PROFIL MOTORKY

Kawasaki ER 5 (2005)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník it09az3
Vloženo 6.11.2015
Aktualizováno 8.8.2018
Zobrazeno 5 506x
HODNOCENÍ PROFILU OD 10 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Kawasaki ER5 je stroj, který si zamiluješ. Nesmrtelný dvoubuch, který tě neomrzí. Kawa má hezký zvuk a když zabereš za heft, dějí se věci... :)

Více fotografii

Motorka koupena od jetta18 (Trutnov) - Zkušenosti s první koupí motorky mám vynikající. Prodejce Petr byl velmi vstřícný jak po emailové komunikaci, tak při osobní prohlídce motorky. Detailní prohlídka, rady pro údržbu, převod motorky, STK, vše bez problému za což chci poděkovat.

Výška jezdce: 175 cm

První dojmy - V autoškole jsem jezdil s učitelem těžkým jako lednička a navíc byla ta jejich Kawa škrcená na 25kW. Takže jelikož jsem na motorce od zkoušek neseděl 10 dní, poprosil jsem bývalého majitele, aby mě zavezl na nějakou rovinku, kde není provoz a nechodí lidi. Chtěl jsem si jednoduše oťukat akceleraci i brzdy, než s motorkou vyjedu domů. První dojmy? Motorka mi po zabrání za heft skoro utrhla ruce :-D Hold 36kW a bez 90kg batůžku je motorka pěkný drak!

Doplňky na motorce - Laděný výfuk Mivv, streetplexi Giwi

Recenze

10/2015 - Úvod do světa motorek

Kawasaki ER5, 36kW, r.v. 2005
Motorku jsem pořizoval na začátku října. Když jsem motorku poprvé uviděl, věděl jsem, že u majitele byla v dobrých rukou. Krásná, čistá, udržovaná, černá ER5ka. Po nastartování motorky hluboký bublavý zvuk laďáku, který dal celé motorce honosnou korunu.

Ovládání a chování motorky jsem měl okamžitě možnost vyzkoušet v Orlických horách, kde jsou mimo jiné velmi pěkné zatáčky. Pro mne, jako začátečníka, se stroj při mých 175 cm a 65 Kg chová velmi obratně a zatím mi odpustil i všechny chyby. Jízda jako taková je zážitek a motor táhne jako drak.

Brzdy: přední brzda brzdí. O zadní bubnové jsem četl celé recenze, jak brzdí či vůbec nebrzdí. Podle slov původního majitele, si s nastavením bubnové brzdy dal záležet, což jsem prakticky vyzkoušel a musím říct, že zadní brzdí taky slušně. I když, nemám to možnost porovnat s jinou motorkou.

Z hlediska servisu: olej, kapaliny, brzdy, gumy, svíčky vše ok a tento rok není potřeba žádného zásahu. Karburátory jsou seřízeny taky, za což jsem velmi rád.



03/2016 První moto sezóna začíná
Začátek sezóny. Po nastartování motorky jsem zjistil, že mi nefunguje brzdové světlo. Vyměnil jsem mikrospínač a vše funguje. Cena cca 150 Kč.

04/2016 BUNDA 4SR
Kupuji bundu 4SR Stunt . Bunda je skvělá, máš v ní pocit bezpečí, když ti je zima, dáš si termovložku, když je počasí že poprchává, přidáš i vložku proti dešti, takže jsi uvnitř v suchu. Cena 5000,- a přidávám recenzi:
07/2016 RUKAVICE 4SR
Kupuji rukavice 4SR Sport Cup II Reflex Red. Rukavice jsou super, hodí se k bundě a mám z nich skvělý pocit, jsou příjemné, mají chrániče atd! Má chránič na malíkové hraně, takže mě nebolí hrana ruky, když mám dlouho ruku na plynu. Značku 4SR jednoznačně doporučuji. Cena 1900,-
Odkaz http://www.4sr.cz/k...p-ii-reflex-red.html

