renocar_unor



PROFIL MOTORKY

Kawasaki ZX-9R Ninja (2001)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník TheSnail
Vloženo 12.1.2015
Aktualizováno 30.9.2015
Zobrazeno 4 914x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.4

Popis motorky


Tenkrát před lety zřejmě konstruována jako supersport, dnes skvělá sportovně-cestovní motorka schopná fungovat i jako skútr do města

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kawasaki ER 5: důvod neuveden
Ducati Monster 600: důvod neuveden

První dojmy - První dojem?? Vzhledem k tomu, že jsem předtím řídil jen ER-5, v hlavě mi proběhlo "k***a to je silný!!!" Takže první dojem: směs silných emocí, hlavně strachu a obrovského nadšení.

Motorku bych doporučil pro - Pro ty, kdo chtějí svižně cestovat, ocení univerzálně použitelný stroj (s rezervou, není to enduro) a neřeší úplné detaily a data na papíře

Doplňky na motorce - Stavitelné krátké páčky, jinak nic.

Recenze

Proč jsem si vybral tento stroj? Na začátku byla racionální úvaha pramenící z racionálních argumentů, ovšem nakonec šla jakákoli racionalita stranou a jedinou "logickou" možností byla ZX-9R...varuji, že to vezmu od začátku a text bude obšírnější, takže:
Bylo léto 2012 našeho letopočtu a můj postoj k motorizované jízdě v jedné stopě byl takový, že "třeba časem" a zkušennosti naprosto žádné, 0, prázdná množina. Pamětníci jistě vědí, že během ledna 2013 vstupoval v platnost balík legislativních změn starajících se o naše bezpečí. Mimo jiné pár z*rdů napadlo označit jedno ze základních práv (nenapráskat sám sebe) za výmluvu a zpoplatnit ho, ale také pár změn ohledně ř.p., ze kterých pro mě plynulo násedující: pokud bych si chtěl udělat papíry na neomezené A za rok, kvůli věku bych nemohl. Takže jsem na podzim 2012 (tehdy mi bylo 21) přidal do sbírky i skupinu A, ale nejen to, chytlo mě to tak, že možnost, že bych pak neměl motorku, prostě nepřipadala v úvahu.. Jako začátečník bez zkušeností jsem se pídil po nějakém naháči, max. 600ccm. Na několik jsem se byl i podívat. S názorem, že pro začátečníka je silný sport blbost, jsem souhlasil a považuji ho za logický i teď..nicméně jsem se byl "jen tak podívat" i na krásnou modrou Ninju devítku, přeci jen ve srovnání s Ducati Monster 600 vycházela i levněji v té době. Chladná hlava mi vydržela při obhlídce tech.stavu, ale myslím, že jsem ještě nevyjel z ulice a logika byla kdesi v řiti a bylo rozhodnuto. Jinak den "obhlídky" této ZX-9R shodou náhod vyšel na den, kdy jsem si ráno na úřadě vyzvedl aktualizovanou plastovou kartičku, takže cesta na nově pořízené motorce ze Zlína do Prahy v sychravém počasí na konci října (na motorku jsem se jel podívat po práci, takže i v pokročilou večerní hodinu) samozřejmě po vlastní ose. Při této cestě jsem se také seznámil s praktickými důsledky absence palivoměru..naštěstí jsem tlačil asi jen 100m, benzinek je v ČR dost Předchozímu majiteli jsem samozřejmě vyklopil, jaký jsem zkušenný rajder, takže mi druhý den ráno volal, jestli jsem na živu
Tolik k pořízení. Od té doby jsme spolu s devítkou nakroutili cca 25 000 km, absolvolali spolu výlety k vyčištění hlavy i služební cesty, bezpočet servisních úkonů, výlet do Švýcarska a na závěr sezóny 2014 nehodu na dálnici.











Teď tedy hodnocení
ZX-9R je neskutečně univerzální stroj, skoro se mi nechce věřit, že jsem hned na poprvé našel, co mi sedí a i po záletech se k ní stejně vrátil jako k životní lásce. Je použitelná nejen jako ss, ale i jako polykač kilometrů nebo skůtr do města, mám i zkušenost, kdy jsem jel se spolujezdkyní po lesní cestě a šlo to. Je použitelná i pro indoor aktivity






