PROFIL MOTORKY

Kawasaki ER 5 (2002)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník pliczb
Vloženo 22.5.2010
Aktualizováno 2.6.2018
Zobrazeno 9 430x
HODNOCENÍ PROFILU OD 44 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


No, co o ní říct... Nikdy mně žádná nezaujala tak, jako tato.
někdy jí říkám Kuledrťka

Více fotografii

První dojmy - Pozice je taková útulná, uvolněná. Nejkrásnější je ubrání plynu a následné bublání motoru. To je prostě nádhera, obzvlášť s laďákem. Pokud to udělám třeba ve městě, lidi se bez vyjímky otočí. Jediná vadou je podle mě nepěkné zadní světlo, jinak je to spolehlivá a k peněžence studenta šetrná holka.

Recenze

edit 17.1.2012: Je obecně známo, že pětistovka je pouze přestupní stanice na které vydržíte obvykle rok, nanejvíš dva. My se ale těšíme na naší třetí sezónu!

Tímto chci poděkovat kamarádovi Peťovi (Zahepe), bez kterého bych tuto
motorku neměl, jelikož právě díky němu motorka byla odzkoušena a dopravena až k němu, na chalupu, kde jsem ji /s laskavým svolením jeho rodičů/ měl první sezónu ustájenou.

2 měsíce jsem den co den prohlížel inzeráty a nakonec jsem si jel pro moji vyvolenou z Brna až do Plzně vlakem. Jelikož jsem ještě v době koupi motorky neměl řidičák, jel se mnou kamarád (uživatel Zahepe).
Po Simsonovi je to obrovský skok to dopředu. A není to jen tím, že toto má 8 krát větší výkon (!) Spíš tím, že toto svítí, startuje, brzdí, bliká, má to kufr...Prostě bomba
Na druhou stranu je finančně víc náročnější, ale snad se na Kawě občas sveze táta a vždy mi naplní bandasku až po okraj a já pak budu jezdit pod 4l/100 )
Zatím, a doufám, že to tak i zůstane, jezdím nejčastěji po silnicích 2. a 3. třídy rychlostí po rovince 70-80 pěkně na čtyřku a ve vesnici na čtyřku, občas trojku ,která to v pohodě utáhne i do většího stoupání při padesátce. Řadím při 4000-4500. Občas mi to trošku ujede a na dvojku tam skočí stovka, protože alespoň ta moje dostane velký kopanec výkonu kolem 8500 a to se jede skoro 80 a devadesát tam je hned...
___
Obecné reference
Hodně lidí řeší problém výběru mezi ER-5, Suzuki GS 500 a Hondou CB 500. Narážky na Kawu padají hlavně ohledně brzd - prý to \'\'nebrzdí\'\'... Blbost! Bohatě stačí i při jízdě ve dvou. Navíc zadní buben se skvěle dávkuje narozdíl od dnešního zadních kotoučových brzd mnoha motorek.
Velikost - prý je malinká a dobrá tak pro holky... Měřím 190cm a nemůžu si stěžovat. Pozice je pěkně uvolněná, viz odstavec Cestování.
Motor - pěkný obrázek, jak na tom Kawa je pěkně uvidíte na jedné z fotek, co mám v profilu.

Ve vesnici (na tachometru 50-52) se nejlépe jede na čtyřku, která s přehledem zvládá i větší než mírné stoupání. Motor si brumlá při 3100 ot a při výjezdu z vesnice není nutné podřazovat na trojku, pouze zpočátku přidám jemně a až při 4000ot kdyžtak pořádně zatáhnu za heft. Na pětku řadím až při osmdesáti, avšak nejraději mám kochací jízdu na čtyřku rychlostí 60-70km/h. Otáčky kolem 4000 motoru velice chutnají a navíc si i já mohu v klidu vychutnat pěknou krajinu. Pětka v pohodě zvládá jízdu ve vesnici (2600ot/min), hlavně na rovných úsecích ji využívám, když vím, že nebudu muset dloho podřazovat. Pokud je ve vesnici dlouhý kopec dolů, tak je nejlepší zařadit šestku, která motorku mírně přibrzďuje a já případně polechtám plyn. Při výjezdu z vesnice však vždy dávám čtyřku.
Mimo obec jedu buď na čtyřku ( při kochačce ), nebo na rovině řadím za pět a krajinou letím asi 70-80. Před kopcem raději mírně přidám, abych motor nedusil na 3tisíce. Ideál je těch 80km/h, kdy motor točí asi 4100ot.

