PROFIL MOTORKY

MZ ETZ 150 (1990)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník AresMlok
Vloženo 20.9.2015
Aktualizováno 10.10.2015
Zobrazeno 2020x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


Moje druhá Červená milenka. Naprostá srdeční záležitost

Více fotografii

První dojmy - Mrštná a hravá kočička. Super do města a práce, ale dá se s ní celkem slušně cestovat. Samozřejmě na delší trasy či ve dvou chybí výkon, plechovkáře však zdržovat příliš nebudete. Do ruky mi padla okamžitě.

Motorku bych doporučil pro - MZtu bych doporučil tomu, kdo se nebojí v motorce trochu vrtat, protože za peníze běžně dostupné ho to asi nemine. Na druhou stranu jde o dobrou mašinu (udržovanou) za dostupný peníz. Svoje kouzlo má a stoprocentně si řekne o to, co potřebuje. Teprve potom Vás povozí :-))) Jo a v dnešní době je každá originál. Každý motor (karburátor) slyší na něco jiného. Prostě to není Japonec.

Recenze

MZtu jsem si vybral po zkušenosti před 15-ti lety, kdy mi ji doporučil spolupracovník. Tehdy jsem jezdil na Korádu a už to byl rozdíl oproti podnikové Babetě. MZta byl další krok. Na to, že se mi podařilo koupit celkem týraný stroj (majitel si ji pletl s kroskou), jezdila docela slušně.
Ta současná je opět po několika zkušenostech s hoblováním asfaltu. Holt novou už asi nikdo nesežene. Nicméně, po generálce elektriky, motoru a brzd je stroj spolehlivý. Samozřejmě údržbu vyžaduje a je na ní ještě hodně práce, ale nyní měla přednost spolehlivost.
Nyní po výbrusu táhnou všechny rychlosti a všechny umí zrychlovat, tedy i pětka. Před výbrusem na neutrál přetočila otáčkoměr, nyní ji honím pouze k 7000 otáček pod zátěží. V rámci své výkonnostní třídy a statusu veterán (v srpnu jsme oslavili 25 let) jde velmi dobře za plynem. Naprostou podmínkou je dokonalý stav elektriky a karburátor seřízený na konkrétní potřebu motoru.
Studený motor nechce jít do vyšších otáček. To se daří až na trojce a čtyřce a je lepší první jeden až dva kilometry motor zbytečně nehonit. Poté se ohřeje a klidně mu naložím. Při mínus 15°C je potřeba vydržet 3 - 4 km a pak už to je jedno. Jednička na poprvé zpravidla mírně poskočí, ale jakmile přeřadíte, tak už jdou všechny kvalty včetně jedničky jako po másle. Chce to ovšem mít seřízenou spojku... Někdy na místě nechce skočit neutrál - stačí popojet o 5 cm a je tam.
2T je potřeba točit. Volnoběh umí asi od 1000 otáček, kontrolka dobíjení zhasíná kolem 1100 a zhasne asi na 1200 otáčkách. Reálně dobíjí od 2500 otáček. Probouzí se od 3000, jede od 4000 do asi 6500 až 7000 otáček. Nejlépe se jí líbí od asi 4500 do 6500 otáček.
Brzdy jsem naladil ostře, tak zpomaluje velmi účinně - občas plechovkáři nechápou, ale mockrát mi to zachránilo život. Auta přednost moc nedávají... Šavle se docela dost potápějí, ale mě to vyhovuje.
Podvozek pro sólo je v pohodě, ve dvou se zdá plavací. Ovladatelnost mi připadá shodná s MTB, jen je MZta těžší. Pozor, velmi záleží na obutí. Mitas je super, že vůbec neubývá ani ve smyku - je s ním prdel, ale brousit stupačky na kruháči určitě nebudete. Poletíte po tlamě, stačí podřadit z trojky na dva a pojedete smykem. MZta je živá, mrštná. Můžete s ní kličkovat jak potřebujete. V pohodě můžete předjíždět auta i v kopci. Umí jezdit po ledu i sněhu.
Neplést s kroskou, je to silniční stroj. To, že polňačku umí je jedna věc, ale jakou čočku na ní dostane je věc druhá. Je super do města a na klikatý silnice.
Sedlo je měkčí, tak to chce po 100 nebo 150 km procházku. Spolujezdce nevozím, jen výjimečně - tak nemohu sloužit. Úložný prostor je pouze kastlík na nářadí, ale tam vozím vestu, žárovky, svíčku, pojistky a lékárnu - je plno.
Spotřeba před výbrusem byla 4,3 litru brzda plyn, nyní zajíždím, tak to je šílený...
Servis: no asi takhle - pokud se v inzerátu dočtete, že je koupená nová baterie, tak Vás čeká elektrika. Zase se to vyplatí. Brácha mě věnoval vymlácenou baterii ze skútra, kterej ani po dobití nebyla schopná nastartovat. Moje MZta ji na 10 km dobila, jezdím na ní rok a čtvrt, včetně zimy a úplně v pohodě. Majzla je potřeba dát na stav konektorů a kabelů. Občas blbne snímač otáček - oprava do dvou stovek. Zajímavé je, že po 25-ti letech odcházejí origo indukčky. Řídící jednotky bývají OK. Sem tam zlobí spínací a pojistkové skříňky. Největší škody však nadělají borci, co neumí rozeznat zapojení dle schema.
Motor jako takovej je jednoduchej na servis včetně půlení a repase kliky, převodovky a pod. Zdá se, že nejvíce odchází řadící vidlička na trojku. Hlavně ty z druhovýroby. Pokud by se našel šikula, co by to navařil tvrdokovem a vybrousil...
Málo se hlídá úhlování ojnice a její spodní jehlové ložisko. Tristní bývá stav spojkových lamel, spojkového unašeče a nastavení vnitřní vůle spojky. Asi z nepochopení funkce spojky. O nějakých momentech utahování nemá ani smysl mluvit...
Při případném půlení motoru a výměně ložisek doporučuji osadit nejdříve klikovku, pak ohřát levej karter a kliku do něj potopit. poskládat převodovku, ohřát pravej karter a nasadit na levej. Místa je všude dost a nemusíte řešit žádný kraviny. Klika se bude točit naprosto volně.
Blbne neudržovaná elektrika, zanesený karbec - i špatný olej, benzín a špatná hladina, zanesený vzduchový filtr. Prostě běžný závady. Tomu se nevyhne žádná motorka, ale tady si 95% spravíte na koleně sami bez speciálního nářadí.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
mixras
mixras napsal 02.10.16 v 23:40 10b.

AresMlok
AresMlok napsal 28.09.15 v 20:38

PK57: ano, občas to tak i udělám, ale že by mě to bavilo...

padrino11: no, máš naprostou pravdu, tahle motorka opravdu není určená pro telata, která umí akorát kroutit plynem...

padrino11
padrino11 napsal 25.09.15 v 13:07

Tohle si nekoupí ani homosexuál - ten si koupí čínské Yuki - sice také stračka, ale nemusí dělat repase motoru. Tohle je naprosto zoufalá motorka pro naprostého zoufalce jako poslední stroj těsně před sebevraždou.

Více komentářů



TOPlist