renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha XT1200Z Super Tenere (2011)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník GrahaXT
Vloženo 27.11.2018
Aktualizováno 14.4.2021
Zobrazeno 3 306x
HODNOCENÍ PROFILU OD 12 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Krásná, těžká, pohodlná a né tak proflaknutá jako jiné značky... co víc si člověk může přát. ?

Více fotografii

Motorka koupena od EnzoMolinari (Mukařov) - Vynikající a rychlé jednání, není co vytknout za což mu mockrát děkuji ??

Výška jezdce: 174 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Triumph Tiger Explorer: Chtěl jsem rok 2011 tuším, ale po přečtení recenzí a následné komunikaci s majitely motorky jsem nakonec zvolil XTčko, samozřejmě, že dalším faktorem byla cena a narazil jsem na jeden kousek, kvůli kterýmu jsem přejel půlku republiky no a tam bylo rozhodn

První dojmy - Z prva absolutní nezvyk, ale po pár kilometrech jsem věděl, že to bude to pravé ořechové.

Motorku bych doporučil pro - Těžko říct, ale asi pro všechny kteří mají 174cm a více, kteří preferují pohodlí a nechtějí honit setiny na okruhu.

Doplňky na motorce - Vyhřívané rukojeťi oxford
Mlhové světlomety
Rozšíření brzdové páky
Ochranná mřížka světlometů
Nosiče kufru GIVI PLR 2119
Kryt motoru GIVI
Rozšíření bočního stojanu
Kryty ABS čidel
Plexi touratech
Ochrana zadní brzdové nádobky
Ochraná nanofolie nádrže
Toolbox

1508.jpg][/img]




Recenze

Chtěl jsem něco pohodlného, každý rok jsem jezdil mimo republiku i když třeba jen na víkend, ale jednoho dne jsem pořídil sporta (nevím co mi jeblo), ale nebyl jsem schopný ujet za den více jak 80km, všechno mě bolelo, výkon který jsem nedokázal využít a na okruh jsem to měl daleko a hlavně jsem měl stále nutkání vycestovat.
Najeto mám více než 1500km, za dobu 2 měsíců a to jsem nenajel za rok a půl na sportu. Momentálně absolutní spokojenost co se týče výkonu, pohodlí a spotřeby při ostre jizdě se člověk dostane na 5.5l a v cestovním tempu bez problému jezdím v rozmezí od 4.9 do 5.1. Většinou na nádrž ujedu 400km a tankuji přesně 20l, brzdy na jedničku na předků mi ABS nekecá do brzdění a dokonce na cestě jsem nezaznamenal zásah, ale co mě absolutně štve je ABS na zadní brzdě (nejde vypnout)...ale prý je na to finta ?.
Co se mi na tom líbí je jednoduchost základního servisu (svíčky, filtry, olej..) to si je člověk schopný udělat na cestě za pomocí základního nářadí.





..
Motorka bude určitě vynikající na dálkové cestování, jak sólo tak s batůžkem. Terén? určitě ne, Teda alespoň pro mě.. Šotolina? s trochou zkušenosti a odvahy určitě. Motorka má přece jen 260kg...
Co se týče manévrování na místě je to trošku fitko, ale při rozjetí naprostá paráda a ztráta pocitu, že jedete na parníku..

Takže konec roku 2018 a za tu chvíli jsem přesvědčen, že spolu zažijeme ještě hodně srandy.






No nic sezóna 2019 započala a už máme spolu 2 tis. kilometrů, které mě utvrdili v tom, že jsme si s motorkou sedli a dostalo se veškeré očekávání, které jsem od ní čekal. Co se týče Off road ( šotolina ) to dokonce předčila, sám nechápu jak 260kg bestie dokáže být tak jistá a čitelná!
Červenec se kvapem blíží a tak se nemůžeme dočkat až vypadneme na týden do Rumunska a já budu moct napsat první recenzi co se týče cestování s AUTOBUSEM jak jej přežívají mojí přátelé .

POSTŘEHY A ZÁŽITKY ROKU 2019
Konec roku 2019 je tady a blíží se nám rok 2020. Postřehů ze sezony 19 mám mnoho, co se týče spolehlivostí tak nemohu říci jedinou negaci a pověst STéčka dává za své. Počátkem sezóny jsem obul pneumatiky SHINKO 805/804 a mohu říct, že mě velmi překvapili, jelikož to byla má první zkušenost s tímto typem vzorku. Nájezd cca 6tis. kilometrů v Bosenké šotolině super, ale na nějaké to bahno to nebude, ale to asi žádná těžká motorka. Za to jsou, ale pecka na asfaltu, kde podrží a to i za mokra. Láska k STčku se prohloubila a neduhu nevypínatelného ABS vyřešil obyčejným vypínačem za 100kč.












Každopádně mám v průběhu zimy v plánu pořídit rozšíření bočního stojanu a toolbox.

