globalmoto_kveten





Téma: "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
30.4.2011 v 20:01
Téma věnované více či spíš občas méně šťastným majitelům strojů s vrtulí ve znaku


Naposledy editováno 26.02.2020 13:31:31
Anketa: příští auto
koncern... no fun, no balls
13%
18
šáde 105, luxus a spolehlivost
34%
46
traboš, cvajtakt je best a nehnije
12%
16
mrdat na auto, zlatá italská motorka
40%
54

(reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

24.4.2023 v 12:01 | Nahoru | #17851

FiZzeR píše: Nějaký pohádky jsem už vyslechl no. Hele já ho nechci úplně moc prudit, taky nemám rád když po mně někdo dupe. Ještě mu dám chvíli čas a pak si to prostě odvezu. A podle nálady se v tom ještě porejpu nebo to pošlu po dílech, v zásadě je mi to jedno, páč za díly dostanu víc než za kolik bych to prodal celý (no jedno mi to samo neni, máknul jsem si na ní a chtěl jsem ji dotlačit aspoň na 100tis, ale hownow a plnej sklep náhradních dílů mi zůstane a koupim si druhou ).

Tady je to s olejem asi složitější, motor je nějakej hybrid všeho možnýho, a co jsem tak četl tak do AXD (původní motor) se nemá dávat olej co se dává do BNZ a naopak... minimálně blok je BNZ, zbytek nevim a nevim jestli to někdo ví


no assassin tam chtěl dát 999, tak budiž to pro něj varování

Jako není podle mě úplně normální, když se m po třech měsících ozvu, jestli to už je, tak mi odpoví, že na mě zapomněl. A pak se pořád jen vymlouval a vymlouval, hrozný. Ale co jsem potřeboval, to udělal, on fakt umí...jen to chce na něj tlačit, ikdyž to je nepříjemný.

(reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

24.4.2023 v 12:02 | Nahoru | #17852
assassin> to je motor v holportu vw-volvo? Jestli jo, tak mi nekde v hlave zvoni, ze existoval problem s motorem, ktery puvodne nemel dpf, pak ho tam dobastlili, pridali lambdu a dali novou vacku, ktera se pri regeneraci starala o vstrikovani nafty v tu spravnou chvili. A ze s tim byly nejake problemy ve chvili, kdy ze to auto pokouselo regenerovat. A lambda se diagnostikou nedala cist, protoze na to ten motormanagement nebyl upravenej - nevedel o ni. Mel to kolega v praci a docela se s tim vyvztekal.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

24.4.2023 v 12:02 | Nahoru | #17853

RomanSS píše: Volej mu každej týden, trochu nasraně...pak se to začne postupně trochu hýbat (občas ti zalže, že už to skoro je, aby z něj pak vylezlo, že mu něco nejde, nebo čeká na díly)

Jinak do t5 s pd leju 5w30 se specifikací 507 (stejný jak do passata s pd bez dpf)



Já někdy taky, ale když je v akci olej pro PD bez DPF, tak raději 507 nedávám a koupím 505.01. Ty jsou lepší. 507 je jen "ošizené" 505.01 o aditiva kvůli šetrnosti vůči DPF a lehkoběžnosti (proto neexistuzjí 507 v 5w40).

1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

24.4.2023 v 12:04 | Nahoru | #17854
assassin> co potřebuješ na devítkách?

(reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

24.4.2023 v 12:04 | Nahoru | #17855

zmulin píše: assassin> Když sem dával dohromady ženě pětistovku,tak jsme našroubovali první rozumnou lambdu z krámu a taky nechodila.Až ta origo se chytla.



