PROFIL UŽIVATELE

Adresa profilu:http://danieletz.motorkari.cz (Sdílet)

mz 150 etz

oprava

První dojmy : Mztu jsem si koupil za 10 tisíc, hned při dovezení domů jsem začal se v motorce hrabat detailňeji a také časem jsme zjistil že majitel předemnou se toho chtěl zbavit, protože sám zjistli že na tom bude hodně práce na které nejspíše nebudou výdaje. První oprava byla zarážka plynové rukojeti která furt vyskakovala, zarážka se udělala nová a šlo se jezdit (téhdy -5 stupňu pod nulou a první náznyky sněžení :D). V dalším týdnu nás čekla přepis mzty, to znamenalo udělat evidenční kontrolu( a to ještě s izolační páskou přelepenou přes přední světlo do kříže :D důvodem byl špatný rámeček světla, dneska už tomu tak není.) Poté klasická udržba motorky a plán práce na zimu. PRvní týden v prosinci jsme motorku naposled projel,umyl a zazimoval a začal rozebírat.

První oprava spočívala v kolech, kdo měl mztu tak ví že mají hliníkové rafky, a majitel přede mnu přezouval pneu a při přezouvání nepoužil mazivo při přezouvání nebo mýdlou pěnu a tím přední ráfek zkřivil (při ježdění bylo hned zjištěno že přední kolo háže). Byl objednán nový ráfek a začaly se kola rozplátat. Špice se dovezly do zinkovny, zadní ráfek který byl naštěstí v pohodě tak se přeleštil, do nábojů se daly nové ložiska a čekalo se na špice. KDyž se přijélo do zinkovny špice nebyly dobře pozinkované a tak jsem je vrátil na ,,reklamaci". Po druhé vše bylo v pořádku a tak se začalo vyplétat a následně centrovat. Při namotování kol zpět na motocykl byl vidět nějaký pokrok :)

další operace která se uskutečnila týden před štědrým dnem byla generálka motoru. Při vytahování motoru kdy je u mně těžké zapamatovat si nějakou věc jak byla zapojena tak v tomoto případě bylo zapojení elektrika k alternátoru :D, ale nakonec jsem si to vyfotil a bylo hotové. Motor jsem ještě ten den skoro celý rozebral (kdybych měl stahovak na rozlisování motoru, který mi trvalo vyrobit 14 dní :D). Kdy byl stahovák hotový tak se pokračovalo, největší zlo byla převodovka (vidličky), ještě ten den se mtor spůlil a bylo hotovo, z důvodu jednoho gufera jsem nemohl pokračovat. Gurero se koupilo a začalo se zase skládat při skládaní spojky mi prskl duralový unášeč spojky který byl opotřebovaný. Zehnat ho byl celkem průser protože v okolních obchodech ho neměli a tak jsem ho musel objednat z internetu. Unašeč přišel a motor se složil a ještě ten den se startovalo:), motor chytil hned a tak jsem ho nehcal běžet . Další den jsem ho trošku projel a zlistil jsem že proklouzává spojka věděl jsem hned že to bude podložkama na spojce doma jsem je měl tak jsem je tam přidal  při rozdělání jsem zjistil že dříky šroubů jsou rozdílne a tim i spojka nemůže fungovat a tak se na soustruhu stočily na jednotný rozměr a složilo se to a spojka fungovala.

Na moje klasické ježdění je motorka super, akorát s tou spotřebou :D (kolik žere to nevím a raději to nechci vědet . Ale hlavně chci poděkovat mému otcovi který mi se vším pomáhál a nadále pomáhá :)

Motorky: MZ ETZ 150

Komentáře k článku
dusan42 napsal 27.02.2018 v 15:16

Jen tak dál chlapče, před dvěma týdny jsem MZ poslal do světa, měl jsem to podobně jako ty, ať to šlape.

mildanek72 napsal 17.01.2018 v 01:38

Kdysi jsem jezdil na půjčené MZ 150 a MZ250ccm, byly to v80-90.letech vynikající stroje s 5-ti kvaltem...zrychlení z 0 na 95km/h SUPER .dalo se z ní vymáčknout až 110km/h a z 250-ky až 140km/h...

findejs1310 napsal 10.01.2018 v 09:17

Dobrá práce akorát ta barva je trgická

Destroyer napsal 09.01.2018 v 10:04

vyborna robota, tiez som mal eMZetu. Vynikajuca motorka, v porovnani s Jawou 350 ktoru som mal potom sa mi zda ze ta maloobjemova vychodonemecka strela mala lepsie zrychlenie a ovladatelnost.