Téma: "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
30.4.2011 v 20:01
Téma věnované více či spíš občas méně šťastným majitelům strojů s vrtulí ve znaku


Naposledy editováno 26.02.2020 13:31:31
Anketa: příští auto
koncern... no fun, no balls
13%
18
šáde 105, luxus a spolehlivost
34%
46
traboš, cvajtakt je best a nehnije
12%
16
mrdat na auto, zlatá italská motorka
40%
54

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

19.5.2022 v 22:02 | Nahoru | #1

Deadman píše: klubko> Compact je největší hnus, navíc ty světla jsou fakt k zblití. Navíc všechny 4-válce poface jsou poukázka na problémy.

Né že bych se měl čím chlubit, mám dva 46 touringy, protože je to nejlevnější varianta a protože to mám jako rodinného otloukánka. Musí do toho mít kudy nastupovat fakani a musí to mít kuft na vození bordelu.

Jediné, čemu je potřeba se u E46 za každou cenu vyhnout, je motor N42/N46. Ten motor je konstrukční chyba v každém dílu. Mám ho bohužel v jedné E46, asi ji prodám, dokud to jezdí.


Myslel jsem, že nic horšího než N 47 už být nemůže

(reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma

19.5.2022 v 23:03 | Nahoru | #2

PipsRonin píše: Myslel jsem, že nic horšího než N 47 už být nemůže


Nemám zkušenost, navíc už to není v E46. Obecně snad BMW nikdy kromě M57 žádný dobrý diesel neudělalo.
U N42/46 je oproti M43/M52/M54 všechno jinak a skoro nic tam není bezproblémové.
Blok má kolem válců dutinu na vodu bez přepážek, válce se pak časem snadněji deformují (zejména u dlouhozdvihu B20), k tomu kvůli krátkým ojnicím rychlejší opotřebení. Většina motorů pak ztratí kompresi před nájezdem čtvrt mega.
Debilně řešená vodítka rozvoďáku v plastovém držáku, který praská a pak přeskočí rozvoďák. Tomu napomáhal i nepovedený napínák, který byl později nahrazen delším a jinak provedeným. Olejová pumpa má celoplastovou saci trubku, koš i sítko. To plastové sítko se dlouhým působením horkého oleje rozpadne a projde mazací soustavou, včetně zbytků vodítek rozvoďáku. Zcela nový Vanos má hned 3 problémy. Vanos u M52/54 byl samostatný namontovaný na hlavu zepředu. Kromě snadno vyměnitelných těsnících kroužků nemá žádné problémy, ani jeho vnější solenoidy. U N42/46 a od něj odvozeného N52 je vanos přímo zabudován v rozvodových kolech a solenoidy jsou v hlavě pod rozvody. Solenoidy trpí na usazeniny. Uvnitř prakticky nerozebiratelných Vanos rozvodových kol praskají aretační pružinky, navíc ovládací olej je přiveden skrz uložení vačky v hlavě mezi těsnící kroužky Vanosu. Tyto kroužky typicky vydřou do toho hliníkového uložení drážky a netěsní to, tedy Vanos nefunguje dobře. Tím že je to vydřený v hlavě motoru, je to téměř neopravitelné Tento problém trápí všechny následující motory - N52, N53, N54... Ale u motorů bez Valvetronicu (N53+) je uložení vačky samostatná část jako u M54- takže to jde za těžké prachy vyměnit. Dále mají N42/46 a N52 Valvetronic - šílená soustava vaček a vahadel řídící zdvih sacích ventilů, který to používá místo škrtící klapky. Výhoda je nízká spotřeba při jízdě na malý výkon, ale zároveň je zdrojem dalších 3 typických závad. Pružiny těch vahadel praskají, což způsobuje rachtání a to, že kus pružiny se válí a volně pohybuje mezi dalšíma částma hlavy, kde může něco poškodit, řídící motor valvetronicu rád umře na vnitřní zkrat, což někdy zabije spínací elektroniku. A drahé čidlo úhlu excentru, které má konektor utopený ve víku hlavy a kolem něj selhávající těsnění (klasika všech těsnění BMW napříč generacema) kde olej proniká do konektoru a kolem pinů vzlíná do elektroniky, která na to umře.
Dále to má zbytečné vodní chlazení oleje, jehož plechový výměník někdy selže a voda pak uniká do oleje. Vodní pumpa není na bloku motoru, ale zcela oddělená zezadu na servu řízení, trpí na netěsnosti. Z nějakého důvodu to má prohozené servo s klimakompresorem oproti ostatním motorům. To si nerozumí se zbytkem auta, takže trubky topení a klimy vedou napříč motorovým prostorem z jedné strany nadruhou a naopak. Tahle zbytečná soustava trubek a hadic je další příležitostí pro netěsnosti. K tomu má motor sklony žrát olej skrz gufera ventilů i kroužky. Protože to jezdí s plně otevřenou klapkou a sání je škrceno zdvihem ventilů, není v sání dostatečný podtlak pro brzdovou pumpu. Než by tam dali elektrickou, jakou měl Ford v roce 90, dali tam čerpadlo-vývěvu zezadu na hlavu poháněnou od výfukové vačky. Ta má sklony k velkým únikům oleje, který z ní chčije rovnou na katalyzátor.
Katalyzátory to má dva za sebou. Jedny ve svodech, druhý katalyzátor pak ve výfuku za převodovkou. Ještě jsem neviděl auto, co by ten druhý kat nemělo vyřízlý, asi se ucpával nebo hnil. Bez něj to ale o kousek neprojde emise.

No prostě, N42/N46 je velká hromada problémů, není tam snad žádný díl, co by se nesral. Oproti tomu na M52TU problémy nebyly žádné, snad kromě stvrdlých gumiček ve Vanosu, v M54 jsou navíc nestírajicí stírací kroužky (řeší to výměna za segmentové kroužky jako jsou v M52) a to že z těch motorů teče olej úplně všudy, protože všechna těsnění jsou tam z gumy, která nesnáší styk s olejem. (kdo ten materiál vybral?)

Naposledy editováno 19.05.2022 23:06:56
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist