3 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa
Někde skusím najít to foto vnitřku továrny.
Shark 350/640 píše: .... No já osobně si myslím že by byl jednak problém ho sehnat, přeci jen ty si většinou vyrábí motocyklové firmy samy a už vidím jak třeba BMW prodává GS motor Jawě
Jestli myslíš motor v BMW F 800 GS, tak to je taky Rotax, který si BMW do svých motorek kupuje; to jen na upřesnění.
Já nevím, ale Jawa 650 měla motor rakouský, zbytek byl český/čínský a byla to, co se spolehlivosti týče, naprostá katastrofa - vždyť jim praskaly i dráty ve výpletu kol! Ty jsi evidentně zarytý fanoušek Jawy a nic proti tomu nelze namítat, jsou to tvoje peníze. Ale přece musíš i ty uznat, že za 170 tisíc jsou jistě povedenější a hlavně zcela spolehlivé stroje renomovaných výrobců a tak se nediv, že si o tobě většina lidí myslí, že jsi spadl z jahody na znak. Já osobně ti přeju s Jawou jen ty nejlepší zážitky, ale za sebe můžu prohlásit, že za tyhle prachy bych motorku, ve který se musím pořát rejt, aby to vůbec jelo, nechtěl.
A pokud pořizovat něco, za čím se ohlídne i banda Němčourů na Paso Tonale, tak radši než Jawu, tak něco, co je bratru za 230 tisíc (info dle Tipmoto) a je milionkrát hezčí než Sportard - těch padesát tisíc bych klidně obětoval
Naposledy editováno 07.04.2011 19:33:06
1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa
czechino píše: Do Jawy by mělo přijít pár schopných konstruktérů,kterým by šlo víc o značku než o výplatu např. jako F.Pudil.Pak bych věřil že se to někam dostane.Ikdyž továrna je zastaralá 40 let, v Týnci/Brodcích jsem skoro každý týden a jezdim tam jen do Jawy,když vidim ty staré stroje a dál ty zřícené, posprejované a rozpadlé budovy,tak stejně co by Jawa vydělala,by musela vrazit do továrny a to jsou miliardy ale na dříve to na starých strojích taky šlo,malosérie to asi utáhne.
Někde skusím najít to foto vnitřku továrny.
No...... on zadarmo asi nikdo dělat nebude chtít, že??
pokud jde o konstrukci, dávno se nestaví motory citem, ale ví se, co je dobré, co jde udělat (zkušenosti) a je potřeba mít to na čem udělat. A aby to bylo za přijatelnou cenu. Takže je to de facto vyloučené. Jawa není jawa a už nikdy nebude. Leda... by se někdo našel, kdo by řekl, mám miliardu a nevím co s ní. Žádná malo série není dlouhodobě reálná a většina pokusů zkrachovala. Je potřeba vyrábět a prodávat. Pokud možno v hodně velkých číslech. Prostě dvacet motorek za rok nemůže živit potřebné lidi a vytvářet nějaké kapitálové rezervy. Zvlášť když 1. češi nemají peníze 2. češi jsou škrti :)Když na 100 motorkách vyděláš 50.000 = 5 mega - za rok nic moc. A 100 motorek....hudba budúcnosti :)
czechino píše: Do Jawy by mělo přijít pár schopných konstruktérů,kterým by šlo víc o značku než o výplatu např. jako F.Pudil.Pak bych věřil že se to někam dostane.Ikdyž továrna je zastaralá 40 let, v Týnci/Brodcích jsem skoro každý týden a jezdim tam jen do Jawy,když vidim ty staré stroje a dál ty zřícené, posprejované a rozpadlé budovy,tak stejně co by Jawa vydělala,by musela vrazit do továrny a to jsou miliardy ale na dříve to na starých strojích taky šlo,malosérie to asi utáhne.
Někde skusím najít to foto vnitřku továrny.
No...... on zadarmo asi nikdo dělat nebude chtít, že??
