bmw_stratos_kveten



PROFIL MOTORKY

Yamaha XT1200Z Super Tenere (2011)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Roman27395
Vloženo 28.12.2015
Aktualizováno 8.7.2017
Zobrazeno 6368x
HODNOCENÍ PROFILU OD 52 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Nedoceněná a neprávem opomíjená vynikající cestovatelská motorka, která nezklame.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:MOTO Šikule (Rodvínov)

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW R 1200 GS: poměr ceny ke skutečnému technickému stavu nabízených motocyklů zcela mimo realitu, leckdy i zdravý rozum
Honda VFR 1200X Crosstourer: ojeté zatím skoro nejsou

První dojmy - První dojmy velmi příjemné, asi to každý při nákupu té své motorky poznal. Motorka v mých očích byla velká, krásná a pohodlná. Už od samého začátku mě neustále překvapovala svými vyváženými vlastnostmi, které tvoří výborný celek.

Motorku bych doporučil pro - Jak jsem již napsal, pro každého, kdo má rád rychlost, pohodlí a motovýlety.

Doplňky na motorce - Sada originálních bočních kufrů, topcase Givi s brzdovým světlem, vyhřívání rukojetí, centrální stojan. Dokoupil jsem plexi MRA s deflektorem, padáky a rozšíření stojánku.

