1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
FiZzeR píše: ... kterej mám zrovna já Akorát nevím, jestli měnili celej motor, nebo jenom spodek. Každopádně 505.01 by měla být jistota, i když je s C3 (a měnit častějc)? Když nemám DPF.
No to právě není jistota. viz. např.:
https://www.automoto...l-anchor-description
Jistota je to, co má dostatek aditiv (kvůli kterým je olej naopak nevhodný pro DPF). Jenže to na obal nikdo nenapíše. Je to problematický.
Když je olej 5w30, 0w30, tak i když není schválen jako 507, tak je to skoro vždy lehkoběžnej olej dělanej tak, že lze používat i pro PD s DPF.
Vím o člověku, kterej do ovce 2,0TDI PD s DPF nedal nikdy nic jinýho, než 5w40 (Ten není nikdy vw507) a nikdy neměl problém a nájezd přes 200.000 km. A je fakt, že je lepší zkurvit DPF, které se jednoduše vymění, než špatně mazat. (Tím chci říct, že bych vybíral z olejů 5w40, jinak není moc šance, že ten olej bude mít ty vlastnosti, kvůli kterým to řešíš.)
Naposledy editováno 24.04.2023 14:36:37
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
u 5W40 je zase problém najít něco, co splňuje 505.01, většinou je to jen 505.00, což jestli jsem to dobře pochopil nemá právě ty důležitý ty aditiva pro PD. Zkurvená věda tohle. Se nedivim že se tomu loupe nikasil, už se začínám loupat taky.
Tam je jedině ten kastról, cos tu sem dával v tom testu a zjevně dopadl bídně (průměrně ). Nebo repsol a pár neznámejch značek...
Znova opakuju, že DPF nemám