PROFIL MOTORKY

Yamaha XT1200Z Super Tenere (2010)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník ladinhlad
Vloženo 17.4.2020
Aktualizováno 8.12.2020
Zobrazeno 2 091x
HODNOCENÍ PROFILU OD 12 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Velká, silná, pohodlná, krásná.

Více fotografii

Výška jezdce: 188 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW R 1200 GS: Po přečtení mnoha článků, testů a inzerátů nejsem přesvědčen, že by to byla lepší volba.
Honda CRF1000L Africa Twin: Je to určitě parádní motorka, ale na cestování ve dvou je vhodnější Super Tenere

První dojmy - Ve srovnání s V-Stromem 650 úžasný tah motoru.

Motorku bych doporučil pro - Na cestování ve dvou, nebojí se polňačky či horší cesty.

Doplňky na motorce - Padací rámy, prodloužení před.blatníku, navigace s držákem, jiný držák plexi s možností nastavení sklonu, výšky a možností hrazdy na navigaci.Mám objednané rozšíření zrcátek, zásuvky USB s teploměrem a voltmetrem, nafukovací sedák. Pořídím ukazatel zař.rychlosti a vyhřívané hefty.

Recenze

Po šesti letech na V-Stromu 650, se kterým jsme byli ve dvou v Albánii, projeli Rumunsko atd. a se kterým jsem byl mimořádně spokojen po všech stránkách, jsem si pouze z důvodu, udělat si radost chtěl pořídit něco jiného, silnějšího. Zatím jsme na Tenerce najeli cca 1000 km. Oproti V-Stromu je těžší na manipulaci na místě, jinak se vyšší hmotnost nijak neprojevuje. Motor je konstruovaný pro cestování, výkonu je podle mne přehršel, je to pro jezdce zajisté příjemné. Posez je podobný jako na Stromku, za jízdy je výrazně lepší rozhled, asi jako z velblouda. Líp se klopí do zatáček, myslel jsem doposud, že líp než na Stromku to už nejde. Podvozek tak nějap plavněji přelítne nerovnosti na cestě. Spolujezdes i ručnovodič mají víc místa, jezdec nesedí v dolíku, ale může si poposednout, což je fajn. Manželka si vše pochvaluje, sedí se jí líp než na Stromkovi. Sedadla jsou ovšem tvrdší, vadí mi to, budu to řešit "nafukovacím polštářkem-už ho mám objednaný. Pozitivum je, že mne zatím nebolí záda, což na Sromku bolela-čas ukáže. Dost laboruju s origo plexi, fouká mi na helmu dost hodně, musím to vychytat. Tenerce moc nevyhovují malé rachlosti i když motor snáší i 2500-2000 otáček, líbí se mu když se za heft řádně vezme. Síla a akcelerace jsou nesrovnatelné i když výkon V-Stroma pro běžné cestování bohatě stačí. Spotřebu mám 5,6l/100, je to cca o litr víc než měl Stromek. Víc zatím psát nechci, doplním až toho víc najedu, na každou jízdu se vysloveně těším.
Po půlročním ježdění a najetých 6000km
Takže znovu, posledně jsem psal dojmy po prvních kilometrech. Tenerka je mnohem pohodlnější než V-Strom, mám jaksi větší jistotu, je stabilnější, zatáčky projíždím svižněji, brzdy z mého pohledu naprosto parádní. Na Stromku jsem neměl ABS, z mého pohledu hlavně na mokru jsem s ABS klidnější. Nafukovací polštářek se mi neosvědčil, koupil jsem ho a poslal po měsíci dál. Ano, prdel nebolela, ale jako bych neměl ten správný kontakt s motorkou, zkoušel jsem různé stupně nafouknutí či vyfouknutí a ne, neumím to vysvětlit. Pořešil jsem to následovně-když mám jet dlouhou cestu, obékám pod motogatě