Padl na mě docela milý úkol - vybrat nějakou pracovní plechovku pro potřeby myslivce/lesáka.
Takže rozhodně 4x4 se slušnou průchodností, stačí i pouze dvoumístné + alespoň malý zavazadelník. Podmínkou také koule na tažení vozíku (stačí do 0,5 tuny). Přehnané očekávání na design není, spíš robustnost a spolehlivost. Nájezd max 100km měsíčně, takže určitě benzín. Možnost by byla i pickup...
největší podmínkou by asi bylo ,aby to auto bylo schopný ještě pár let projít přes STK - takže něco, co příliš nerezne.
Finanční limit cca 50tis, možná bych se dostal i na 80, ale samozřejmě méně-lépe.
Zatím vybírám z trojlístku Lada Niva, Suzuki Samurai, Suzuki Jimny (možná i Land Rover Freelander).
Máte nějaké jiné nápady, popřípadě doporučení - co jo, co ne a proč? Ideálně vlastní zkušenost, ale beru i "setřenice bráchy mojí tety přes tři kolena"...
Díky
Adam
Naposledy editováno 29.12.2014 09:43:35
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pracovní offroad 4x4
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pracovní offroad 4x4
Dolík.... píše: assassin> tak ono to 10 bere při klidném jezdění. v lese se to nikdy nepočítalo, ale podle mě pod 15 to nešlo. to je sice normální spotřeba, ale já bych nenapsal, že to bere poměrně málo.
Hele ja sem jeden cas trosku jezdil v terenu s patrolem s 3litrovym benzinem a par kamaradu ma cherokee (ruzne motorizace) a proti temhle strojum jsou vitary a samuraje vylozene usporny vozitka...
Jinak samurai jde koupit i s ropakem a je to tusim pezotackej 1.9 - s tim by to mohlo byt fajn, ale detaily sem nezkoumal, samurai me pustil uz davno, dneska bych si koupil Gcko, ale stejne nevim kam bych s tim v terenu jezdil - necejtim se v lese OK ani na motorce, natoz tam delat bordel s autem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pracovní offroad 4x4
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pracovní offroad 4x4
Dolík.... píše: assassin> já se pomalu dívám po cherokee XJ se čtyřlitrem ale nespěchám na to... před rokem a půl sem mohl mít solidní kousek, ale okolnosti nepřály... tak uvidím... do samuraiů a možná i vitar se dávají nafty z pažouta.
Ja osobne bych tam tenhle motor nechtel - podle me zere a nejede. Radeji v8. Jeden znamej - hodne velkej puntickar - ma tu 5.9 co se delala jen jeden rok a casem vzdycky auto vymeni, tu bych od nej asi vzal ikdyz nepotrebuju offroad :)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pracovní offroad 4x4
Dolík.... píše: assassin> v XJ byl 5.9? to sem myslel, že jen v grandu ZJ. já chcu jen hranáča a tam je podle mě největší 4.0. on je v tom ještě myslím anglický 2.5, ale ten prý žere stejně jak 4litr a nejede už vůbec...
Jo to mas pravdu, nevsiml jsem si ze mluvis o konkretnim modelu, on ma granda 1998 ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pracovní offroad 4x4
Benzín V6 - 2,8 - jen první ročníky - žere, nejede, nebrat
Benzín 2,5 - jak si sám napsal - nejede a žere jako 4litr...
Benzín I6 - 4Litr non HO (cca do r.90-91) slabší a hlavně nedořešené příslušenství kolem... raděj nebrat...
Benzín I6 - 4litr HO - jediná správná motorizace do XJ to zda s nezničitelným automatem AISIN (od Japonců!!!) nebo manuál, už je na vkusu každého soudruha...
Nafta 2.1td(RENAULT) jen první ročníky, hodně slabá, ale jako pracant moc spolehlivá a jednoduchá motorizace...
Nafta 2.5td(Italský VM-motori) NEBRAT!!!!!!!! SRÁČ!!!!!!!!!!!! Háklivý na ohřívání, honění a dochlazování
žádná V8 se do XJ nedávala a přestavba je celkem komplikovaná... v motoráku XJ prostě není místo
assassin... ano, 5.9 je celkem unikát (vyrobeno cca 14t kusů) montovala se jen do "Grand cherokee ZJ 1998 limited" jako závěrečná "limitovaná edice" výroby ZJ. Byla v naprosto plné palbě a jediný možný příplatek, byl za nemontáž!!! šíbru
5.9ka je neskutečné svezení, dík lineárnímu servírování krouťáku to neumí žádné jiné auto... ve své době, spráskala na 1/4míle třeba X5-4.4i nebo ML-AMG 55
Naposledy editováno 02.01.2015 18:12:04
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pracovní offroad 4x4
PETARDAK píše: 5.9ka je neskutečné svezení, dík lineárnímu servírování krouťáku to neumí žádné jiné auto... ve své době, spráskala na 1/4míle třeba X5-4.4i nebo ML-AMG 55
ještě, že nejsi spisovatel. jak jsi psal, abych zavolal, tak zatím to není aktuální, ale jak budu něco potřebovat, číslo mám a připomenu se.
ale mám ještě dotaz. někdo mi říkal, že ZJéčko má "špatné" převodovky a proto prý nebrat. z toho důvodu bude asi xj. je to pravda? navíc se to toho dává dost málo sele track... a kdyby mi hráblo, ve wj už sou převodovky "dobré"?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pracovní offroad 4x4
-v ZJ jsou automaty 100% funkční a spolehlivé, jen ne tak legendární jako aisin v XJ, ale naprosto v pohodě
-spíš je ZJ větší a mohutnější = těžší a 4litr je tak akorát(5.2 nebo 5.9 je jiná káva ) zas ZJ je 4x na spirále a je to jiné svezení, než XJ...
