PROFIL MOTORKY

Honda NC 700S (2012)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Sandonorico
Vloženo 9.9.2013
Aktualizováno 8.5.2014
Zobrazeno 5 184x
HODNOCENÍ PROFILU OD 12 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Ve svých 27 letech jsem si splnil sen a pořídil si úplně první motocykl, který si mě získal po pár vteřinách jízdy. Netvrdím, že motorka je to má vysněná, ale pro mě jako začátečníka je víc než dostačující.

Motorka koupena od FIRMA:Auto Jarov (Praha 3-Žižkov) - Tohoto prodejce mohu doporučit. Velmi vstřícný a přátelský přístup. Umožnili mi motorku vyzkoušet bez jakékoliv zálohy a předkládání papírů, což mi samozřejmě velmi usnadnilo rozhodování.

První dojmy - Ihned po prvním nasednutí na tuto motorku během zkušební jízdy jsem si všiml skvělé ovladatelnosti. Motorka má těžiště velmi nízko a v pomalých rychlostech se s ní snadno manévruje. Vzhledově se mi motorka líbila ve skutečnosti mnohem více než na fotkách.

Motorku bych doporučil pro - Doporučil bych ji všem začínajícím jezdcům a lidem, kteří upřednostňují klidný styl jízdy a nemají cestovatelské ambice. Dále lidem, kteří hledají úspornou a přitom hbitou motorku. No a do města je naprosto ideální.

Doplňky na motorce - Vzhledem k tomu, že neplánuji vlastnit tuto motorku déle než dva roky, rozhodl jsem se neinvestovat do žádných doplňků. Stále hledám tu správnou motorku, která mě uspokojí po všech stránkách.