07/2016 KURZ BEZPEČNĚ NA MOTORCE
Motokurz Bezpečně na motorce ve Vyškově. Byl jsem ve skupině pro začátečníky a moc jsem se naučil. Výuka začíná teorií od oblečení motorkáře až po chování motorky v zatáčkách a krizových situací. V teorii ti taky řeknou, co se v tom kurzu naučíš a co tě čeká. Mají tam i fotografa, fotky z kurzu jsou ti poslány mailem.
V samostatném kurzu mě čekal v malé rychlosti slalom, pak slalom bez jedné ruky v malé rychlosti, ostré zatáčení kolem kužele v malé rychlosti o 180°. V kurzu jsem se pak učil vyhýbací manévr (jezdec na jedné straně, motorka do protivky), zatáčecí manévr - tady jsem poprvé škrtl stupačkou o beton letiště . Dále následovalo brždění z 50km/h a nakonec vyhýbání se překážce z 50km/h. Kurz za mě 1* a další sezonu chci zkusit středně pokročilé. Na závěr tě instruktor individuálně ohodnotí. Hodnocení je přísné, nedají ti nic zadarmo.
Mé hodnocení a doporučení od instruktora



Slalom - jízda bez jedné ruky. Vypadá to lehce, ale není



Instruktoři si nás vždycky zavolali, řekli individuálně, co bylo dobře, co špatně a vysvětlili další instrukce.



Vyhýbací manévr. Motorka na jedné straně jezdec jde do protivky.



Zatáčecí manévr motorka i jezdec v jednom směru.




09/2016 BOTY TCX
Kupuji boty TCX boty X-SQUARE SPORT black/white. Boty mají vyztužené kotníky. Boty jsem si pořídil do městského provozu a na případný pohyb ve škole či po městě. Cena 2336,-




10/2016 PRVNÍ PÁD
První pád a vyhozený kotník. Motorka přežila s poškrábaným krytem převodovky a několika šrámy. Jsem rád, že jsem si pořídil alespoň městské moto boty, protože jsem spadl přímo na levý kotník. Video po pádu:
10/2016 KALHOTY 4SR
Kupuji kalhoty 4SR Sport Classic II. Kalhoty mají protektory jak na koleni, tak na kyčli a rozhodně se v nich cítím mnohem bezpečněji, navíc je říjen a není mi v nich zima! Cena 3500,-
Odkaz: http://www.4sr.cz/k...port-classic-ii.html

10/2016 HELMA HJC RPHA ST
Kupuji novou helmu HJC RPHA ST. Rozdíl mezi HJC TR-1 Revolt a HJC RPHA ST je jako nebe a dudy. Helma je o půl kila lehčí (rozdíl z 1800g na 1350g), má D-kroužky a ne tu mikrozapínací přesku, která se mi několikrát při jízdě sama odepnula, helma má PINLOCK folii. Veliká radost a spokojenost. Cena 7790,- u Bonmoto.




17/10/2016 SERVIS FRANK HOLUBICE
Vzhledem k tomu, že mi začala unikat chladící kapalina kvůli špatnému O-kroužku a začal nově vynechávat jeden válec, rozhodl jsem se okamžitě konat a našel jsem si RF-Motoservis. Telefonicky jsem se s Frankem domluvil, přijel. Řekl jsem mu, co to dělá. Frank hned věděl, koukl na to, řekl mi odhad ceny a co v tom bude dělat a že mi pokud chci zkontroluje motorku před zazimováním.
Motorku jsem po 6ti dnech vyzvedl, Frank mi ukázal několik součástek, co měnil (svíčky, P fajfku, O-kroužek těsnění) a vysvětlil mi co tam na tom dělal: výměna svíček, Pfajfka, seřízení ventilů, seřízení karburátoru (Jmax, šoupátka podtlak + 0,5mm, vyčištění paliv. kohoutu). Frank mi vysvětlil, jak se budu chovat k sytiči a další instrukce.
Ty vole! Po nastartování poslušnější, synchronizovanější zvuk dvouválce a po rozjezdu mi přišlo, jak kdyby motorka právě dostala omlazovací kůru. Cena 4490,- a velikánská spokojenost!

11/2016 KONEC MOTO-SEZONY 2016
Najeto: 5xxx km
Benzín: cca 7 500,-
Servis: 4368,-
Servis + údržba motorky po sezoně u pana Franka z Holubic: 4490,-
Pojistka: 2005,- (nedávám do depozitu)
Oblečení na motorku: 22 092,- (bunda, boty, kalhoty, rukavice, páteřák, helma)
Příslušenství: 5731,- (kurz BnM, plachta na moto + údržba řetězu, atd)
Suma sumárum: 46 186,-

03/2017 ZAČÁTEK MOTO-SEZONY 2017
Za tento rok najeto prvních pár stovek km, motorka má čerstvý olej a nový olejový filtr. Vše funguje jak má.

