Obě mají pro mě plusy i minusy.
Tak by mě zajímali vaše fundované názory, kterou by jste si vybrali vy a proč
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia Tuareg 660 vs Yamaha Tenere 700
1) Kvalita výroby: z detailů je vidět, že Aprilia dlouho motorky do terénu nedělala, např ze snímače teploty motoru vystupují 2 tenké dráty bez chráničky, Jakmile se obalí bahnem, tak je wapka při mytí utrhne (takže nejdříve bahno opatrně oloupat, pak teprve wapkovat). A taková blbost jako dobíjení GPSky a napájení vyhřívaných rukojetí - Tenerka má pod krytem chladiče na obou stranách připravené konektory, stačilo si koupit samce a mohl jsem si připojit GPSku a na zimu dávat vyhřívané rukojeti, na léto dávat měkké gumové. Na Tuaregu žádný volný konektor není, vyhřívané rukojeti namontují v servisu, ovládají se přes menu motorky, takže jsou tam na furt, tj. i v létě se jezdí s tvrdými gripy. V neposlední řadě řetěz - na Tenerce 530, na Tuaregu 520 - jen čekám, kdy ho přetrhnu.
2)Rychlost dodání ND: trefil jsem zajíce, a jak ho přední kolo vyhodilo, tak mi rozbil boční kryt chladiče. Křehké plasty měla Tenerka také, ale dodávky dílů byly u Yamahy mnohem rychlejší. V Dmotu jsem ten plastový kryt objednal 14.3. a do dneška ho nemám. A na náhradní matice na rozetu (kvůli bezdušovým pneu. jsem si pořídil druhou sadu kol, protože bezdušovky se podle období sucho/blátivo přezouvat nedají) jsem čekal přes 2 měsíce. Takže dlouhé dodací termíny se zdají být u Aprilie spíše pravidlo než náhoda.
3) Elektronika: vzpomínám plyn na lanko. Tuareg při jízdě na málo plynu divně poškubává, až od 1/2 plynu jede plynule. Tenerka šla plynule už od málo plynu. Ale jinak ten motor na Tuaregu je docela povedený - ve vyšších otáčkách určitě více zábavný, než byl na Tenerce, navozuje pocit 2taktu (také na 100 km žere o 1 l více než Tenerka). Ale co je katastrofa je kontrola trakce - to je tak uškubané, že správný režim je 0. Snad pouze po rovině (kopec se se zapnutou trakcí takřka vyjet nedá) na mokré trávě se hodí ten nejvyšší stupeň 4. Úrovně kontroly trakce 1,2,3 jen škodí. A Quickshifter na motorce do terénu jsou vyhozené peníze, už jsem ho sundal. Takže veškerá moderní elektronika (kromě ABS na předním kole) je podle mě úplně k ničemu, i ten barevný display je méně přehledný než ten primitivní, co byl na Tenerce.
Ať jen nekritizuju Tuarega: má lepší pérování než Tenerka a geniálně vymyšlenou nádrž (dno je až u zadního tlumiče), takže když není plná, tak je těžiště motorky docela nízko, což s celkově nízkou (v rámci dvouválců) váhou dává Tuaregu slušnou manévrovatelnost a "zvednutelnost" i v blátě. A bezva je, že Tuareg si drží nastavení - v jaké konfiguraci se vypne, v takové se příště nastartuje.
To, že se při jízdě vestoje blbě drží nádrž koleny (s ortézami) a že v blátě se zalepí přední blatník mají obě motorky společné. Takže tyto necnosti v rámci srovnání obou motorek nehrají žádnou roli.
Závěrem: Tuareg je fajn na ježdění "okolo komína", zvláště, pokud má člověk motorek více, takže mu nevadí čekat 1/4 roku (doufám, že to nebude déle) na náhradní díly. Ale do pustiny nebo vzdálenějších zemí bych se na Tuaregu pustil jen s dobrým pojištěním (vč. připojištění odtahu), protože z něj nemám takový pocit spolehlivosti, jako jsem měl z Tenerky. Asi jsem si měl si na Tenerku koupit lepší tlumiče a měl jsem zůstat u japonce.
Smím vědět proč jsi ho sundal? Já si tedy nedokážu představit, že bych při řazení stále mačkal spojku. Jezdí enduro na 250 EXC-F a quickshifter je boží.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia Tuareg 660 vs Yamaha Tenere 700
Naposledy editováno 09.02.2024 16:25:41
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia Tuareg 660 vs Yamaha Tenere 700
Ale bez velkeho rozmýšlení bych si ji koupil znovu.
1. Jde na tom rozeběhnout Doom?
2. Jde na tom ozrcadlit display mobilu? - např abych si na mobilu pustil navigaci, kterou by to zobrazovalo a přes to by to zobrazilo nějaké základní údaje, jako je rychlost a stav nádrže? Bez toho mi nedává smysl mít velký barevný display.
Někde jsem četl o nějaké příplatkové výbavě pro spojení s mobilem, ale popis funkcí byl zcela nejasný a nikde jsem nenarazil na review od uživatele, co by to měl.
Nebo má Aprilia svojí vlastní příplatkovou navigaci? (která bude drahá, podprůměrná a bude mít drahé a špatné mapy v porovnání se všema bezplatnýma navigacema pro Android)
Naposledy editováno 12.07.2023 22:22:21
Navigaci umí díky priplatkovemu příslušenství MIA. Ale ukazuje jen pokyny typu: za 500m odboč vlevo apod. Klasické zrcadlení neumí. Nějaké představení lze najít na YouTube.
Já tohle nemám, používám klasicky telefon, který mám umístěny na řídítkach. Nebo je nad displejem pevná hrazda a tam lze umístit např uzamykatelný držák. Dobíjení USB je vlevo pod budíky.
Teplo jde odspodu. Ne na koleno.
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia Tuareg 660 vs Yamaha Tenere 700
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia Tuareg 660 vs Yamaha Tenere 700
1. Logování různých parametrů jízdy (reálně k ničemu)
2. Přehrávač hudby v mobilu s ovládáním přes tlačítka na řidítkách. (no dejme tomu, nějací lidé na motorce hudbu poslouchají)
3. Možnost přijmout hovor (ovládat handsfree) přes tlačítka na řidítkách. (to umí handsfree - komunikátor i tlačítkem na helmě)
3. Navigace (dle uživatelů jen značně základní) v mobilu se zobrazením pokynů na budících. (údajně nic moc)
4. Zapamatuje si to GPS pozici při vypnutí motorky - pro ty co si nepamatují, kde u obchoďáku zaparkovali (to snad nikdo nepotřebuje)
Bez zobrazení mapy na display je to nejen málo užitečné (pokyny "za 500m odbočte vlevo" lze stejně dobře předávat do sluchátek/komunikátoru) ale proprietární navigace je vždy bída. Dle mě to trestuhodně zahazuje možnosti toho HW.
Jasně, na každou motorku si lze přidělat nezávislou navidaci nad budíky. Někomu se líbí si za plexi vyskládat vše (ne)možné do výšky. Mě vadí, že to omezuje výhled na cesku, zejména mimo asfalt. O to víc zamrzí, že k tomu nelze využít existující display.
Nevím, na čem ten palubní tablet běží. Možná to bude Android na nějakém ARMu. Nejspíš to samé, na čem dnes běží většína základních GPS navigací. Nevím, jak je to integrováno do dalších systému (jednotka motoru, jednotka ABS/trakce, jak a kde je řešena komunikace s klíčkem) Stálo by zato to hacknout. Ale komunita uživatelů, co by se tím zabývali, je u Aprílie asi dost malá.
Deadman píše: 2. Přehrávač hudby v mobilu s ovládáním přes tlačítka na řidítkách. (no dejme tomu, nějací lidé na motorce hudbu poslouchají)
3. Možnost přijmout hovor (ovládat handsfree) přes tlačítka na řidítkách. (to umí handsfree - komunikátor i tlačítkem na helmě)
Deadman píše: Bez zobrazení mapy na display je to nejen málo užitečné (pokyny "za 500m odbočte vlevo" lze stejně dobře předávat do sluchátek/komunikátoru)
S týmto nesúhlasím, už i približné zobrazenie, ako máš ísť na križovatke, pomáha.2 reakcí na tento příspěvek Aprilia Tuareg 660 vs Yamaha Tenere 700
Dostali to drzak blatniku, vsechny predni plasty na leve strane, plexi stit, leva nadrz vsetne padaku, riditka
,stupacka, blastr atd atd.
Vsechny dily dosli do 3 dnu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia Tuareg 660 vs Yamaha Tenere 700
MaraVFR píše: Mala zkusenost s dostupnosti dilu. Vysekal sem Tenere WR.
