renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha XT1200Z Super Tenere (2014)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Morhoo
Vloženo 24.4.2014
Aktualizováno 27.7.2014
Zobrazeno 7 070x
HODNOCENÍ PROFILU OD 13 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 7.8

Popis motorky


Cendruo pro dospělé, s osobitým projevem i vzhledem. Co více k takové motorce na úvod napsat.

Motorka koupena od FIRMA:Y Moto Praha (Praha 4-Braník) - Nikterak valné, jsem už jejich zákazníkem, a tak mi v ledasčem vyšli vstříc, ale odbornost prodávajících je doslova tragická. Setkal jsme se se spoustou chyb a neznalostí.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki DL 1000 V-Strom: Zklamal mě minimální posun od předchůdců a zvolený design.
KTM 1190 R Adventure: Nesplňoval moje požadavky na výbavu a motorem je v trochu jiné dimenzi.
Triumph Tiger Explorer: Má ji už kamarád, navíc mi moc nesedí ten 3 hrnek a taky je na mou postavu nízká.
BMW R 1200 GS Adventure: Za tu cenu si představuju jistou exkluzivitu na silnicích.
Moto Guzzi Stelvio 1200: Styděl bych se na ni vyjet na ulici. Ten design je fakt za hranicí mého vkusu.

První dojmy - Byly již před 2 lety, kdy mi tehdy ještě první generaci půjčil kamarád na vyzkoušení a nebyly zrovna nejlepší. Tenerka se mi hodně líbila po motorové stránce, ale chyběla mi spousta věcí jako ukazatel zař. stupně, pokročilejší elektronika a hlavně mi motorka přišla strašně utopená na předek (do té doby jsem byl zvyklý na DL650). Druhá generace ovšem přišla se spoustou vylepšení, které mě nakonec přesvědčily o tom, že je tou pravou.

Motorku bych doporučil pro - Cestovatele 80% silnice 20% terén, kteří preferují pohodlí a nemají potíže s minimem úložných prostor.

Doplňky na motorce - Základní výbava verze XT1200ZE + sada kufrů, větrné deflektory, kryt pod motor WC, kryty zadní brzdy a kardanu WC, cestovní plexi, padací rámy Altrider, zvýšení řídítek ROX, rozšíření zrcátek SW-Motech, sada denního svícení TT.

Recenze

Tento stroj jsem si vybral proto, že v podstatě jako jediný na trhu dokázal více či méně pokrýt mé představy o velké pohodlné cestovní motorce s "adventure" nádechem. Nebýt toho, že se objevila nová generace pro rok 2014, tak bych dál vesele proháněl Stromka.

Moje první zkušenosti jsou vesměs pozitivní, po prvních 1000 kilometrech můžu bezpečně říct, že jsem neudělal chybu. Za největší kompromis považuji úložné prostory, které v kombinaci s originálními kufry nedají dohromady ani polovinu místa, jakého se mi dostávalo na DL650. Ale to lze vyřešit doplňky podobně jako nízko položená řídítka, které jsem si musel nechat zvýšit o cca 6 cm, aby jakš-takš vyhovovala mým 196 cm. Mezi nejsilnější stránky S10 jednoznačně patří motor, byť to není žádný závodník, ale naprosto vyhovuje představám o cestování a převodovka. Ta je asi zatím vůbec nejlepší, s jakou jsem měl možnost jet. Jednotlivé stupně tam skáčou přesně již s nepatrným pohybem v kotníku a neutrál nemám problém zařadit v jakékoli situaci jak nahoru tak i dolu. Jen ten ukazatel zařazené rychlosti by mohl pracovat trochu rychleji, ale vzhledem k tomu, že předchozí generace ho postrádala úplně, tak je to stále pokrok. Přístrojovka samotná je asi to nejhezčí, co kluci japonští na S10 vymysleli. Líbila se mi hned a až na pár detailů, jako chybějící informace o nastavené rychlosti tempomatu a fakt, že levý i pravý display vykazuje trochu jiné hodnoty kontrastů, je dle mého názoru vrcholem technické dokonalosti. Dokázal jsem díky ní zanevřít i na klasické budíky, které jsem do té doby horlivě prosazoval. Brzdy pracují dobře, vzhledem k tomu, jakou váhu mají na starosti a kombinované ABS funguje přesně tak, jak bych si představoval. Podvozek patří také mezi to, co by se mělo vyzdvihovat. Bezvadně si poradí i s našimi silnicemi a elektronická nastavitelnost je další bod k pohodlí. Podobně jako široké a výškově stavitelné sedlo. Ovladatelnost na místě je velice dobrá, vzhledem k níže položenému těžišti a člověk by ani neřekl, že má pod sebou nějakých cca 270 kg, ale do zatáček se jí už tolik nechce. Ačkoli porovnávám hlavně s DL650 a tam je opravdu těžké hledat konkurenci. Spotřebu a jízdu se spolujezdcem zatím posuzovat nemůžu, ale v době zajíždění se ta indikovaná pohybovala kolem 5,3 l, což je tak nějak, jak jsem předpokládal. V kombinaci s 23 litrovou nádrží to znamená slušný dojezd nad 400 km, na což jsem byl zvyklý i na Stromu. Servisní interval jednou za 10 000 km je pro mě tak akorát na sezónu.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
auslaender
auslaender napsal 11.02.15 v 15:02

Nazdar, dufam ze ti robi Tenerka stale radost! Minuly tyzden som si ju doprial aj ja :) Ten kryt kardanu a motoru sa mi paci len ani za divu svinu sa neviem dovtipit od akeho vyrobcu so skratkou WC to mas.
Vies mi to prosim poslat z kadail to mas.

Dakujem!

Acalera
Acalera napsal 02.10.14 v 22:48

Ahojky moc ti ji přeju. Já mám XT od roku 2011 a nemůžu si ji vynachválit. Projela Evropu i enduro vložky a drží jak víno . Vylepšil jsem si ji od fy Motech se vším všudy a je to krasavice. Tak hodně km a pal gumy. Aki.

justyn
justyn napsal 01.05.14 v 21:55 10b.

Nejhezčí cestovní enduro Máš vkus Tak mnoho km v sedle Tenerky a posílám jasných 10b

crxjet
crxjet napsal 28.04.14 v 22:16 10b.

parádní motorka. a s tím Stelviem s tebou souhlasím, je vošklivý jako svině

Jenik789
Jenik789 napsal 28.04.14 v 09:28

S12 XT1200ZE je libustka . Doraz na nas mezinarodni sraz Supertenere v zari, bude to na Morave

Více komentářů



TOPlist