Otázka zní, jaké cestovní enduro by jste mi doporučili v ceně 60-90 tisíc Kč. Díky všem za rady
-----
ahoj, už delší dobu uvažuji o výměně motorky, o přechodu na cestovní enduro.
budu mít asi nějaké peníze v létě
co myslíte, že je lepší
a) prodat motorku v létě a koupit následně, třeba na podzim?
b) půjčit si peníze hned, koupit enduro hned a prodat mou na jaře
c) půjčit si peníze na podzim/v zimě, koupit enduro a mou motorku prodat až na jaře 2011?
možná že část pěněz bych si mohl půjčit bezúročně (v rodině)
Jinak prodat chci Hondu NT650V Deauville r.2001, koupil jsem ji v r.2005 za 110 tis. ale podle cen tipuji, že za 50 tis. by byl úspěch
(ale beztak to bude méně, možná o dost.... sice je technicky ve 100% stavu, pravidelně ji dávám do servisu a ještě ani jednou neměla žádnou poruchu, ale pěkně vypadá jen zprava viz foto 1 , zleva ty plasty vypadají jak po bitvě, holt jsem ji v r.2008 v Bulharsku v jedné zatáčce položil... viz foto 2, foto 3 ty zadní větší víka jsou z jíné motorky, koupil jsem je už bourané, originál zelené jsou ok)
a koupit chci nějaké cestovní enduro (jetě nevím, TA, 1100GS,..) a finančně asi za 70-90 tisíc
No a proč to dělám?
Pár výletů v zahraničí mě přesvědčilo, že cestovní enduro je na cestování tou nejlepší volbou, když chybí na cestě asfalt, abych se tam netrápil na jedničku přes spojku a kamarád na enduru byl už dávno někde fuč a taky i proto, že jsem narazil v zahraničí na pár míst, kde bych na enduru pokračoval dál (např. výjezd na nějaký kopec) a i jinak mě to tak nějak táhne mimo asfalt. A láká mě spíš východ, než západ...
Jo a taky chci, aby moje výlety byly ještě dobrodružnější
viz moje stránky: www.koprivnicti-motorkari.xf.cz
Prostě kdyby mě to netáhlo k enduru, tak bych moji milou Deauvillku nikdy neprodal a na truc všem, co říkají že je motorka po 50 tisících po smrti, bych na ni najel třeba i 200 tisíc km
edit: tipuji že tak polovinu km procestuji sám a polovinu s přítelkyní, nebo možná že s ní i většinu.
Naposledy editováno 28.03.2010 22:42:41
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
restore>Na mě ta 1150 působí dojmem motorky s daleko více najetými kilometry.Najeto mám jednou tolik,ale takhle sešlou ji nemám ani náhodou.Navíc je úplně holá,takže je potřeba připočíst pár peněz na padáky,nebo kryty hlav a pár dalších serepetiček.
Ta jedenáctka je naopak viditelně opečovávaný klenot v plné palbě a i když má víc najeto (teoreticky) šel bych raději do ní.
GS1150 má oproti 1100 jednu rychlost navíc,pět koní výkonu navrch a pokud si vzpomínám,tak vypínání ABS a vyhřívání ruček není na palubce,ale na řídítkách.Já mám GSo s dlouhou šestkou (na displeji se hlásí jako "E" a na dálnici točí při 130km/h cca 3400-3500ot/min,což se samozřejmě hezky projeví na spotřebě.Naopak na rychlejších okreskách mi leze na nervy,protože je rychlá zase až moc.
Edit:Pokud jde o spolehlivost a pravděpodobnost poruchy,tak já říkám že nikdo neví dne ani hodiny.Stát se může cokoliv a vím o pár nových motorkách,které jejich majitelé vezli v dodávce,známému se na Afře z ničehož nic rozsypalo dvojkové kolečko,když jsme byli cca 800km z domu a jednou jsem táhl na laně 20 km okreskama borca s Varanem (to prokleté benz. čerpadlo) a myslím že nikdo nemůže tvrdit že jsou to nespolehlivé mrdky.Prostě stane se a hotovo.
díky za názor
jinak jak moc se to projeví na spotřebě, ta dlouhá šestka?
2 reakcí na tento příspěvek TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
na nem hned prvni dovolena mela +10 tis. km (v 2007), rok na to dve dovolene (3+10tis. km), obe jete ve dvou.. loni pouze kratka dovolena (7tis. km), navic jel jsem sam.. myslim, ze nechtit jednovalec je fakt budto nejaka uchylka nebo fakt nevim, co cloveka k tomu vede.. psal jsi, ze na tom cestovani asi bude asi nic moc.. ja rikam, ze je to super
kdybych ted mel kupovat nejakou motorku, kterou si necham hodne dlouho, bude to skoro jiste XT660 (mozna tenere).. levne, jednoduche, nerozbitne, snadno opravitelne..