I já jednu sondu ze čtyř reklamoval. Potřeboval sem vyměnit dvě, ale
po 150 tis. se mají měnit preventivně, tak se měnil všechny a jena ukazovala o cca 0,5 jinak.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

24.4.2023 v 12:06 | Nahoru | #17856

PetrL3 píše: Já někdy taky, ale když je v akci olej pro PD bez DPF, tak raději 507 nedávám a koupím 505.01. Ty jsou lepší. 507 je jen "ošizené" 505.01 o aditiva kvůli šetrnosti vůči DPF a lehkoběžnosti (proto neexistuzjí 507 v 5w40).



A jak se pozná, že je to verze pro motory bez DPF? Olej podle 505.01 jsem hledal taky, ale obvykle tam jsou napsaný obě normy a najít něco bez toho C3 nebo co to je ta norma pro DPF je prakticky nereálný. Minulej majitel tam lil shell helix cosik 0w30, to jsem s žádnou z těch norem nenašel.
(a dušoval se, že od výměny k výměně po 10t nedolejvá, tak jsem zvědavej)

Naposledy editováno 24.04.2023 12:07:55

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

24.4.2023 v 12:12 | Nahoru | #17857
FiZzeR> Pokud je to 5Wxx nebo 505.01, tak to automaticky NENÍ pro DPF (bavíme se o VW, škoda...). (On je totiž 507 zpětně kompatibilní s 505.01 - nahradil ho. Ale je to za cenu zhoršených vlastnosí. Jenže autorizovanej servis nechce mít sudy s dvouma specifikacema pro stejný motory jen kvůli DPF, takže se na to přešlo plošně).
C3 je vždy pro DPF vhodná.

Jinak ten rozpor 505.01 vs C3 je právě to zpěný předělávánín na ty normy, no. Tam právě napoví viskozita. C3 a zároveň 5w40 = 505.01 - nedávat do aut s DPF, která trpí na zanášení.

Už sem jednou měl i olej 505.01 (BEZ 507.00) , kde bylo výslovně uvedeno, že je vhodný pro DPF. Takže výrobce oleje ošidí aditiva, olej (asi) plní 507, ale nemusí platit testování. Takže ofoko to do motoru, který vyžaduje 507 nesmí.

Naposledy editováno 24.04.2023 12:26:07

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

24.4.2023 v 12:28 | Nahoru | #17858
PetrL3> Tak teď už to nechápu vůbec Když jsou tam obě normy (507 i 505) a ještě k tomu C3, tak to znamená, že to splňuje všechny, tzn je to 507 s C3 pro DPF, ale bez těch "dobrejch" aditiv pro motory bez DPF, ne?
Takže potřebuju něco, kde bude jenom 505 bez 507 a bez C3, ne?
(A to se mi právě nedaří najít)

Naposledy editováno 24.04.2023 12:28:33

(reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

24.4.2023 v 12:33 | Nahoru | #17859
FiZzeR> Přesně tak. Teď už asi 505.01 bez C3 nenajdeš. Já osobně bych se řídil tím, jestli máš zdvihátka s rolnama. Já je na BKD a bez DPF mám, takže to moc neřeším, pokud bych je neměl, tak bych se řídil výsledky testů mazivosti.

"šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

24.4.2023 v 12:36 | Nahoru | #17860
Pro zajímavost:

"šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

24.4.2023 v 12:39 | Nahoru | #17861
Při nahrávání se to rozlišení zkazí, tak to si nejde vyčíst.... Ale řeší se tam právě ta schopnost mazat vs množství popela atd.. dle toho, jestli máš DPF...

Naposledy editováno 24.04.2023 12:40:54

"šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

24.4.2023 v 13:02 | Nahoru | #17862

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

24.4.2023 v 13:14 | Nahoru | #17863
PetrL3> jo hodnoty pred a po vymene zkontrolovany. Hodnoty ze vsech senzoru se prosly na diag i na osciloskopu...

prave ze to v takove dilne bylo....

Medved: tohle je volvackej motor... mam klon origo volvo diagnostiky a funguje. problem je, ze se auto tvari podle vsech hodnot ok.

zajimavej ukaz je to, ze to nejvic zere v uspornem rezimu ...

