renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kawasaki ER 5 (2005)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Martin.z.brna
Vloženo 5.1.2010
Aktualizováno 5.6.2012
Zobrazeno 4 261x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Tak tohle je moje prvotinka :) Mám ji od února 2009, a za první sezónu sme spolu zhltli něco málo přes 12 000km.. Na začátek úplně ideální, výkon mi s odřenýma ušima stačí i teď, snad jenom na ježdění ve dvou je trochu malá a předjíždění taky nic moc

Recenze

Koupil sem ji v únoru 2009, lehce padenou na obě strany za 52 000 s 29 000km najetejma.. Od začátku se mi zdála strašně tvrdá, ale zkušenosti s jinejma sem neměl takže sem na ohlej zadní tlumič (následek pádu předchozího majitele - naštěstí jenom tohle) přišel až po pár tisících km.. Naštěstí se mi podařilo sehnat repasovaný za 3500, a po výměně to byla jedna báseň.. Jinak sem s ní neměl kromě nějakých úníků chladící kapaliny problém, a na to stačilo vyměnit o-kroužky na tělese termostatu a těsnění pod víčkem.. Jinak jenom běžná udržba - nový gumy (michelin pilot activ, sada asi za 5000, a drží pekně do kraje i na mokru), dvakrát sem měnil olej, nový desky + kapalina, a teď po sezóně sem vyměnil olej v předních tlumičích (mimochodem starej byl pěknej humus, pochybuju že to někdo kdy měnil), seřídil sem ventily a vyměnil chladící kapalinu.. Ještě chci do jara nechat udělat seřízení karburátorů, na to bohužel nemám vybavení takže bude muset do servisu :/ Jinak aktuálně má najetých +- 42 000 km, motor šlape jak hodinky a i v mrazech chytá na brnk.. Vzhledem k financím mi doma ještě příští sezónu pobude.. taky není kam spěchat :) Ale nástupce už mám vybranýho, bude to zase kawa (i přes vyšší cenu náhradních dílů) konkrétně zr-7..

Párkrát mi bohužel spadla, ale díky tomu že už byla padená to zas tak nebolelo.. první seznámení s polohou ležmo bylo pár týdnů po koupi u garáže - máme tam kočičí hlavy a pří umývání sem ji postavil na hlavní stojan.. Bohužel stála na tvrdým jenom jednou nožkou, takže chvilku po postavení se začla kácet (samozřejmě směrem odemě) a já si při pokusu udržet ji elegantně ustlal přímo na ní.. Ale tenhle karambol se obešel bez poškození, jenom sem byl pekně nasranej a děcka co šli kolem se mě smáli :D
Druhej kontakt se zemí už byl při jízdě, při otáčení na písku sem si blbec přibrzdil přední brzdou takže následovalo opět elefantní vystoupení si z motorky která se ladně sklouzla pode mě. Tady už to odneslo sklíčko blinkru (který mimochodem stojí 300 a v druhovýrobě se nedá sehnat) a ohlý řidítka.. Skličko sem vyměnil, řidítka narovnal a jezdilo se dál..

Jinak samozřejmě bylo spousta krizovek, jedna v půlce léta když sem v krásný táhlý zatáčce potkal stádečko bažantů pasoucí se uprostřed silnice - jak sem se lekl tak sem přebrzdil přední brzdu a než jsem se stihl narovnat tak sem dostal krásnej smyk, naštěstí sem to ustál.. Druhá co stojí za zmínku byla při jedné z posledních vyjížděk když sem vezl kamaráda - začínajícího motorkáře (kterej bohužel váží něco přes 90 kilo).. Jedeme po přivaděči a dodávce předemnou tam asi při 80ti vjel bagr.. Takže dodávkář to zašlápl, a já udělal efektivní wheelie s metrákovým baťohem za krkem, to sem brzdil i očima a hlavou mi jenom proběhlo - to neubrzdím.. Naštěstí sem ubrzdil, gumy i přes to že byla kosa a byly studený to udržely, já to na rukách naštěstí taky udržel, baťoh dostal zjeba že se má držet a jeli sme dál.. Při stejné vyjížďce se mi ještě podařilo odřít stupačku když jsem do zatáčky najel stejně rychle jak tam jezdím sám.. Tam se projevilo zatížení motorky a projiskřil sem celou zatáčku (na mokru, opět děkuju gumám). Takže sme si oba vyklepali kalhoty a jeli sme domů :) krásný zakončení sezóny... Jednou sem teda ještě sundal králíka, přelítl mi přes kolo, světlo, dal mi facku do hrudníku a ještě sviňák utekl =)

Co se týče úprav tak sem namontoval kufr od Givi 43l s upraveným držákem z VFR, jinak se mi ještě dostala možnost na koupi progresivních pružin za relativně slušnou cenu, tak si možná zpříjemníme ježdění ve dvou.. Taky přemýšlím nad pancéřovejma hadičkama, ale to se ještě uvidí podle financí a taky zkušeností ostatních, nevím jestli to má na tuhle motorku smysl..

Každopádně můžu půllitra doporučit kažýmu začátečníkovi, výkonu má pro nezkušenýho jezdce až až, na nějakej ten klidnější výlet ve dvou to taky stačí, guma se dá odřít až na stupačky a v zatáčkovitým terénu může zkušenější jezdec s odřenejma ušima konkurovat mnohem silnějším strojům.. Do zatáček padá sama, spíš to člověk musí držet aby se nenaklonila ještě víc :) Takže za mě spokojenost největší, jenom už ji když jedu sám možná ženu až moc, větší obsah už by se snesl.. Ale nasbíraný zkušenosti na slabší motorce se neztratí...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
nostalgik
nostalgik napsal 07.11.21 v 21:23 10b.

Nevšiml jsem si, že už je to staršího data, ale to na tom nic nemění. Ta černá ji sedí.

Mudrc17
Mudrc17 napsal 16.08.10 v 14:47

Ta příhoda s otáčením na písku a zabrždění přední brzdou se mi stala včera, naštěstí jsem to ale ustál. Taky jsem se už ale viděl na zemi:D

Želva_2
Želva_2 napsal 06.01.10 v 23:03

Pekna erpetka, za 10 b. 12000 km za sezonu docela ujde. A i ty krizovky byly Tak at se ti vyhybaji a kdyz uz musi prijit, tak at je stale uspesne zvladas

jakufon
jakufon napsal 06.01.10 v 18:33

Hezká za 10

qqq32
qqq32 napsal 06.01.10 v 08:06

...jednou sem teda ještě sundal králíka, přelítl mi přes kolo, světlo, dal mi facku do hrudníku a ještě sviňák utekl ...
Moooc hezký

Více komentářů



TOPlist