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
Roman2bk>kde to tam vidíš, ty dorazy? to jsou ty "tyčky" co chrání vydlici při poklesu dolů (při úplném vytažení)?
a nebo to jsou dorazy naopak při úplném stlačení?
jinak jsem si vzpomněl... nebylo v nějaké pohádce "hrabě z Teleté"?
ty dorazy vidi na paraleveru (takovy to rameno vepredu)
priblizny foto jak to vypada
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
yeuop>hele, ja mel dvouvalce a sel jsem do jednovalce..
tim chces rict, ze jsi mel dvouvalcovou jawu 350 a sel jsi do jednovalcovyho xt 600?
1 reakcí na tento příspěvek TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
tož nevím ale jako omluvu přikládám obrázek dokazující, že vstom je výborná mašina co umí i létat
[img]
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
yeuop>hele, ja mel dvouvalce a sel jsem do jednovalce..
na nem hned prvni dovolena mela +10 tis. km (v 2007), rok na to dve dovolene (3+10tis. km), obe jete ve dvou.. loni pouze kratka dovolena (7tis. km), navic jel jsem sam.. myslim, ze nechtit jednovalec je fakt budto nejaka uchylka nebo fakt nevim, co cloveka k tomu vede.. psal jsi, ze na tom cestovani asi bude asi nic moc.. ja rikam, ze je to super
kdybych ted mel kupovat nejakou motorku, kterou si necham hodne dlouho, bude to skoro jiste XT660 (mozna tenere).. levne, jednoduche, nerozbitne, snadno opravitelne..
ale u tebe je to něco jiného, podle fotek vážíš tak 50 kilo i s postelí a tvoje holka 40 (teď doufám, že jsem nepřestřelil a neurazil, tak dobře, pro jistotu 30 )
a taky jsi přešel z Jawy350 na XT600, ne? A to je taky o něčem jiném... to je jako přicestovat ze středověku do současnosti
(teď mě majitelé Jawek vynesou v zubech...)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
yeuop>Roman2bk> rikej si, co chces, ale Jawa je asi jedna z nej motorek na cestovani po celem svete ;) (mysleno vazne)
ale já to nemyslel špatně, jen prostě je trochu z jiné doby a XT z novější doby. A taky v pár cestopisech, když se jelo na Jawách, tak je zmínka o nějakém servisu... např. rozborka motoru na Slovensku, výměna něčeho v motoru, atd.
1 reakcí na tento příspěvek TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
1. Pokud chceš hóódně informací o GSu, jdi na již avízovaný bmwgs.cz. Spousta lidí,kteří ti tu píšou o BMW jsou i tam.
2. Vzhledem k financím, které do toho chceš vrazit a řešil bys 1100/1150 šel bych do 1100GS. Buď koupíš pěknou bez výbavy a do doplňků(některé jsou nezbytné) vrazíš majlant, nebo koupíš už vybavenou a budeš jenom jezdit. Orientačně ceny: Al kufry s držákama-10000,-(koupil jsem jetý Zegy), padací rámy-5000,-,kryty na řidítka-4000,-,dorazy řízení-2000,-,výztuha převodovky-3000,-,atd. Koukni sem http://www.touratech.com/shops/015/. To jsou třeba ty rozdíly v cenách jetých kusů vybavená/holá.
Nutnost podle mne jsou padací rámy, doraz řízení a kryty na řídítka. Nejsem žádnej rambo a GS je prostě těžká kráva,tzn že když mi naložený chytne blbej balanc, tak ho neudržím a bez obav ho položím. A nic se neděje, lehne na padáky, maximálně na kryty řidítek a ty se zarazej o doraz řízení. Nikde žádnej plast a podobný kraviny co se odře nebo rozláme.
BTW ty dorazy řízení tam nejsou jenom aby sis neudělal díru do nádrže řidítkama, ale hlavně aby si nefláknul vidlema do krku řízení, což je odlitek za hodně peněz.
Asi už si něco o GS nastudoval, tak jenom v rychlosti. GS má ve předu telelever, což je super. Vůbec se při brždění nepotápí, ale taky jí nevycukáš. Takže já když zaparkuju s naloženou motkou z kopce proti zdi, tak to pak tlačím jak auto(jo,jsem za blba poměrně často).
Podělat se může cokoliv, ale když nebudu počítat s tím,že se vysype motor, převodovka,ŘJ nebo nějaké ložisko apod., což jsou věci, které asi u krajnice opravovat nebudeš, tak pak ti stačí sebou lanka(plyn, spojka) a benzinové čeradlo. A i bez spoj. lanka jsem dojel Z MB do Prahy.
Poznámka: projel jsem se Stromovi 650 a jede moc pěkně. Je to generačně úplně jinde a i se mi líbí. Ale vyměnili jsme si to se známým, já si vzal jeho Stroma, on moje GS. Já ho dal z ruky s tím, že to maximálně někde odře, na Stroma jsem sedal a bál jsem se, že ho odřu už při nasedání. Prostě mi přišel jako taková leštěnka. Do terénu by mi ho bylo líto(tím nechci říct, že ho nezvládne).
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
Peacemaker>no ja zase naopak zacinam mit dojem, ze by pro nej byl nejlepsi ten vstrom (samozrejme 650)
Myslím si totéž bo kolem mě si všichni Jižani kupujou GS tak ať není "ve stádu"...
Strom je takové "socka version" GS a nemyslím, že bude moc velký rozdíl v prostupnosti "terénem" se slušným obutím a hlavně řidičem. Já osobně bych i do GS šel, ale pro jeho váhu a velikost (taky finanční stránka věci - rok výroby/cena) jsem "musel" do Stroma i když i to pro mě není zrovna drobek... Ale já jsem plně spokojen... Ale jedním dechem musím dodat, že GS je GS... Nicméně Roman ani s TA, GS nebo Stromem chybu neudělá a bude svým způsobem spokojen s jakoukoli... tož tak...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
kaspar>Tak se taky vetřu s názorem. Z pohledu majitele 1100GS r.v. 1995
1. Pokud chceš hóódně informací o GSu, jdi na již avízovaný bmwgs.cz. Spousta lidí,kteří ti tu píšou o BMW jsou i tam.
2. Vzhledem k financím, které do toho chceš vrazit a řešil bys 1100/1150 šel bych do 1100GS. Buď koupíš pěknou bez výbavy a do doplňků(některé jsou nezbytné) vrazíš majlant, nebo koupíš už vybavenou a budeš jenom jezdit. Orientačně ceny: Al kufry s držákama-10000,-(koupil jsem jetý Zegy), padací rámy-5000,-,kryty na řidítka-4000,-,dorazy řízení-2000,-,výztuha převodovky-3000,-,atd. Koukni sem http://www.touratech.com/shops/015/. To jsou třeba ty rozdíly v cenách jetých kusů vybavená/holá.
Nutnost podle mne jsou padací rámy, doraz řízení a kryty na řídítka. Nejsem žádnej rambo a GS je prostě těžká kráva,tzn že když mi naložený chytne blbej balanc, tak ho neudržím a bez obav ho položím. A nic se neděje, lehne na padáky, maximálně na kryty řidítek a ty se zarazej o doraz řízení. Nikde žádnej plast a podobný kraviny co se odře nebo rozláme.
BTW ty dorazy řízení tam nejsou jenom aby sis neudělal díru do nádrže řidítkama, ale hlavně aby si nefláknul vidlema do krku řízení, což je odlitek za hodně peněz.
Asi už si něco o GS nastudoval, tak jenom v rychlosti. GS má ve předu telelever, což je super. Vůbec se při brždění nepotápí, ale taky jí nevycukáš. Takže já když zaparkuju s naloženou motkou z kopce proti zdi, tak to pak tlačím jak auto(jo,jsem za blba poměrně často).
Podělat se může cokoliv, ale když nebudu počítat s tím,že se vysype motor, převodovka,ŘJ nebo nějaké ložisko apod., což jsou věci, které asi u krajnice opravovat nebudeš, tak pak ti stačí sebou lanka(plyn, spojka) a benzinové čeradlo. A i bez spoj. lanka jsem dojel Z MB do Prahy.
Poznámka: projel jsem se Stromovi 650 a jede moc pěkně. Je to generačně úplně jinde a i se mi líbí. Ale vyměnili jsme si to se známým, já si vzal jeho Stroma, on moje GS. Já ho dal z ruky s tím, že to maximálně někde odře, na Stroma jsem sedal a bál jsem se, že ho odřu už při nasedání. Prostě mi přišel jako taková leštěnka. Do terénu by mi ho bylo líto(tím nechci říct, že ho nezvládne).
Díky za další info a názory.
