejný samozřejmě není, ani nemůže když použili stávající rám ze sportarda; mě to připadá poměrně proporčně homogenní stavba
Takže s těma kravinama prrrrrrrrrrrrr
Myslím si, že ta banda ze čtyřky byla upravená, je tam jiný tunel, páč Sportard má nahoře širší rám. Ale v bokorysu by stejná mohla být.
Srandovní je, že p. ing. Pavel Husák, který v Jawě pracoval, ve svých mnoha publikacích uvádí ve statích "Nádrže", že třeba v malosériové výrobě je rentabilní vyrábět je z laminátu...asi ty knížky spálili v kotelně...
A kolik stojí kilo sádry na kopyto? Pětikačku?
Bezziho návrh je sice jen papír - ale tak to přece začíná?! Na papíře!!!
Nebudu ty motorky dávat pod sebe, ale troufám si říci, že bych ti to dokázal takhle přemalovat do hodiny, dvou. Podívej se na Bezziho návrh a V7 znovu a pak zase zkus povídat něco novýho něco o proporcích.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012
Sviňsky zpracovanou Jawku hodnotí motocyklová společnost národa,který
tvoří 99,9% sviní. Jawo bojuj!!
to nepotřebuje komentář. kdyby nedělali takový mrdky, nikdo by na to neblil, jenže to jinak nejde. a že se to pár lidem s posunutým prahem pohledu na design líbí? ok, Jawa je určitě ráda, a dál? nový modely Jawy, speciálně Retard 660, o tom airbrushu se bavit nemá cenu, patří do stylu designu ála - Oltcit, Talbot, Yuki V3, a podobný zhulený hnusy.
4 reakcí na tento příspěvek Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012
1 reakcí na tento příspěvek Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012
Nemůžu si pomoct, ale tenhle song nás přesně vystihuje a to včetně nesmyslného hádání tady:
1 reakcí na tento příspěvek Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012
Bezzi, pokud je mi známo, není Čech, dělal to z vlastní iniciativy a zadarmo.
Přitom dokáže ctít tradici české značky...ital jakýsi .
Budu nějaké motorky na stará kolena dělat. Nějakého pincka, nějaké malé endůrko...
Ale můžu tady svatosvatě prohlásit, že tak nedobře vzájemně napasované díly tam opravdu, ale opravdu nebudou.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012
FORM píše: Tak mě řekněte co je tam tak hrozně jinýho?
Zdendalbenal> Jo, to s nadrzi a plastama taky nepochopim, protoze kvalitni laminatovy komponenty jde delat hodne levne, svoji funkci dokonale plni pro tyhle mensi serie, kde nahradi spoustu plastovych vylisku. Model na bazi drevenych materialu jako MDF jde udelat ve velky presnosti a kvalite za hubicku(rozhodne zadna sadra), po naslednym odformovani takova forma zvladne nekolik stovku kusu.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012
bledemon píše: FORM> mě nejvíc praští přes oči umístění víčka až u sedla, na té rozšířené staré nádrži. To umí jenom Jawa a pak formeláci z Lucie postrach ulice
No protoze ta nadrz je naklopena snad o 15° vzad na 634 spodni hrana smeruje dolu a vicko je vodorovne Navic ta nadrz ma pekny gumovy nakoleniky s vodorovnym vzorkem, podobny tem na Califacky nadrzi alias na Bezzim navrhu, ale rovna guma to jisti Mohli mi napsat, daroval bych jim jeden par, mam doma 2pary navic...designove ta motorka vypada, jako kdyby ji neco nabouralo zezadu, nadrz se zdvihla o krk rizeni a kaslik s podsedlovkou se napral pod nadrz
...Bezziho navrh ma nejakou myslenku! Motorka ma rovnou linii, typickou pro 70. leta - rovna spodni hrana nadrze prechazejici v rovne lavicove sedlo se zkracenym blatnikem ve standartni vysce. K rovne linii patri rovne doutnikove vyfuky. Design vhodne navazuje vsade, at uz zdanlive nepodstatne rozdeleni sedla bilou tkanici na dve kozenkove casti navazuje na linii kasliku, nebo ze kasliky zachovavaji nejaky sklon se zadnimi tlumici a vhodne vyplnuji prostor pod sedlem a nadrzi. Konecne i idea kapotaze chladice zakrytim prostoru nad motorem neni spatna, pak predek motorky se snazi taky bejt klasickej se dvema pristroji a oddelenou parabolou a ROZHODNE nenavazuje na to nejhnusnejsi co Jawa delala - jednobudik s integrovanyma kontrolkama, to i na 634 vypadalo silene!! Do toho jeste "perfektne" pusobi kombinace recyklace zadniho blatniku 634 a predniho z 638 - bravo, dokonaly kockopes. Jawa 250 Four je pekna prave proto, ze zachovala kompletni 634kovy vzhled - jenze ona ma stejny proporce a v podstate i ram jak 634, ale tady se jedna o diametralne odlisnou motorku, ke ktery se musi pristupovat jinak. To uz musi od pocatku vznikat jako takovy "maly" T100 Bonneville a ne jako presny opak tuningu triapule aby vypadala jako nejnovejsi motorky.
