PROFIL MOTORKY

Kawasaki ZX-9R Ninja (2002)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Phajatos
Vloženo 4.1.2025
Aktualizováno 5.1.2025
Zobrazeno 2 413x
HODNOCENÍ PROFILU OD 15 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Jedna z nejlepších silničních motorek která byla kdy člověkem vymyšlena a nikdy už se taková vyrábět nebude. První sériovka, co pokořila čtvrtku pod 10 vteřin.

Více fotografii

Motorka koupena od Chlapík z Prahy - Stála v garáži pod plachtou a moc toho nenajezdila. Pán byl v pohodě a bylo vidět, že říká pravdu.

Výška jezdce: 190 cm

První dojmy - První dojmy byly trochu rozpačité, protože motorka měla volný plyn, kdy jsem musel otočit rukojeť o třetinu, než začala zabírat. Celá táhla ke straně a řidítka byla nakřivo. Pán říkal, že se ve městě přehřívá a ventilátor jede pořád a že se na ní těžko zatáčí. Po motorické stránce to byla jinak symfonie, ale nějaká práce na ní byla. Údajně ji takhle už koupil a zvykl si a 12 let na ni takhle jezdil .. Tak jsem na něj jenom vytřeštil oči :-) Jedna vidle byla ohnutá, nechal jsem ji srovnat na stolici a od té doby to zatáčí a řidítka jsou zase rovně. Promáčklé hliníkové trubky mezi chladičem a motorem způsobovaly přehřívání a po výměně drží teplotu 83 stupňů a v létě v koloně jsem nejvíce viděl 104 stupňů. Povolený plyn jsem vyšteloval na lankách pod nádrží, protože u heftu to nestačilo a pánovi jsem slíbil, že se u něj zastavím, aby se na ní projel pro srovnání, ale za poslední 2 roky, co ji mám, jsem se u něho stavoval jen jednou a to nebyl zrovna doma :-) Takže ho svezení ještě čeká. Přimotal jsem na ní mezitím 15 tisíc km, ale na motoru to není nijak znát.

Motorku bych doporučil pro - Je to ideální sportovní mašina pro vysoký a velký lidi, které nebaví sedět jako vopice na brusu na dnešních supersportech. Kdo má rád strohost, jednoduchost a starou školu bez zbytečností, který nemají na motorce co dělat. Jede neskutečně a je to pro mě pokaždé překvapení, jak skvěle to jede, zatáčí a brzdí. Kdo chce jezdit a nechce se v něčem pořád šťourat a tak.

Doplňky na motorce - Vyhřívané gripy, Zadek s madly ze staršího modelu, větrný štítek, CNC páčky, rolny pro nahupovák, ochranné houby, sklápěcí řadička atd...