cyklistické kraťasy, které mají jakousi gelovou vycpávku a pro mne super. Nebudu se sedlem nic dělat. Hlavní důvod je nejistý výsledek. Znovu se vrátím k plexi. Na origo plexi jsem pořídil deflektor a jsem spokojen, už jsem myslel, že ten deflektor vše vyřešil, ale manželka cítí turbulence zezadu na přilbu a na krk. Takže zřejmě budu muset pořídit turistické plexi, které je celkově větší. Jen nejsem zatím rozhodnut které. Jeden kolega mi doporučuje a je spokojený s PLUIGem, jiný s givi...Kdyby se chtěl někdo podělit o zkušenosti, budu rád. Jde mi jen o to, abych něco nekoupil, co bude stát za prd. Měřím 188cm.Fajn je, že Tenerka má možnost nastavení výšky sedla do dvou poloh-nižší a vyšší. Zkoušel jsem obě, zůstal u vyššího. Posez a vše je lepší, jen člověk musí myslet na to, že má vyšší těžiště a tím pádem "kratší" nohy. Když jedu s manželkou, musím dávat pozor, abych při zastavení nešlápl do díry a nevyválel se.
A k motoru. Jezdím převážně ve dvou a proto na turistický režim, motorka mi na sport.režim připadá dost divoká, třeba při rozjezdu či prudké akceleraci na jedničku, dvojku. Ale je možné, že změním názor. Možná mi ten turist. režim vyhovuje, protože prostě nezávodím, snažím se jezdit klidně a bezpečně .Výkonu mám dostatek, krouťák bezva. Spotřebu měřím pravidelně od plné do plné, pečlivě sleduji. Mám spotřebu 5-5,6litrů, většinou 5,3l/100. Počítač na motorce ukazuje spotřebu cca o 0,4l příznivější. Furt srovnávám Tenerku s V-Stromem, nelituji a nic bych na Tenerce neměnil, nic mi nechybí. A ta trošku vyšší spotřeba (já vím, spotřebu motorkář neřeší) je nepodstatná a určitě stojí za ten krouťák, výkonovou rezervu a sílu, kterou člověk cítí. Jediné, co vnímám negativně, při řazení z mého pohledu dost hlasitě cvakají rychlost. Spojka funguje jak má, kapalinu jsem vyměnil. Ale možná je to jen můj blbý dojem při mém srovnávání se Stromem.
Pneumatiky jsem obul METZELER TOURANCE, nemám k nim sebemenších připomínek, řekl bych, že jsou srovnatelné Michelin Anakee II, na kterých jsem jezdil 6 let na Stromkovi. Jen mám dojem, že rychleji ubývají . Uvidím. Jinak jsem pořídil vyhřívané hefty KOSO, boční deflektory plexi, navigaci Navitel G550 s mapami IGO a nějaké zásuvky , rozšíření zrcátek (Čína), zvýšení řidítek, a hlavně ukazatel zař.rychlosti GIPRO.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
frufruST
frufruST napsal 21.06.20 v 09:42 10b.

raději implantuj do sedla 20mm gelovou vložku, než nějaký polštářek. Za 2h to máš hotové. (9z10ti prdelí doporučuje)

Serwajz
Serwajz napsal 28.04.20 v 23:09 10b.

:D super :D

Bebel17
Bebel17 napsal 24.04.20 v 22:27

Je super. Pre 2 určite lepšie ako afra... robustná, spoľahlivá, kardan, čo vydrží. Do terénu ťažšieho ee, ale ako spoľahlivý koráb pre dvoch na parádu. Užite si ju, veľa šťastných kilometrov

Bebel17
Bebel17 napsal 24.04.20 v 22:22 10b.

Je super. Pre 2 určite lepšie ako afra... robustná, spoľahlivá, kardan, čo vydrží. Do terénu ťažšieho ee, ale ako spoľahlivý koráb pre dvoch na parádu. Užite si ju, veľa šťastných kilometrov

Milan1963
Milan1963 napsal 24.04.20 v 17:04 10b.

Dobrá motorka, at' ti dělá jen radost.

Více komentářů



TOPlist