pokud jde o konstrukci, dávno se nestaví motory citem, ale ví se, co je dobré, co jde udělat (zkušenosti) a je potřeba mít to na čem udělat. A aby to bylo za přijatelnou cenu. Takže je to de facto vyloučené. Jawa není jawa a už nikdy nebude. Leda... by se někdo našel, kdo by řekl, mám miliardu a nevím co s ní. Žádná malo série není dlouhodobě reálná a většina pokusů zkrachovala. Je potřeba vyrábět a prodávat. Pokud možno v hodně velkých číslech. Prostě dvacet motorek za rok nemůže živit potřebné lidi a vytvářet nějaké kapitálové rezervy. Zvlášť když 1. češi nemají peníze 2. češi jsou škrti :)Když na 100 motorkách vyděláš 50.000 = 5 mega - za rok nic moc. A 100 motorek....hudba budúcnosti :)
4 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa
To ostatní: Nepopírám, že design je ...jiný. Má své příznivce, ale i odpůrce. Ale je to prostě něco jiného. Zajímalo by mne, kolika lidem se líbí třeba design právě XT660, která sdílí stejný motor. Ale objektivně (ne že chci Yamahu, mám cca 160 tis na kontě a tak si koupím XT 660 i když se mi zase tak úplně nelíbí, ale zvyknu si). Mě se třeba XT 660nelíbí, je taková ...jiná. Naopak 660 se mi zase líbí, stejně, jako se mi líbila 650 stylka a to i s tím tolikrt omílaným tlumičem výfuku. Ano, je jiný, na fotkách je to jedna z prvních věcí, která razí do očí, ale v reálu je to prostě něco jiného.
Co se týče kvalit 660. Sportard je v očích fabriky pokračování řady 650, na kterém se poučili z předchozích chyb a tento model v jízdních zkouškách nezaznamenal jediný problém. A to ty jízdní zkoušky byly pěkně kruté (sám jsem na motorce odjezdil cca 20tis km bez jediného problému) a v téhle chvíli musím říct, že je to z řadou 650 neporovnatelné. Motorka je, co se týče jízdních parametrů, zcela konkurenceschopná a to se týče i strojů japonské produkce /motor samozřejmě musíte porovnávat z jednoválci/. Co se týče provedení, jawa si z 650 nabila hubu a tak je provedení 660 taky na úrovni. Elektrika - nová, odježděná, naddimenzovaná. Budíky - už nejsou mechanické, ale elektronické. Navíc jsou umístěny v bloku, který nevibruje. Kyvka - kvalitní, extrémě pevná a to se týká i rámu. Zadní výplet? Střed je předělaný, jde použít i na řadu 650, žádné praskání drátů v něm nehrozí. A tak bych mohl pokračovat k jednotlivým komponentům, takže motorka ve výsledku z 650 nemá nic společného. A zase budu tvrdit, že já jsem si hubu z 650 nenabil a rozhodně nelituju peněz, které jsem do ní vrazil.
660 stojí sice 168 tisíc, na drhou stranu, jak tady psal tuším Shark, je to cena první - limitované edice, která je mimochodem vybavena některými kvalitnějšími komponenty, jako jsou teřeba pneu v rozměru 170/70 Continental road attack. Přijďte na jawaden a uvidíte motorku v reálu, teprve potom suďte její kvality (či nekvality)
A co se týče výjmečnosti. Kolik lidí si kupuje "odinočky" od Uralu, kolik lidí si kupuje motorky HD, kolik lidí si kupuje spoustu jiných značek, které nejsou technickými parametry na úrovni značek "západních"? Je jich spousta mezi námi. A proč si je kupují, když nenabízejí nic lepšího, než jiné značky? Proš si spousta lidí kupuje škodovku, když je, dle mého názoru, taky předražená? Protože chce, chce se nějakým způsobem reprezentovat na veřejnosti a v případě jawy jsou většinou kupci patrioty. A proč ne? Proč dokážou být patrioti němci?
Nebrete to jako filozofický výšplecht, ale na druhou stranu nad tím zkuste popřemýšlet. Designový cit (či necit)nikomu neberu, 660 je prostě ...jiná. Ale zbytek z obrázků opravdu nevykoukáte, pojďte si tu motorku projet.
Ještě si dovolím poznámku. Kolik z vás by dlalo konstruktéry za nějakých 15000 čistého? A dělali by jste to s pocitem něco předvést a s chutí zachránit značku?
1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa
Chápu, že si JAWA po revoluci neudělala zrovna jméno, na druhou stranu posledních několik roků probíhá pokus o záchranu značky - proto vyjela například řada 650, kluci se v jawě snaží a mají za to prd. A o to víc mě štve, že tady lidé volají po zavření fabriky a že jim nepřejí úspěch. Proč proboha? Jak jsem psal výše, 660 je povedená motorka, kvalitou zpracování je na úrovni a jízdními vlastnostmi taky. Pro nevěřílky, přijďte si ji projet a dejte ji šanci. Neodsuzujte něco jen z obrázků.