Maximum na 1.stupeň je 70km/h, na dvojku pak 100km/h, trojka cca 135 km/h. Relativně často si zrychlím na dvojku za vesnicí, ale i tak je spotřeba pořád kolem 4,2litrů.
edit Na opravdu přehledné rovince silnice 3.třídy bez provozu jsem dosáhl rychlosti 180 km/h na pětku. Naštěstí mě rychlost vůbec nepřitahuje, a tak nemám potřebu riskovat a ohrožovat sebe a hlavně nevinné lidi na silnici...

Zvuk je obzvlášť krásný při ubrání plynu v menších otáčkách, kdy máte pocit, že vám pod motorkou bublá Luciferův ústřední kotel. Do 5tis. otáček je to klidný beránek, ale jak překonáte tuto bariéru...
Až mně výfuk začne pískat (po cca 30 000km) budu určitě kupovat laděnou koncovku. Na Er je prý výborná koncovka značky Ixil s homologační vložkou a základní provedení stojí 6300 kč. Rád bych ji objednal u Eaba - V ČR ví o Er-5 naprosto vše, vždy rád poradí a sežene na Erku skoro vše a za dobré ceny
Nebo teď jsem našel na Motorkar.net pěkný MiiV

Brzdy nejsou asi nejlepší, ale ledacos odpustí a mají plynulý nástup. Zadní buben taky dostačuje a nikdy se mi ho nepodařilo omylem zablokovat, což je pro bezpečnost důležité.
Zadní brzdaje neuvěřitelně příjemná - není to rozhodně ON/OFF jak na nějakých jiných motorkách a při brzdění používám téměř vždy obou brzd. Ne proto, že by nestačila jedna, ale je dobré to cvičit pro krizové situace (už jsem jednu takovou měl-brzdění na písku). Brzdové destičky mám původní a schodek na kotouči je po 24 000 km téměř neznatelný. Na jaře však budu montovat nové destičky. Budu dávat Bendix MF 205. Stály 750kč, ale prý brzdí dobře a hlavně ,,nežerou'' kotouče.

Podvozek
Je asi pravdou, že přední vidlice se potápí více, než je zdrávo, ale to by ani tak nevadilo. Co mi vadí hodně, je fakt, že hlavně při nižších rychlostech (cca50km/hod) ,při ubrání plynu, se začnou třepat řidítka. Toto dělá více motorkářům a asi bude na vině nevyvážené přední kolo. Na jaře ho určitě sundám a nechám vyvážit. Pak uvidím a napíšu výsledek.
Zadní teleskopické jednotky pocházejí sice už z doby císaře pána, ale svůj účel plní dobře. Nastavil jsem si je na nejtvrdší stupeň a to mělo za následek snížení vibrací řidítek.

Pneu mám nyní Dunlop Arrowmax GT 501. 4000Kč jsem do nich investoval, protože předchozímu majiteli vydrželi 18 000km. Ještě lepší a levnější jsou prý Maxxis, tudíž si je příště možná pořídím. Celá sada vyjde asi na 2700 Kč a mají prý delší výdrž.
Po sezóně jsem si měřil hloubky dezénu a vychází mi předpokládaný celkový nájezd 17000km pro zadní a asi 24000 km pro přední pneumatiku. Fantastické!

Olej byl měněn předchozím majitelem za nějaký ELF za cca 199,- (polosyntetika). Je asi nějaký špatný, protože vždy po naprostém vychladnutí motoru (např. přes noc) musím rozlepovat spojku. Nakonec jsem koupil za dobrou cenu (214kč) Motul 5100 Ester. Všichni ho chválí tak jsem do něj investoval taky. Je potřeba zmínit, že Er-5 ,,nežere'' olej, jako tomu je prý hlavně u Géesa.
I po výměně oleje se spojka trochu lepí, ale už jsem si na raní odlepování spojkových lamel zvyknul.

