Skvělá motorka pro cestování na střední projížďky. Skvěle manávrovatelná s velmi sympatickou spotřebou. Na klidnou jízdu po asfaltu bez nutnosti závodění.
Motorka koupena od FIRMA:Motobikes Bylany (Bylany)
První dojmy - Je to těžký, špatně se na to leze, ještě hůř se z toho slejzá. Stabilita labilní, chybí tomu druhá půlka podvozku a dvě kola, tak jak to má auto ... ale jede pěkně. Asi po 1500km jsem konečně nabyl pocitu, že já řídím motorku a ne ona mě. Od té doby už jen lepší a lepší. Skvěle se klopí do zatáček, dlouhodobá spotřeba 3,8l/100km, jednoduchý a spolehlivý motor.
Doplňky na motorce - nosiču kufrů BigHusky
Recenze
Ke koupi motorky jsem přistupoval způsobem "zítra ji kupovat nebudu, odložím to na pozítří". Navíc ani nebyl v okolí nikdo, s kým bych jezdil, tak nebyl důvod s koupí nijaj spěchat. Vše se změnilo koncem února 2015, kdy jsem přijel z dovolené a najednou se začala točit kolečka ...
Koupě, začátky a dojmy
Největšími favority byla Honda XL 650V Transalp a BMW F650GS. Pročetl jsem co se dalo, zhodnotil pro a proti, porovnával vzhled, nevěděl zda jedno nebo dvoj-válec a stejně jsem byl na oněch 50:50.
Nakonec vyhrálo malé GSo. Asi proto, že jsem ho víc chtěl. S kamarádama jsme se byli podívat v MotoBikes Bylany, kde shodou náhod měli F650GS ve žluté barvě, což pro mě byla přidaná hodnota navíc. Rok výroby 2004, nájezd 20600km a za týden jsem na něm už jel domů. Nechal jsem si vyměnit vzducháč, olej a brzdovku - vic nebylo potřeba. Cesta domů dobrý, jel jsem defakto krokem a chvílema jsem se ani moc nebál .
Skamarádili jsme se celkem rychle - s klukama tížícím taky k jednostopým vozidlům jsme jezdili po okolí, kdykoliv to počasí dovolilo. Do zatáček jde motorka sama. Inženýry z BMW musím pochválit za nápad dát nádrž pod sedlo a tím snížit těžiště. Brzdám asi nemám moc co vytknout - předek brzdí skvěle, po čase jsem zažal zapojovat do hry i zadní brzdu a ta je taktéž bez připomínek.
Vzhledem ke konstrukci motorky je dle mého limitní výška jezdce cca 180cm, pro vyšší postavy je už motorka malá (sám měřím 183cm). Výkon 37kW neurazí - samotnému mi na začátku plně dostačoval . Na "kochačku" stačí a vždycky stačit bude, ale na větší výletování a potřebu rychlého předjetí v dnešním provozu bych si dokázal představit víc. Je tu i samozřejmě i to b) - motorka s tímto výkonem odpustí řadu začátečnických chyb, za což jsem velice rád . Z dalšího bych vyzdvihl hlavní i boční stojan, progresivní pružiny (moto se tolik nepotápí při brždění) a řídící jednotku, která řídí vstřikovací čerpadlo, které se stará o tak kouzelnou spotřebu. Hodnocení z terénu nemám, jezdil jsem s ní jen na silnici.
Opravy
Za ujetých 7000km jsem toho naštěstí moc opravovat nemusel - měnil jsem svičky (z prevence), koukal jsem jak se k čemu dostanu v případě maléru a dovybavil si cestovní vercajk. Pořizoval jsem nový pravý blinkr, jelikož na původním byl prasklý plast a držel na hodně dobrý slovo. Kupoval jsem nové gumy - Metzeler Tourance. Moto jsem koupil s Michelin Anakee 2 s DOTem v roce 2008 - byly dost ztvrdlý a nechtěl jsem riskovat někde v ostřejší zatáčče podsmeknutí.
Cestování
Psalo se léto 2014 - autem jsme byli v Itálii u Lago di Garda a když jsem viděl skupinky motorkářů na velkých GSech, Varaderech, Triumphech - jak měli motorky ověšené kuframa, tak to odkládání nákupu jednostopého stroje taky moc nepřidalo. Změnila se situace z "motorku chci" na "motorku potřebuju".
Asi měsíc po koupi jsem si u Romana Poledníka objednal držák na kufry + 2 boční kufry EVO 4 46l. Došly v půlce června (2015) a mohli jsme vyrazit - naplánováno jsme už měli.
První větší výlet jsme směřovali na východ Slovenska k Velké Domaše - jeli jsme s kamarádem, který vlastní Transalpa 650V. Výlet perfektní, nezmokli jsme ani jednou, zato jsme se celý den koupali (ve vlastním potu). Celé 4 dny teplota nešla pod 30C. Stabilita motorky s kuframa neutrpěla - spíš naopak - subjektivně mi přišlo, že se zatíženějším zadkem je motorka stabilnější. Denně jsme jezdili 350 - 450km bez větších obtíží. Tady přišel zlomový okamžik - začal uvažovat o něčem vzrostlejším. Nejhlubší dojmy mám asi z přejezdu Malé Fatry a Nízkých Tater - parádní asfalt, malý provoz a skvěle udělaný zatáčky.
Podruhé jsme se vydali na okružní trasu z HK přes Vysočinu do Českého Krumlova, okola Lipna do Passau, odtud na Gmund, nahoru k Třeboni a zpátky domů. Teploty jsme si vybrali trochu snesitelnější, taže nám cestou už netekly proudy potu do bot. Druhý den jsme projížděli Německo a Rakousko - a musím říct, že před rakouskýma projektantama silnic smekám. Na hodně místech mají udělané silnice, že prakticky kopírujou vrstevnici -> ty klikatice, kudy se jezdí, jsou prostě skvělý. Když jsem přes den hodnej, tak se mi za odměnu o tom v noci zdá
... a loučení ...
Oba výše zmniňované výlety směřovaly k nevyhnutelné změně - a přišla dřív než jsem čekal. Zejména při návratu z Rakous jsem věděl, že budu pořizovat něco jiného. Většího, silnějšího ( a méně obratnějšího ). Zvažoval zda pořídit F800GS nebo Triumpha Tigera 800. Nakonec jsme na konci srpna osedlali VW Transportera a jeli směrem Štutgart pro R1150GS. O tomto miláčkovi v druhé kapitole .
Zpětné po ujetých 7000km (za 4měsíce) nemůžu na motorku říct špatného slova - v zatáčkách byla skvěle obratná, spotřeba fantastická a nikdy mě nikde nenechala. Byla lehká, obrovské plus. Ale já už měl jinou.
Zanedlouho se mi zoval pán z Jižních Čech, že by se jel na motorku kouknout a rovnou si ji odvezl. Doufám že mu slouží k plné spokojenosti a bez závad.
Pěkně napsané..
Pěkné, hodně spokojených km.
dobrý výběr hodně kilaků bez karambolů
super uživej všechny km