Odlepená hluková/vodní izolace na dveřích taky. Ta se ale málokdy odlepí sama, většinou je to tak, že ji někdo odlepí když tam leze něco opravit a vrátí ji zpět bez výměny té obtížné lepící šňůry.
Kabinový filtr je na E46 udělaný neobvykle debilně. Překáží při jakémkoliv servisním zásahu a prší do něj. Pokud jsou ucpané ty odtokové hadice, voda poteče za první motorovou přepážku do prostoru ventilátoru. V tom prostoru je ale také mechanika stěračů, kde kolem hřídelí také někdy zatéká. Netuším, zda je z toho prostoru odtok ven, tam jsem nikdy nelezl. Pouze jsem sundával jeho přepážku, protože má tak debilní tvar, že kvůli ní téměř nelze sundat/nasadit víko hlavy.
Přitom hned vedle je u všech motorizací mimo benzínových 4-valců (ty tam mají baterku, ale mohla by být vzadu jako u ostatních) velké prázdné místo, kde by mohl být filtr po vzoru E39. Také by po vzoru E39 mohl sát pod haubnou, aby do něj v dešti nepršelo.
Dodatek: Do měsíce budu vyndávat motor s převodovkou z jedné E46 na pravidelnou údržbu, tak se tam můžu dovnitř podívat.
Naposledy editováno 17.05.2022 22:09:13
1 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Vypadá to asi nejspíš na tu clonu ve dveřích. Zdálo se mi že ja tam tapecírunk od prahu vlhký.
Stahovačka okna ve dveřích spolujezdce ja taky rozbitá, tak bych do toho stejně musel lezt.
No jak jsem viděl ten nacucaný koberec a představil si všecky ty výplně pod tím nasoslé vodou, tak mě dost přešla chuť se v tom vrtat.
Ale ještě jsem to úplně nezavrhl.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Za 40 si koupíš vrak před koncem života, na kterém budeš 2 měsíce vyšívat a nacpeš do něj dalších 30 v dílech než to bude funkčně tak nějak v cajku a bude to moct na STK bez konexí. Pořád budeš mít ale ve výsledku otlučený vrak, na kterým se kdykoliv může něco vysypat. A protože je to BMW, vždy se sem tam něco vysype.
Furt to muže za tu námahu a peníze stát zato. Ale určitě zato chceš tohle?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Kdyby to aspoň bylo na značkách a mělo aspoň ještě chvíli technickou.
Takhle si postavím do zahrady další vrak. Nemám zas tolik času se v tom vrtat a když budu, tak budou koukat sousedi a klepat si na čelo..
No anebo si za ty peníze můžu koupit nějakou jedničkovou fabii.
Vzal bych třeba saxo, 106, nebo nějakou takovou malou ludru. ale nic zrovna není. no zatím mě to netlačí. tak asi uvidím:)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
__unq__ píše: Deadman> No. přesně tak!
Kdyby to aspoň bylo na značkách a mělo aspoň ještě chvíli technickou.
Takhle si postavím do zahrady další vrak. Nemám zas tolik času se v tom vrtat a když budu, tak budou koukat sousedi a klepat si na čelo..
No anebo si za ty peníze můžu koupit nějakou jedničkovou fabii.
Vzal bych třeba saxo, 106, nebo nějakou takovou malou ludru. ale nic zrovna není. no zatím mě to netlačí. tak asi uvidím:)
Navys budget a do 60K uz nejakou sranda karu koupis i treba 36/46 compacta IS/R6. Jak nasnezi, budes hledat tisic duvodu, proc vytahnout auto - uplne jina zabava nez jen v predohrabu tahat za rucku.
edit: Mercedesky jsou krasny auta, je to super alternativa za e30/36 kábra. Jenze na trhu jsou spis automaty a taky to neumi moc zatacet, coz vlastne ve finale spouste lidem vyhovuje.
Modely SL z 80./90. let jsou dostupne, zajimave, ale spis na ten duchod. :)
Naposledy editováno 18.05.2022 11:50:20
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Dnes jezdim vyletne, v klidu, jen kdyz jedu sam a jsou pekne zatacky (coz na Vysocine jsou pomalu vsude), tak mi to neda a lehce se sklouznu, ale auto vylozene netrapim, chci si ho setrit.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Zkus tady toho kluka: https://auto.bazos....e46-320td-mpaket.php prodával za babku schopnyho načipovanyho. Inzerát mu na něj asi vypršel.
Naposledy editováno 19.05.2022 19:33:09
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Né že bych se měl čím chlubit, mám dva 46 touringy, protože je to nejlevnější varianta a protože to mám jako rodinného otloukánka. Musí do toho mít kudy nastupovat fakani a musí to mít kuft na vození bordelu.
