Krásná a zachovalá klasika, která vydrží snad úplně všechno :)
Výška jezdce: 178 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki GS 500E: nelíbila se mi tolik a za ty peníze, které jsem na moto měl nebyla žádná pěkná
Honda CB 500: nelíbila se mi tolik a za ty peníze, které jsem na moto měl nebyla žádná pěkná
První dojmy - Jel jsem si pro ní z Prahy až do Šluknova (cca 140km). Cestu zpět jsme se seznamovali a užívali krásnou projížďku v okolí Č.Lípy, Dubí, Mělníka a tak podobně. Vyzkoušel jsem si čeho je schopná, jak brzdí, kam až se dá vytočit atd. První dojem na mne udělala veliký, opravdu se řídí výborně, drží stopu, brzdí a když se vytočí, tak jede jak pila :) po předchozích 125 kách a skůtrech je to skok jak blázen. Má vykuchaný výfuk, takže i zvukově nedělá žádnou ostudu :)
Motorku bych doporučil pro - nejvhodnější je pro lidi, kteří přechází z nižších kubatur a mají se aspoň trochu rádi, že se nechtějí hned zabít :) myslím, že tento stroj je pro ně nejvhodnější, poměr cena-kvalita-výkon je super. motor je nesmrtelný a když dostává péči, tak vám to s radostí vrací.
Doplňky na motorce - Zatím žádné ale plánuji dát jiné blinkry, protože tyhle jsou opravdu retro a ač je motorka nadčasová a pořád vypadá k světu, ty blinkry prozrazují, že je to už babička. pak jiná zrcátka, protože v těhle nic nevidím a rád bych se sem tam kouknul, jestli je za mnou volno. dále bych chtěl dát čirou zadní i přední lampu. takže uvidíme
Recenze
14.7.2013
ER-5 jsem si vybral hlavně z finančních důvodů a taky proto, že je to osvědčený stroj, který funguje a který nepotřebuje extra velkou péči. Vzhledově taky neurazí a pro ten přechod mezi slabou a silnou motorkou je ideální.
zatím najeto cca 300km a musím říct, že jsem opravdu spokojený. žádný problém, jezdí se na ní opravdu krásně, dá se jet úsporně na pohodu, řadit dřív a nic neřešit. nebo taky umí pozlobit, to když necháte 1, 2, 3 vytočit na max, tak tam máte rázem 130km/h a ani nevíte jak :)
brzdy by mohli být účinější, ale pokud na tom nezávodíte, tak to bohatě stačí. zadní buben je už taky trochu retro a ani jsem ho sám nepoužil, ale až pojedeme ve dvou, tak to asi bude trochu potřeba. přední dělá svou práci dobře.
podvozek je v pořádku, nemám výtku, vyžehlí i známé české díry a není to žádný kostitřas :)
ovladatelnost je super, dělá přesně to, co ji řeknu.
spolujezdce jsem zatím nevezl.
úložný prostor je malinký pod sedlem. vejde se tam nějaké nářadí, náhradní žárovky a lékárnička a to je asi tak vše.
co se spotřeby týče, tak to zatím nemám úplně spočítané, ale myslím, že to bude mezi 5-6l na 100km, podle jízdy. dálnice si vezme trochu víc.
nejlíp se moto cítí na okreskách s častými zatáčkami, kde si v klidu jedete a užíváte přírody, když je potřeba, tak si dáte auto jak nic kdekoli.
jel jsem na jeden zátah cca 150km a prdel mne nebolela, myslím, že se na ní dá s přehledem cestovat i větší dálky...
TAK NA ZAČÁTEK ASI VŠE, TAKHLE TO ZATÍM VIDÍM A CÍTÍM, ČASEM PŘIDÁM VÍCE INFO.
16.7.2013
tak jsem měl trochu času a tak jsem se seznámil s Kawou i blíž po stránce údržby, úprav atd. pořádně jsem ji vyčistil a odmastil. chromové části jsem vyčistil silichromem a tempem, sundal jsem přední plexi, protože za prvé bylo již na 2 místech ulomené (držák) a za druhé stejně to neplní svou funkci až tolik a líbí se mi bez ní více.
plánované úpravy: rozhodně výměna blinkrů (tyhle jsou fakticky hrozné :) ) a nějaké decentní polepy
18.7.2013
tak vyměněný blinkry, za decentní čiré a chromové zezadu, krásně se ke kawě hodí :) polepy jsou objednané takže čekáme :)
jinak už ujeto cca 500km od koupě, stále mne překvapuje svou živostí a hravostí. zatím max spokojenost :)
25.7.2013
tak už dorazili i polepy, tak už jsem spokojený více ve fotogalerii
dobrá volba
Kutná Hora město mé :)
hezký popis a hezká klasika, jen ať slouží
díky slečno i tobě ať se krásně jezdí. odkud jsi?
mám o rok starsi suzanku a jako babicka mi nepripada .. tak at se ti pekne jezdi :)