1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
assassin píše: ... Kdyz uz ma ten motor na hovno zvuk, je tezkej a vubec ne tak bezudrzbovej (vanosy, zapalovaci moduly, gumovy dily, slinta to olej, hall senzory, lambdy, hydrostely, problemy s chladicim okruhem..) a nesmrtelnej.
Téměř s ničím z toho jsem nikdy neměl problém. Tedy ve Vanosech je potřeba vyměnit těsnící kroužky, protože jsou z materiálu nesnášejí olej, jako všechny těsnění BMW. Hall senzory i lambdy mám ve 3 motorech M54 origo funkční, všechny mají najeto 1/4 mega. Naopak, ty 20-25 let staré Lambdy z vraku používám v motoru, kam někdo namontoval druhovýrobu, která velmi brzy umřela.
Problém je, že lidi mění funkční origo čidla a lambdy za druhovýrobu, když jim diagnostika hlásí chybu, místo toho aby odstranili závadu, která ty špatné hodnoty způsobuje. Typické pro M54 jsou lambdy hlásící chudou směs a korekce mimo rozsah, když zezadu na sání upadne steřelá gumová záslepka. První, co lidi (i servisáci) udělají je že vymění lambdy, což problém nejen nevyřeší, ale způsobí další tím že tam nacpou šmejd. Stejně tak když halovka vačky hlásí chybu protože kvůli netěsnému vanosu neodpovídá úhel vačky.
Zapalovací cívky mi umíraly často, a to i nové, když mi to dost žralo olej a zasíralo svíčky. Od výměny kroužků za segmentové stíráky mi nežere olej a žádná cívka už neumřela.
Jasně, M52/M54 není to motor zcela bez problému zejména díky nevhodným těsnícím materiálům, ale dá se celkem snadno a levně dát do stavu, kdy je to zcela bezproblémový motor. To u motorů Nxx je prakticky nemožné, tam je těch problémů o řád více a nedá se jim předejít protože to jsou v podstatě konstrukční chyby.
Nesouhlasím s tím, že řidičské auto je na ježdění do práce blbost. To možná pro lidi, co jezdí jen uvnitř města. Pokud půlka cesty do práce vede po kroutících se okreskách, je řidičské auto perfektní volba, i cestu do práce si pak člověk může užít.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "šťastní" majitelé BMW - věčně aktuální téma
Hele ten odstavec je jasna ukazka toho jake bezproblemove motory to jsou….
Mam doma M52 s najetyma cca 150 a vim co se delalo a co je treba delat a pak mam dieselove volvo ktere ma 400+ tis a vim co se delalo a je potreba udelat - kdybych v nem mel menit krouzky, vyndavat motor nebo prevodovku, uz je davno ve šmelcu
Osobne mi bawo zas jako etalon zabavy neprijde… a ani mi nepřijde, ze by fwd byly tak spatny… ale kazdej to ma holt jinak….