Jediné, čemu je potřeba se u E46 za každou cenu vyhnout, je motor N42/N46. Ten motor je konstrukční chyba v každém dílu. Mám ho bohužel v jedné E46, asi ji prodám, dokud to jezdí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Deadman píše: klubko> Compact je největší hnus, navíc ty světla jsou fakt k zblití. Navíc všechny 4-válce poface jsou poukázka na problémy.
Né že bych se měl čím chlubit, mám dva 46 touringy, protože je to nejlevnější varianta a protože to mám jako rodinného otloukánka. Musí do toho mít kudy nastupovat fakani a musí to mít kuft na vození bordelu.
Jediné, čemu je potřeba se u E46 za každou cenu vyhnout, je motor N42/N46. Ten motor je konstrukční chyba v každém dílu. Mám ho bohužel v jedné E46, asi ji prodám, dokud to jezdí.
Myslel jsem, že nic horšího než N 47 už být nemůže
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Naftu rozhodně nechcu. To co jsem tu postnul mě zajímá jen a právě proto, že je to atmosférický benzínový šestiválec.
Compact se mi nelíbí a taky nechcu.
Vlastně vůbec nechcu BMW:)) ale tohle bylo jediné zajímavé vozidlo za levno a blízko.
PipsRonin píše: Myslel jsem, že nic horšího než N 47 už být nemůže
Nemám zkušenost, navíc už to není v E46. Obecně snad BMW nikdy kromě M57 žádný dobrý diesel neudělalo.
U N42/46 je oproti M43/M52/M54 všechno jinak a skoro nic tam není bezproblémové.
Blok má kolem válců dutinu na vodu bez přepážek, válce se pak časem snadněji deformují (zejména u dlouhozdvihu B20), k tomu kvůli krátkým ojnicím rychlejší opotřebení. Většina motorů pak ztratí kompresi před nájezdem čtvrt mega.
Debilně řešená vodítka rozvoďáku v plastovém držáku, který praská a pak přeskočí rozvoďák. Tomu napomáhal i nepovedený napínák, který byl později nahrazen delším a jinak provedeným. Olejová pumpa má celoplastovou saci trubku, koš i sítko. To plastové sítko se dlouhým působením horkého oleje rozpadne a projde mazací soustavou, včetně zbytků vodítek rozvoďáku. Zcela nový Vanos má hned 3 problémy. Vanos u M52/54 byl samostatný namontovaný na hlavu zepředu. Kromě snadno vyměnitelných těsnících kroužků nemá žádné problémy, ani jeho vnější solenoidy. U N42/46 a od něj odvozeného N52 je vanos přímo zabudován v rozvodových kolech a solenoidy jsou v hlavě pod rozvody. Solenoidy trpí na usazeniny. Uvnitř prakticky nerozebiratelných Vanos rozvodových kol praskají aretační pružinky, navíc ovládací olej je přiveden skrz uložení vačky v hlavě mezi těsnící kroužky Vanosu. Tyto kroužky typicky vydřou do toho hliníkového uložení drážky a netěsní to, tedy Vanos nefunguje dobře. Tím že je to vydřený v hlavě motoru, je to téměř neopravitelné Tento problém trápí všechny následující motory - N52, N53, N54... Ale u motorů bez Valvetronicu (N53+) je uložení vačky samostatná část jako u M54- takže to jde za těžké prachy vyměnit. Dále mají N42/46 a N52 Valvetronic - šílená soustava vaček a vahadel řídící zdvih sacích ventilů, který to používá místo škrtící klapky. Výhoda je nízká spotřeba při jízdě na malý výkon, ale zároveň je zdrojem dalších 3 typických závad. Pružiny těch vahadel praskají, což způsobuje rachtání a to, že kus pružiny se válí a volně pohybuje mezi dalšíma částma hlavy, kde může něco poškodit, řídící motor valvetronicu rád umře na vnitřní zkrat, což někdy zabije spínací elektroniku. A drahé čidlo úhlu excentru, které má konektor utopený ve víku hlavy a kolem něj selhávající těsnění (klasika všech těsnění BMW napříč generacema) kde olej proniká do konektoru a kolem pinů vzlíná do elektroniky, která na to umře.
Dále to má zbytečné vodní chlazení oleje, jehož plechový výměník někdy selže a voda pak uniká do oleje. Vodní pumpa není na bloku motoru, ale zcela oddělená zezadu na servu řízení, trpí na netěsnosti. Z nějakého důvodu to má prohozené servo s klimakompresorem oproti ostatním motorům. To si nerozumí se zbytkem auta, takže trubky topení a klimy vedou napříč motorovým prostorem z jedné strany nadruhou a naopak. Tahle zbytečná soustava trubek a hadic je další příležitostí pro netěsnosti. K tomu má motor sklony žrát olej skrz gufera ventilů i kroužky. Protože to jezdí s plně otevřenou klapkou a sání je škrceno zdvihem ventilů, není v sání dostatečný podtlak pro brzdovou pumpu. Než by tam dali elektrickou, jakou měl Ford v roce 90, dali tam čerpadlo-vývěvu zezadu na hlavu poháněnou od výfukové vačky. Ta má sklony k velkým únikům oleje, který z ní chčije rovnou na katalyzátor.