Recenze

Protože moc nechápu smysl některých příspěvků v tomto fóru, které jsou bez relevantních údajů, kdy buď přispívající neumí psát (nebo se mu nechce), nebo motorku právě koupil a ani nemá o čem psát, což řeší poznámkou „Doplním později..“ a většinou už nic nedoplní, se budu poctivě snažit sdělit čtenářům své zkušenosti s „Tenerkou“.
Má cesta k ST byla obdobná jako u většiny ostatních majitelů motorek nad litr objemu. Po několika letech na V-stromu 650 jsem jednoho dne dospěl k rozhodnutí, že, je mi „malý“, že ho prodám a uvidím co dál. Po prodeji jsem prošel krátkým intermezzem, kdy jsem si potřeboval ujasnit v hlavě, co vlastně chci a zda vůbec motorku k životu potřebuji. Jak to dopadlo je jasné, po cca 3 týdnech přemítání bylo jasné, že bez motorky být nemohu! Z čeho ten pocit pramení, je vcelku jedno, máme to většinou podobné a každý motorkář to zná. Myslím „motorkář“ a ne „Ten, kdo jen má motorku“. 
Tak tedy ano, koupím si další motorku. Je ti 45 let, něco máš za sebou, v hlavě také už tak nějak srovnané co vlastně od života chceš, tak nemarni čas malichernostmi a jezdi! Chci kardan a královský objem nad 1000cm3. Nechci italskou motorku. To byla má základní měřítka. Na funglovku jsem neměl patřičný obnos a vlastně ani srdce. Mám i další koníčky, rodinu a rozum.
Paleta poptávaných strojů se tím pádem smrskla na tři shora uvedené. Hondy CT nebyly moc k mání, k BMW se nebudu ani vyjadřovat, skoro pořád se to řeší a stále je to stejné. Aby nedošlo k mýlce, nehaním jejich schopnosti, to zase ne. A tak dozrála myšlenka na Yamahu ST. Snad od té doby, co jsem ji vloni viděl na živo, snad pro relativně příznivou nabídku splňující mé představy, no a hlavně pro ten její kukuč . Co si budeme povídat, většina z nás kupuje své miláčky srdcem a ne proto, že je to „výhodné“. Neznám nikoho, kdo si říká, že motorka se mu sice moc nelíbí, nemá ji rád, ale byla to výhodná koupě, tak ji má. Tedy vyjma dojíždějících do práce. Pokud máte motorku pro zábavu a jako společníka na cestování, tak své těžce vydělané peníze prostě za ni dáte, protože ji chcete.
Zpátky ke stroji. Vzal jsem si den volna a objel několik předem vytipovaných a domluvených inzerátů. Na místě se ukázalo, že fotky ne vždy korespondovaly se skutečností. Bylo to únavné, ale přínosné. Okružní cestu po ČR jsem zakončil v J. Hradci, kde na mě čekala bílá krasavice. Naštěstí mi prodejce počkal, stav byl O.K., vše ostatní také sedělo. Předběžně jsme se dohodli a za 3 dny jsem pro ni jel.
Technické údaje o motorce si každý umí najít, ale říkám upřímně, že čísla na papíře či v tabulkách jsou jen čísly. Motorka jede nádherně, má příjemný hluboký zvuk, který dává na vědomí, že ty koně tam prostě jsou. Při přepnutí do S módů je to raketa, což potvrdí i pár zmrzlinářů, s kterými jsem jen tak „dováděl“. Takže výkon, projev a zvuk dvouválcového motoru je super. Já vím, že jsou i silnější stroje, ale ruku na srdce, kdo z vás využil kdy skutečně všechny papírové koně co pod sedlem má? Je to cestovatelská motorka pro rychlé přesuny i pro kroucení zatáček okolo komína. K tomu byla stvořena. Navíc je fajn, že nad mou bezpečností bdí pár elektronických strážců stylem anglického majordoma, tj. že o nich nevíte a zasáhnou, až když je skutečně potřeba. O kvalitě japonského zpracování Made in Japan netřeba pochybovat. Co mě však dostalo, je její neskutečné pohodlí. Čím dál jedu, tím více to oceňuji, stejně jako spotřebu lehce nad 5 litry, díky které nemusím stavět u každé čtvrté čerpačky. Dále oceňuji výtečný uvolněný posez za řídítky a vykrojení nádrže, kdy mám nohy příjemně u sebe a zároveň na mě nefouká ani neprší. Sedlo je pro menší postavy lehce výškově stavitelné a viděl jsem dokonce na tomto stroji i drobnou ženu. Tím se dostávám k váze, která je sice znát, ale není to nic překvapujícího. Takto velké stroje prostě svou váhu mají, u ST je navíc skvěla vyvážená, tak opravdu o ni víte jen při laborování na místě. Za jízdy se chová podobně jako předchozí V-strom - parádně. Rám je tuhý a tlumiče jednoduše nastavitelné, tak si jen tak plavně pluji nad nejrozbitějšími úseky naší silniční sítě. Motorka je jako celek velmi dobře vyladěna a sladěna, vše je tam, kde má být.
A co nějaké chyby? Na to se těžko odpoví, když ji máte rád… Co třeba? Že nemá ukazatel kvaltu - mě to nevadí, koukám před sebe a ne na budíky, řadím podle situace a ne podle čísla. Ale někomu to může chybět. Že originální kufry nejsou objemem největší ve své třídě - zatím bohatě stačí, když by ne, mám ještě válec. Na druhou stranu kufry nerozšiřují profil motorky do stran a nevypadá jako stěhovák. No a třetí „chybka“ - pod předními světly má jakési „desingnově“ prázdné místo. Ano, je to věc vkusu, Yamaha sem totiž standardně instaluje originální přídavná světla, která jsem však přesunul do stran na padáky (svítí parádně) a místo nich jsem doinstaloval clonu od Touratechu. Nové modely ST už tu clonu mají z výroby. Je to ale „chyba“?
Závěrem shrnutí mých pocitů po půl roce ježdění a cca 6 tis najetých km. Yamaha XT 1200 Z Super Tenere je pěkná a fortelně udělaná motorka určená na jakékoliv cestování, okolo komína i na konec světa. Všude, kde s mou „Sněženkou“ (jak ji pokřtily mé děti) zastavím, vzbuzuje zájem. O tyto motorky se nezakopává na každém rohu a navíc v bílé jí to opravdu sekne. Kdo ji zkusil, je z ní příjemně překvapen. Vyzkoušel jsem si i já na oplátku ta slavná „GS“, ale tak nějak mi prostě nesedí, možná provedením detailů, možná projevem motoru, možná jsem už zmlsaný yamahou, možná nerad chodím s davem, ale možná je to tak, že co motorkář, to jiný názor, to jiné pocity. Jsem velice spokojený a doufám, že dlouho budu. Pokud tedy přemýšlíte o pořádné cestovatelské mašině, zkuste i SuperTenerku. Stojí opravdu za to.
Ať ale máte jakoukoliv motorku, přeji všem hodně nádherných motokilometrů a třeba někdy někde na sebe mávneme 
No a pokud máte to podobně jako já a chtěli by jste někdy společně vyrazit, klidně napište  Rád vyrazím kamkoliv.
25.4.2017
Dosud nalitano 50000 a vse bez problemu.Vyme a topcase za pseudohliniko y kappa,jednou pokrtena polozenim na krizovatce-jsem holt vul ale cenna zkusenost.Parkrat Alpy,letos v planu vychod.Jinak sva slova v hodnoceni jen po case podtrhuji! Obouvam scorpion traily,tankuji 100 natural a pravidelne servisuji.Fotky take nejake dodam,bohuzel radeji jezdim nez pozuji. Preji vsem hodne pohodovych km v r. 2017.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
.DJ.
.DJ. napsal 11.02.18 v 01:49

Jedním slovem paráda S popisem se 100% ztotožnuji a nelze než souhlasit.Určitě můžem dát nějaká polet PS: V bíle perleti je fakt nejhezčí

.DJ.
.DJ. napsal 11.02.18 v 01:48 10b.

Jedním slovem paráda S popisem se 100% ztotožnuji a nelze než souhlasit. PS: V bíle perleti je fakt nejhezčí

MiKXX
MiKXX napsal 29.12.17 v 06:13 9b.

Více komentářů



TOPlist