FiZzeR píše: Nějaký pohádky jsem už vyslechl no. Hele já ho nechci úplně moc prudit, taky nemám rád když po mně někdo dupe. Ještě mu dám chvíli čas a pak si to prostě odvezu. A podle nálady se v tom ještě porejpu nebo to pošlu po dílech, v zásadě je mi to jedno, páč za díly dostanu víc než za kolik bych to prodal celý (no jedno mi to samo neni, máknul jsem si na ní a chtěl jsem ji dotlačit aspoň na 100tis, ale hownow a plnej sklep náhradních dílů mi zůstane a koupim si druhou ).
Tady je to s olejem asi složitější, motor je nějakej hybrid všeho možnýho, a co jsem tak četl tak do AXD (původní motor) se nemá dávat olej co se dává do BNZ a naopak... minimálně blok je BNZ, zbytek nevim a nevim jestli to někdo ví
no assassin tam chtěl dát 999, tak budiž to pro něj varování
Jako není podle mě úplně normální, když se m po třech měsících ozvu, jestli to už je, tak mi odpoví, že na mě zapomněl. A pak se pořád jen vymlouval a vymlouval, hrozný. Ale co jsem potřeboval, to udělal, on fakt umí...jen to chce na něj tlačit, ikdyž to je nepříjemný.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
RomanSS píše: Volej mu každej týden, trochu nasraně...pak se to začne postupně trochu hýbat (občas ti zalže, že už to skoro je, aby z něj pak vylezlo, že mu něco nejde, nebo čeká na díly)
Jinak do t5 s pd leju 5w30 se specifikací 507 (stejný jak do passata s pd bez dpf)
Já někdy taky, ale když je v akci olej pro PD bez DPF, tak raději 507 nedávám a koupím 505.01. Ty jsou lepší. 507 je jen "ošizené" 505.01 o aditiva kvůli šetrnosti vůči DPF a lehkoběžnosti (proto neexistuzjí 507 v 5w40).
1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
zmulin píše: assassin> Když sem dával dohromady ženě pětistovku,tak jsme našroubovali první rozumnou lambdu z krámu a taky nechodila.Až ta origo se chytla.
I já jednu sondu ze čtyř reklamoval. Potřeboval sem vyměnit dvě, ale
po 150 tis. se mají měnit preventivně, tak se měnil všechny a jena ukazovala o cca 0,5 jinak.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
PetrL3 píše: Já někdy taky, ale když je v akci olej pro PD bez DPF, tak raději 507 nedávám a koupím 505.01. Ty jsou lepší. 507 je jen "ošizené" 505.01 o aditiva kvůli šetrnosti vůči DPF a lehkoběžnosti (proto neexistuzjí 507 v 5w40).
A jak se pozná, že je to verze pro motory bez DPF? Olej podle 505.01 jsem hledal taky, ale obvykle tam jsou napsaný obě normy a najít něco bez toho C3 nebo co to je ta norma pro DPF je prakticky nereálný. Minulej majitel tam lil shell helix cosik 0w30, to jsem s žádnou z těch norem nenašel.
(a dušoval se, že od výměny k výměně po 10t nedolejvá, tak jsem zvědavej)
Naposledy editováno 24.04.2023 12:07:55
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
C3 je vždy pro DPF vhodná.
Jinak ten rozpor 505.01 vs C3 je právě to zpěný předělávánín na ty normy, no. Tam právě napoví viskozita. C3 a zároveň 5w40 = 505.01 - nedávat do aut s DPF, která trpí na zanášení.
Už sem jednou měl i olej 505.01 (BEZ 507.00) , kde bylo výslovně uvedeno, že je vhodný pro DPF. Takže výrobce oleje ošidí aditiva, olej (asi) plní 507, ale nemusí platit testování. Takže ofoko to do motoru, který vyžaduje 507 nesmí.
Naposledy editováno 24.04.2023 12:26:07
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Takže potřebuju něco, kde bude jenom 505 bez 507 a bez C3, ne?
(A to se mi právě nedaří najít)
Naposledy editováno 24.04.2023 12:28:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
prave ze to v takove dilne bylo....
Medved: tohle je volvackej motor... mam klon origo volvo diagnostiky a funguje. problem je, ze se auto tvari podle vsech hodnot ok.
zajimavej ukaz je to, ze to nejvic zere v uspornem rezimu ...