07/2017 FILTR KN + STK
Koupil jsem si vzduchový filtr KN! Motorka jde o trošku líp do otáček. Co se týče spotřeby, normálně má Kawa (ostrá jízda) spotřebu 5,9l/100km. Po nainstalování filtru jsem se dostal na 5,5l/100km (ostrá jízda) a navíc několik desítek km s batůžkem, takže i toto mne mile překvapilo.
Filtr jsem koupil u Motostar.cz za 1277,-



Tento měsíc jsem byl také na STK Vídeňská v Brně. Obsluha byla milá. Pán problikal blinkry světla, koukl se na Ečko na Mivv laďáku, nafotil si fotky a hotovo. Na STK jsem si také rovnou nechal zkontrolovat správný úhel předního světla. Vše v pořádku.
Cena za STK 550,- a světla 100,-

29/07/2017 KURZ BEZPEČNĚ NA MOTORCE
V červenci jsem opět navštívil Kurz Bezpečně na motorce, tentokrát pro středně pokročilé jezdce. Letos jsem se chtěl na kurzu hlavně naučit úhybný manévr a to nejen v rychlosti do 50km/h, což se také stalo. Navíc jsem si také vyzkoušel Yamahu MT-07, která měla padací rámy s kolečky, a tak jsem měl možnost se naklonit do maximálního možného náklonu. Super!
Tento rok má nově 50% slevu pro studenty.
Cena 2250,- :) :) :)
Za ten peníz další super zkoušenosti a hlavně jsem na motorce skvěle rozhýbal.



Poserproužky po kurzu :)




08/2017 SERVIS FRANK HOLUBICE
Na motorce mi po Kurzu bezpečně na motorce praskla matice levého svodu a začal mi zvukově cvakat motor. Zvuk mám nahraný na videu zde:

U Franka jsem si nechal vyměnit i přední brzdové destičky, které sice nebyly úplně mrtvé, každopádně bych je stejně za pár měsíců nechal dělat (zbývalo cca 1mm směsi) a navíc to při brzdění pískalo jako když zabíjejí prase. Nové destičky jsou značky SBS. U nových destiček bude brzdný účinek na několik desítek km o něco menší, protože nejdřív musí nabrat tvar kotouče, ale v Brně v městském provozu si to rychle sedne. Frank mi rovnou vyčistil i zadní bubnovou brzdu, prachu uvnitř prý bylo habaděj.



Den před odjezdem do servisu mi taky odešel náhon tachometru a potřeboval jsem opravit sytič, u kterého mi prasklo lanko, kvůli špatnému bovdenu.
Cena opravy 4780,-

09/2017 Motolékárnička
Koupil jsem novou moto lékárničku. Vyrobena od 04/2017. Snad ji nikdy nebudu potřebovat :)

11/2017 Zazimováno
Tachometr mi ukazuje 53 000km. To znamená, že letos jsem najel přes 6000km. Motorka poslouchá jak poslouchat má, a jsem rád, že tento stroj prostě funguje. Pomalu mě akorát nahlodává myšlenka, že je čas se motorkářsky posunout a to konkrétně na Kawasaki ER6n, která se mi moc líbí. Chci zůstat u dvouválců.