Cena za tu motorku je adekvátní relativně kusové výrobě, nezapomeňte, že se musí zaplatit vývoj, formy, pracovníci a hlavně materiál. Ano, jawa mohla být za nižší cenu, ale muselo by se ušetřit na komponentech a kolik z vás by tady křičelo, že by motorka měla na sobě díly z číny. (viz spolehlivá 250 s čínským motorem, kolik lidí nadává, že to má čínskou mrdku v sobě. A nikdy na ní nejeli a neví, co ten motor vydrží. V jízdních zkouškách měl motor přes 100000km bez závady. A to nevíte, jak se s tou motorkou zachází...)
Pastell: reklama vázne protože na ní nejsou finance a finance nejsou, protože se neprodává. A neprodává se proto, že není reklama Začarovaný kruh, ze kterého není úniku. I když poslední dobou se zdá, že se to začíná hýbat, viz stránky na facebooku (facebook.com/jawa.eu) pořádáné akce - první jawaden, ke koupeným motorkám se dává zdarma přílba, bunda a k 660 romantický pobyt na nějaké chalupě.
Jurajda: ani nevíte, jak by rádi v JAWě vyráběli svůj vlastní motor - zatím existuje několik kusů funkčního litrového motoru. Na další kubatury se zatm nedostává financí, ale třeba jednou začnou vyrábět motory další. Ae to závisí od prodejnosti stávajících modelů...prostě začarovaný kruh.
czechino píše: Do Jawy by mělo přijít pár schopných konstruktérů,kterým by šlo víc o značku než o výplatu např. jako F.Pudil.Pak bych věřil že se to někam dostane.Ikdyž továrna je zastaralá 40 let, v Týnci/Brodcích jsem skoro každý týden a jezdim tam jen do Jawy,když vidim ty staré stroje a dál ty zřícené, posprejované a rozpadlé budovy,tak stejně co by Jawa vydělala,by musela vrazit do továrny a to jsou miliardy ale na dříve to na starých strojích taky šlo,malosérie to asi utáhne.
Někde skusím najít to foto vnitřku továrny.
Nezapomeň, že ten konstruktér musí živit rodinu, splácet hypotéku atd...
Já to znám....Jsem konstruktér...
Naposledy editováno 08.04.2011 10:21:18
3 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa
Pliveš stejným způsobem na značku Triumph? Většího "inteligena" jsem na diskuzích už dlouho neviděl.
1)Poukazovat na cenu je neadekvátní.Pokud je to vybavené značkovými komponenty(motor,odpružení),tak se níž dostat nejde.Cena je díky tomu podobná jako u konkurence.
2)Pro mě je tohle snažení Jawy o dost víc smysluplnější než počin FGR.Jawa se alespoň snaží udělat motorku pro normální lidi,Felgr naprosto přesně věděl(a taky se tak vyjádřil) že konkurovat zavedené konkurenci v rámci spotřebních modelů nelze,což je další obhajoba ceny jawy.
3)Co se týká podobných modelů konkurence,parametry jsou vcelku podobné,tam není co vymyslet a věřím tomu že se v Jawě už poučili a že kvalita bude snad taky srovnatelná.
4)Osobně,(pokud bych měl peníze na nový stroj) bych si Jawu velmi rád koupil.Jsem hrdý patriot a fanda značky,mám rád odlišné stroje a většinu motorek si jak opravuju a i upravuju,takže by nějaké dodělávky pro mne nebyl problém.
Jak tady už někdo napsal,motorka je koníček.Spousta lidí řeší cenu,a přitom nakupuje stroje z horní objemové hranice a ročně za provoz utratí velké peníze.Takže bych to tak neřešil.Mě se Jawa zas tak drahá nezdá,na trhu jsou mnohem,mnohem dražší "strojky"...
1 reakcí na tento příspěvek Nová Jawa
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
2023 - Nová Jawa 650 a 800 [1 ... 8, 9] Jawa 250 Pérák, Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 ... | Dolin | 265 | 23.3.2024 v 16:31 Drakl |
Zapojení ukazatele zařazené rychlos... Jawa 660 Sportard/Adenium | Jarahau | 22 | 11.11.2022 v 20:39 Borntobewild |
Motor vypíná Jawa 660 Sportard/Adenium | Jarahau | 23 | 5.11.2019 v 17:48 Olísko |
progressive pružina přední vidlice ... Jawa 660 Sportard/Adenium, Jawa 660 Vintage | Traktorist12 | 0 | 24.10.2019 v 00:55 Traktorist12 |
Schody Jawa 660 Sportard/Adenium | Olísko | 12 | 25.3.2019 v 15:39 ZombieBunny |