PROFIL MOTORKY

MZ ETZ 150 (1990)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník ladikz
Vloženo 10.3.2016
Aktualizováno 18.4.2016
Zobrazeno 4 426x
HODNOCENÍ PROFILU OD 12 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Na začátek žádný dravec ale k naučení dobrý.

První dojmy - První jízda byla paráda, kupoval jsem večer a na hodně rychlo takže jsem detaily moc neřešil. Prvních čtrnác dní jsem měl radost a jezdil jsem kde jsem mohl, bohužel po 14ti dnech přišlo vystřízlivění,

Recenze

Na začátku roku 2015 bylo rozhodnuto že skončí polopřevody a tak se dali věci do chodu. Měl jsem simsona S51 enduro.




A jelikož byl na bráchu v polopřevodu tak jsem ho musel převést na sebe a přihlásit. Udělat STK, pojistit atd. Párkrát jsem vyrazil do práce, pak na výlet pak ve dvou na výlet a zjistil jsem že chci být trošku rychlejší. Kupce na Simsona jsem sehnal do hodiny pak dalšího a tak to šlo dál nakonec jsem prodal známému. Tou dobou jsem měl vyhlédnutou MZ 150, ještě jsem myslel na 250 ale ta mi byla rozmluvena z důvodu poruchovosti spojky a složitějších oprav. Vyrazil jsem tedy s bratrem pro 150 do Prostějova resp. vesnice asi 2 km od města. Než jsem sehnal bráchu auto a tak, vyrazili jsme kolem osmé večer takže jsme přijeli za tmy pán byl evidentně radši. MZ byla za dobrý peníz takže jsem nečekal žádnou vůni podle fotek vypadala docela dobře když jsem s pánem mluvil byl ochotný mluvil jsem i s kolegou který mu jí dával dohromady takže vše v cajku. Byla tedy tma "předměstí Prostějova" pán vyšel otevřel garáž a tam stála, hned vedle byl Burgmann, nadšení stále trvalo barva oranž což se málo výdá a já mám křiklavé věci rád takže stále dobrý, pán vysvětluje ukazuje poradil jak nastartovat za studena co potřebuje a já stále nadšen. Zahájení jízdy, sednul jsem zapnul klíček a hned se rozsvítily kontrolky což bylo fajn u S51 to nebylo takže krása a údiv, když se mi povedlo nastartovat zařadil jsem jenda a vzal za plyn neskutečná sranda byla oproti Simsonu rychlejší zatahovala div se nezvedala prostě větší obsah. S pánem jsme se domluvili přinesl papíry a já četla koukal a valil oči. Mašina seděla ale majitel pán v polopřevodu a prodávající každý jiný, neřešil jsem podepsal vysolil prašulky pěkně poděkoval naložil zakurtoval a vyrazil. Druhý den paráda jedna dva tři a pořád šla. Po čtrnácti dnech první problémy, prokluzovala spojka takže přitahuju povoluju nakonec shodím výko a zírám, podložky mizérie lamely ještě horší, koš nedržel protože byla povolená matka, zajištťovací kroužek na koši chyběl resp. byl ubroušen takže pružina byla povolená a startovací ozub. kolo nepřeskakovalo jak mělo atd. , takže jsem dal nějak v dílně u švagra dohromady a už tehdy jsem věděl že v zimě bude co dělat. Ještě během sezony jsem vyměnil dobíjecí relé, palivový kohout a zadní gumu. No a zima tu byla coby dup a já začal



nemyslel jsem si ale že toho bude tolik, když jsem začal odstrojovat začlo to vše dávat smysl. Plechařina nastříkaná asi v nějakým sklepě baterie byla rozměrově větší a pán asi chvátal takže roztrhl držáh aby se tam vešla spínač zadní brzdy tahal drátek z CO2,u zadní brzdy bude prý potřeba jen poposadit klíč, přetržené dráty jsou do sebe jen zatočené a izolepou omotané,





hlavní svazek byl to samý navíc byl prostaven býlími dráty takže problém se vyznat



pružiny v tlumičích byla každá jiná a olej byl nejspíš motorový a vyjetý podle barvy a konzistence
takže jsem se rozhodl že to vezmu z gruntu a dopadlo to takhle



















No a pokračovalo to dál tak že jsem vše otryskal, nádrž blatníky a výka jsem vykitoval nechal nastříkat stupačky držák motoru malé pružiny a drobnosti nově pozinkovat, kabely dělám nový a je to fajn a těším se až bude v hemadě a já vyjedu, teď už mi chybí jen dodělat motor a sezona může začít





























































Tak a je to tu, když jsem dával dohromady motor ještě na mě pár věcí vykouklo ale na štěstí to byly maličkosti. Je to s podivem ale ložiska byla v pořádku takže mě moc práce nečekalo. Instalace nových simerinků papírová těsnění a už to jelo než jsem nandal motor na motorku naistaloval jsem spojku seřídil a vše připravil (jak říkají v automobilkách na "svatbu"). Přisla ta chvíle motor dán do nově pozinkovaných držáků a vše bylo rázem jiné MZ vypadala konečně jako motorka když měla motor tak mi to aspoň říkala přítelkyně.