Rok 2017 a shrnutí
Rok 2017 byl motorkářsky hodně fajn. S ER5 mám odježďěno 11 000km celkem a tento rok jsem si s motorkou hodně užíval. Jsem rád, že jsem si ji pořídil, a že mě ER5 provedla těžkými, a trošku i zbrklými motorkářskými začátky. ER5 je stroj, který je poměrně dost živý a krásně bublá (dvouválec + laďák MIVV). I v roce 2017 jsem byl zase na kurzu Bezpečně na motorce, který mi dal spoustu nových poznatků a dalších zkušeností do běžného provozu. Dále jsem s batůžkem taky začal cestovat v okolí Brna a docela jsem byl překvapený, že ve dvou se spotřeba ER5 nepřehoupla přes 6l/100km a to jsme cestovali docela svižně. Hold jak se o motorku staráš, tak se ti to vrátí. Když už jsme u té spotřeby, chtěl jsem alespoň jednou zjistit, kolik najedu na nádrž a rezervu. Výsledek je 303km na 17 litrů benzínu jezděno ve městě a okolí (motor jsem v testu nevytáčel nad 7000ot./min). Myslím, že tohle je na město dost dobrá hodnota. Po dobu co ER5 mám, uvažuju nad tím, že bych už ji neprodával dál, ten můj stroj je fakt pěkný i co se týče kosmetiky. Jasně... za těch 53000km co má motorka najeto (bez tak má víc) se tam kosmetika najde, vzadu trošku plasty po minulém majiteli, který měl na boku kufry, něco na nádrži, já jsem loni padal (viz video nad tímto článkem), takže se nějaký ten šrám najde. Akorát pokukávám po ER6n a říkám si, že živit dvě motorky taky není úplně levný špás. Chci se posunout jak výkonově tak technicky dopředu.

04/2018 ZAČÁTEK MOTO-SEZONY 2018
Letos jsem dostal rozum a sezónu začal téměř v polovině dubna. Motorka nastartovala na lusknutí a je radost po půl roce slyšet hluboký bublavý zvuk MIVVu, a jak si motorka pěkně přede. Na přelomu zimy/jara jsem koupil novou sadu pneumatik Michelin Pilot Street Radial, abych měl na začátku sezony nové pneu a příští majitel měl o starost méně.

04/2018 SERVIS FRANK HOLUBICE
Po odzimování jsem tedy jel k Frankovi, který vyměnil pneu, vycentralizoval řidítka (na konci října 2017 jsem měl mini pád na křižovatce v nulové rychlosti) protože mi to lehce táhlo na levou stranu a celkově motorku zkontroloval. Verdikt - motorka je v pěkném stavu, s novými pneu, bez žádných nutných ani nenutných oprav. Cena za servis 1590,-

04/2018 VÝMĚNA OLEJE + FILTR
Dnes jsem vyměnil olej a olejový filtr. Po roce je to potřeba. Navíc nový majitel to nebude muset řešit.



Na motorce jsem nechal projet kámoše a úsměv mluví za vše. ER5 zuří, střílí, burácí, funguje.

04/2018 VÝMĚNA ZADNÍHO SVĚTLA
Na Kawasaki CZ Facebook skupině jsem viděl odkaz na koupi zadního LED světla. Líbilo se mi to, a tak jsem si ho taky objednal. Cena 629,-

04/2018 NOVÉ GUMY
Čas nastal a nové gumy před prodejem motorky byly opravdu potřeba. Vybral jsem Michelin Pilot Street Radial a nemůžu si je vynachválit, nekloužou, motorka je v nich ovladatelná, do zatáček jde skoro sama. Za mě super. Cena za přední + zadní 3500,-
https://www.megalevn...~z3528704017843.html a https://www.megalev...~z3528702691892.html

07/2018 ČAS NA PRODEJ MOTORKY
https://www.motorkar...5-video-1322683.html

08/2018 PRODÁNO

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
nostalgik
nostalgik napsal 18.04.21 v 23:11 10b.

Ta černá barva jí fakt sekne.

Vozarm
Vozarm napsal 14.11.20 v 00:54 10b.

istonbike
istonbike napsal 04.06.17 v 19:23 10b.

Nádherný a nesmrtelný půlitrový 2buch,který nikdy nezklame a dokáže udělat mnoho radosti přijmi 10b s přáním super kilometrů v sedle se vždy šťastným návratem do domovské stáje

it09az3
it09az3 napsal 26.03.17 v 17:05

Děkuji. Jinak od té doby si dávám na Ochoz velký pozor, teď to tam je zase zavřené, tak aspoň tam nesletí další motorkář

dadanek1999
dadanek1999 napsal 21.03.17 v 10:46 10b.

Kráska Jinak ta stejná zatáčka mě taky vyškolila, jel jsem i s baťůžkem, ale naštěstí se to obešlo bez pádu Chce to tam dávat majzla, tankodrom s hromadou utahovaček...

Více komentářů



TOPlist