Recenze

Nejprve bych chtěl upozornit, že následující hodnocení je potřeba brát s rezervou. Jsem v motorkářských plínkách a prezentuji zde pouze mé osobní zkušenosti. Chtěl bych se o ně podělit zejména s potenciálními zájemci o tento motocykl.
Motorku jsem kupoval v srpnu roku 2012 a v tuto chvíli mám ujetých přibližně 6 300 kilometrů. Za tuto dobu jsem se s motorkou poměrně dobře sžil a poznal tak její silné i slabé stránky, o kterých se teď zmíním. Začal bych tím, o čem celý koncept motorky je. Všude se člověk dočetl, jak je to inovativní, svižná, obratná a úsporná motorka. Částečně s tím mohu souhlasit, záleží ovšem na tom, s jakými motocykly tuto motorku porovnáváte. V té době třeba nebyl na trhu KTM Duke 390, který je výkonově srovnatelný, ale váhově úplně někde jinde. Omlouvám se, za tuto vsuvku, ale z mého pohledu je důležité si uvědomit, v kterém segmentu hledat konkurenci této motorky. Takže zpátky k Hondě. Začnu těmi pozitivními aspekty. Hned z kraje zmíním parametr, který je pro většinu motorkářů možná nepodstatný, pro mě ovšem význam má, a tím je spotřeba. Za rok se mi spotřeba ustálila na 4,2 l/100 km a to při převážně svižné jízdě. S motocyklem se dá bez problémů jet předpisově i za 3,7 l. Nádrž pojme něco kolem 13 litrů a v pohodě ujedete na jedno natankování něco málo přes 300 km. Co určitě hodnotím jako velmi užitečné je úložný prostor v místě, kde se obvykle nachází nádrž. I velká helma v rozměru XL se mi bez problémů vejde. Často tento prostor využívám pro nákup apod. Motor se mi u této motorky velmi zamlouvá. Na ten výkon si člověk sice zvykne velmi rychle, ale na běžné ježdění je to víc než dostačující. Motocykl táhne pěkně odspodu a 100 km/h je tam na tachometru hned. Maximální rychlost, které jsem dosáhl na dálnici s větrem v zádech, je 192 km/h. Nejvyšší rychlost, při které se dá jet, aniž by člověk měl pocit, že ho to odfoukne, je 130 – 140 km/h. Pokud jde o otáčky, tak omezovač zasáhne poměrně velmi brzo a to už při 6 500 ot/min, takže člověk musí často řadit. Každému převodovému stupni přísluší konkrétní pásmo otáček a rychlost, kde je motoru nejlépe. I na vibracích je velmi dobře poznat, zdali je motor v optimálním pásmu či nikoliv. A to se mi na této motorce velmi líbí. Zde je ukazatel zařazené rychlosti naprosto zbytečný. Vím, že bych to tu neměl psát, ale jednou jsem zkusil jízdu se sluchátky a neměl jsem sebemenší problém poznat, jaký mám v danou chvíli zařazený převodový stupeň. Motor je tak velmi dobře čitelný. Vibrace nejsou nijak nepříjemné, ba naopak. Celkově je převodovka docela přesná a její chod je bezproblémový. I při pomalém popojíždění je motor na dvouválec velmi klidný. Pokud jde o spolehlivost, motorka je v tomto ohledu bezchybná. Za rok jsem nemusel v podstatě kromě pravidelného mazání řetězu vůbec na nic sáhnout.
Teď se podíváme i na ty negativní stránky. Co mně určitě v základní výbavě nevyhovuje, tak to jsou páčky. U brzdy bych to ještě opomenul, ale spojková páčka je velmi tuhá a pro lidi s krátkými prsty, jako jsem já, je velmi problematické stlačit spojku dvěma prsty. Výsledek je ten, že mám namožené šlachy  Pokud bych plánoval nechat si motorku déle, určitě bych ihned investoval do stavitelných páček. Další negativum shledávám v pohodlí. Ano, je to velmi subjektivní hodnocení a musím se o tom zmínit. Sedlo se zdá být spíše měkčí a doposud jsem si na něj nezvykl. V podstatě již po 60 km hledám na sedadle tu správnou pozici a musím se pořád posouvat. Měřím 183 cm a celkově mi jízdní pozice příliš nevyhovuje. Myslím si, že verze X by mi padla asi o trochu lépe. Je to jako s kolem, na první pohled se může zdát, že motorka padne komukoliv, ale nemusí to tak vždy být. Pokud někdo plánujete koupi této motorky, doporučuji ji vyzkoušet na delší výlet než jenom kolem baráku. Já osobně si nedokáži představit, že bych na této motorce cestoval někam dál, než za hranice našeho státu. Měl jsem možnost jet přes 100 km na KTM Duke 390 a zadní partie jsem necítil ani trochu a to má ,,vévoda“ sedlo o poznání tvrdší. Každému vyhovuje něco jiného. Myslím si, že tato negativa by se dala eliminovat, pakliže by člověk investoval trochu do toho příslušenství. Co se už ale změnit nedá, tak to je podvozek. Přední vidlice mi hodně nevyhovuje a to hlavně při přejezdu příčných nerovností a výmolů. Na typické české okresce plné záplat a děr je řízení velmi neklidné a člověk často ztrácí ideální kontakt s gripy. To se projeví zejména v situacích, kdy potřebujete velmi rychle řadit nebo brzdit a při tom přejíždíte přes nerovnosti. Nejednou se mi stalo, že mi ruka sklouzla z páčky. Člověk v této cenové relaci samozřejmě nemůže očekávat zázraky, ale je dobré se o tom zmínit.

Nechci se pouštět do nějakého soudu, zdali bych tuto motorku doporučil všem začínajícím jezdcům. I po roce užívání si vlastně nejsem jistý, jestli bych jich dokázal mít déle než dva roky. Po stránce motorové ji nemám co vytknout. Nicméně pokud jde o pohodlí, tak jsem si zkrátka nezvykl a necítím se příliš pohodlně. Motorka určitě své kvality má a za ty peníze se v té době nic lepšího sehnat nedalo.

Časem možná doplním další poznatky.

Pakliže by se chtěl kdokoliv na něco zeptat, neváhejte mi napsat. Rád se s Vámi podělím o mé zkušenosti.

Tak motocykl nakonec šel do světa. Prodáno. Doufám, že bude někomu jinému sloužit stejně dobře jako mně.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
T_G
T_G napsal 10.11.19 v 22:30 10b.

Vítr-ve-vlasech
Vítr-ve-vlasech napsal 27.04.14 v 10:22 10b.

Koukám, že jezdí výhradně s autíčkem

Lubos92
Lubos92 napsal 22.04.14 v 23:46

Pěkná .

Janda79
Janda79 napsal 23.01.14 v 19:26

no já z tohoto stroje taky nebyl příliš nadšený... Pěkně napsané pod 3/4 věcí se mohu s mými zkušenosti klidně podepsat...

NightStork
NightStork napsal 16.09.13 v 21:31 10b.

Ať ti slouží za mě 10.
Já jí mám cca 5000 km a už scháním něco silnějšího.
Nákupu ale nelituji.

Více komentářů



TOPlist