renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW F 650 GS (2001)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník flipx
Vloženo 26.5.2013
Aktualizováno 20.12.2015
Zobrazeno 6 426x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Baby GS, jednohrnek, dva laufy -> jak stará dvěapůla. Má to místo nádrže baterku, místo baterky nádrž, a v nádrži ještě schovaný vzduch a olej.

Více fotografii

Výška jezdce: 184 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Husqvarna SM 511: důvod neuveden
Husqvarna TE 449: důvod neuveden
KTM 690 SM: důvod neuveden
BMW F 800 GS: důvod neuveden
Yamaha XT 660Z Tenere: důvod neuveden

První dojmy - První dojmy nikoho nezajímaj'. Lidi chtějí zkušenosti, ne dojmy. Slušná motorka. Vadí mi jen pár věcí, jako je třeba závaží na řidítkách kvůli jejich šířce, zbytečně nízká světlá výška, dost tlumený zvuk, nevhodně tvarovaný štítek a nejisté přední tlumiče.

Motorku bych doporučil pro - holky. Je to universal. Jednoduchý, lehký, spolehlivý, efektivní motocykl. Takový Passat Alltrack (Audi Allroad by bylo velké GSo).

Doplňky na motorce - Sedlo z pravé ovčí vlny, KN filtr, topcase a pár nesmyslů.

Recenze

Je to BabyGS - perfektní allrounder s mokrou hmotností do 200 kg a možností naložení všecho potřebného. Dá se s ním cestovat dlouhé štreky i potom poletovat někde po přírodě. Je to takový univerzální motocykl, který nevyniká v ničem, ale spojuje skvěle vlastnosti mnoha tříd do jedný mašiny: město, štreky, enduro. Pár věcí mě na něm mrzí a to se vyřeší asi s F800GS příště. Na druhou stranu perfektní jednobuch.





Mrkněte se na fotku z profile, přední šťítek vzhledem k nevhodnému tvaru směřuje vzduch přesně do očí. Design motorky se mi nelíbí v přední části. Také výrobci přišli na to, že my enduráci chceme hranaté zlé motorky a ne obliny. Zadní část motorky mám naopak moc rád. Přístrojový panel je odporný, stejně jako barva motoru. Na druhou stranu jsou tam ručičkové přístroje, což je plus. Určitě by se mi líbil měřič teploty oleje, vody a palivoměr, nebo alespoň nějaká indikace.
Pokud někdo chcete doplnit motorku o měřič teploty oleje, je možnost vyměnit horní víčko za měřič, podrobnosti si najděte na ebay.
Opravdu velké fópa je absence předního blatníku. Stačí pár kaluží a všechnu vodu máte na nohavicích. Olejová nádrž na levé straně krásně hřeje do stehna, když je chladno. Vyhřívané rukojeti jsou také fajn. Merino sedlo je perfektní. To si měl pořídit Igor Brezovar. Na druhou stranu je v dešti k vzteku. Vadí i absence palubního počítače, užší stupačky a horší starty v studeném počasí.

Spotřeba je podobná jako u aut BMW - překvapivě nízká. Zátah je slušný. Pod 3 tisíce se motor ukrutně trápí a ničí, ale pak je to radost. Mezi 6 a 7 se probudí další koně a z jednoválcového endurka je sprinter. Vibrace jsou proti serióznímu cestování velkými rychlostmi. Motorka umí I 180, ale cestovní rychlost je tak 100. 140 se dá držet, ale vibrace vám dokonce rozmazávají LED návěsti před očima, tedy uvnitř očí.





Kapotáž je slušná a kvalitní, ale výjimkou je soustava štítku, přístrojovky a světlometu, což je nepochopitelně špatně provedené a snad každý má v tomto plasty rozklížené. Cestovní pohoda je super, jediným problémem jsou vibrace při vysokých otáčkách. Skoro by si motorka zasloužila tempomat. Přední jednokotoučová brzda by rozhodně mohla být ostřejší. Značkový topcase je velmi kvalitní a každý den potěšuje stejný klíč pro otevírání kufru, jeho sundání i pro zapalování bajku.

ABS je velká vychytávka, jednoznačně plus pro bezpečnost ve městě. Nejsem žádný fanoušek BMW a tak mi absence leverů, kardanů a boxerů spíš vyhovuje. Motorka je spíš solo. Podle pravidla jeden válec - jeden jezdec.

Spoustu bolístek řešil výrobce v průběhu a tak na některé mé mínusy můžete v klidu zapomenout, pokud hledáte novější verze.

Tedy: špatný štítek - řešeno výrobcem nebo aftermarket. Světlomet - v průběhu nahrazen za lepší s čirou optikou. Nesmyslná šířka řidítek - řešením je sundat závaží nebo jiná verze krytů rukou. Přístrojový panel - totální nesmyslnost konstrukčního řešení spojování plastů vyřešena stejně jako neadekvátní zámek sedla v prvních verzích. Špatné studené starty - rotax přidal druhou svíčku. Ošklivý design předku: BMW navrhlo designový prvek pro blatník. Absence blatníku pro přední kolo: řešeno přítomností blatníku. Trochu hloupé ovládání ABS a vyhřívání: vyřešeno vylepšením ovládání. Nízká světlá výška: řeší verze Dakar.

Takže pokud jste vyšší jezdec jako já a vadí vám hlouposti, pak je lepší nějaké z novějších verzí Dakar.

Pokud bych měl přehlédnout ty drobnosti, pak asi největší slabinou je poměrně vysoká hmotnost (výfuk je kvalitní a motor je relativně ekologický, ale přibývají kila) a jednoduchá přední vidlice.

Doporučené úpravy: padací rámy, stavitelná řidítka.

Celkové hodnocení: Velmi schopný nezáludný allrounder. DOPORUČUJI!

Konkurence
Honda Transalp
Aprilia Pegaso
---
Spotřeba 5,2l/100km

Aktualizace
Vyměněn olej a filtr. Motorka si nasosla 2,3 litru Shell AX7 15W-50 a KN olejový filtr. Vyměněny gumové gripy za Ariete.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
flipx
flipx napsal 08.12.15 v 11:56

Já jsem přesto hledal ještě trochu něco jiného. Nakonec to je BMW G650X (viz ta žlutá motorka).

romidino
romidino napsal 08.12.15 v 09:58 10b.

Dobrý enduráček , já jsem hleděl po Transalpu , ale při všech pro a proti u mne zvítězila ta Deauvilla. Tvoje BMW je paráda , tak trošku závidím , ale víc motorek už se mi do garáže nevejde! Užívej si co to dá a kolama dolů !!!

svetlikjirka
svetlikjirka napsal 16.12.14 v 08:55 10b.

MaryGS
MaryGS napsal 14.06.13 v 09:21 10b.

Tak to je pořádná recenze bajku

flipx
flipx napsal 29.05.13 v 11:33

Určitě je to nebe a dudy, ale předpokládám, že jako svoji motorku označuješ nebe. A víš co? Mně ty dudy nevadí.

Více komentářů



TOPlist