Naposledy editováno 15.03.2012 18:13:52
Jiri-Z píše: Za mně Nechci se hádat a už vůbec nemá smysl o něčem takovém.To já tvrdim že můžu pohodlně cestovat na R1 a většina motorkářů si bude klepat na čelo
na R1 se dá cestovat v klidu, jako na spoustě dalších strojů je to o rozmazlenosti
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012
Asi je pravda, že na klasické motorce se nedá udělat moderna a naopak.
Ať to Bezzi pajcl kde chce, v té době si byly motorky podobné jako dnes...
Ten "moderní" Calif by "ustál" jen nějakou vzpomínku na svého předchůdce - něco jako Ochcávka řady II na stařenku řady "0" - řešení kapoty a blatníků...ani né tak podobu, jak způsob.
Tyjó, kde sů ty doby, kdy sme dělali filtr z ešusu a nebylo poznat, z čeho to je. Až se to řeklo, tak lidi padali na záda .
Možná, že je to opravdu tak, jak říkají marxisté - vývoj se děje ve spirále...sme opět u teho ešusu...
Na druhé straně se chce Jawa odlišit, být jiná. Pokud se to bere takhle, tak se to daří.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012
Mě se celkem líbí i ten novej, má něco do sebe, klasická jednoduchá motorka s nádherným černo-červeným lakem, doplněným chromem a zlatýma linkama. Oproti Sportardu už nevypadá jako UFO z prvních Scifi filmů, ale je taky velký, motor v pohodě a jestli bude dobře jezdit, tak bude super.
Samozřejmě bude určitě potřebovat nějaký ten zásah - odstranit hnusný plast s budíkem, nahradit jej například tím, co je na Classicovi nebo to zapustit do paraboly, vyzlatit loga a lemy na bocích nádrže, přelepit ty gumy původníma, atd... Můžeš namítnout, že tohle všechno by už mělo být z výroby, ale spousta lidí, hlavně od chopperů a cruiserů si taky průběžně dotváří mašinu k obrazu svému, protože se jim nelíbí tak jak je, na tom není nic divného, ba naopak, je to zábava. Byť chápu, že jiní raději jen jezdí a jezdí.
Naposledy editováno 15.03.2012 23:28:34
Nechci se hádat. Nikdy jsem zarytý jawař nebyl, ačkoliv jezdím na třindě. Jen vidím jak končí třeba cbr-ky 20 let staré. Kolik jich u nás na silnici vidíš? Já snad s bídou
1 za sezonu. Jinak ten calif je krok vedle. Box a štítek retrostylový nádech tohoto
stroje opravdu nepodtrhují. Sportard se mi líbí a recenze má také celkem dobré tak uvidíme.