Jak jsi jel bez te spojky, to se dá řadit v nízkých otáčkách?
ad 1 - jo, už si tam pročítám
ad 2 - s některými cenami počítám, jinak co by šlo bych řešil alternativně, prostě co mi kdo pozohýbá za trubky a plechy, hlavní je funkčnost, stejně třeba ty padáky dělá více firem, v různých tvarech. Že bych si něco koupil od Touratechu kvůli cenám asi nehrozí...
Jinak na ten telever jsem zvědavý..
Tarabys>Myslím si totéž bo kolem mě si všichni Jižani kupujou GS tak ať není "ve stádu"...
Strom je takové "socka version" GS a nemyslím, že bude moc velký rozdíl v prostupnosti "terénem" se slušným obutím a hlavně řidičem. Já osobně bych i do GS šel, ale pro jeho váhu a velikost (taky finanční stránka věci - rok výroby/cena) jsem "musel" do Stroma i když i to pro mě není zrovna drobek... Ale já jsem plně spokojen... Ale jedním dechem musím dodat, že GS je GS... Nicméně Roman ani s TA, GS nebo Stromem chybu neudělá a bude svým způsobem spokojen s jakoukoli... tož tak...
Jižani kupují jen 800GS a nebo i nadlitrové?
(ať vím, jak jsou vyzbrojeni )
Jinak jo, pokud mě ta motorka nezklame někde na cestě, tak budu nejspíš spokojen s kteroukoliv
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
Peacemaker>Tarabys> no ja kdysi hodne premyslel o Vstromu, dokonce jsem planoval scuka s trinidadem, kterej asi jako jeden z mala u nas mel uz neco vic najeto, ze bych ho vyzpovidal. tusim ze tehda stal strom vic jak GS. ale bojim se, aby Roman nebyl spatnej z jedne, mozna dost opomijene veci - kardan. tedka ho ma, podle me mu maximalne vyhovuje. ja mel taky NTVcko, pak jsem koupil VFR a at je to fakt dobra motorka, tak jsem byl z par veci nestastnej. a kdyz jsem celkem zahy to VeFRo prodal a koupil hrocha, tak jsem byl v sedmym nebi...
jo, s tím negativem mazat řetěz počítám. Prostě kluci mažou, tak bych mazal taky. Otázka je jak často se to má dělat. Zase jednou za 2-3 dny když člověk vezme sprej a za 2-5 minut není co dělat (záleží jestli je central nebo není,apod.), takže jako nějakou zvlášť velkou tragédii bych to neviděl.
Naposledy editováno 27.03.2010 12:53:53
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
Roman2bk> Jižani to mixují, berou 8-čky i 12-ky... Za chvíli tam budu jak černá ovce a to doslova. Snad Marty ještě nějakou dobu vydrží na TA-čku, jinak všeci už točí nebo budou točit modro/bílou vrtulí...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
Roman2bk>jo, s tím negativem mazat řetěz počítám. Prostě kluci mažou, tak bych mazal taky. Otázka je jak často se to má dělat. Zase jednou za 2-3 dny když člověk vezme sprej a za 2-5 minut není co dělat (záleží jestli je central nebo není,apod.), takže jako nějakou zvlášť velkou tragédii bych to neviděl.
V manuálu psali něco o kontrole po 750 km.. Za sucha..problém je, když se neustále střídá déšť a sucho, protože voda vířící kolem řetězovky mazivo spolehlivě odstraní..Takže z toho občas je mazání 2 až 3 denně.. Další opruz je čištění-zejména při cestování do východních krajin se na řetěz dokáže nasbírat tolik bordelu, že pak máš místo maziva brusnou pastu.. A občas se to musí došponovat, ale to je to nejmenší, stačí jen pořádný klíč na povolení zadní osy..ten z výbavy motoky je spíš nouzový.Řazení bez spojky-pokud řadíš při správných otáčkách, spojku vůbec nepotřebuješ, můžeš vesele řadit nahoru i dolu..jde to sametově, žádný lítání zubů. Problém ovšem je zastavit a hlavně se rozjet..
2 reakcí na tento příspěvek TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
Romane, já ti nevím
Nechneš tady třeba už udělat nějaký souhrn? Možná se posuneme dále.
A co ten inzerát na TA rv.2001? Nechtěl jsi náhodou mladší?
A mám jednu zásadní otázku, možná to tu už padlo, ale řekni KDY JI CHCEŠ KOUPIT? Květen, červen, červenec, letos, za rok, za dva?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
hledejte
1 reakcí na tento příspěvek TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
Tarabys>.....
