globalmoto_kveten





Téma: Aprilia Tuareg 660 vs Yamaha Tenere 700
26.4.2023 v 18:00
Ahoj, pořád se nemůžu rozhodnout jakou novou motorku vybrat. Ve výběru mám Aprilku Tuareg 660 a Tenere 700.

Obě mají pro mě plusy i minusy.

Tak by mě zajímali vaše fundované názory, kterou by jste si vybrali vy a proč

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia Tuareg 660 vs Yamaha Tenere 700

9.6.2023 v 21:29 | Nahoru | #1
Tenere jsem měl od 9/2019 do 12/22, najel jsem na ni 15 tis. km, např. Maroko, TET Polsko a po polňačkách v ČR. V prosinci 22 jsem ji vyměnil za Tuarega (na něm mám nyní najeto 2,5 tis. km). Důvodem pro výměnu bylo, že po výletu do Gruzie (měli jsme půjčené Husquarny 701) se mi zalíbilo jezdit s ABS zapnutým jen na předním kole. A to moje Tenere neuměla (jen úplně ABS vypnout a ještě po každém nastartování znova vypínat). A druhou výhradu jsem měl k odpružení - na rozbitých cestách docela nestíhalo. Takže jak přišla verze WR (lepší odpružení a ABS umí vypnout i jen vzadu), tak že to vyměním. Ale WR je těžší než standartní Tenere a má větší nádrž, což pro mě bylo špatně - motorku chci co nejlehčí a 16ti l nádrž mi bohatě stačila. Tuareg za 260.000 (s doplatkem za Quckshifter a vyhřívané rukojeti za 280.000) z Dmota splňoval mé požadavky dokonale Tak jsem udělal tu blbost, že jsem to vyměnil. Proč blbost:
1) Kvalita výroby: z detailů je vidět, že Aprilia dlouho motorky do terénu nedělala, např ze snímače teploty motoru vystupují 2 tenké dráty bez chráničky, Jakmile se obalí bahnem, tak je wapka při mytí utrhne (takže nejdříve bahno opatrně oloupat, pak teprve wapkovat). A taková blbost jako dobíjení GPSky a napájení vyhřívaných rukojetí - Tenerka má pod krytem chladiče na obou stranách připravené konektory, stačilo si koupit samce a mohl jsem si připojit GPSku a na zimu dávat vyhřívané rukojeti, na léto dávat měkké gumové. Na Tuaregu žádný volný konektor není, vyhřívané rukojeti namontují v servisu, ovládají se přes menu motorky, takže jsou tam na furt, tj. i v létě se jezdí s tvrdými gripy. V neposlední řadě řetěz - na Tenerce 530, na Tuaregu 520 - jen čekám, kdy ho přetrhnu.
2)Rychlost dodání ND: trefil jsem zajíce, a jak ho přední kolo vyhodilo, tak mi rozbil boční kryt chladiče. Křehké plasty měla Tenerka také, ale dodávky dílů byly u Yamahy mnohem rychlejší. V Dmotu jsem ten plastový kryt objednal 14.3. a do dneška ho nemám. A na náhradní matice na rozetu (kvůli bezdušovým pneu. jsem si pořídil druhou sadu kol, protože bezdušovky se podle období sucho/blátivo přezouvat nedají) jsem čekal přes 2 měsíce. Takže dlouhé dodací termíny se zdají být u Aprilie spíše pravidlo než náhoda.
3) Elektronika: vzpomínám plyn na lanko. Tuareg při jízdě na málo plynu divně poškubává, až od 1/2 plynu jede plynule. Tenerka šla plynule už od málo plynu. Ale jinak ten motor na Tuaregu je docela povedený - ve vyšších otáčkách určitě více zábavný, než byl na Tenerce, navozuje pocit 2taktu (také na 100 km žere o 1 l více než Tenerka). Ale co je katastrofa je kontrola trakce - to je tak uškubané, že správný režim je 0. Snad pouze po rovině (kopec se se zapnutou trakcí takřka vyjet nedá) na mokré trávě se hodí ten nejvyšší stupeň 4. Úrovně kontroly trakce 1,2,3 jen škodí. A Quickshifter na motorce do terénu jsou vyhozené peníze, už jsem ho sundal. Takže veškerá moderní elektronika (kromě ABS na předním kole) je podle mě úplně k ničemu, i ten barevný display je méně přehledný než ten primitivní, co byl na Tenerce.
Ať jen nekritizuju Tuarega: má lepší pérování než Tenerka a geniálně vymyšlenou nádrž (dno je až u zadního tlumiče), takže když není plná, tak je těžiště motorky docela nízko, což s celkově nízkou (v rámci dvouválců) váhou dává Tuaregu slušnou manévrovatelnost a "zvednutelnost" i v blátě. A bezva je, že Tuareg si drží nastavení - v jaké konfiguraci se vypne, v takové se příště nastartuje.
To, že se při jízdě vestoje blbě drží nádrž koleny (s ortézami) a že v blátě se zalepí přední blatník mají obě motorky společné. Takže tyto necnosti v rámci srovnání obou motorek nehrají žádnou roli.
Závěrem: Tuareg je fajn na ježdění "okolo komína", zvláště, pokud má člověk motorek více, takže mu nevadí čekat 1/4 roku (doufám, že to nebude déle) na náhradní díly. Ale do pustiny nebo vzdálenějších zemí bych se na Tuaregu pustil jen s dobrým pojištěním (vč. připojištění odtahu), protože z něj nemám takový pocit spolehlivosti, jako jsem měl z Tenerky. Asi jsem si měl si na Tenerku koupit lepší tlumiče a měl jsem zůstat u japonce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia Tuareg 660 vs Yamaha Tenere 700

27.6.2023 v 23:27 | Nahoru | #2
.

Naposledy editováno 09.02.2024 16:25:41
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
obleceni na endura [1, 2, 3] Yamaha Tenere 700 Norik11 66 Včera v 18:45 Deadman
Maroko sezóna 2024/25 (případně až ... Yamaha Tenere 700 goffy 3 8.5.2024 v 23:13 goffy
Nastavení tvrdosti zadního tlumiče Yamaha Tenere 700 vr46. 1 5.5.2024 v 11:40 assassin
Výber cestovného endura [1, 2, 3] Yamaha Tenere 700, BMW F 850 GS, KTM 790 Adventure R... Metric 62 5.5.2024 v 02:22 Metric
Tenére World Raid vs alternativy - ... [1, 2, 3, 4] Yamaha Tenere 700, Aprilia Tuareg 660, Yamaha Tenere... Enky 116 23.4.2024 v 08:48 bazin.


TOPlist