Ale nevím jestli je dobrý krok jawy včleňovat se mezi velkoobjemové stroje, kde je konkurence obrovská. Myslím si, že by více prorazila s malorážkama. Jawa nikdy nedělala
motorky nad 500 ccm a nemá na to ani zkušenost. Kdyby třeba vymysleli moderní 250.
O slabší stroje je zájem stále a kvalita čínských strojů je pochybná.
Nic nebylo myšleno ve zlém, jen to poslouchám často. Co je české se pohaní. Jakýkoliv jiný národ, který něco vyrobí, tak to vychválí, ačkoliv je jejich produkt sračka největší jen my češi reagujeme zcela opačně. Nebudu říkat, že jsou dnešní jawy supr motorky, ale jen jsem rád alespoň za něco.
Kvalita všeho dnes klesá ani ty motorky nebudou do budoucna kvalitní. Vždyť to zde víte všichni.
1 reakcí na tento příspěvek Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012
1 reakcí na tento příspěvek Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012
Tak to je přesné,to si dej zarámovat !!! Jak už jsem někde psal,Jawa má za sebou 40 let technologické sebevraždy ( z rozhodnutí vyšší moci )+ dalších 20 let kdy se to patlalo jak se dalo .. Takže já se divím,že vlastně ještě existuje .. a bud'me za to rádi .. Bylo by fajn postavit vedle sebe nějakou Jawu a třeba GSX-R a říkat si jak dává Jawa té Suzině za uši .. ale to je SNAD MOŽNÁ hudba budoucnosti ... Je fajn,že je aspon' to co je,i když bych taky měl k něčemu výhrady .. Ale doufejme v lepší zítřky,v samá pozitiva a sociální jistoty,jak by řekl klasik
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012
Akorát se nevejdeš s cenou do stovky (u nové motorky).
Do té by ses vlezl s dvěpade vzduchem (čínský motor) a dvěma pérama. Taková malá Yamaha 500 (typ nevím).
Ale zasej ty koně...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Obrovské překvapení. motosalon - jawa BVV 9.3.2012
America píše: Jindra650> Beru, že pokud jsi očekával něco na způsob Bezziho, tj. skutečné retro v duchu původního Califa, tak tě ten novej musel zklamat.
Mě se celkem líbí i ten novej, má něco do sebe, klasická jednoduchá motorka s nádherným černo-červeným lakem, doplněným chromem a zlatýma linkama. Oproti Sportardu už nevypadá jako UFO z prvních Scifi filmů, ale je taky velký, motor v pohodě a jestli bude dobře jezdit, tak bude super.
Samozřejmě bude určitě potřebovat nějaký ten zásah - odstranit hnusný plast s budíkem, nahradit jej například tím, co je na Classicovi nebo to zapustit do paraboly, vyzlatit loga a lemy na bocích nádrže, přelepit ty gumy původníma, atd... Můžeš namítnout, že tohle všechno by už mělo být z výroby, ale spousta lidí, hlavně od chopperů a cruiserů si taky průběžně dotváří mašinu k obrazu svému, protože se jim nelíbí tak jak je, na tom není nic divného, ba naopak, je to zábava. Byť chápu, že jiní raději jen jezdí a jezdí.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
2023 - Nová Jawa 650 a 800 [1 ... 8, 9] Jawa 250 Pérák, Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 ... | Dolin | 265 | 23.3.2024 v 16:31 Drakl |
Zapojení ukazatele zařazené rychlos... Jawa 660 Sportard/Adenium | Jarahau | 22 | 11.11.2022 v 20:39 Borntobewild |
Jawa 650 Style Bing 94/40/146 Jawa 650 Style, Jawa 650 Classic, Jawa 650 Dakar, Ja... | Kamioňák_Petr | 4 | 28.8.2022 v 20:24 kratkej01 |
Ventilek u duše, aneb kam s maticí [1, 2] Yamaha XT 660 R, Jawa 650 Classic | Sofía | 51 | 6.4.2022 v 14:33 Kalasnikov |
Dražba Jawy 650 Limited edition [1 ... 4, 5] Jawa 650 Classic | panTerek | 137 | 4.6.2021 v 06:18 FJRPEPA |