Roman2bk> Jižani to mixují, berou 8-čky i 12-ky... Za chvíli tam budu jak černá ovce a to doslova. Snad Marty ještě nějakou dobu vydrží na TA-čku, jinak všeci už točí nebo budou točit modro/bílou vrtulí...
neříkej černá ovce, ale vyvolený, to zní líp
pro mě platí "nezáleží na čem jezdíš, ale kam jsi dojel"
Sema>V manuálu psali něco o kontrole po 750 km.. Za sucha..problém je, když se neustále střídá déšť a sucho, protože voda vířící kolem řetězovky mazivo spolehlivě odstraní..Takže z toho občas je mazání 2 až 3 denně.. Další opruz je čištění-zejména při cestování do východních krajin se na řetěz dokáže nasbírat tolik bordelu, že pak máš místo maziva brusnou pastu.. A občas se to musí došponovat, ale to je to nejmenší, stačí jen pořádný klíč na povolení zadní osy..ten z výbavy motoky je spíš nouzový.
Řazení bez spojky-pokud řadíš při správných otáčkách, spojku vůbec nepotřebuješ, můžeš vesele řadit nahoru i dolu..jde to sametově, žádný lítání zubů. Problém ovšem je zastavit a hlavně se rozjet..
no jo, vlastně to hrozí... i vícekrát denně.... (sakra, to je ale argument....)
jinak bez spojky jsem jel kdysi na Simsonu, rozjezd že jsem to roztlačil, zastavení na křižovatce na stopce tak, že jsem klíčkem vypnul motor plus brzdy. Ale to byl lehký Simson, u velké a těžké motorky by se to muselo dělat jinak
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) TA650 nebo DL650 nebo 1100GS? nebo jiné enduro?
3X>je to tu, jako na houpačce. Stále dokola - Romane kup TA, Romane kup GS a sem tam Romane kup Stroma.
Romane, já ti nevím
Nechneš tady třeba už udělat nějaký souhrn? Možná se posuneme dále.
A co ten inzerát na TA rv.2001? Nechtěl jsi náhodou mladší?
A mám jednu zásadní otázku, možná to tu už padlo, ale řekni KDY JI CHCEŠ KOUPIT? Květen, červen, červenec, letos, za rok, za dva?
Možná si říkáš, že to nikam nevede, ale mi tohle téma moc dává, už jsem se tu dozvěděl dost informací, které jsem předtím nevěděl, nevím mi pár lidí nabídlo svezení na daném enduru, takže se můžu projet na všech třech a v neposlední řadě mi už přišly do PM i nabídky na konkrétní motorky, které budou během roku na prodej.
Já jsem tedy s tímto vláknem spokojen.
Souhrn mám, tedy zatím v hlavě. (možná to sepíšu)
Ten inzerát TA r.01 byl jen ukázkou, že jde najít i vybavenější TA.
Dívej, budu prodávat svou motorku r.01 a mám dost najeto, takže pokud koupím TA r.01, tak mám velkou pravděpodobnost, že bude mít najeto méně
Termín jsem řešil zezačátku, kdyby teď na jaro, tak bych si musel vzít půjčku, myslím že v srpnu budu mít nějaké peníze, takže od července chci nabízet Deauvillku na prodej (ještě v červenci bych na ni chtěl jet na poslední výlet s přítelkyní, asi týden, nebo dva) a až ji prodám, tak koupit.
Pokud prodám hned, tak na nákup mám docela dost času, od srpna 2010 až do dubna 2011, tj. celkem 9 měsíců. Myslím že při troše štěstí je to dost času, abych natrefil na nějaký pěkný kousek
Ale třeba to dopadne úplně jinak, třeba Deauvillku hned neprodám, třeba se to povleče 3-4 měsíce... to už bude podzim, kdoví tedy jak to bude...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Oblecenie k V-stromu pre zaciatocnika Suzuki DL 650 V-Strom | abgx1 | 28 | Včera v 21:49 abgx1 |
Pneu na Stromka Suzuki DL 650 V-Strom | NoAngel | 16 | 30.10.2024 v 17:23 Peppi |
Jaké pneu 80% terén/20% asfalt Honda XL 650V Transalp | Trumen28 | 13 | 23.10.2024 v 07:51 CloudJumper |
Vyber vyssej prve moto Suzuki DL 650 V-Strom | abgx1 | 16 | 22.10.2024 v 19:58 abgx1 |
Olej spod hlavy Honda XL 650V Transalp | mordok | 17 | 12.10.2024 v 19:17 MilanR1 |