Naposledy editováno 24.04.2023 13:19:07
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
FiZzeR píše: assassin> co potřebuješ na devítkách?
naklonovat jednotku, stahnout sw z jedne a nahrat do druhe...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Obecná pravidla použití motorových olejů norem
VW 505.00, VW 505.01, VW 506.00,VW 506.01 a VW 507.00
pro dieselové motory koncernu Volkswagen.
Motor TDi/SDi,TD/D, výměnný interval 15.000 km (kódování QG0): VW 505.00, VW 505.01, VW 507.00
Motor TDi/SDi, výměnný interval 15.000 km (kódování QG2): VW 505.00, VW 505.01, VW 506.00, VW 506.01, VW 507.00
Motor TDi/SDi, výměnný interval LongLife (kódování QG1): VW 506.00, VW 506.01, VW 507.00
Motor TDi/SDi PD, výměnný interval 15.000 km (kódování QG0): VW 505.01, VW 507.00
Motor TDi/SDi PD, výměnný interval 15.000 km (kódování QG2): VW 505.01, VW 506.01, VW 507.00
Motor TDi/SDi PD, výměnný interval LongLife (kódování QG1): VW 506.01, VW 507.00
Motory s filtrem pevných částic DPF: pouze VW 507.00
- pozn.1: Pokud je u vašeho motoru dovoleno použití olejů více specifikací (viz tabulka), můžete tyto oleje různých specifikací do motoru dolévat bez omezení, ale nedoporučujeme to. Není vhodné míchat oleje několika značek.
Příklad: máte-li v motoru 1,9 TDi AFN / 81kW olej splňující specifikaci VW 505.00, smíte při potřebě doplnit použít k dolití bez obav třeba olej VW 507.00 nebo VW 505.01 (olej VW 506.xx ovšem NE, protože motor AFN je QG0 a olej VW 506.xx jej poškodí!!!).
-pozn.2: Motory kódované na QG1 a QG2 jsou naprosto identické motory (liší se pouze kódem ŘJ přístrojů a tudíž řídicím programem LongLife). Motory QG0 jsou konstrukčně jiné (mají jinou technologii honování válců) a nelze je kódovat na LongLife. Skutečnost, že se konstrukčně jedná o jiné motory, je dána jinými motor-kódy (AHF x ASV, AGR x ALH a podobně).
- pozn.3: Motory kódované na QG1 lze překódovat na QG2 a naopak. Motory QG0 překódovat NELZE!!!
- pozn.4: Motory vyrobené dle QG0 nemají WIV (mají jiné přístrojové desky) a jejich strojní obrábění je jiné než u motorů QG1/QG2 - v těchto motorech se NESMÍ použít olej LongLife dle specifikace VW 503.xx / 506.xx (hrozí poškození stěn válců), a to ani v případě, že tento olej použijete jen na běžných 15.000 km. Oleje LongLife (SAE 0W/30 a specifikace VW 503.xx / VW 506.xx) se v motorech QG0 nesmějí použít V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ !!! Dbejte, aby k tomu nikdy nedošlo ani úmyslně, ani nevědomně, pár motorů už bylo zničeno nevhodně použitým olejem.
-pozn.5: Olej specifikace VW 507.00 je universální olej pro všechny naftové motory VW. Smí se jej použít (a dolévat) do kteréhokoli motoru TDi/SDi/TD/D, včetně motorů PD a PPD, pro pevný i LongLife interval, pro motory s DPF (prostě universálně kamkoli). Tuto skutečnost je dobré vědět - v případě nutnosti doplnit olej v motoru nemusíte pracně zjišťovat, jaký typ oleje a jaký výměnný interval máte - prostě dolijte VW 507.00 a nikdy nemůžete nic zkazit.
Jaký máte výměnný interval QG zjistíte ze servisní knížky , kde je na nalepovací štítek s PR-čísly . Pokud k vozu nemáte servisní knížku, měla by být čísla i v kufru auta na podlaze. Vlevo dole je nápis QG0, QG1 nebo QG2.
Jediné dva typy TDi motorů VW, kde se olej VW 507.00 použít nesmí, jsou motory R5 a V10 TDi do roku výroby 12/2005 - zde je nutno striktně dodržet normu VW 506.01, jiné oleje nejsou dovolené!!
Pro motory R5 a V10 TDi vyrobené od ledna 2006 a vybavené DPF, koncern Volkswagen umožňuje použití oleje s normou VW507.00
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
nemusíte pracně zjišťovat, jaký typ oleje a jaký výměnný interval máte - prostě dolijte VW 507.00 a nikdy nemůžete nic zkazit.
Ale už tam nepíšou, že u některých motorů byly zaznamenány problémy s vydíráním zdvihátek
Naposledy editováno 24.04.2023 13:37:14
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
PetrL3 píše: FiZzeR> Jak vidíš, vše je nahraditelné 507 (až na ty dva).
... kterej mám zrovna já Akorát nevím, jestli měnili celej motor, nebo jenom spodek. Každopádně 505.01 by měla být jistota, i když je s C3 (a měnit častějc)? Když nemám DPF.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
FiZzeR píše: ... kterej mám zrovna já Akorát nevím, jestli měnili celej motor, nebo jenom spodek. Každopádně 505.01 by měla být jistota, i když je s C3 (a měnit častějc)? Když nemám DPF.
No to právě není jistota. viz. např.:
https://www.automoto...l-anchor-description
Jistota je to, co má dostatek aditiv (kvůli kterým je olej naopak nevhodný pro DPF). Jenže to na obal nikdo nenapíše. Je to problematický.
Když je olej 5w30, 0w30, tak i když není schválen jako 507, tak je to skoro vždy lehkoběžnej olej dělanej tak, že lze používat i pro PD s DPF.
Vím o člověku, kterej do ovce 2,0TDI PD s DPF nedal nikdy nic jinýho, než 5w40 (Ten není nikdy vw507) a nikdy neměl problém a nájezd přes 200.000 km. A je fakt, že je lepší zkurvit DPF, které se jednoduše vymění, než špatně mazat. (Tím chci říct, že bych vybíral z olejů 5w40, jinak není moc šance, že ten olej bude mít ty vlastnosti, kvůli kterým to řešíš.)
Naposledy editováno 24.04.2023 14:36:37
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
u 5W40 je zase problém najít něco, co splňuje 505.01, většinou je to jen 505.00, což jestli jsem to dobře pochopil nemá právě ty důležitý ty aditiva pro PD. Zkurvená věda tohle. Se nedivim že se tomu loupe nikasil, už se začínám loupat taky.
Tam je jedině ten kastról, cos tu sem dával v tom testu a zjevně dopadl bídně (průměrně ). Nebo repsol a pár neznámejch značek...
Znova opakuju, že DPF nemám
1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
FiZzeR píše: PetrL3> Co v tom odkazu mám vidět?
Znova opakuju, že DPF nemám
1) že 505.01 není dnes jistota (protože to může mít ve skutečnosti vlastnosti 507, které se chceš vyjmout)
2) vím. To sem jen proto, že mezi těma olejem nemusí být takové rozdíly. Pokud nesmí být 507, bál bych se vzít dnes bez prověření 505.02. Ale dle ankety na transportér klubu do tohohle tvýho motoru většina lidí lije 507.
Zajimave je ze Castrol Magnatec Disel 10w40 plni tu normu nižsí a ja ho tam nedal že disel.
Ale nebyl jsem sám. Na foru o škodovkách nás pár bylo, ale mne to dalo zaručeně nejdéle v Km než se to posralo jini neujeli ani 10 000km a ja 35 000km
Nakonec proplach několikrat. Vycisteni horniho vika hlavy a zatim jezdime dal
A jeden olejář mne prave říkal ze ty novy oleje a specifikace je třeba opravdu ctít. A zasmáli jsme se těm servisním intervalům třeba Toyota má předpis pro svou dodávku na výměnu oleje 50 000km nebo 2 roky
FiZzeR píše:
u 5W40 je zase problém najít něco, co splňuje 505.01, většinou je to jen 505.00,
Asi už jich není výběr, jako dřív, ale problem nevidím.
https://www.oleje.cz...1YQnQNxoCFX4QAvD_BwE
1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
A este mam mrtvy klimakompresor, ale to dam vymenit, ked mi bude teplo
Naposledy editováno 24.04.2023 20:44:24
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
FiZzeR píše: Kdybys to věděl, tak bys negratuloval
(legendární 2.5 TDI)
je to dva roky, co si jeden týpek koupil Caravellu se stejným motorem, co ty, i přes varování našeho servisu šel do toho s tím, že cena je o 80 tis levnější než ostatní motorizace a těch 80 tis do toho dá. Od té doby těch 80 tis dal už 3x,tam se posralo vše, co se posrat mohlo, takže tě v tomto trochu obdivuji a nechápu zároveň, asi potřebuješ novou výzvu