bmw_stratos_kveten



PROFIL MOTORKY

Yamaha XT1200Z Super Tenere (2012)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník mxFlash
Vloženo 15.11.2013
Aktualizováno 19.6.2015
Zobrazeno 10335x
HODNOCENÍ PROFILU OD 24 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Yamaha xt1200z - co k ní dodat ? velká, silná, hezká (subjektivní) a hlavně moje :)
rok výroby 2012, do provozu 2013

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:YMoto Praha (Praha 4-Braník) - Prodejce nové moto - v pořádku, snažil se prodat

První dojmy - dobrá ovladatelnost (nízké těžiště, kratší rozvor), na cestovní motorku docela jede, posez mi padl do ruky, podvozek na cesty necesty bomba

Motorku bych doporučil pro - Všem cestovatelům cestou necestou kteří požadují spolehlivost, dostatečný výkon a relativně malé provozní náklady a hodně jízdu ve dvou

Doplňky na motorce - Vysoké turistické plexi - originál Yamaha
plechový kryt pod motor (lopata, ta stříbrná) - origo Yamaha
adaptér pro plechový kryt pod motor alá edice Worldcrosser (to černé oplechování nad lopatou, chrání lambdy atd.) origo Yamaha
plastový kryt světel - originál Yamaha
přídavná mlhová homologovaná světla včetně držáků - SW Motech
padací rámy - SW Motech
Držáky kufrů -SW Motech
Topcase, boční kufry - SW Motech
Navigace - držák nerez vlastní výroby
podstavce řídítek - navýšení řídítek SW motech
polepy žluté wordlcrosser
diodové blikače originál yamaha
vyhřívané rukojeti (lepící pod originál gripy)
ochrana kluzáků předních vidlic z hliníku, nastříkané do barvy bočních plastů (tmavá šedá, skoro černá - kopie karbonových co jsou na worldcrosser)
rozšíření bočního stojánku vlastní výroby, kopie touratech
nerezový kryt nádobky brzdové kapaliny (zadní brzdy) a nerezové krytky čidel ABS s logem XT "homemade"

Recenze

Vybíral jsem mezi mnoha uchazeči (bmw 1200 gsa, triumph XC 800 a 1200, KTM 1190 - víc konkurence asi ani není) no a vybral jsem tento stroj. Vybral jsem ho, protože jsem chtěl motocykl na cestu necestu, daleké cestování a komfort.

Triumph 1200 dle mého soudu je výborná cestovní motorka, která je dělaná ale pouze pro cestování po zpevněných komunikacích. Tam kraluje z výše uvedeného výběru. Mimo cesty už ztrácí svojím podvozkem. 800 se mi zase zdál málo, protože 90% cestování po cestách jezdím naložen a ve dvou a tak jsem chtěl rezervu ve výkonu.
Co se týče KTM 1190, ta mi zase přišla až moc brutální na takovéto pohodové cestování.
A BMW jsem vyřadil z důvodů, které nejsou možná pro každého pochopitelné, ale kvůli srdíčku (nemám prostě BMW v lásce, hlavně kvůli lidem kteří tuto značku kupují, Je to škoda, motorka za to nemůže(všichni ale nejsou stejní a já je do pytle neházím)). Navíc jsem nechtěl motorku kterou má každý třetí cestovatel a je ji všude plno.

Vybral jsem to co jsem vybral a jsem nadmíru spokojen. Navíc + hrálo to, že jsem byl dlouho majitelem vymazlené XTZ750. v minulosti jsem měl převážně yamahy a tak prostě ladička opět začla tlouct v mém hrudním koši.

zkušenosti spotřeba:
Tak napíšu zatím mé postřehy s průměrnou spotřebou u yamahaxt1200z superténéré r.v. 2012, najeto 15500km. já řidič mám 100kg živé váhy + nějaké věci, takže cca 110kg a 2 metry
nejnižší spotřeba se mi povedla na cestě 55km po hlavní silnici č.11, kde jsem jel v provozu a nějak vášnivě jsem nepředjížděl. jel jsem s ostatníma autama do tej stovky (na motorce mám příslušenství o váze cca 30 kg (3 kufry, padáky atd.) - spotřeba 3,7 l/100km
nedávno jsem byl v sedle 6 hodin, jel jsem technické couračky v polsku, trochu jsem za to bral a nebyl jsem brzda provozu. 140 normálně na hlavní, sám bez kufrů. pak nějaké technické pasáže v horách a v polsku v lesích a šotolinách - celková spotřeba 5.0 l /100km což je normální dlohodobější
když jsem za to opravdu tahal, jako že opravdu aby to jelo, pila, broušení stupaček v zatáčkách běžně, s kuframa, spotřeba 7,5 l/100km - 8.0 l/100km a to ve dvou

takže za mě závěr, bomba
dědkové nebo nevášniví řidiči s tím budou v pohodě jezdit do 4 litrů furt

zkušenosti závady:
povolený nipl (drát v zadním kole), vyřešeno jako reklamace. Nipl se povolil a uletěl, byl jsem na slovensku a domů jsem dojel bez jednoho drátu. Další závada, ztráta v hodně silném blátě gumové krytky na vnitřní straně v kyvné vidlici (na cestě přelepeno "emerickou" páskou, doma dána zátka nová za 270 Kč v námaze + silikon, tak snad už neupadne).
Pak deformace způsobené pády které jsem zavinil vlastním přičiněním, jinak zatím nic a tenerka pořád vrčí a chtěla by jezdit... njn, když ale na ni není čas, to je pak těžké. Doufám, že si nebude chtít najít jiného jezdce, protože ženy tohle dělají, v případě nízké aktivity muže.. a tohle je sakra dobrá ženská !