Kabely jsem už měl připravené ale dalo mi to taky dost záhul hlavně zadní blinkry jelikož jsou oba jiné ač na první pohled vypadají stejně dalo to práci výroba trubiček které jsou uvnitř jako prodloužení atd. Nicméně se vše zdařilo na první pokus a se svým schématem který jsem si dělal při demontáži jsem měl jěště v mobilu originál a světě div se vše ok.





Pak už dávat dohromady zbytek byla radost, nádrž, kastlík, sedlo a řídítka s budíkama jedna báseň vše nádherně pasovalo,





pístní krožuky válec






a bylo téměř hotovo. Pak už jen karburátor a jelo se ven.
Dolití kapalin, odvzdušnění brzd a šel jsem startovat. Musím se přiznat ač nerad druhý den startování už mě braly mdloby. Neskutečný záchvat amatérismu mě donutil obvolat všechny známé ať poradí vesmě všichni říkali to samé svíčka, fajfka, nekvalitní palivo a tak dál. Takže abych to shrnul - jiskra byla venku dobrá nevěděl jsem jestli dává ve válci ale předpokládal jsem že ano když jsem nechal zapatý klíček cívka byla teplá alo to bylo taky ok, několikrát seřízený předstih i odtrh a stále nic jiný benzín a pořád nula roztočený trysky zatočený trysky nic. stříknutí pod svíčku nic. Tak jsem sundal výfuk a koukal jestli neutíká kolem kroužků komprese taky ok, ale když jsem tak měl to koleno sundaný tak jsem si všiml že z motoru vytéká dost benzínu do výfuku. Po několikátém šlápnutí na prázdno bez karburátoru najednou malý plamýnek z válce. Svitla naděje a já nandal koleno a šel jsem ven roztlačovat jinak bych se ušlapal. Po druhém roztlačení už mi bylo vše jasné. Motor byl totálně zalitý ale né palivem ale kapalinou z micího stolu kterou jsem umýval motor s převodovkou prostě amatérismus. Ty dva dny to bylo neuvěřitelný peklo měl jsem sto chutí dojet k nějaké stráni a poslat MZ na věčnost. Neudělal jsem vytrval jsem a konečně nastartoval. Podlouhém seřizování karburátoru se mi padařilo zjistit že stojí za ... tak jsem si půjčil od známého nasadil na moto a dámy a pánové to byla prostě paráda první vyjížďka stála za to byla sice zima pršelo já byl zmrzlej a mokrej ale jedna z nejlepších jízd co jsem kdy na MZ zažil






takže jsem objednal zbytek věcí na karbec vrátil půjčený a sezona může začít a já se těším na další ujeté kilometry s MZ.











A na konec ještě info pro případné zájemce NIC NENÍ JISTÉ ale po sezoně ji možná prodám. Ale to opravdu uvidim.

Každopádně kdo jste četl nebo jen zkoukl foto, přidal komentář diky za shlédnutí. Doufám že jste se bavili při shlédnutí jako já při opravách. Protože pokud má někdo přez zimu víc času baví ho něco vytvářet nebo jen tak si dělat radost můžu vřele doporučit takovouto práci. Byla to ůžasná zkušenost a navíc poznáte stroj do detailů a něco se dozvíte i navíc.Klidně bych zopakoval ale tentokrát na novějším stroji neříkám že bych to zvládl ale člověk nikdy neví.

TAKŽE SE MĚJTE A ŠTASTNOU CESTU BEZ NEHOD VŠEM.
DÍKY LADIS

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
alroad
alroad napsal 18.03.17 v 14:29 10b.

DOBRÁ PRÁCE. MNOHO ŠŤASTNÝCH KILOMETRŮ PŘEJE alroad

mixras
mixras napsal 29.12.16 v 00:58 10b.

silvinka
silvinka napsal 19.04.16 v 00:36 10b.

krasna starost o motorku, musi to byt opravdu uzasne projet ji po tech strastech co popisujes.. preji hodne stastnych kilometru a doufam ze i ja nekdy projedu MZ 150 :3

findejs1310
findejs1310 napsal 17.03.16 v 18:46

A odvedl jsi kus dobré práce...gratuluju

findejs1310
findejs1310 napsal 17.03.16 v 06:24

Na MZ velmi rad vzpominam.
10b

Více komentářů



TOPlist