I když je konec roku je za dveřmi a sezóna, začne za nějakou dobu už teď se nemůžu dočkat, až opět vyrazím za hranice republiky a kdo ví třeba KORZIKA možná TURECKO ještě vlastně sám ani nevím.






ROK 2020
V lednu padlo jasné rozhodnutí, jedem na KORSIKU pořídil lodní lístky ahmm v dubnu jsem je zase vesele stornoval, díky KORONĚ!
Počasí se pomalu umoudřilo a tak jsem alespoň sem tam vyjel , XTčku jsem pořídil novou baterku (stará byla původní) a ne v TOP kondici. Padlo rozhodnut pojedu aspoň po republice.
Za krásné 4 dny jsme dali 950km při spotřebě 4.9 litrů...nádhera při ceně benzínu 23Kč za litr. Jedná z hlavních předností je dokonalé zpřevodování a komfortu sedla řidiče!
Vzhledem k tomu, že doma čekáme přírůstek, šlo sedlo spolujezdce dolů a to musím Yamaze vychválit, je možnost za pomocí 2 šroubku sundat a použít jako místo pro bagáž a vozit válec o který se pohodlně opřu při delších přesunech.

ČERVEN
Tak máme červen a otevřeli hranice, no nic musím vypadnout alespoň do toho Rakouska, kde trávím krásných 5 promočených dní, ale co už mašina šlape jak hodinky nikdo nikde.

V celém Rakousku jsem si připadal jako jediný turista, jediný problém byl, že skoro všechny kempy byli zavřeny a na divoko si to v Rakousku prostě nelajznu. Nakonec jsem přespal v kempu u TRAUNSEE ve kterém jsem byl úplně sám.


Poprvé v životě mi v horských serpentýnách kontrola trakce zachránila před pádem, kdy na totálně hladkém a mokrém povrchu v režimu TOUR uletěla prdel, jako bych vlítl na led. No do prdele na motorce jezdím již nějakou dobu, ale tento moment zapříčinil, že jsem se skoro posral, a tímto děkuji šikovným JAPONCŮM za tento systém v tomto parníku!


Průběh výletu nakonec dopadl parádně najeto 2500km se spotřebou do 5l, bez jediného problému.
Snad situace dovolí a vyrazím ještě tento rok někam, teda jestli se zase všechno neposere a neuzavřou se hranice.

KONEC ROKU 2020
Tak máme konec roku, abych shrnul tento rok…no 2 lehké výlety, jeden chladný po ČR a jeden promočený po AT, nebylo to vůbec špatné, proč taky, tyto akce si plánuji s maximální pohodou ?
To, že KORSIKA ani TURECKO nevyšlo, se nedá nic dělat, taková byla situace. Na motorce toho tento rok moc nebylo asi cca 5 tis. KM. Nikdo mi nevymluví, že je to jeden s nejlepších těžkotonážních motorek! Krom prasklé žárovky za 100kč jsem opět nemusel nic řešit, je pravda, že hold kvalitní zpracování si vybralo daň na váze, ale raději budu mít motorku s vyšší hmotností, než abych řešil závadu za závadou.

ROK 2021
Tak pro tento rok jsem měl plánu v celku hodně, ale nakonec jsem se rozhodl motorku prodat, né že by jsem s ní měl nějaký problém nebo mi nevyhovovala, ale kluk začal jezdit na KTM sx 50 a velkou huntovat po poli se mi moc nelíbilo.

Nakonec padlo rozhodnutí pro změnu, vyměním za lehčí a to budˇ husquarna 701 enduro, nebo yamaha Tenere 700 za což bych byl mnohem rád a zůstal u srdcovky. :)
Konec konců pokud situace dovolí, byl bych rád za krátký výlet do Transylvánských hor…ale uvidíme.
Děkuji za každý kilometr , nikdy mě nikde nenechala ve štychu nikdy jsem nemusel řešit žádný problém. Doufám, že budeš sloužit novému majiteli stejně dobře jako mi!!

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
context
context napsal 05.04.21 v 14:32 10b.

Krásná ténérka taky jsem ji měl v merku, odradila mě cena při jejím nájezdu km... Přeji hodně najetých km bez nehod a dlouhou sezonu a, ať ti dělá jenom radost

jirkouš
jirkouš napsal 27.03.20 v 11:50 10b.

Pekna motorka, pekne vyuzita, pekne napsane. Uzivej ve zdravi

Jenik789
Jenik789 napsal 31.12.18 v 07:48 10b.

o tu bude pekne postarano

NXram
NXram napsal 14.12.18 v 10:44 10b.

Je to krásný křižník, také jsem po ní chvilku pokukoval, ale je to motorka hlavně na cestování a na mě málo zlobivá Je vidět, že ti dělá radost a to je dobře
Užívej si jí

5157
5157 napsal 04.12.18 v 20:26 10b.

Dobře napsaná recenze fajná motka taky byla v mém hledáčku.

Více komentářů



TOPlist