Katalyzátory to má dva za sebou. Jedny ve svodech, druhý katalyzátor pak ve výfuku za převodovkou. Ještě jsem neviděl auto, co by ten druhý kat nemělo vyřízlý, asi se ucpával nebo hnil. Bez něj to ale o kousek neprojde emise.
No prostě, N42/N46 je velká hromada problémů, není tam snad žádný díl, co by se nesral. Oproti tomu na M52TU problémy nebyly žádné, snad kromě stvrdlých gumiček ve Vanosu, v M54 jsou navíc nestírajicí stírací kroužky (řeší to výměna za segmentové kroužky jako jsou v M52) a to že z těch motorů teče olej úplně všudy, protože všechna těsnění jsou tam z gumy, která nesnáší styk s olejem. (kdo ten materiál vybral?)
Naposledy editováno 19.05.2022 23:06:56
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Nějakou údržbu si vyžádá všecko.
Mě by se taky líbilo něco potentnějšího i s lepším podvozkem a motorem uprostřed.:) Ale to už nebude postrkovadlo za 50.
Jen by mě asi víc sralo dát třeba i dvojnásobek do nějakého "obyčejnějšího" auta se čtyřválcem a pohonem na předek.
Řešení rodinného auta mě čeká ještě pak.
Naposledy editováno 19.05.2022 23:41:50
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Řidičské auto na jezdeni do prace uz mi nedava smysl. Peres se pres volant s kolejema, zadokolka v zime ma problemy co u predokolky neresim a 6valcu je vic problemu nez 4. Ja jezdím leta s fwd dieselem a jsem spokojenej (bawo hnije v kulne)
Jo a nevim o kolik je na tom lip e46, ale v e36 bourat nechces.
Naposledy editováno 19.05.2022 23:38:31
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
assassin píše: ... Kdyz uz ma ten motor na hovno zvuk, je tezkej a vubec ne tak bezudrzbovej (vanosy, zapalovaci moduly, gumovy dily, slinta to olej, hall senzory, lambdy, hydrostely, problemy s chladicim okruhem..) a nesmrtelnej.
Téměř s ničím z toho jsem nikdy neměl problém. Tedy ve Vanosech je potřeba vyměnit těsnící kroužky, protože jsou z materiálu nesnášejí olej, jako všechny těsnění BMW. Hall senzory i lambdy mám ve 3 motorech M54 origo funkční, všechny mají najeto 1/4 mega. Naopak, ty 20-25 let staré Lambdy z vraku používám v motoru, kam někdo namontoval druhovýrobu, která velmi brzy umřela.
Problém je, že lidi mění funkční origo čidla a lambdy za druhovýrobu, když jim diagnostika hlásí chybu, místo toho aby odstranili závadu, která ty špatné hodnoty způsobuje. Typické pro M54 jsou lambdy hlásící chudou směs a korekce mimo rozsah, když zezadu na sání upadne steřelá gumová záslepka. První, co lidi (i servisáci) udělají je že vymění lambdy, což problém nejen nevyřeší, ale způsobí další tím že tam nacpou šmejd. Stejně tak když halovka vačky hlásí chybu protože kvůli netěsnému vanosu neodpovídá úhel vačky.
Zapalovací cívky mi umíraly často, a to i nové, když mi to dost žralo olej a zasíralo svíčky. Od výměny kroužků za segmentové stíráky mi nežere olej a žádná cívka už neumřela.
Jasně, M52/M54 není to motor zcela bez problému zejména díky nevhodným těsnícím materiálům, ale dá se celkem snadno a levně dát do stavu, kdy je to zcela bezproblémový motor. To u motorů Nxx je prakticky nemožné, tam je těch problémů o řád více a nedá se jim předejít protože to jsou v podstatě konstrukční chyby.
Nesouhlasím s tím, že řidičské auto je na ježdění do práce blbost. To možná pro lidi, co jezdí jen uvnitř města. Pokud půlka cesty do práce vede po kroutících se okreskách, je řidičské auto perfektní volba, i cestu do práce si pak člověk může užít.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Hele ten odstavec je jasna ukazka toho jake bezproblemove motory to jsou….