Naposledy editováno 24.04.2023 13:19:07

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

24.4.2023 v 13:16 | Nahoru | #17864

FiZzeR píše: assassin> co potřebuješ na devítkách?



naklonovat jednotku, stahnout sw z jedne a nahrat do druhe...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

24.4.2023 v 13:25 | Nahoru | #17865
assassin> Jo tak to neumim, ale znám na to machra, je z Velkého Meziříčí...

(reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

24.4.2023 v 13:27 | Nahoru | #17866
FiZzeR> no tak najit zavadu na tve aguste nebude snadnej ukol... ale naklonovat jednotku by az takovej problem byt nemusel...

1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

24.4.2023 v 13:30 | Nahoru | #17867
Jinak ještě k mému dilematu

Obecná pravidla použití motorových olejů norem
VW 505.00, VW 505.01, VW 506.00,VW 506.01 a VW 507.00
pro dieselové motory koncernu Volkswagen.

Motor TDi/SDi,TD/D, výměnný interval 15.000 km (kódování QG0): VW 505.00, VW 505.01, VW 507.00
Motor TDi/SDi, výměnný interval 15.000 km (kódování QG2): VW 505.00, VW 505.01, VW 506.00, VW 506.01, VW 507.00
Motor TDi/SDi, výměnný interval LongLife (kódování QG1): VW 506.00, VW 506.01, VW 507.00
Motor TDi/SDi PD, výměnný interval 15.000 km (kódování QG0): VW 505.01, VW 507.00
Motor TDi/SDi PD, výměnný interval 15.000 km (kódování QG2): VW 505.01, VW 506.01, VW 507.00
Motor TDi/SDi PD, výměnný interval LongLife (kódování QG1): VW 506.01, VW 507.00
Motory s filtrem pevných částic DPF: pouze VW 507.00

- pozn.1: Pokud je u vašeho motoru dovoleno použití olejů více specifikací (viz tabulka), můžete tyto oleje různých specifikací do motoru dolévat bez omezení, ale nedoporučujeme to. Není vhodné míchat oleje několika značek.
Příklad: máte-li v motoru 1,9 TDi AFN / 81kW olej splňující specifikaci VW 505.00, smíte při potřebě doplnit použít k dolití bez obav třeba olej VW 507.00 nebo VW 505.01 (olej VW 506.xx ovšem NE, protože motor AFN je QG0 a olej VW 506.xx jej poškodí!!!).

-pozn.2: Motory kódované na QG1 a QG2 jsou naprosto identické motory (liší se pouze kódem ŘJ přístrojů a tudíž řídicím programem LongLife). Motory QG0 jsou konstrukčně jiné (mají jinou technologii honování válců) a nelze je kódovat na LongLife. Skutečnost, že se konstrukčně jedná o jiné motory, je dána jinými motor-kódy (AHF x ASV, AGR x ALH a podobně).

- pozn.3: Motory kódované na QG1 lze překódovat na QG2 a naopak. Motory QG0 překódovat NELZE!!!

- pozn.4: Motory vyrobené dle QG0 nemají WIV (mají jiné přístrojové desky) a jejich strojní obrábění je jiné než u motorů QG1/QG2 - v těchto motorech se NESMÍ použít olej LongLife dle specifikace VW 503.xx / 506.xx (hrozí poškození stěn válců), a to ani v případě, že tento olej použijete jen na běžných 15.000 km. Oleje LongLife (SAE 0W/30 a specifikace VW 503.xx / VW 506.xx) se v motorech QG0 nesmějí použít V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ !!! Dbejte, aby k tomu nikdy nedošlo ani úmyslně, ani nevědomně, pár motorů už bylo zničeno nevhodně použitým olejem.