Cestování: Pokud jedu sám, tak i po 300 km se cítím úplně krásně. Ve dvou je to již mírně horší-spolujezdec sklouzává na řidiče a ten si drtí svůj poklad o nádrž... Jestli chcete cestovat ve dvou, tak i CBF 500 je v tomto ohledu nesrovnatelně lepší, ALE ER-5 má pohodlnější sedlo řidiče (dle kamaráda-majitele CBF 500). Jedna firma v Mohelně předělává moto sedla na zakázku - přijde to na cca 3700 kč,ale za to pohodlí spolujezdce to určitě stojí a aspoň si stopařky pak nestěžují a dávají lepší naturální odměny...

Světla: Cestování v noci si opravdu vychutnávám, protože přední reflektor nemilosrdně rozseká všechnu tmu před vámi. Příjemnou atmosféru noční projížďky doplňují nádherně podsvícené přístroje. Jedinou výtku bych měl k až moc viditelné signalizaci dálkových světel, ale aspoň si je nikdy nezapomenete vypnout, aby neoslňovala protijedoucí řidiče...Slabou stránkou osvětlení jsou zadní blinkry, které se snadno ulomí, třeba při parkování - zadní levý jsem tak ''oddělal''.

Spotřeba:
4,1 L/100km - dlouhodobý průměr
3,84 L/100km - zatím minimum

Při zprovoznění na novou sezonu 2011 jsem objevil, že hlavní palivová hadička je totálně na odpis a asi určitě propouštěla palivo, tak jsem zvědavý, za kolik Káva bude jezdit teď s novou hadičkou!!
edit: tak jsem se podruhé za 10000km dostal pod čtyři litry! - s novou hadičkou se jelo mimo město po vysočině za 3,84

SERVIS

Říká se, že oproti GS 500 má Kawa ke všemu horší přístup. Jendná se zřejmě o výměnu svíček a chladící kapaliny - je nutné demontovat nádrž. Na této operaci je asi nejobtížnější sundání pár benzínových hadiček, ale jakmile to děláte již podruhé, zabere vám to již pouze malou chvilku.
Montáž a demontáž kol je velice jednoduchá, ale mohou nastat problémy, jako například povrchově zkorodovaná osa zadního kola. Pokud nejde jemně vytáhnout, je potřeba s citem ji vytlouci dřevěnou nebo gumovou paličkou a při zpětně demontáži kola nezapomenout ji mírně promáznout třebas vazelínou, aby při dalším sundávání šla opravdu lehce vytáhnout.
Kde nakupuji
Snad mi to nesmažou, jako reklamu.., ale obchod, se kterým mám dobré zkušenosti je www.motorkar.net . Kromě dobrých cen mají hlavně výdejnu a kamenný obchod v Brně, díky čemuž ušetřím za poštovné. Dále se mi líbí jejich vyhledávač. Když např. hledáte brzdové destičky, prostě zadáte značku, objem motoru a pak hned najdete vaši motorku a pak i vhodný díl. Jinak jednání je na perfektní úrovni.
SROVNÁNÍ s CBF 500