Nicméně nejvhodnější je pro svižnou turistiku. Pro návrat z výletu nach Schweitz jsem zvolil trasu Luzern-Bodensee-München (dálnice) a pak z Mnichova do Passova bez použití dálnice a pak do Prahy, 11 hodin v sedle, ale do teď vzpomínám jako na super cestu a ne jen přesun.
Svižné turistice přeje i příjemná křivka výkonu+toč.momentu, kdy bych chování motoru v závislosti na otáčkách (subjektivně) popsal asi takto:
volnoběh-2000 tady motor řekne "tohle mi nedělej"
2000-3000 tady motor řekne "když jsem dobře seřízenej, tak ok, ale raději budu, když podřadíš"
3000-6000 tady je takové zrychlení, že předjedete většinu 4kolých vozidel, co vám dělají společnost na silnici
6000-8000 tady už je akcelerace sušná i na poměry motorek
8000+ jííízda
V porovnání s novější generací ss (ZX-10R, R1) samozřejmě ztrácí jak max. výkonem, tak podvozkem, ale zase nabízí široké spektrum využití a pokud najdete správné nastavení podvozku, žehlí i naše rozbité cesty.
Někoho možná zklame, že je na prd, pokud jde o jízdu se spoujezdcem, připadá mi to..nevím, jak to říct..divné. Ale jízda se spolujezdkyní naprosto v pohodě Dokonce, proti předpokladu, mám od spolujezdkyň kladnější recenze na jízdu na devítce, než na monstříkovi 620.
Další vlastnost, kterou bych vyzdvihl (alepsoň po zkušennosti s touto konkrétní devítkou) je spolehlivost. Úkony provádím dle manuálu a zaznamenal jsem jedině marginání problémy:
Baterka se bez varování odporoučela do věčných lovišť, což sice není zrovna marginální (a jet v horku tramvají v motohadrech pro novou baterku a pak doufat, že jsem na ulici správně odhadl příčinu problémuje, příjemné zrovna nebylo), ale těžko chyba motorky
Dále to bylo zaseklé lanko plynu, sice to znamenalo motorku asi km domů tlačit (i přes teplotu kolem 10°C jsem se zapotil), protože jsem neměl to srdce trápit spojku, ale odstranění problému snadné.
Původní papírové těsnění olejové vany už nebylo po těch letech v původní kondici a byll vidět lehčí průsak oleje. Rovnou jsem to spojil s přetěsněním zbytku.
Někde jsem zaslechl o tom, že by prý měla žrát olej, ale od výměny k výměně (po 6000km) jsem nikdy nemusel dolévat a ani žádný úbytek nezaznamenal.
Ohromě se mi líbí, o jaký kus techniky se jedná a dost úkonů, které na ní dělám, mi tím trvá déle, protože pak dělám stylem "když už mám dole tohle, mrknu rovnou i tam a když už jsem se mrknul tam, zkontroluju rovnou i tohle, když už kontroluju tohle, mohl bych vyčistit tamto...atd"
Závěrem ještě zmíním, že devítku považuji za úžasný stroj, který mi přirostl k srdci a po nehodě, kdy nás na dálnici sundal *** v dodávce, padlo rozhodnutí, že devítka se prostě opraví a nejspíš se jí to povede dříve, než mě O mém vztahu k mojí devítce svědčí i postup po této nehodě, kdy jsem si jí musel na valník vytlačit sám (sorry tati, ale když jsem viděl, jak tam najíždíš, nemohl jsem se na to dívat ) a až pak se zaobíral detaily jako návštěva lékaře a co vlastně ukáže rentgen.
Jinak hodnocení berte s rezervou, je to motorka staršího data výroby a pokud sednete na některý ze současných supersportů, budete mít pocit, že i je to trochu jiná kategorie. Objektivně vzato, chyby má (dalo by se douho mluvit na téma přesnosti řazení, brzd, podvozku, ...) ale osobně je nevnímám a ve finále stejně, pokud se člověk tlemí do helmy, ikdyž zrovna jede do práce, podle mě pak chyby neexistujou: -)
Aktualizace 2015, po nějakém tom večeru stráveném v garáži a hlavně nekonečných úvahách o barvě a finálním vzhledu přišel resurrection day. Vzhledem ke skutečnosti, že se jedná o starší motorku, ale rozhodně ne veterána, jsem rezignoval na originální vzhled a rozhodl se pro jednoduchost, kterou mám rád - černá lesklá nemetalická barva bez jakýchkoliv ozdob.




Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
mikaronos
mikaronos napsal 20.03.17 v 01:19 10b.

Ahoj, Super !!! Cítím to stejně.. To těsnění pod vanou musím udělat. rv. 96

Ejoo
Ejoo napsal 31.07.15 v 17:21 10b.

Pekna masinka, cierna je tiez pekna!

jirka1389
jirka1389 napsal 17.01.15 v 20:29

pekne napsane bohuzel ja svoji musel prodat a porad me to stve je to uzasnej stroj

TheSnail
TheSnail napsal 17.01.15 v 14:27

Díky
Jinak Kawa75: shodou náhod jsem i přes vlastnictví devítky nakazil ducatismem, ikdyž s menším holčičím monstříkem 620

Kawa75
Kawa75 napsal 17.01.15 v 10:25

jj, taky mám jednoho ninžika, jeden čas už jsem myslel že končím, ale nedokázal ji prodat...ninji opravdu přirůstají k srdci navždy

Více komentářů



TOPlist