-pozn.5: Olej specifikace VW 507.00 je universální olej pro všechny naftové motory VW. Smí se jej použít (a dolévat) do kteréhokoli motoru TDi/SDi/TD/D, včetně motorů PD a PPD, pro pevný i LongLife interval, pro motory s DPF (prostě universálně kamkoli). Tuto skutečnost je dobré vědět - v případě nutnosti doplnit olej v motoru nemusíte pracně zjišťovat, jaký typ oleje a jaký výměnný interval máte - prostě dolijte VW 507.00 a nikdy nemůžete nic zkazit.

Jaký máte výměnný interval QG zjistíte ze servisní knížky , kde je na nalepovací štítek s PR-čísly . Pokud k vozu nemáte servisní knížku, měla by být čísla i v kufru auta na podlaze. Vlevo dole je nápis QG0, QG1 nebo QG2.

Jediné dva typy TDi motorů VW, kde se olej VW 507.00 použít nesmí, jsou motory R5 a V10 TDi do roku výroby 12/2005 - zde je nutno striktně dodržet normu VW 506.01, jiné oleje nejsou dovolené!!

Pro motory R5 a V10 TDi vyrobené od ledna 2006 a vybavené DPF, koncern Volkswagen umožňuje použití oleje s normou VW507.00

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

24.4.2023 v 13:34 | Nahoru | #17868
FiZzeR> Jak vidíš, vše je nahraditelné 507 (až na ty dva).

nemusíte pracně zjišťovat, jaký typ oleje a jaký výměnný interval máte - prostě dolijte VW 507.00 a nikdy nemůžete nic zkazit.



Ale už tam nepíšou, že u některých motorů byly zaznamenány problémy s vydíráním zdvihátek

Naposledy editováno 24.04.2023 13:37:14

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

24.4.2023 v 13:49 | Nahoru | #17869

PetrL3 píše: FiZzeR> Jak vidíš, vše je nahraditelné 507 (až na ty dva).





... kterej mám zrovna já Akorát nevím, jestli měnili celej motor, nebo jenom spodek. Každopádně 505.01 by měla být jistota, i když je s C3 (a měnit častějc)? Když nemám DPF.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

24.4.2023 v 14:26 | Nahoru | #17870

FiZzeR píše: ... kterej mám zrovna já Akorát nevím, jestli měnili celej motor, nebo jenom spodek. Každopádně 505.01 by měla být jistota, i když je s C3 (a měnit častějc)? Když nemám DPF.



No to právě není jistota. viz. např.:
https://www.automoto...l-anchor-description

Jistota je to, co má dostatek aditiv (kvůli kterým je olej naopak nevhodný pro DPF). Jenže to na obal nikdo nenapíše. Je to problematický.

Když je olej 5w30, 0w30, tak i když není schválen jako 507, tak je to skoro vždy lehkoběžnej olej dělanej tak, že lze používat i pro PD s DPF.

Vím o člověku, kterej do ovce 2,0TDI PD s DPF nedal nikdy nic jinýho, než 5w40 (Ten není nikdy vw507) a nikdy neměl problém a nájezd přes 200.000 km. A je fakt, že je lepší zkurvit DPF, které se jednoduše vymění, než špatně mazat. (Tím chci říct, že bych vybíral z olejů 5w40, jinak není moc šance, že ten olej bude mít ty vlastnosti, kvůli kterým to řešíš.)

Naposledy editováno 24.04.2023 14:36:37

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

24.4.2023 v 15:21 | Nahoru | #17871
PetrL3> Co v tom odkazu mám vidět?

u 5W40 je zase problém najít něco, co splňuje 505.01, většinou je to jen 505.00, což jestli jsem to dobře pochopil nemá právě ty důležitý ty aditiva pro PD. Zkurvená věda tohle. Se nedivim že se tomu loupe nikasil, už se začínám loupat taky.

Tam je jedině ten kastról, cos tu sem dával v tom testu a zjevně dopadl bídně (průměrně ). Nebo repsol a pár neznámejch značek...