WJ je nejmíň OFF a nejvíc SUV ... 4litrů je málo a 4.7-V8 je hodně háklivý motor a dík České (ne)údržbě se dost sypou na klice a je šance že koupíš "načasované" a motory 4.7 na vrakáčích NEJSOU!!!
2 reakcí na tento příspěvek Pracovní offroad 4x4
Řekl jsem si, že by si pořídil něco na lehký off na zimu a v létě to vzal na nějaký light trip na Balkán. Auto typu, jak se dneska píše "overland", žadný hard off. Předpoklad je lift cca 2" a nějaký A/T pneu. Nějakej základní komfort (tzn. klima ), aby to mohlo v poho jet kilo po dálnici a buď aby se v tom dalo ve dvou vyspat, nebo šel nahoru stan. To je asi ale ten nejmenší problém. Z toho mála, co jsem měl možnost si projet, tak bych rád, aby to mělo redukci. Takže to se rovnou posouváme do segmentu mimo SUV řekněme. Nechtěl bych 3-dvířko, prostě se mi to nelíbí. Snad jen kromě Jimnyho, ale ... viz níže
Šel jsem na to jako na motorky - takže strávil čtením xx hodin, co, kde, jak, jakej motor, jakej ne, a něco objel. Ale už jsem z toho trochu unavenej a demoralizovanej.
Sympatico je mi Grand Vitara a to jak gen1, tak gen 2 - splňuje to vše, ale bohužel je to vesměs na prach shnilý i když to třeba nejdřív není vidět. Navíc to hnije zevnitř ven, tak "minimum rzi" je v reálu často už pekáč. Forestry reznou snad úplně nejvíc. Pajera se přes svojí pověst musej servisovat trošku víc (takovej jsem získal dojem), ideální motorizace tam taky úplně není a opět - hnije to strašně. Terrano II prakticky totéž a jedinej jakžtakž motor je 2,7TDI. Jimny sympaťák, ale fakt mini a s takhle krátkým rozvorem a zadním pohonem to musí bejt v zimě s pangejtem jistota A hnije. Land Rovery snad ani nemám odvahu kupovat (např. Diskoška 2), tam to chce jezdit rovnou s připíchlou diagnostikou (to cituju LR forum). Patrol je už hrozný hovado a opět - je to Japonec, je to zrezlý total. Teď se prokousávám Jeepama a už mě to snad ani nebaví číst a už vůbec se zas jet na něco dalšího podívat. Zatím jsem u Cherokee (to je myslím KJ) a rozumnej motor je snad jen 3,7 béňo, kde standart dle předpisů je 15/100. Počítám s vyšší spotřebou, v pohodě, ale ostatní jezděj podle předpisů do 10.
Má tohle vůbec řešení? Můžu koupit kaši za 80 a na jaře ji vyhodím s ní i těch 80tis. Představa je tak 100-150tis. Nevím, jak moc mě to bude bavit.
1 reakcí na tento příspěvek Pracovní offroad 4x4
tomrich1 píše: Jako vlastník samuraje doporučuji samuraje.vyjedu víc než na 4kolce,Jimmy taky dobrý,akorát to chce ty první roky výroby,v novějších řadis předek el.tlacitkem,už nemá řazení pákou.ale hnije to stejně jako niva,to je pravda.
Jenže Samurai je malý a nechceš s ním jet déle na silnici. To samé moje G (1980). Nepřekonatelná auta co lesa pro myslivce, ale delší cestu v kuse bych tím jet nechtěl.
Radil som sa priamo u Suzuki (mám od nich už dve autá) a jasne mi povedali, že diesel nie, sú poruchové a väčšie objemy v benzíne aj riadne žerú.
Zvažoval som kedysi Rubikon, ale info som mal také, že na náhradné diely sa čaká z USA aj 3 mesiace, aj dlhšie.
Trocha mimo, ale dám info, že existuje aj Daihatsu Terios. Trvalý pohon (3 diferenciály) + medzinápravová uzávierka. Ale nemá redukciu, no jednotka je kratšia. Ročníky 2005+ sú v tvojom hornom limite ceny. Sú to benzíny, 1,5, 77 kW. Motor je od Toyoty a vlastne aj Daihatsu pod Toyotu patrí. Náhradné diely bez problémov a cenovo prijateľné. Mám totižto Terios 1997, tak to "trocha" poznám. Jo, a tie 2005+ by mali mať pozinkovanú karosériu (info bez záruky).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pracovní offroad 4x4
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pracovní offroad 4x4
Stev píše: Animals21> 2.5 crd u jeepa je za me v pohode, mam ho ve voyageru. Mam pocit ze snad ani nema dvouhmotu a dpf. 2.8 crd by mel taky bejt ok, oba od VM motori.
Néééééééééééééééééééé ten lodní motor, funguje v alfě, ve voyageru, ale v jeepu, v off provozu, je to fakt průser teda, pokud tam není uděláno hromada úprav s chlazením, jiné hlavy a hlavně dochlazování....
1 reakcí na tento příspěvek Pracovní offroad 4x4
Samurai se podle me nedelal s klimou a v lete Balkan bez klimy nechci a navic to asi auto uplne na presuny neni.
NaTeriose jsem koukal a zavrhl uz jsem ho ani nevim proc.
Sympaticka je treba Mitsubishi L400, ale opet rez a zbytek jak Pajero. Pro moje light off predstavy by fakt byla fajn ta Vitara treba. No nic, reseni to asi nema, tak se zabavim jinak
A naopak, RAW4 tu redukci nemá...
Naposledy editováno 02.11.2022 20:28:57
Naposledy editováno 02.11.2022 20:41:21