Recenze

Jak jsem se dostal k ZX-9R ? Cesta k ní byla bohužel opravdu dlouhá. Supersportovní motorky mě dříve tolik nezajímaly a přestože jsem věděl, že existuje, nikdy jsem si nemyslel, že by to pro mě mohlo být zajímavé. Před 20 lety jsem jezdil na ZX-6R model 2002 - zelená, jak to má být a nijak zvlášť mě nenadchla, protože v té době jsem vlastnil ZZR 600, ZZR 1100 a ZX-12R a všechny mi přišly pohodlnější. Jezdil jsem v té době 2 x měsíčně na motorce do práce do Anglie 1600km tam a za 14 dní zase 1600km zpět a takhle pořád dokola 8 let. Z té ZX-6R mě po čase bolela zápěstí a za krkem, tak jsem jí tenkrát prodal a víc jsem se o tyhle motorky nezajímal. Na ZX-12R jsem najezdil v pohodě 140 tisíc km a na obou ZZR- kách dohromady asi 150 tisíc km. Pak jsem do Anglie přestal jezdit a začal dojíždět v průměru 4 x týdně do práce v Čechách a to už bylo pouhých 130km, takže jsem začal zase uvažovat o něčem sportovnějším a volba padla na ZX-9R. Díky bohu. Teprve pak jsem si uvědomil, že jsem se díky vlastním předsudkům celé ty roky ochuzoval o jízdu na jednom z nejlepších strojů. které kdy člověk vyrobil. Ideální posed - devítka je stavěná pro vysoké a velké lidi, což jsem dříve netušil. Výkon, který i po více než dvaceti letech od výroby stále překvapí. Ovladatelnost a hravost, kterou jsem si na žádné jiné motorce víc neužil a musím zmínit i spotřebu, protože přes 7 litrů jsem se nikdy nedostal a to nejezdím vůbec ekonomicky. A spolehlivost? To je nejspolehlivější stroj, který jsem kdy sedlal. Snadno opravitelný, všechno je lehce přístupné, plasty se jednoduše sundají, ale není to potřeba, protože se mi nikdy nic nerozbilo. Jen jsem musel vždy vychytat mouchy předchozích majitelů a odstranit veškerá napadení kutilem a od té doby to vždy bylo bez problému. Když jsem zjistil, jak skvělý to je stroj, tak jsem si koupil ještě další 3 do zásoby, kdyby náhodou v budoucnu už nebyly hezké kusy k mání. Mám poslední roky výroby 2002, 2003, kdy je motorka vyladěná nejlépe. Zesílená kyvka, těžší klikovka a jedinou výtku mám k absenci zadních madel, která byla naprosto zásadní pro vázání nákladu a manipulaci na místě, a tak jsem si nakonec zadek překopal zpátky na starší model s madly.
Je to raketa na kolech, která mě nikdy nikde nenechá a zazlobila jen dvakrát, díky předešlému kutilskému napadení kdy se mi začala vařit baterie a umřela a tak jsem si říkal, že má nárok, že už tam je určitě roky. Koupil jsem novou a neproměřil si napětí dobíjení a po jedné rychlé jízdě šla za mnou pára a po zastavení už nenaskočila a umřela i tato týden stará baterie. Nefungoval regulátor dobíjení a při průzkumu mi došlo, že to je regulátor o polovinu menší, než tam má správně být z úplně jiné motorky a navíc měl odstříhané konektory a byl vetknutý do kabeláže kroutilovou metodou. Tak jsem pořídil originál a vrátil zpátky původní štekry a bylo opraveno.
Na devítkách jezdím velmi rád a beru si je na cesty do práce, na výlety, na letiště a všude, kde potřebuju jen rychle skočit a jet. Přeci jen ostatní ZZR-ka, která mám, potřebují delší dobu na rozehřátí, zvláště teď v zimě, zatímco ZX jede ihned po startu. Nevím, co víc můžu napsat. Sedám jen tak v garáži a kochám se pohledem na jejich tvary. Dokážu tak zasněně prosedět celé hodiny. Kdo vytvářel design ZZR 600, ZZR 1100 a ZX-6/9 R, tak byl estetický génius. Ladné a oblé křivky bez zamračených a ostrých hran, usměvavé a vlídné obličeje... prostě tyto motorky mají duši. Co má karburátor, to dýchá a co dýchá, to žije. Analogové budíky, žádné ABS, elektronika nebo podobné pí... žádný palivoměr, jen kohout. Jednoduchost, účelnost a spolehlivost v každém detailu. Co na motorce není, nemůže se rozbít. Jak to tady píšu, tak se mi začíná stýskat, protože jsem holky už asi 3 hodiny neviděl a od včerejška nevyjel. Zítra to napravím.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Phajatos
Phajatos napsal 14.01.25 v 20:08

RTSbike napsal 09.01.25 v 21:32
GSX eRa jsou taky na pohled hezký. Jel jsem kdysi na starý 11ce a na 750ce myslím obě rokem výroby někdy 89 ještě s kulatejma světlama a hranatejma zadkama.

Kali88 napsal 10.01.25 v 23:10
Díky. Dvanáctka byla dobrá. A to jak ergonomicky, tak samozřejmě výkonově. Vadil mi tam jen přístup k ventilům a baterce.

Tank7 napsal 14.01.25 v 07:57
Děkuju. Po pravdě prdel mě na silnici nikdy nebolela. Spíš mě bolela zápěstí a vzadu za krkem. Prdel jsem poprvé začal cítit až na terénních strojích. Tam mě zase nebolí nic jinýho

Tank7
Tank7 napsal 14.01.25 v 07:57 10b.

Skvělá recenze a úžasnej stroj, ale nejvíc tě obdivuju za tu vzdálenost, co si na těch sportovních motorkách urazil, sednout na to a jet do Anglie to chce plechovou prdel , ať se daří

Kali88
Kali88 napsal 10.01.25 v 23:10 10b.

Ani jsem to nedočetl do konce, ale za zkušenost s 12kou Ninjou se dává jedině desítka

RTSbike
RTSbike napsal 09.01.25 v 21:32 10b.

Je krásná i když jsem fanda do starších GSX-R tak tuhle bych chtěl taky mít..

Vladounreal
Vladounreal napsal 09.01.25 v 07:41 10b.

Teda draku recenze a popis bajku dobrá práce. Ty pocity jak uvádíš mám také. Každý den jsem v garáži a jen se kochám nebo aspoň poslouchám tu nejlepší muziku na světě ( zvuk mých Cruiserů ) Parádní stroj a Kawa snad už ani zelenější být nemůže.
Tak ať nám to v novém roce lítá jak v tom předchozím a ještě lépe.

Více komentářů



TOPlist