Mam doma M52 s najetyma cca 150 a vim co se delalo a co je treba delat a pak mam dieselove volvo ktere ma 400+ tis a vim co se delalo a je potreba udelat - kdybych v nem mel menit krouzky, vyndavat motor nebo prevodovku, uz je davno ve šmelcu
Osobne mi bawo zas jako etalon zabavy neprijde… a ani mi nepřijde, ze by fwd byly tak spatny… ale kazdej to ma holt jinak….
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Záslepka na sání - další notorická záležitost, oprava v jednotkách Kč.
Moduly nevim, nevim o nikom komu by se nějak zásadně sraly.
Kroužky - "low tension" stíráky u M54 jsou taky notoricky známý, když máš kliku a koupíš auto kde někdo nepřejížděl intervaly a nejezdíš s ním jak doochodec, nemáš problém. (Natrefit na takový auto není easy, proto někteří nadšenci kroužky mění za "klasiku" z M52. Míň nadšení nadšenci dolejvaj olej )
Ad zbytek, lambdy čidla atd - MS43 si bohužel s aftermarketem moc nerozumí, a tyhle auta už dávno padly mezi "socky" který originál kupovat nebudou.
Neříkám tak ani tak, ale technicky úplně marný auto to neni, má to svoje, chce to nějaký know-how. Jako etalon zábavy mi to taky nepřijde a jako daily kára je to úplně k uzoufání, soryjako, zlatá ofce (Zvlášť gaučoidní jednička kde si TDI FČYPU namaže 30i na chleba kdykoliv. Bohužel.)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Nechci rikat, ze je to kram, protoze sam to auto mam… ale to co o tom siri fanousci je dobrej ulet. Treba jako tady deadman, vypise co vse tam menil a jak jde ted kvuli udrzbe pujde motor a prevodovka ven a pak napise, ze tyhle motory nemaj zadny problemy :D
Ctvrt mice a vymena krouzku, vanosu, tesneni atd? Na mym volvu se do 250tis nedelalo nic, na mati oktavce taky ne, na passatu taky nic….
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Ty věci "když už se tam poleze, tak to chce vyměnit xyz" až na to těsnění který je spotřebák ale nejsou nutnost ani závada... a ty auta budou jezdit i když se na všechno tohle vysereš
Cesky urad mi tam dopsal jen nejake drobnosti jako jsou rozmery kol, ale konkretne ten podvozek HR a vyfuk HH opsat z Nemeckeho TP nedokazi. Google dokonce pise, ze TUV v CR neuznavaji, tak od ceho jsme dopredele v EU?
4 reakcí na tento příspěvek "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Tlačili na to, evidentně se toho chtěli zbavit, chtěli abych si pro to přijel ještě do konce týdne. Už jsem byl nachystaný pro to dneska odpoledne jet. Slíbili že to ještě protáhnou aspoň přes emise a opraví píchlé kolo, tak abych s tím mohl dojet 30 km domů.
No nezvládli ani jedno... ale že mi to dovezou na odtahovce. Takže by mi před barákem vyložili nepojízdné auto.
Chtěl jsem to cestou domů v klidu projet. O víkendu bych to aspoň umyl, odvšivil interiér, trochu prolezl a v pondělí bych to odvezl servisákovi ať mi to protáhne technickou.
No poslal jsem je do řiti.
A jsem nasranej...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Ja zadokolku nikdy nemel, ale na zasnezenem parkovisti, sem mezi bmw lital 2x rychleji se starym favoritem na dobrych gumach...
Takze me je celekm fuk jakou to ma hnanou napravu, hlavne aby to bylo lehke...
Nasranej, protože už jsem to mohl mít vyřešené. Jak už by to jednou bylo moje, tak bych si to postupně dal trochu do pořádku. Stálo by to peníze a čas, ale to už by mě tolik nesralo. Takhle mě čeká další brodění v téhle žumpě.
A to auto se zdálo, že by mohlo být pro mě ok. Sice obouchané, ale jinak relativně mechanicky snad ok. Neshnilé, původní a nenapadené tuningem. Raději koupím něco takového, než nějaký vyvoněný, naleštěný prd.
S tou váhou naprosto souhlasím.
Zadokolku jsem taky nikdy neměl, tak bych to chtěl vyzkoušet. Ale není to podmínkou.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
assassin píše: __unq__> z postrkovadla za 50 koukaj problemy za 150 a za 2kila uz se zas poridi jina hračka.
Řidičské auto na jezdeni do prace uz mi nedava smysl. Peres se pres volant s kolejema, zadokolka v zime ma problemy co u predokolky neresim a 6valcu je vic problemu nez 4. Ja jezdím leta s fwd dieselem a jsem spokojenej (bawo hnije v kulne)
Jo a nevim o kolik je na tom lip e46, ale v e36 bourat nechces .
Asi takhle
Naposledy editováno 20.05.2022 17:55:36