Znova opakuju, že DPF nemám

"šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

24.4.2023 v 15:26 | Nahoru | #17872
Castrol mohu vřele doporučit mne skoro zakousl motor ve Fobii

1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

24.4.2023 v 15:30 | Nahoru | #17873
Já si zamlada přikous motor v F14ce protože to celej život jezdilo na obyč a pak sem tam nalil uplnou pecku bez přípravy..

(reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

24.4.2023 v 15:40 | Nahoru | #17874

FiZzeR píše: PetrL3> Co v tom odkazu mám vidět?

Znova opakuju, že DPF nemám



1) že 505.01 není dnes jistota (protože to může mít ve skutečnosti vlastnosti 507, které se chceš vyjmout)

2) vím. To sem jen proto, že mezi těma olejem nemusí být takové rozdíly. Pokud nesmí být 507, bál bych se vzít dnes bez prověření 505.02. Ale dle ankety na transportér klubu do tohohle tvýho motoru většina lidí lije 507.

(reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

24.4.2023 v 15:43 | Nahoru | #17875
zmulin> já tam lul ipakovaně 10w40. Az jeden debil v servise mne delal hlavu a nalil tam kokot 5w30. tak jsem tam paj dal magnatec 10w40. A blbec jsem ignoroval ze to plni vyžší normu VW . Třetí výměnu to dalo už jen 5000km a začal se loupat karbon vv cca 2mm sile z hlavy a cpát mazaci kanalky .
Zajimave je ze Castrol Magnatec Disel 10w40 plni tu normu nižsí a ja ho tam nedal že disel.
Ale nebyl jsem sám. Na foru o škodovkách nás pár bylo, ale mne to dalo zaručeně nejdéle v Km než se to posralo jini neujeli ani 10 000km a ja 35 000km
Nakonec proplach několikrat. Vycisteni horniho vika hlavy a zatim jezdime dal
A jeden olejář mne prave říkal ze ty novy oleje a specifikace je třeba opravdu ctít. A zasmáli jsme se těm servisním intervalům třeba Toyota má předpis pro svou dodávku na výměnu oleje 50 000km nebo 2 roky

(reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

24.4.2023 v 15:44 | Nahoru | #17876

FiZzeR píše:
u 5W40 je zase problém najít něco, co splňuje 505.01, většinou je to jen 505.00,



Asi už jich není výběr, jako dřív, ale problem nevidím.

https://www.oleje.cz...1YQnQNxoCFX4QAvD_BwE

1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

24.4.2023 v 20:08 | Nahoru | #17877
Dnes som doniesol bakelit zo servisu. Prijemnych 1550 evriciek v prdeli Draha opica, zere moc bananov.

(reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

24.4.2023 v 20:40 | Nahoru | #17878
jean192> tak to jsem v tom za vic... a hlavne to neni opravene

"šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

24.4.2023 v 20:43 | Nahoru | #17879
Ked ja som dal vlastne spravit udrzbu, nejake mrtve snimace, mrtva remenica, tak pomenili aj komplet kladky. Inak, gumova remenica, to je napad. Ale vydrzalo to skoro 390 tisic km. Dost prospel vypnuty egr, celkom to ozilo. Ale aj tak citit, ze ten motor je skrteny normami

A este mam mrtvy klimakompresor, ale to dam vymenit, ked mi bude teplo

Naposledy editováno 24.04.2023 20:44:24

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

25.4.2023 v 05:51 | Nahoru | #17880

FiZzeR píše: Kdybys to věděl, tak bys negratuloval
(legendární 2.5 TDI)



je to dva roky, co si jeden týpek koupil Caravellu se stejným motorem, co ty, i přes varování našeho servisu šel do toho s tím, že cena je o 80 tis levnější než ostatní motorizace a těch 80 tis do toho dá. Od té doby těch 80 tis dal už 3x,tam se posralo vše, co se posrat mohlo, takže tě v tomto trochu obdivuji a nechápu zároveň, asi potřebuješ novou výzvu
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist