renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha XT1200Z Super Tenere (2014)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník wp_thunder
Vloženo 7.12.2019
Aktualizováno 7.12.2019
Zobrazeno 4 341x
HODNOCENÍ PROFILU OD 12 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


April II :), robustní plnoštíhlá kráska na hltání kilometrů s parádním průběhem motoru a komfortem na rozdávání s lehkou nadváhou.

Více fotografii

Motorka koupena od Kubamoto.cz Honza Kubíček - Perfektní jednání, skvělá domluva

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki DL 1000 V-Strom: Nebyla na inzerci taková, která by mě zaujala.
Triumph Tiger Explorer XC: Z hlediska dlouhodobé spolehlivosti vyšla Yamaha lépe
Ducati Multistrada 1200 Enduro: FInančně mimo mé možnosti
Honda CRF1000L Africa Twin Adventure Spo: Cena a zatím jako starší moc nejsou.

První dojmy - Kde sakra ta váha je, vždyť to má bejt těžší než Caponord ? Sametovej průběh motoru, ale ne tak nudnej jako u Afriky, po přepnutí do sportu vykouzlí výtlem na tváři stejně jako Caponord. Precizně naladěnej podvozek, bezchybná ergonomie posezu. Po prvních 50ti km jsem se na ní cítil jako doma a tak nějak tuším, že jsem těžko mohl vybrat lépe. Jako nejlepší důkaz mám, že po vyjetí od baráku a přepnutí do módu S, jsem řval radostí do helmy a vydržel v týhle euforii skoro celou cestu, každý zatáhnutí heftu mě vystřelovalo do vesmíru...:)

Motorku bych doporučil pro - Pro všechny kdo nechtějí jen cestovat kolem komína, ale lákají je dálky no a samozřejmě pro mě :).

Doplňky na motorce - Padací rám Outback Motortrek, topcase Givi Maxia, nosiče a boční kufry Bumot, držák navigace RAM, 2xUSB zásuvka

Recenze

Miloval jsem svoji Aprilii ETV1000 Caponord, ale přeci jen rok výroby 2002 a styl mého cestování mě donutil popřemýšlet, jestli by nebylo lepší trochu omladit stroj. Když jsem se o tom bavil s tátou, jen mi řekl, hele peníze budou my ne a jestli po tom toužíš udělej to, což bylo tak nějak s mým smýšlením v dokonalé shodě. Tak jsem zkusil dát inzerát na April a během týdne si ji Petr odvezl. Je nadšenec jako já, a je pro mě super pocit když vím, že šla do dobrých rukou.
No a já po složitém rozhodování jsem volal Honzovi Kubíčkovi z Kubamoto jestli by se někde nenašla Tenerka nebo V-Strom. Odpovědí mi bylo, Tenerky tu mám 2 a po zaslání fotek bylo jasno. Modrá 2014 střelená na předek. Vidle do luku (pouzdra i trubky v háji), přední kolo na hadry (prasklej ráfek). Už z fotek to vypadalo, že není nějak drasticky odrbaná a boky byly v pohodě. Naložil jsem Jardu z Motoservis Svoboda a s dohodou, že pokud se ji podaří dát na kola do určité sumy chci ji... A tak se také stalo :). Pravda výsledná oprava překročila celkem o dost rozpočet, ale i tak to stálo za to...
Takže verdikt: Nové kolo i blatník mi k tomu už sehnal prodejce, vidle se daly nový, byl v háji čep řízení (vyroben nový), rovnaly se brejle a vařilo se přední lešení. Po opravách jsem si ji v prosinci konečně převzal. S ohledem na to, že jsem se do ní zamiloval už ve fázi nákupu použil jsem historických pravidel a na počest April jsem ji překřtil na April II.
To, že si sednem bylo jasný hned po ujetí prvního kilometru na benzínku. Posez super. Pocitově díky štíhlé stavbě u nádrže a oddálenější palubce jsem si připadal mnohem výš než na Caponordu. Všechno mě tak nějak obklopilo a bylo to naprosto přirozený. Největší překvápko byla váha. To že ná nadváhu jsem věděl a proti April je o dobrých 15kg těžší, ale dovedně to maskuje, protože manipulace na místě byla lepší než s April. Po rozjetí to spadne úplně a jak je nahoře štíhlá vůbec si nepřipadáte jak na mastodontu...
Motor má pro mě super charakteristiku, hladkej zátah, krásnej zvuk a 2 mapy podle jízdního stylu a podmínek je víc než potřebuju. Někdo jí vyčítá že by výkonu mohlo být víc, ale na druhou stranu s ohledem na určení mi to přijde naprosto v pořádku. Rozhodně na mód S, umí vystřelit parádně. Převodovka je dobrá, rychlosti tam zapadají s chirurgickou přesností a celý je to tak nějak naladěný s grácií, ale nepostrádající dynamiku.
Podvozek je pro mě asi největší změna proti April je vidět že funguje mnohem lépe a byť naladění April bylo super, tady je vidět ten rozdíl let ve vývoji a celkově je to o dost dál. K tomu je ta moje krasavice ve verzi ZE, takže plně elektronicky stavitelný, s dvoustupňovou kontrolou trakce a ABS - nevím jestli to potřebuju, ale bylo to tam, tak se to třeba bude hodit :).
Palubní přístroje a ergonomie ovládání je příkladná, všechno je tak nějak intuitivní a tam, kde to má být. Jsem tedy velkej nepřítel digitálních her místo ručiček, ale musím uznat že palubní displej ukazuje co má a nakonec jsem se s tím smířil... Ještě se musím doseznámit ale v základu prostě OK.

No a abych jen nechválil, tak níže uvedu také pár skvrnek na této krasavici... které mohly být vymyšlené lépe... Úložný prostor, tak nějak bych čekal, že na takto velké motorce ho bude hafo, ale není. U april se pod sedlo vešlo vše potřebné, tady není skoro žádný prostor, takže kam s lékarničkou, sadou Antipichu a vestou je ve hvězdách (teda není řešení mám, ale bude drahý - schránka do pravého nosiče kufrů). Umístění baterky, nouzového nářadí pod pravou boční kapotáž.. no nevím, tyhle věci by měly být dostupné bez nářadí a rychle. Baterie otočená skoro o 90st, jako proč? Díky poloze je velmi omezený výběr, protože většina umožňuje instalaci max do náklonu 30-45st. Zpětná zrcátka umístěná dost nevhodně a naštelovat je aby bylo něco vidět je těžký, uvidím jestli pomůže když budou vějš nebo dám extender aby šly víc do stran. A to je asi tak vše co mi tak trochu vadí a nesedí.

Zatím nemám najeto moc ale všechny ledové prosincové kilometry mě přesvědčily že motorka plně vyhovuje mým potřebám a pokud nebudu chtít jezdit těžkej offroad a budu vozit krásné slečny :) - vše bude perfektní. Jako polykač kilometrů na dlouhé cesty bude April II důstojným nástupcem svojí předchůdkyně. Na rozbitých silnicích je jako doma a šotoliny jistě zvládne taky beze ztráty kytičky.

Takže asi tak... uvidíme až budeme mít odjeto víc jestli se mé smýšlení neupraví, ale tak nějak tuším, že moc nee :)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
dundee5
dundee5 napsal 01.06.20 v 17:17 10b.

Moc pěkná, ať dělá jen radost!

jarykurejs
jarykurejs napsal 13.12.19 v 08:25

Ahoj Martine vypadá krásně,přeju ti mnoha šťastných kilometrů v novém roce a doufám že spolu uděláme nejakej malej vejlet.PS:Jeste jednou děkuji za tvého Capa mám tu motorku strasne moc rád.

Jenik789
Jenik789 napsal 11.12.19 v 14:28 10b.

Pekne jsi ji dal do poradku

wp_thunder
wp_thunder napsal 11.12.19 v 07:06

to delfuegos: Kupovat bouranou motorku a otázka proč... Za vším hledej finance ano velice rád bych měl moto novou nebo v super stavu ale prostě na to nebylo. Tahle Tenerka ve finále pořád s cenou vyšla levněji než by ji člověk normálně koupil. Ano byl to risk, ano klepal jsem se aby to klaplo a věř že hodně. Zejm dokud jsem neměl verdikt ohledně rámu. Druhá věc je že u této motorky se nemusím bát, že někdo stáčel kilometry a maskoval něco jen aby ji prodal... Tak jak byla zbořená byla i dovezená tudíž přesně vím vše co a jak a vím, jak to bylo opravený a vím, že se nemusím bát. Taky vím že v celkový ceně je i běžnej údržbovej servis a moto je komplet připravená se vším všudy. Nešel bych do bouraný za každou cenu, ale v tomto případě to vypadalo že to ekonomicky vyjde... Dost pomohlo i to, že kamarád co mi ji prodával k tomu už rovnou sehnal jiný přední kolo a blatník a druhej kamarád co ji opravoval měl na skladě ty vidle po zákazníkovi co si je objednal a nakonec nevzal...Hodně šťastných kilometrů. Martin

kovani.prazak
kovani.prazak napsal 10.12.19 v 23:39 10b.

přeji ti hodně š%tastných kilometrů . Mám ji taky a nemohu si vynachválit. Zbyněk

Více komentářů



TOPlist