Dostali to drzak blatniku, vsechny predni plasty na leve strane, plexi stit, leva nadrz vsetne padaku, riditka, stupacka, blastr atd atd.
Vsechny dily dosli do 3 dnu
Že to přišlo, to asi nikoho nepřekvapí. Ale všichni jsou napnutí jak struny, na kolik takové vysekání přijde ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia Tuareg 660 vs Yamaha Tenere 700
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia Tuareg 660 vs Yamaha Tenere 700
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia Tuareg 660 vs Yamaha Tenere 700
ta cena se mi zdá divná - viz ten cover - BAG-F842M-10-00 za 23 396 Kč
ten se normálně prodává za 120-150 EUR - Cover1
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia Tuareg 660 vs Yamaha Tenere 700
Napadlo mě...proč nechceš KTM, když ji jezdíš?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia Tuareg 660 vs Yamaha Tenere 700
mám relativně lehký a výkonný jednoválec (těžší o to nastrojení, ale o to pohodlnější) což je na terénní cestování super, ale na dlouhou cestu s přejezdy a silnicemii mi prostě dvouvál sedí víc a pokud má slušný podvozek tak to co jezdím projede taky - na druhém konci světa s bagáží člověk úplně nepokouší extrémní limity (jednou jsem si užil nemocnici v Tájikistánu v Dušanbe a úplně to nemíním opakovat, operaci tam jsem s díky odmítnula operovat se nechal až tady v ČR)
jižní ameriku jsem jel na úplně nudném strojí - jednoválcové Sertao (na jednoválec těžké, nevýkonné, podvozek z minulého století), ale to že za 11 000 km jsem jen ráno otočil klíčkem a zmáčkl startér a nic jsme nemusel řešit je velká deviza, z technických problémů jsem řešil jeden defekt, pár vyklepaných šroubků a povolený krk řízení jinak absolutně nic
určitě se svezu i na 800DE a TA750 - TA mi přijde víc silničně laděný, suzuki s emic nelíví a to sané tuareg (at se držíme tématu), tenerek je navíc dost z druhé ruky, každopádně je to pořád jen v pozici uvažování k přikoupení - 700 s podvozkem, 700WR nebo něco úplně jiného...uvidí se
Zkoušel jsem nový v-strom, transalp, guzzi v85 a v pondělí složil zálohu na tenerku Tuarega jsem nezkoušel - tam to vidím podobně jako s tou KTM
Kdyby ten Strom tak nevibroval do těch stupaček, pravděpodobně bych teď čekal na něj...
Doposud nemělo smysl ho kupovat v ČR, stálo zato si pro něj zajet do Německa. Teď se dá za za zhruba stejnou cenu koupit pohodlně i v ČR.
Samozřejmě, i v Německu se dá koupit v akci ještě o 15 levněji, ale to je spíš vyjímka a bylo by to daleko.
Já ho letos zatím kupovat nebudu, ještě pár let bych ho nemohl dostatečně užívat. Pokud ale někdo vážně uvažuje, teď je dobrá příležitost. Předpokládám, že na jaře bude v ČR zase o 50 dražší než v Německu.
Mimochodem, kdyby se někomu zdál být na Tuaregu slabý motor, tak Cerutti jezdí motor v serii a pouze v soft nastavení odezvy na kroucení plynem.
Naposledy editováno 13.01.2024 15:51:20
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia Tuareg 660 vs Yamaha Tenere 700
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
obleceni na endura [1, 2, 3] Yamaha Tenere 700 | Norik11 | 73 | Včera v 13:23 bazin. |
Výber cestovného endura [1, 2, 3] Yamaha Tenere 700, BMW F 850 GS, KTM 790 Adventure R... | Metric | 63 | 21.5.2024 v 17:26 Metric |
Maroko sezóna 2024/25 (případně až ... Yamaha Tenere 700 | goffy | 3 | 8.5.2024 v 23:13 goffy |
Nastavení tvrdosti zadního tlumiče Yamaha Tenere 700 | vr46. | 1 | 5.5.2024 v 11:40 assassin |
Tenére World Raid vs alternativy - ... [1, 2, 3, 4] Yamaha Tenere 700, Aprilia Tuareg 660, Yamaha Tenere... | Enky | 116 | 23.4.2024 v 08:48 bazin. |