zkušenosti cestování:
pohodlné, mám postavu 200 cm, našel jsem si pozici. nebolí mě záda, řídítka krásně široká. Musel jsem si je ale navýšit o podstavce. Spolujezdec jezdí semnou často, pozice na sezení říká, že je dobrá, nestěžuje si a 500km a více nemá problém ujet bez nějakých obtíží se zády, křeče apod.
rezerva výkonu dostačující, občas hledám sedmičku v převodovce :)
krouťící moment bere pěkně od spodu do těch 4000 ot/min, víc není třeba točit pokud nechcete jezdit svižněji. optimální rozpětí otáček 2000 - 4500 ot/min. jede ale od těch 1500 ot/min, při menších se to tenerce nelíbí.
Nechápu ale, proč do motorky která mě stále více jak 300 tis korun nedali ukazatel zařazené rychlosti, vyhřívané rukojeti v základu. Tomu opravdu nerozumím. Výfuk vydává ne nijak hlasitý zvuk (to já rád, nepotřebuju všude na sebe upozorňovat). v nízkých otáčkách zvuk vcelku dobrý, ve vyšších to pak ale přechází v nelibé ryčení
není problém dát 1000km za den, pokud je nutnost. Protože více jak 1000km za den, není moje cestovatelská touha, přece jen to už jsou dálnice a benzinky.. na benzinkách benzín, záchody... a celý den dookola.. benzín, záchod. benzín, záchod... takže radši méněj

zkušenosti jízda mimo silnice:
díky nastavitelnosti tlumičů se dá jezdit i mimo zpěvnené cesty. Motorka to relativně dobře zvládá ke svojí velikosti a váze. Úzky předek (myšleno okolo blikačů a plexi, boky má jinak široké) a dobrá viditelnost z motocyklu, dá se na tom jezdit dobře ve stupačkách což je u tak velkých motorek nutnost. Zvládá to dobře, v případě většího bláta se ale prostor mezi blatníkem a předním kolem rychle zalepí a kolo se pak neche moc točit (pro častější jízdy off doporučuji přizvednutí blatníku). Známej si udělal 21'' kolo dopředu a je spokojen. Lehčí terén kde projedou ostatní mastodonty zvládá dobře. Byly jsme s tím v rumunsku v roce 2011 kdy jsem měl ještě XTZ750 a co jsem viděl že zvládne i mimo silnice velká tenerka, tak jsem si ji za půl roku pak taky koupil na nějaké to expediční cestování :)
teď už mám škrábance z offíku i já z ukrajiny 2015
nutnost vypnutí kontroly trakce a ABS, jinak s tím jet mimo silnice nejde (teď po zkušenostech z ukrajiny, kde jsem s tenerkou sáňkoval v blátě viz foto to s tím abs není zas až tak nutné to vypínat, docela to funguje s tím když brzdíš jen zadkem)
do zemí blízkého východu bych ale stejně jel na něčem jednoduchém a osvědčeném jako yamaha XT, TT, XTZ, XR, KLR a podobné typy motocyklů. tam je lepší jednoduchost - žádná elektronika

plusy:
ty jsem už specifikoval výše v textu.
Dostatečná výkonová rezerva
brzdy jsou fakt dobré oprot motorkám co jsem měl předtím (dual system), jdou dobře dávkovat.
kroutící moment
pohodlný posez
plné nastavení podvozku
projede kam se řidič odváže, pokud (viz mínusy)

mínusy:
projede kam se řidič odváže, pokud člověk nechce přejet grand kaňon s rychlým rozjezdem vzduchem nebo jinou past na mamuty. Také klády sekvoje na hrubo položené, nedělají tenerce dobře. ale to je jiná liga
kabely od plynu jdou vrchem přes řídítka (nesmysl). Menším postavám budou zavazet ve výhledu na přístrojovou desku
nemá v základu vyhřívané rukojeti a ukazatel zařazené rychlosti
cena? v dnešní době není zase až tak drahá, vzhledem ke konkurenci. V 80., 90. letech motorky tohoto typu stály stejně, ale koruna byla v jiných relacích (výplata, cena za základní produkty atd. bylo úplně jinde, takže ty motorky tenkrát v přepočtu na dnešní dobu stály cca 700 000 Kč cca)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Northerner71
Northerner71 napsal 15.04.17 v 09:54 10b.

ahoj, díky za vložení vyčerpávajícího popisu. I když je to už dlouho, pomohlo mi v rozhodování. Byl jsem už i před čtením rozhodlý, že do ní taky pujdu, a teď jsem absolutně nadchnul a v úterý ji jdu doplatit. . Snad ještě vše co jsi napsal platí a vše je ok. Přeju hodně dalších km. Miloš

Miňo-BB
Miňo-BB napsal 19.06.15 v 23:12 10b.

Super mašina, perfektné fotky a dobrá recenzia

Myschan
Myschan napsal 19.06.15 v 17:19 10b.

Pěkná mašina. Ať slouží

Více komentářů



TOPlist