Motor
- ,,papírově'' menší výkon o 8 koní
- téměř stejný krouťák, ale u ER je mírně lepší průběh
- u ER mírně menší spotřeba (o cca 0,25-0,5 l/100km)
- ER má menší kompresní poměr (9,8:1 vs. 10,5:1) a tudíž brzdí motorem méně
- ER topí ,,pěkně'' na nohy - v létě se mi mírně potí nožky
- ER má sytič na řidítkách, avšak CBF dole v dole u motoru (horší ovládání)
- u ER stojí od/přiškrcení cca 10000 (mění se šoupátka karburátoru)
- u CBF stojí od/přiškrcení cca 500 (pouze doraz plynu)
- seřizení vůlí ventilů je u ER-5 nejsnažší, protože se nemusí demontovat vačka(jako u CBF 500) nebo kupovat drahé kalibrující podložky (GS 500). Seřízení probíhá podobně jako třeba u Favoritu.
Ostatní
- sedlo u CBF pro spolujezdce je mnohem pohodlnější
- u ER v určitých otáčkách (kolem 5000ot) vibrace
- u CBF více místa pod sedlem
- u CBF lepší madla pro spolujezdce
- u ER palivoměr, ale teploměr chybí
- u CBF je naopak teploměr, ale palivoměr částečně
nahrazuje kontrolka rezervy
- u CBF větší nádrž (19litrů), ER rv. >2001 má 17L, r.v.
- CBF má zadní brzdu spíše typu ON/OFF, ER-5 ji má úžasnou
Srovnání s GS-500 E
+ nepatrně větší výkon (37 vs 34kW)
+ nepatrně lepší průběh krouťáku
+- bubnová brzda vzadu (GS má kotouč)(Osobně to beru jako plus)
-- vzadu pouze teleskopické pružení ( GS má centrální tlumič)

Na co si dát pozor PŘI KOUPI ER-5
Zde se pokusím postupně sepsat, vše, co jsem zatím vyčetl hlavně z fóra motorkářů, anebo uživatelů.

Hodně lidí (včetně mě) se při koupi orientuje hlavně podle počtu najetých kilometrů. Problémem je však přetáčení tachoměrů nepoctivými prodejci. Nicméně není takovým problémem si hodnotu na tachometru ověřit podle jistých ukazatelů, jež má každá motorka.
U ERka to je tlumič výfuku (koncovka) - po najetí cca 30000km motorka začne pískat, protože v tlumiči prý praskne poddimenzovaná přepážka. Tzn. pokud má motorka originální tlumič a nepíská, tak s velkou pravděpodobností nemá najeto více než třicet tisíc. Když má už laděnou koncovku, tak naopak někdo asi pískající koncovku nahradil, a motorka má natočeno víc jak třicet.
Dalším ukazatelem je přední kotouč - při 20000km není skoro poznat schodek vybroušený destičkami. Originální destičky vydrží podle stylu jízdy. Já budu měnit originály TOCICO asi při 40 000km.

Stejně, kilometry nejsou to nejdůležitější. Hlavní je, jak bylo s motorkou nakládáno, jak se o ni pečovalo, a jestli se s ní nespadlo.
Důsledky jakékoliv nehody však zanechávají stopy. Určitě se podívejte na podsedlové plasty, jestli nebyly svařované. Dále nezapomeňte zkontrolovat zadní tlumiče, jestli nejsou ohnuté, nebo prasklé - v případě výměny stojí jeden prý 7000kč.

Vybrat si v osmnácti tu nejoptimálnější motorku pro sebe je relativně složité. Pokud si vybíráte z CB500, GS 500E a ER-5, vězte, že tyto motorky jsou víceméně totožné. Hlavní je, aby se vám motorka líbila. Jedině tak k ní můžete mít opravdu dobrý vztah a jízdu na ní si naplno užít. Také se rozhodně nenechejte ovlivnit kecy typu:,, je to motorka akorát tak pro ženský'', apod... Kdyby někdo váhal, nebo potřeboval něco zjistit ohledně Káwy, rád se pokusím pomoct.

Zbyňa

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Black-rider
Black-rider napsal 22.03.17 v 14:27 10b.

Jde vidět, že si srdcař já jezdil na GS500. Pěkný stroj a popis. Mnoho šťastných a bezproblémových km

Martic
Martic napsal 05.01.13 v 10:22 10b.

Já furt zapomínám na ty body ...

Martic
Martic napsal 05.01.13 v 10:21

Díky za hodnocení. Musím říct moc pěkná mašina a výbornej článek . Za mě jasných 10b.

regristr
regristr napsal 21.07.12 v 20:17

Super popis tvé Erky,moto taky vychytaný.

alpiniště
alpiniště napsal 10.05.12 v 20:31

krásná kawa at šlape 10 bodů

Více komentářů



renocar_prosinec
Objednat reklamu
TOPlist