PROFIL MOTORKY

MZ ETZ 150 (1989)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Tombik
Vloženo 19.4.2014
Aktualizováno 23.4.2014
Zobrazeno 4 488x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Žlutej ďábel - moje první motorka s papírama - před ní byly i silnější, + hromada různých vesnických peklostrojů na bázi fechtlů.

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Jawa 350/640: Vzhledem k tomu, že s MZtou jezdím stejně bez papírů, uvažoval jsem i o třiapůli. Už jsem ji skoro měl, ale borec to odřekl. No a pak jsem si vzpomněl, že kamarád lítá na MZtě, kde je problém 18 ccm objemu, ale kW sedí. Tak kdyby mě měli stavět...
Honda XL 125V Varadero: Cena

První dojmy - Předtím jsem sedlal XLko 600, takže takový to první přesednutí na normální motorku z fechtla a zjištění "hele ono to tahá" se nekonalo, ale překvapila mě pružnost motoru, účinnost brzd a hezká reakce na plyn.

Motorku bych doporučil pro - Určitě bych MZtu doporučil pro všechny, co nemají moc peněz. Za ty prachy parádní svezení, akorát to hodně žere.

Doplňky na motorce - Na motorce jsou pouze dva doplňky -
Širší krosová řidítka a ručně vyráběná závažíčka (nudil jsem se doma, tak jsem si na soustruhu vytočil závažíčka). Dohromady to dělá motorku vizuálně hodně širokou.

Recenze

Jak jsem již napsal výše, MZtu jsem si vybral hlavně kvůli ceně. Měl jsem k dispozici 10 tisíc, což není zrovna velkej kapitál do začátků. Dal jsem za ni 8 tisíc, s tím, že mi prodejce dal ještě slušnou základnu náhradních dílů k tomu (blinkry, elektriku, světla, karburátor, řidítka...). Očekával jsem, že do ní minimálně dalších 5 tisíc vrazím, než začnu jezdit.
Musím říct, nejlepší kauf kterej jsem kdy udělal. Zatím jsem najel nějakých 6 tisíc km, dva měsíce od koupi, a jen liju benzín. Kupoval jsem ji vlastně jen jako nouzovku než bude na něco lepšího, ale měnit hodlám až s dalším řidičákem - lepší dvácu jsem pod prdelí ještě neměl.
Pár much samozřejmě má, kola mají vzorek okolo 2mm (sezonu dojezdím), válec je vylítanej, brzda měla problémy (zavzdušněná, stará brzdovka a zadrhnutý pístky), těch jsem se už zbavil, a řetěz bude potřeba v zimě taky vyměnit.
Přirovnal bych ji k autu, který si průměrný důchodce koupil ve svých 40ti letech (favorita, feldu, chcete - li) a jezdí s ním dodnes a udržuje ho.
Jediná věc, která na motorce nefunguje, je spínač brzdového světla na přední brzdě. Nevidím to jako nějak závažné, protože brzdím oběma brzdama.
Co se týče samotné konstrukce moto, vylepšil bych několik věcí - např. brzdný účinek přední brzdy by mohly být o něco lepší, 4 - pístek by se neztratil. Občas když jedu někam dál, chybí mi šestka. Toto se pokusím vyřešit při výměny řetězovky - dám o zub větší kolečko na sekundár a uvidíme jak to pošlape.
Tlumiče se jakš - takš dají, no není to nejnovější motorka, tak je to vymlácený, a nechci vidět co je uvnitř za "olej". Tlumiče mě taky čekají v zimě.
Spotřeba je u MZty samostatnou kapitolou. Na tacho mám 38 tisíc km. Předpokládám, že za 25 let provozu bude realita tak dvojnásobek. No vylítanost válce by u dvoutaktní dvácy +- seděla, stav karburátoru taky (pravděpodobně originální díly). Kombinace těchto dvou věcí má za následek průměrnou spotřebu okolo 4,5 l/100km. A to musím jet sám a netahat za to. Na dvoutakt je to dobrý, na dvácu blbý, kamarádi na čtyřtaktech jezdí za půlku.
Co se týče srovnání s ostatníma dvácama (jezdí nás dost), VŽDY korunuji já. Neexistuje nikdo z okruhu mých kamarádů kdo by mi ujel (Yamaha 125 SR, Honda Varadero XL125, Yamaha YBR 125, Yuki (nevím typ, 125ccm), Suzuki Burgman 125). A ženský trhaj rodidla .

Nejlíp se s moto jezdí po okreskách a silnicích 1. třídy, dálnice ne-e. Ještě jsem nikomu nebyl na těchto silnicích brzdou, což je dobře, je lepší mít před sebou brzdu, než být brzdou, aby mě předjížděli i tiráci v kopcích. Když jedu sám, maximálka je 125 tachometrových po rovině, což dělá nějakých 110km/h reálných (změřeno PČR ) Cestovní rychlost okolo 90 km/h. Problém je, když jedu s někým. Cestovka by ještě šla, ale do nějakýho normálního kopce to ve dvou víc než kilo neudělá. Když někde jedu, chci VŽDY mít rezervu, což v tomto případě není.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Petan13
Petan13 napsal 16.07.14 v 01:50

Jo Tome seš hodnej že sis na mě vzpomněl v tom seznamu tech co ti neujedou :D A nemystifikuj tady, už je davno modra a ne žlutá, i když máš žlutou v papírech! :D

Lubos92
Lubos92 napsal 07.05.14 v 15:18

Pěkná .

Silvo
Silvo napsal 24.04.14 v 21:05 10b.

David_5555
David_5555 napsal 22.04.14 v 16:01

S tím ježděním bez příslušného oprávnění si to rozmysli, je za to pokuta sice jen nějakých 25-50 tis. a zákaz na 1-2 roky. Ale to je na zvážení každého individuální soudruha jestli to riziko podstoupí nebo ne.

sklepkous
sklepkous napsal 21.04.14 v 07:51

nevim na co si se spotrebou stezujes ja jezdim za 4,8 ale je fakt ze za to taham. Pravdou je take to ze tam uz neni orgi karbec a pist uz je take na vybrus. Majitel predemnou byl trosku prasak a tak se nestaral. Ale uz je v cajku a lita. Ale co ti muzu doporucit co ti zvedne vykon a nestoji to tolik jako kolecko na sekundar je zmena zapalovani pokud jsi sikovny v elektronice. Prida to nejakej vykon a ve dvou do kopce mam rezervu. Kdyztak pisni SZ a poresime to

Jinak hodne uspesnych km v sedle a at stroj soudruhu NDR slouzi

Více komentářů



TOPlist